It is currently 06 Feb 2025, 09:37

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 10 posts ] 
Author Message
 Post subject: ASR-ul pe 159
PostPosted: 28 Jan 2007, 23:23 
Offline

Joined: 04 Jul 2007, 19:51
Posts: 45
Salut,

am fost destul de surprins sa constat ca daca o "calci" mai tare la pornire, cauciucurile scartie pe asfalt - m-as fi asteptat ca ASR-ul sa intervina si sa nu lase sa se intample asta; daca chiar vrei s-o faci, asta e rostul butonului de decuplare al ASR.
Ce parere aveti? Inteleg ca electronica nu e chiar asa "bagacioasa" la Alfa, dar totusi... Atunci cu ESP-ul (sau cum s-o chema el la Alfa) ce se intampla? Nu merg cu masina chiar asa la limita in curbe incat sa-l simt cand intra, dar mi-ar placea sa stiu ca e acolo gata sa intevina, nu ca ma lasa mai intai sa ies pe jumate' in decor si abia dupa aia sa intre... :roll:


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 28 Jan 2007, 23:51 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Nu e chiar asa, ASR-ul nu permite depasirea unei limite de patinare, insa VDC-ul (ESP) functioneaza mereu si neconditionat. Cu toate astea, eu nu ma impac cu ele, le dezactivez pe toate (no electronics onboard, in afara de airbags), deoarece la cum conduc io, am reusit de cateva ori sa le innebunesc si sa aibe niste efecte neasteptate.

Oricum, pentru 99% din soferi sunt super utile.

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 29 Jan 2007, 17:34 
Offline

Joined: 04 Jul 2007, 19:51
Posts: 45
Adica ASRul te lasa sa patinezi pana la o limita? Ce inseamna "limita" asta? Nu mi se pare prea cool sa patinezi, in principiu cand patinezi pierzi aderenta si asta nu face decat rau, e bun eventual doar sa te dai tare la stop, dar pentru asta ai butonul de decuplare.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 29 Jan 2007, 21:25 
Offline
User avatar

Joined: 18 May 2006, 12:07
Posts: 1093
Location: Bucuresti
cum eu sunt un sofer normal si fara veleitati de mare schumi, ASR-ul il consider bine venit deoarece e un lucru bun sa nu ai motricele in "rupere de aderenta",dar for fun pe zapada,namol,nisip :D:D: il scoti clar

_________________
"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt...so I Am so Clever That Sometimes I Don't Understand a Single Word of What I Am Saying"


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 11 Feb 2007, 01:13 
Offline

Joined: 04 Jul 2007, 19:51
Posts: 45
Poate sa ma lamureasca cineva totusi daca e permis sau nu ca rotile sa derapeze la pornirea de pe loc daca o calci putin mai tare? Am fost cu ea la service cu problema la incalzirea in scaun de care am scris pe celalalt topic si i-am pus sa se uite si la asta. Am fost cu ei la drive test si au recunoscut ca rotile scartie cam tare. In plus, si la frane bruste, ABSul nu intra cum ar trebui, adica lasa putin rotile sa scartie pe asfalt.
Am fost la drive test cu doi tipi de la service, cel de la receptie, cand am condus eu, si cu un mecanic care stia mai multe si a condus el. Ambii au confirmat ca parca scartie cam tare rotile pe asfalt, si la pornire, si la franare brusca.
Totusi, dupa ce s-au tot invartit, au pus-o pe tester - toate rezultatele au fost OK, cum ca functioneaza in parametri normali.
Stiti ce explicatie mi-au dat la sfarsit? Ca am anvelope de iarna si astea au alt comportament!!!! :wallbash:
Pai bine fratilor, si ce daca au alta aderenta? Mi mi se pare ca ar trebui sa fie mai buna, dar indiferent de asta, sistemul electronic ar trebui sa intre in actiune cand simte ca se rupe aderenta cu asfaltul!!
In orice caz, dupa ce am stat acolo vreo 4 ore, au investigat-o pe toate partile, am fost la doua drive teste, cum va spuneam - am plecat, pentru ca se pare ca nu mai stiau ce altceva sa-i faca.
Voi ce parere aveti? Lamuriti-ma voi, cei care aveti 159, sau Alfe in general, e normal? Poate la Alfa e lasata electronica mai "ascunsa" ca sa te lase putin sa derapezi?!


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 11 Feb 2007, 02:29 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
In ceea ce priveste demararea de pe loc rotile scartaie, te lasa sa lasi ceva "material" pe asfalt, intr-o anumita limita bine prestabilita, adica astfel incat diferenta de viteza inregistrata intre puntile spate si fata sa nu depaseasca un anumit nivel.
Si la ABS acelasi lucru, dar foaaaaaaaaaarte putin, in sensul ca greu lasi urme de franare pe asfalt. Daca insa scartaie bine, e problema.

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 11 Feb 2007, 20:10 
Offline
User avatar

Joined: 10 Mar 2006, 01:23
Posts: 1654
Car: Alfa Giulia 2.0T
Location: Vechiul Regat
Salut, am 2.4 Mjet si pneuri Goodyear Eagle F1 225/17 (profil vara) si nu am observat fenomenul "roti scartaite" la pornire sau franare. Dar sunt senzatii foarte relative, cel mai bine ar fi sa incerci o alta 159, de preferat aceeasi echipare (pneuri inclusiv). Altfel, pneurile de iarna pot avea efecte mai putin asteptate pe uscat, nu stiu.

_________________
Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0T
ex: Alfa Romeo 159 2.4 Mjet Nero Oceano
ex: Alfa Romeo 156 2.0 TS


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 11 Feb 2007, 20:41 
Offline

Joined: 04 Jul 2007, 19:51
Posts: 45
Multumesc de raspunsuri - @alexmirica, cred ca ai dreptate, scartaitul e f. usor ca sa-ti dea putin senzatia de sport. Am facut o proba cu plecarea de pe loc cu ASRul decuplat, plecare si in usoara curba, si intr-adevar rotile scartie "in prostie". Deci pana la urma probabil ca asa functioneaza la Alfa - eu am fost cumva obisnuit cu Skoda si 407 pe care le-am avut inainte, la ambele erau reglate in asa fel incat nu te lasa sa derapezi nici un pic (Skoda avea doar ABS, nu si ASR).
@georgecristian, nu cred ca ce spuneau ei cu anvelopele de iarna tine, mi se pare doar o chestie pe care mi-au bagat-o ca sa scape de mine - sistemele astea electronice functioneaza atunci cand exista diferente de rotatie intre puntea fata/spate sau rotile stanga/dreapta - nu vad ce legatura ar avea cu coeficientul de frecare intre anvelopa si carosabil. Pai tocmai de asta sunt facute sa te protejeze, nu, de probleme create de coeficienti de frecare mici/diferiti pe fiecare roata.
Cu anvelopele de vara nu am mers decat o zi (ale mele sunt Pirelli PZero Rosso R17/225), apoi mi le-am pus pe astea de iarna (Dunlop SP Winter Sport M3 R17/225), asa ca nu am apucat sa observ vreo diferenta. Sunt curios sa vad cand o sa mi le pun din nou pe alea de vara daca e vreo diferenta.
Chiar asa, nu stiu ce fel de "iarna" a fost asta, dar deja imi pare rau de anvelopele de iarna - sa mergi cu ele majoritatea timpului la temperaturi peste 7-8 grade nu e prea OK. Chiar ma intreb cand ar trebui sa mi le pun pe cele de vara.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 12 Feb 2007, 00:33 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Garantat nu e nici o problema! Deoarece, asa cum am afirmat, sistemul se bazeaza pe diferenta de viteza dintre rotile din fata si spate! Atat! Indiferent de cauciucuri!

A, si, ca fapt interesant, trebuie sa folosesti pneuri de marimi apropiate pe puntile fata si spate. Altfel... mai bine va zic o chestie remarcata de mine: am pus anvelope si jante de 15" pe fata si anvelope si jante de 16" (alea ale mele) pe spate, si cum aveau circumferinta diferita, ghiciti ce am patit: nici cu medici sovietici nu a vrut sa treaca de 40 km/h :shock::haha:, crezand ca masina e intr-o patinare continua si "taie" alimentarea :D

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 13 Feb 2007, 01:19 
Offline
User avatar

Joined: 13 May 2006, 10:56
Posts: 1991
Location: Bucuresti
Sa stii ca rxista diferenta intre comportamentul masinii su anvelope iarna, respectiv vara, si sunt chiar vizibile.
Iti vei da cu siguranta seama singur in ziua in care ai sa treci iar la cele de vara. Cand pleci de la servicesau vulcanizare, ai sa stii ca nu mai esti incaltat cu bocancii si ai trecut la pantofi.

Sa ne scrii in ziua aia.... :)

_________________
Alfa GT, 2.0 JTS, 166 CP
ex Alfa 156 SW 1,9 JTD 110 CP
ex Alfa 147, 1.6 TS, 105 CP


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 10 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited