It is currently 12 Jan 2025, 08:17

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 6 posts ] 
Author Message
PostPosted: 16 Apr 2012, 12:49 
Offline

Joined: 16 Apr 2012, 12:44
Posts: 2
Car: alfa romeo 147
Salutare, de curand am achizitionat o Alfa Romeo 147, 1.9 JTD. Am o mica mare problema, si daca cineva se pricepe, sau are idee ce ar putea fi, il rog din suflet sa ma ajute.
Uneori nu-mi intra turbina, mai exact intra f tarziu, pe la 3000rpm, iar pana atunci scoate un fum negru, nu arde motorina.
Uneori intra normal, la 1900, sau 1800, cand trebuie ea sa intre.
Ridicand capota, am observat ca in partea dreapta, langa furtunul ala mare si gros (care habar n-am ce e), este un fel de ulei, foarte gros, vascos la pipait.
Aveti careva idee ce anume ar putea fi? Mi-e greu sa cred ca sunt semne ca trebuie schimbata turbina


Top
   
PostPosted: 16 Apr 2012, 19:09 
Offline

Joined: 29 Mar 2012, 00:42
Posts: 19
Car: Alfa Romeo 147
Location: Buzau
Ai puso pe un tester?

te poti lega de multe daca nu ai puso pe tester....

1 - debitmetru de aer ( asta daca o sa ti`o depisteze tester`ul ca eroare, si nu ai multe solutii ptr a o remedia... in prima faza incerci sa`l cureti sau il schimbi direct )
2 - EGR`ul... la fel si asta daca ti`l depisteaza pe tester ca eroare, il dai jos si il cureti... iar in final trebuie schimbat, asta daca nu`si revine dupa ce il cureti ...
3 - e posibil sa ai conductele fisurate... sa te uiti la fiecare furtunas sa nu fie crapat/rupt
4 - senzorul de presiune al turbinei ( am avut un fiat brava 1.9, pe tester imi dadea erorile 1 si 2 insa in zadar... a trebuit sa schimb acest senzor ) cred ca e in jur de 4 mil..

Cel mai bine mergi la un tester, vezi ce-ti spune un specialit si apoi te apuci de treaba ...


Top
   
PostPosted: 16 Apr 2012, 20:04 
Offline
User avatar

Joined: 15 Nov 2009, 17:26
Posts: 921
Location: London
Nu cred ca are nicio legatura debitmetru sau EGR-ul cu turbina.

Exact asa imi facea si mie si am schimbat valva pierburg care am luat-o cu 100 de lei din dezmembrari si dupa totul a revenit la normal :)

_________________
Alfa Romeo 147 1.9 Jtd 115 cp


Top
   
PostPosted: 16 Apr 2012, 22:11 
Offline
User avatar

Joined: 29 Nov 2008, 11:01
Posts: 2720
Car: Spider & 156 SW
Location: Timisoara
In interiorul "furtunului gros" te-ai uitat? Daca ai ulei si pe interior, turbina e cu bube. Turbina are ungere cu ulei de la motor care, in mod normal, se scurge inapoi in motor. Cand ajunge prin furtune, inseamna ca are uzura la simeringuri si/sau ax. Defectarea acestora si pierderea de ulei pe admisie poate duce si la defectarea debitmetrului si a EGR-ului. O poti inlocui cu una SH sau se poate repara. Reparatul e mai ieftin si inseamna componente noi.

_________________
Alfa Romeo Spider 2.0T.S. Giallo Zoe - 2002
Alfa Romeo 156 SW 1.8 T.S. Nero Metallico - 2003
Fiat Panda 1.2 Rosso - 2008
Ex: Alfa Romeo 156 1.9 JTDm Nero Mate - 2004
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 T.S. Grigio Sterling - 2001


Top
   
PostPosted: 17 Apr 2012, 02:30 
Offline

Joined: 16 Apr 2012, 12:44
Posts: 2
Car: alfa romeo 147
va multumesc din suflet, o sa ma duc la un tester, si o sa va tin la curent


Top
   
PostPosted: 17 Apr 2012, 09:39 
Offline
User avatar

Joined: 26 Feb 2009, 21:18
Posts: 880
Car: KamiKaze 147
Location: Bucuresti
Tind sa cred ca este valva Pierburg sau furtunasul de vacum al ei combinate cu turbina daca spui ca este ulei pe furtunul de turbo. Merita verificate pe un tester si MAF-ul impreuna cu MAP-ul. Bafta!

_________________
(O=v=O) - 147 1.9 JTD


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 6 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited