It is currently 05 Feb 2025, 20:00

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 138 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5 6
Author Message
PostPosted: 06 Nov 2011, 01:14 
Offline
User avatar

Joined: 15 Nov 2009, 17:26
Posts: 921
Location: London
Dupa o zi intreaga de munca am reusit cu mecanicul sa reparam in mare parte masina.

Am schimbat uleiul (selenia wr 5w40), filtrele (ALCO , stiu nu sunt nu stiu ce firma dar avand in vedere ca am schimbat filtrele si uleiul de 3 ori in 24 de mii de km cred ca nu e asa importanta marca). Apoi am schimbat un brat superior pe dreapta ( birth ) care batea infernal si deja la fiecare groapa il auzeam pe creier. A urmat rola intinzatoare de la cureaua de accesori care batea infernal la relanti si scotea un zgomot de nu puteai sta langa ea + vibra ca dracu motorul; acum e liniste si vibreaza mult mai putin motorul abia se mai simte/aude din masina ( ma rog asta e si de la uleiul nou).

Apoi a urmat povestea cu bujia buclucasa la care se dau dumnezei si sfinti....azi nu a fost cazul. Am avut norocul ca prima bujie care se schimba cel mai usor sa fie arsa insa dupa ce am schimbat-o ( foarte usor , la restul pare un cosmar ) tot imi apare pe bord Glow plug error cand pun contactul si suspectez sa fie de buba releul, asta ramane de vazut maine pe tester.

Trebuia sa montez si un senzor de abs, cablul vechi fiind ros intr-o parte langa roata l-am taiat jos si de atunci am discoteca in bord ( martorul de ABS si ASR aprinsi constant) si cand sa il pun surpriza nu se potrivea mufa. Eu am mufa galbena si ala ce l-am luat avea mufa neagra, desi amndoua sunt de pe 147 mecanicul banuia ca asta cu mufa neagra ar fi de pe un 147 model mai nou. Acum astept sa imi inlocuiasca cablul cu unu cu mufa galbena.

Acum am ceva care bate la gropi in spate in dreapta si suspectez a fi polita de la portbagaj sau roata de rezerva sau ceva scule de pe acolo. O sa lamuresc problema zilele astea. In rest ceva greieri mici in masina dar acum e pentru prima oara cand nu mai bate nimic la suspensie iar motorul e atata de silentios de nu imi vine sa il mai opresc.

_________________
Alfa Romeo 147 1.9 Jtd 115 cp


Top
   
PostPosted: 06 Nov 2011, 01:28 
Offline

Joined: 07 Apr 2010, 19:59
Posts: 2
dcmilitaru Quote:
Alfa 147 nu are decat 6 airbaguri, indiferent de varianta de echipare, si anume:
Airbaguri frontale-2 (volan si bord)
Airbaguri laterale-2 (in lateralul spatarului scaunelor fata)
Airbaguri cortina-2 (deschise, acestea acopera zona geamurilor laterale fata-spate)
fara suparare colegu,le uiti pe cele de pe stalpi,atat fata cat si spate,am modelul din 2001 2 usi suspensie sport,si sunt nu mai putin de 10 airbaguri


Top
   
PostPosted: 06 Nov 2011, 01:31 
Offline
User avatar

Joined: 13 May 2006, 10:56
Posts: 1991
Location: Bucuresti
Bravo!
Stai jos, nota 4.
Mai clar de atat nu stiu sa explic, probabil trebuie sa-ti desenez.
Dar suntem off-topic, si stricam omului prezentarea.

_________________
Alfa GT, 2.0 JTS, 166 CP
ex Alfa 156 SW 1,9 JTD 110 CP
ex Alfa 147, 1.6 TS, 105 CP


Top
   
PostPosted: 06 Nov 2011, 01:56 
Offline
User avatar

Joined: 15 Nov 2009, 17:26
Posts: 921
Location: London
Ramas Quote:
dcmilitaru Quote:
Alfa 147 nu are decat 6 airbaguri, indiferent de varianta de echipare, si anume:
Airbaguri frontale-2 (volan si bord)
Airbaguri laterale-2 (in lateralul spatarului scaunelor fata)
Airbaguri cortina-2 (deschise, acestea acopera zona geamurilor laterale fata-spate)
fara suparare colegu,le uiti pe cele de pe stalpi,atat fata cat si spate,am modelul din 2001 2 usi suspensie sport,si sunt nu mai putin de 10 airbaguri

Pe langa ca problema asta s-a discutat acum vreo 2-3 pagini te lamuresc si eu pe langa ca s-a explicat clar in paginile alea. Cele din stalpi din fata si spate e de fapt un singur airbag lung care incepe din fata si se termina in spate. "Bumbii" aia pe care scrie airbag sunt pusi si pe stalpii din fata si pe cei din spate sa vezi unde e airbag dar ala e calculat ca unul singur (mai mare ...din fata pana in spate). Sper ca acum te-ai lamurit.

Edit: stiu ca m-am exprimat super prost dar e tarziu sunt obosit si nu mai am chef sa editez :)

_________________
Alfa Romeo 147 1.9 Jtd 115 cp


Top
   
PostPosted: 06 Nov 2011, 04:23 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
dcmilitaru Quote:
Bravo!
Stai jos, nota 4.
Mai clar de atat nu stiu sa explic, probabil trebuie sa-ti desenez.
Dar suntem off-topic, si stricam omului prezentarea.
Taci tu ca are modelul in 2 usi suspensie sport, nu ai vazut tu cum e la alea ;)


Top
   
PostPosted: 06 Nov 2011, 13:15 
Offline

Joined: 21 Aug 2008, 16:35
Posts: 3174
Location: Rosiorii de Vede/Bucuresti
thenuts Quote:
Trebuia sa montez si un senzor de abs, cablul vechi fiind ros intr-o parte langa roata l-am taiat jos si de atunci am discoteca in bord ( martorul de ABS si ASR aprinsi constant) si cand sa il pun surpriza nu se potrivea mufa. Eu am mufa galbena si ala ce l-am luat avea mufa neagra, desi amndoua sunt de pe 147 mecanicul banuia ca asta cu mufa neagra ar fi de pe un 147 model mai nou. Acum astept sa imi inlocuiasca cablul cu unu cu mufa galbena.
Da, e senzorul de abs de pe 147 facelift.

_________________
Alfa Romeo 147 1.6ts


Top
   
PostPosted: 20 Nov 2011, 14:17 
Offline
User avatar

Joined: 15 Nov 2009, 17:26
Posts: 921
Location: London
Are cineva idee de ce imi tremura asa tare volanu la relanti ? Cand se incalzeste apa (mar rog 70 de grade) tremura mai putin dar tot se vede cum tremura destul de tare.

Si inca ceva...sunt singurul cu JTD la care pe la ~2800 rpm in full throttle da in nas pt o secunda si apoi isi revine si trage normal ? ( in viteza a 2 se simte cel mai tare si de fiecare data face asa).

_________________
Alfa Romeo 147 1.9 Jtd 115 cp


Top
   
PostPosted: 05 Mar 2012, 18:14 
Offline
User avatar

Joined: 15 Nov 2009, 17:26
Posts: 921
Location: London
Dupa ce am lasat masina peste noapte parcata , ma duc dimineata la masina si vad ca mi-e pliata oglinda sofer ( desi stiu ca seara nu o pliasem) si zic ma rog o fi pliat-o careva...si cand dau sa o pun in pozitie normala ating din greseala sticla ca sa observ ca se balangane in draci. Cred ca o fi fost careva care o fi vrut sa o fure si nu a reusit ..partea nasoala e ca a rupto de la mecanismele de reglaj electric sau cum sa ii zic....sticla sta in carcasa insa la gropi se misca cum vrea ea si nu mai vad nimic. As putea pune vreo 2 poze aici insa nu cred ca ati intelege mare lucru. Are careva vreo sugestie ce as putea sa ii fac ? Eu ma gandeam sa o lipesc inapoi cumva sau sa ii pun motorasul de la cea de pasager care o sa o schimb cat de curand ca si aia e rupta insa motorasul e ok.

_________________
Alfa Romeo 147 1.9 Jtd 115 cp


Top
   
PostPosted: 19 Apr 2012, 01:17 
Offline
User avatar

Joined: 15 Nov 2009, 17:26
Posts: 921
Location: London
Am revenit cu o noua problema. De ceva vreme imi intra foarte greu in treapta 1 ( inainte se manifesta mai rar insa acuma vad ca face aproape de fiecare data). Daca incerc sa bag in treapta 1 cand is in mers foarte incet spre oprire ( pe la 5-10 km/h) intra foarte foarte usor insa daca opresc complet la semafor si stau putin si apoi incerc sa bag in viteza sa pornesc trebuie sa dau a 2 prima data si apoi 1 sau sa ridic picioru de pe ambreiaj si sa apas iar si deja devine foarte enervant. Treaba asta se intampla doar in viteza 1 si cateodata mai agata cand trec in a 2, in rest merge perfect. Sa fie cutia de viteze sau semn ca se duce ambreiajul ? ( daca bine imi amintesc chestia asta se intampla dupa ce se incalzeste putin , la rece cand pornesc merge relativ ok ).

_________________
Alfa Romeo 147 1.9 Jtd 115 cp


Top
   
PostPosted: 19 Apr 2012, 08:30 
Offline
User avatar

Joined: 30 Oct 2011, 21:44
Posts: 107
Car: 147 1.9 JTDm
Location: Bucuresti
Aceeasi problema cu viteza I o am si eu, dar destul de rar, din fericire. Mi s-a spus ca, cel mai probabil, e cutia, ceea ce ar fi foarte trist...


Top
   
PostPosted: 03 May 2012, 12:30 
Offline
User avatar

Joined: 15 Nov 2009, 17:26
Posts: 921
Location: London
Acuma in ultima vreme vad ca si-a mai revenit ...nu mai face aproape deloc chestia cu intratu greu in viteza I. Nu am idee care e treaba :)

_________________
Alfa Romeo 147 1.9 Jtd 115 cp


Top
   
PostPosted: 08 May 2012, 17:28 
Offline
User avatar

Joined: 15 Nov 2009, 17:26
Posts: 921
Location: London
Are careva idee daca sau cum suna bieletele anti ruliu cand sunt "duse" ? Am o bataie pe fata pe stanga din cate mi-am dat seama si sunetul e exact la fel ca si cand dau de volan stanga dreapta succesiv de se aude o bataie micuta ( nu e chiar bataie suna mai mult ca un pacait...nu stiu exact cum sa il descriu).

Oricum in curand o sa schimb bieletele anti ruliu + capetele de bara insa eram curios daca o sa dispara bataia aia inclusiv la gropi + cea din volan cand fac stanga dreapta.

_________________
Alfa Romeo 147 1.9 Jtd 115 cp


Top
   
PostPosted: 08 May 2012, 19:44 
Offline

Joined: 11 May 2009, 12:42
Posts: 1731
Location: Bucuresti
Eu aveam o mica bataie in volan cand faceam stanga - dreapta si s-a rezolvat cand am schimbat bratul superior (era din pivot).

_________________
Giulia Veloce TI
Ex: Giulia 2.2 Nuovo Bianco
Spider 916 ph1 CUP
Spider 916 ph2
Ex: 159 2.4 TI
Ex: Giulietta 1.6 JTDm
Ex: Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8v 120+ CP
Ex: Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8v 115+ CP MUSTERICA


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 138 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5 6

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited