It is currently 29 Nov 2024, 22:46

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 25 posts ] 
Author Message
PostPosted: 04 May 2012, 03:02 
Offline

Joined: 04 May 2012, 02:39
Posts: 20
Car: 147
Location: braila
Buna! Sunt un nou posesor al unei alfa 147jtd 150cp din 2007 si as vrea cate un sfat daca se poate. In primul rand mi se par prea moi suspensiile deja la viteza mi se pare o aventura riscanta cu ea intra intr-un balans fantastic. Am zis ca nu sunt obisnuit cu masina
eu fiind posesor si al unui seat ibiza 2004 1.4 16v benzina care e la total opus o rigiditate fantastica putere suficienta dar pe sosea sta ata. A mai condus-o un amic si aceeasi parere. Masina a fost luata de la un amic revizii la zi la reprezentanta totul ok chiar in ziua in care m-am hotarat sa o iau am fost cu el de a schimbat bucsi bara stabilizatoare fata si cei de acolo au spus ca la nivel de tren de rulare e totul ok. Acum intreb pe cei ce au asa ceva e ceva normal ???????????? pt ca mie nu mi se pare dat fiind faptul ca unde mai pui are brate independente fata spate si ar trebui teoretic ca stabilitatea sa fie una de exceptie mai ales pt o masina cu 150 cp. Tin sa precizez ca la o viteza sa spunem de aproximativ 140km/h la o frana mai brusca apare din nou fenomenul de instabilitate si masina devine o barca in marea de asfalt. Va multumesc anticipat tuturor care ar putea sa imi dea un sfat. Maine sper sa am timp sa ma duc la un mecanic de incredere mai vechi care sa imi spuna prieteneste ce si cum.


Top
   
PostPosted: 04 May 2012, 09:20 
Offline
User avatar

Joined: 21 Jun 2009, 16:29
Posts: 3797
Car: Valeria/Carla
Location: Tim/Buc
Primul lucru care trebuie verificat atunci cand ai o masina instabila e geometria. Fa-i si un test de amortizoare pe un stand competent ! Te poti plange de orice la o Alfa 147, dar nu de stabilitate, a ta sigur nu e in mintile ei !

_________________
Alfa Romeo Giulietta 1.8 TBi - Valeria
Alfa Romeo GTV 2.0 V6 TB - Carla
“La Bellezza è lo splendore del Vero.”


Top
   
PostPosted: 04 May 2012, 09:24 
Offline
User avatar

Joined: 29 Mar 2007, 19:02
Posts: 2133
Car: 156 GTA
Oi, seria 156/147 este recunoscuta pentru amortizoarele extrem de slabe.
exista posibilitati de upgrade de la bilstein, koni, eibach...in functie de buget.
Cam orice e mai bun decat stock

_________________
1. Denial 2. Anger 3. Bargaining 4. Depression 5. Acceptance ...

The 5 stages of buying petrol.


Top
   
PostPosted: 04 May 2012, 10:45 
Offline
User avatar

Joined: 03 Oct 2010, 13:00
Posts: 83
Car: 147 1.6 120CP
Location: Cluj-Napoca, RO
Cum spune si @Valak, verifica-ti amortizoarele cum trebuie, o sa gasesti in toate atelierele care fac ITP-uri platforma de testat.
Verifica-ti si franele sa prinda egal ... din nou ... stand-ul de testare a franelor de la ITP te poate ajuta.
Uita-te si la bieletele antiruliu, pe masina mea erau duse si pe spate si pe fata si aveam un ruliu (unii pot zice ca e balans) groaznic in curbe, sa vezi dupaia cum statea masina pe sosea :).
@seth zice bine cu amortizoarele, daca vrei performanta ... trebuie ceva mai serios, anvelope pe 205 sau 215 latime si desigur un upgrade la frane.


Top
   
PostPosted: 04 May 2012, 10:46 
Offline
User avatar

Joined: 15 Nov 2009, 17:26
Posts: 921
Location: London
seth, o fii ele slabe insa de acolo si pana la a fii barca e cale lunga.cu siguranta are ceva la ele pentru ca a mea sta impecabil pe drum cu amortizoare stock si jante pe 17.

_________________
Alfa Romeo 147 1.9 Jtd 115 cp


Top
   
PostPosted: 04 May 2012, 10:52 
Offline
User avatar

Joined: 09 Sep 2010, 10:01
Posts: 3215
@mafia
Eu as verifica atent tot ce tine de tren de rulare. ;)

Eu am mers peste 40k km cu suspensia stock si crede-ma ca nu am simtit niciodata ca masina nu este stabila, si nu mergeam chiar batraneste. Pur si simplu isi facea treaba decent, la viteze mult mai mari decat mentionezi tu a stat foarte bine pe asfalt.

oricum, seth a zis foarte bine - cam orice upgrade e mai bun decat suspensia stock. Eu am ales eibach, sunt multumit, dar deja incep sa regret ca nu am ales ceva mai ferm. dar, cine stie!? ... :evilook:

_________________
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - B.H.


Top
   
PostPosted: 04 May 2012, 12:07 
Offline
User avatar

Joined: 21 Jun 2009, 16:29
Posts: 3797
Car: Valeria/Carla
Location: Tim/Buc
Asa stock cum e ea, in mintile ei o Alfa 147 pierde pe viraje masini cu pretentii mult mai mari. Daca ti-au tras de roti si nu au gasit nimic, eu insist pe geometrie, o geometrie prost reglata iti transforma complet masina. Am mers cu masini care cu greu erau tinute pe viraje de ESP, dupa geometrie ESP-ul nici nu se mai catadicsea sa intervina.

_________________
Alfa Romeo Giulietta 1.8 TBi - Valeria
Alfa Romeo GTV 2.0 V6 TB - Carla
“La Bellezza è lo splendore del Vero.”


Last edited by Valak on 04 May 2012, 12:09, edited 1 time in total.

Top
   
PostPosted: 04 May 2012, 12:09 
Offline
User avatar

Joined: 29 Mar 2007, 19:02
Posts: 2133
Car: 156 GTA
Lasatu pe bot la frana ..nu prea e de la geometrie.

Chiar sunt foarte proaste amortizoarele, majoritatea realizeaza asta abia dupa ce le schimba.

_________________
1. Denial 2. Anger 3. Bargaining 4. Depression 5. Acceptance ...

The 5 stages of buying petrol.


Top
   
PostPosted: 04 May 2012, 13:30 
Offline

Joined: 26 Aug 2005, 21:18
Posts: 4960
Eu nu eram foarte multumit nici cu suspensia sport, ce sa mai spun de cea stock... :lol:
Si 147-le meu era un fel de barca pana sa ii fac modificarile necesare. Normal ca si amortizoarele erau destul de afectate, dar oricum...eu tot barca o numesc :). Singurul lucru bun era cu urcatul bordurilor (aka nu aveam probleme pe nicaieri, aveam un fel de gip gip gip gip :) )


Top
   
PostPosted: 04 May 2012, 22:13 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6693
Location: Brasov... oarecum.
amortizoarele sunt destul de moi intr-adevar. iar motorul greu pe fata nu o prea ajuta nici el. insa pana la a spune ca e barca e cale lunga. e posibil sa fie ceva pe acolo, poate amortizoare consumate sau alte chestii. tre facuta o investigare de catre un cunoscator al masinilor astora. eu am fost la autoitalia (care cica ar trebui sa fie experti) si am ramas complet dezamagit de concluziile lor. ce zice seth este adevarat, cu niste amortizoare+arcuri calumea masina se transforma, insa suspensia stock pentru o utilizare cotidiana e suficienta.
legat de franarea de la viteza mare: am franat si de la viteze gen 160-180 pana pe la 70-80 si nu a dat semne ca vrea sa se duca in vreo parte fara voia mea. aici poate fi de vina reglajul franelor, placutele aiurea, cauciucurile praf etc etc. la franari repetate in forta apare fenomenul de oboseala, dar hei, pana la urma nu e un supercar.

ca sa compensezi greutatea mare a motorului, roaga 2 prieteni sa se ofere voluntari sa stea pe bancheta din spate (balast) si da o tura pe cheia. o sa iti schimbi parerea. aici se vede avantajul 56-lui, care fiind ceva mai lunga si cu o mai buna distributie a maselor se aseaza mai bine pe curbe

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 04 May 2012, 22:27 
Offline

Joined: 26 Aug 2005, 21:18
Posts: 4960
Mda..si mie mi s-a parut ca 156 sta mai bine decat 147-le..


Top
   
PostPosted: 04 May 2012, 23:51 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6693
Location: Brasov... oarecum.
de aici si ideea mea de a antama 2 voluntari pe bancheta din spate. sau daca nu se ofera nimeni, un sac de nisip in portbagaj (ca pe vremuri la daciile 1100 sau skode, doar ca portbagajul era in alta parte :lol: )

una peste alta nu cred ca se poate spune ca sta prost pe drum daca masina functioneaza corespunzator.

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 05 May 2012, 02:20 
Offline

Joined: 04 May 2012, 02:39
Posts: 20
Car: 147
Location: braila
luni a ramas sa o verific si inca ceva am printre altele egr blocat si am auzit ca poate strica turbina??? Masina stationata daca iau de volan maxim st sau dr se aude tare ciudat ca si cum ar freca sau mai bine zis bate fier pe fier continu pana iau mana dupa volan asta nu am mai vazut la nici o masina


Top
   
PostPosted: 05 May 2012, 02:49 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2010, 13:57
Posts: 7088
Car: Alfa Romeo 147
Location: Bucharest
verifica daca ai ulei in vasul pt caseta de directie... oricum sunetul descris de tine cam rezulta probleme la caseta de directie.

_________________
Every road is great and never too long when you drive an Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulia MY19 Rosso Alfa | B 952 DKR
Alfa Romeo Giulietta Quattro Formaggi Nero Etna | B 940 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 Distinctive Elegante Blu Aurora | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Distinctive High Blu Oltremare | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 Rosso Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Nero Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 Facelift 1.6 TS Nero Metalico | B 08 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Nero | B 147 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Azzurro Gabbiano | B 08 DKR


Top
   
PostPosted: 05 May 2012, 02:59 
Offline
User avatar

Joined: 02 Jul 2008, 15:15
Posts: 2054
Location: Praga CZ
mafiapsd Quote:
luni a ramas sa o verific si inca ceva am printre altele egr blocat si am auzit ca poate strica turbina??? Masina stationata daca iau de volan maxim st sau dr se aude tare ciudat ca si cum ar freca sau mai bine zis bate fier pe fier continu pana iau mana dupa volan asta nu am mai vazut la nici o masina
salut! eu zic sa faci si un test de amortizoare sa vezi in ce stare sunt. dureaza 2 minute si costa putin.
verifica si starea discurilor si a placutelor de frana (pe interiorul si exteriorul discului, este posibil sa se uzeze neuniform placutele)
legat de zgomotul pe care il acuzi, am patit si eu ceva similar: conducta de la servo avea o crapatura minuscula si am ramas fara ulei pentru servo. la 156 (posibil si la 147) rezervorul pentru ulei pentru servo se afla mai in fata de volan, cred ca are un abtibild cu un volan pe el. din ce imi amintesc, capacul acestuia are o tija gradata, sa stii cat sa umpli. nu e indicat sa fie plin ochi. vezi apoi daca mai scade apoi nivelul, daca lasa pete de ulei unde parchezi. in caz ca este crapata conducta de servo, aceasta fiind din aluminiu poate fi sudata de catre cei care repara frigidere sau AC. sa cumperi alta conducta costa cam multicel zic eu.

_________________
alfas don't break down... they stop to be admired
my fiat is fantastic:
Ex: 156 SW 1.9 JTD 16V
Ex: 159 SW 2.4 JTD Q-tronic
Ex. Jeep GC 2005 3.0 crd
A6


Top
   
PostPosted: 07 May 2012, 23:57 
Offline

Joined: 16 Sep 2009, 21:19
Posts: 254
Eu zic sa pui amortizoare si arcuri sport. Eu le-am schimbat pe ale mele cu unele Monroe noi compatibile cu originalul. Rezultat? In privinta dinamicii, cam la fel. Singura diferenta notabila este ca nu mai da cu botul de pamant la denivelari mai ample. Acum mi se pare ca este chiar si mai inalta decat inainte. Si intr-adevar, asa cum spuneau si alti colegi de forum, de fiecare data cand caram ceva in spate, statea clar mult mai bine pe drum.
Era un set de la Eibach foarte decent ca pret si care cobora garda cu doar 3 cm. Am inteles ca sunt chiar ok.

_________________
~tzili~


Top
   
PostPosted: 11 May 2012, 00:10 
Offline

Joined: 04 May 2012, 02:39
Posts: 20
Car: 147
Location: braila
am fost sa o verific amortizoarele sunt noi skimbate inainte sa o cumpar are bucsi bara stabilizatoare bietete antiruliu iar pe fata o bieleta de directie plus ca geometria de fapt nu prea e o roata hais si una cea. in ceea ce priveste zgomotul de fortare al volanului la maxim(si precizez ajung la capat de cursa si trag in continuare de el) mi s-a spus ca ori servo directia care cica nu ar fi probleme ca face doar cand o fortez sau de la accesorii dar dimineata de exemplu sau cand e motorul rece sa spunem nu face. Si ar ma fi cica galeria de admisie care are o tabla daca o pot numi asa serpuita cu un fel de dopuri care intra in niste tamburuse 4 la nr si care nu m-a lamurit nimeni ce fac iar tabla asta inainte sa o iau la reprezentanta era cazuta si au mai incarcat sa o bata presupun sa ii stranga diametrul si cei de acolo au spus ca la masina asta a mai cazut si ca ar trebui sa skimb galeria dar habar nu am dc si nu vad ulei ca pierde ulei pe langa tamburusurile din galerie decat fff putin vapori mai mult depusi. Via a vis de bucsi o sa iau powerflex si nu cu bara de torsiune asa cum imi bagau pe gatla reprezentanta, egr piergurg parca, si celelalte tot asa ceva bun nu retin numele. Cei de la powerflex romania comercializeaza si alte piese asa am cerut pret la tot ce am zis mai sus egr 615 busci spate (fata tot powerflex skimbate inainte de a o lua) 190, bielete antiruliu 115 si aia de directie tot undeva la 150 parca. oricum o sa revin maine cu mai multe detalii inclusiv pret de la italoparts. Va astept cu pareri comentarii sfaturi etc aaaaaaaaa si cineva aici mai sus recomanda suspensii care coboara garda si mai jos sincer multumesc dar as vrea daca le-as skimba unele care inalta prietenii stiu dc :wink:


Top
   
PostPosted: 11 May 2012, 09:04 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6693
Location: Brasov... oarecum.
incearca te rog sa rescri postul folosind topica limbii romane si folosind semne de punctuatie. nu am inteles mare lucru: geometria e OK au ba (nu am inteles), bucsi stim cu totii ca are, dar sunt schimbate au ba (nici asta nu am inteles), suspensiile alea vrei sa coboare sau sa urce masina (nici asta nu am inteles), si tot asa tot postul.

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 05 Dec 2012, 20:09 
Offline

Joined: 24 Sep 2012, 16:22
Posts: 1
Car: alfa 147
salut si eu detin o alfa 147 120 cv iar la stabilitate o fantastica problema ta e sigur de la amortizoarele care nu isi mai fac treaba cum trebuie iar la drumurile noastre nu e de mirare


Top
   
PostPosted: 09 Jan 2013, 22:53 
Offline

Joined: 06 Oct 2012, 21:50
Posts: 19
Car: alfa romeo 147 1.6
Location: Otopeni
va salut. vad ca topicul acesta este despre suspensii. am si eu o intrebare pentru cunoscatori. de ceva vreme am o alfa 147 1.6. am mai avut vreo cateva masini cu suspensii mai tari sau mai moi, dar in asta imi rup dintii in gura. prefer condusul mai putin sportiv asa ca ca as vrea sa pun niste arcuri mai moi. daca stie cineva ceva concret(specificatii, dimensiuni, cate feluri de suspensii pot fi, producator, etc.) pentru cele mai moi arcuri, poate ma ajuta. multam.

_________________
______________
Alfa 147 1.6, Passat 2.0
BMW 525 D
Golf 1.9, Polo 1.2


Top
   
PostPosted: 10 Jan 2013, 00:27 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6693
Location: Brasov... oarecum.
Daca ai arcuri si amortizoare stock nu stiu cu ce altceva mai soft le poti inlocui. Poate ca ai vreun kit aftermarket ceva mai rigid, mostenit de la cel de la care ai cumparat masina. In acest al doilea caz poti pune setul de fabrica, altfel, o perna sub fund sa alta masina, poate ceva frantuzesc, ca astia sunt mai pe modul confort.

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 10 Jan 2013, 19:35 
Offline

Joined: 06 Oct 2012, 21:50
Posts: 19
Car: alfa romeo 147 1.6
Location: Otopeni
sincer nu stiu ce suspensie e pe masina. o sa incerc sa ma uit, poate gasesc vreo eticheta, poate stantat ceva, pe arcuri sau amortizoare. ceea ce trebuie sa recunosc e ca are o stabilitate fantastica, in detrimentul confortului pe care il am in passat, cea de-a doua masina.

_________________
______________
Alfa 147 1.6, Passat 2.0
BMW 525 D
Golf 1.9, Polo 1.2


Top
   
PostPosted: 10 Jan 2013, 20:00 
Offline

Joined: 21 Aug 2008, 16:35
Posts: 3174
Location: Rosiorii de Vede/Bucuresti
Mai bine pune o poza cu masina din lateral asa vedem daca are o garda normala sau mai mica.
Suspensi la 147 nu e chiar atata de dura, as zice ca ai o alta suspensie decat cea stock.

_________________
Alfa Romeo 147 1.6ts


Top
   
PostPosted: 15 Jan 2013, 12:34 
Offline
User avatar

Joined: 21 Dec 2009, 13:34
Posts: 304
Car: Alfa Romeo 147
Location: Roman(Neamt) - Iasi(Iasi)
Eu unu inclin catre un sistem air-ride ... pentru 147 e undeva 330 euro ... tot kitul .... cablaje, 4 perne de aer, butelie aer comprimat, actuatori etc ... :peace:


Top
   
PostPosted: 15 Jan 2013, 12:38 
Offline
User avatar

Joined: 29 Mar 2007, 19:02
Posts: 2133
Car: 156 GTA
:roll:

_________________
1. Denial 2. Anger 3. Bargaining 4. Depression 5. Acceptance ...

The 5 stages of buying petrol.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 25 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited