It is currently 17 Nov 2024, 17:36

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 422 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5 617 Next
Author Message
PostPosted: 22 Feb 2012, 00:05 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15258
Car: 115/960
Location: Bucuresti
seth Quote:
Quote:
Prin debitmetu, ma gandesc ca o sa treaca cat aer trebuie, doar accelerat, datoria diametrului mai mic al tevii.
just my thinking :)
N-as zice, pe principiul asta de ce iti trebuie clapeta de dimensiune mai mare?

_________________
4C | Spider S4 2.0
ex Stelvio 2.0T | GTV 916 3.0 V6 | GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
PostPosted: 22 Feb 2012, 00:19 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15258
Car: 115/960
Location: Bucuresti
Honestly, makes no sense, pe principiul asta masinile ar avea din fabrica.debitmetrul de diametru mai mic decat restul traseului de admisie.

_________________
4C | Spider S4 2.0
ex Stelvio 2.0T | GTV 916 3.0 V6 | GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
PostPosted: 22 Feb 2012, 00:22 
Offline
User avatar

Joined: 29 Mar 2007, 19:02
Posts: 2132
Car: 156 GTA
Alex, think this way:

Corpul clapeta este restrictia majora pe admisie, tocma, pentru ca are o clapeta ce controleaza cantitatea de aer.
Cu un corp clapeta de diametru mai mare, poate sa treaca mai mult aer, la aceeasi deschidere, fata de un corp mai mic.

Debitmetrul este liber, aerul nu este obturat never ever.

Asa ca, ma gandesc ca o sa treaca fix cat aer este nevoie, doar la viteza mai mare. :wink:

_________________
1. Denial 2. Anger 3. Bargaining 4. Depression 5. Acceptance ...

The 5 stages of buying petrol.


Top
   
PostPosted: 22 Feb 2012, 00:51 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15258
Car: 115/960
Location: Bucuresti
Nu-s expert in fluxul aerului deci n-o sa te contrazic mai mult. Insa tot pe AO preocuparea principala era adaptarea unui debitmetru cu acelasi diametru precum restul traseului de admisie, including throttle body.

_________________
4C | Spider S4 2.0
ex Stelvio 2.0T | GTV 916 3.0 V6 | GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
PostPosted: 22 Feb 2012, 01:17 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15258
Car: 115/960
Location: Bucuresti
Pai asta inseamna ca indirect sustii ca prin tubul de diametru mai mare ar trece o cantitate mai mare de aer 8)

_________________
4C | Spider S4 2.0
ex Stelvio 2.0T | GTV 916 3.0 V6 | GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
PostPosted: 22 Feb 2012, 10:05 
Offline
User avatar

Joined: 24 Apr 2007, 13:15
Posts: 674
Car: AR 156 1.9 JTD
Location: Bucureşti
Prin un tub de diametru mai mare trece aceeaşi cantitate de aer (a se înţelege debit) însă mai lent: http://ep.etc.tuiasi.ro/site/Senzori_si ... ori_10.pdf. Dacă vrei să ai viteză mai mare micşorezi diametrul, altfel măreşti, dar debitul va rămâne mereru acelaşi pentru că se respectă legea conservării masei. Cu alte cuvinte problema se rezumă la cantitatea de aer care intră în sistem (diametrul ţevii de intrare). Aşa văd eu problema.
Pentru modelarea curgerii fluidului în sistem există softuri specializate gen FlowMaster de la Ansys. Prin simulări îţi dai seama imediat unde sunt probleme şi le rezolvi foarte uşor schimbând modelul 3D al admisiei. E o metodă mai eficientă decât testarea prototipului după construcţie, mai profi ca să zic aşa.

Admir iniţiativa.
Baftă şi succes în acest proiect îndrăzneţ.


Attachments:
combustion.jpg
combustion.jpg [ 42.98 KiB | Viewed 3575 times ]
cfd-calculation-software-suite-for-turbomachinery-504628.jpg
cfd-calculation-software-suite-for-turbomachinery-504628.jpg [ 16.39 KiB | Viewed 3575 times ]

_________________
Cuore Sportivo
Top
   
PostPosted: 22 Feb 2012, 13:53 
Offline
User avatar

Joined: 29 Mar 2007, 19:02
Posts: 2132
Car: 156 GTA
plenumul stock are o capacitate de ~2,5 litrii, motorul are ~3.2 litrii.

se spune ca regula pentru eficienta volumetrica la un motor normal aspirat este ca plenumul sa fie minim capacitatea motorului.

idee e sa ai intotdeauna in plenum o rezerva de aer.(un ochi la admisia de 156 wtcc arata principiul asta, dar acolo este un plenum mai avansat, cu 2 camere)
Cu forma propusa de mine pentru trompete, curgerea este imbunatatita.
Grijile legate de corp clapeta si debitmetru sunt momentan fara rost, nu este asta problema acum.Oricum am resursele sa rezolv problemele legate de harta pentru un debitmetru diferit.



@Main Event, am facut rost de simulari, dar in SolidWorks, pentru niste plenumuri de 4 cilindrii.
Acu problema e ca nu gasesc programul(a se citi moka) si nici nu stiu sa lucrez in el.
Se importa modelul din Autocad 3d sau max?care e shpilu? :)
De asemenea nu uita, ca nu este o curgere normala, are multe variabile, curgerea nu este continua pentru ca motorul nu este pe toti cilindii in faza de admisie. :wink:

_________________
1. Denial 2. Anger 3. Bargaining 4. Depression 5. Acceptance ...

The 5 stages of buying petrol.


Top
   
PostPosted: 22 Feb 2012, 14:05 
Offline
User avatar

Joined: 18 Feb 2006, 19:39
Posts: 10325
Car: o cisterna
Location: Kronstadt
Dude, ma faci sa vreau sa pun iar mana pe manuale. :)

_________________
156 2.0 TS
156 SW 2.0 JTS
166 2.4 JTD TI
916 Spider 3.0 Arese
159 SW 1.9 JTDm


Top
   
PostPosted: 22 Feb 2012, 14:18 
Offline
User avatar

Joined: 24 Apr 2007, 13:15
Posts: 674
Car: AR 156 1.9 JTD
Location: Bucureşti
Seth, se poate simula şi în SolidWorks cu Flow însă nu ştiu dacă se pot introduce parametrii amintiţi de tine ca să modelezi funcţionarea motorului, a cilindrilor. Din câte am văzut este destul de avansat acest modul Flow, dar mai indicat ar fi Flow Master care este specializat pe curgeri. Probabil că dacă mai cauţi îl găseşti pe net.
Modelul 3D îl poţi crea foarte uşor în SolidWorks şi apoi se importă ca .step sau .igs în simulatorul de curgeri. Cel puţin aşa lucrăm noi pe magnetice. Mă gândesc că fiind tot platform Ansys ar trebui să aibă aceleaşi facilităţi de import. Probabil că şi AutoCad-ul are posibilitatea de a salva în format .igs sau .step şi astfel să foloseşti modelul creat în el.

Numai bine,

_________________
Cuore Sportivo


Top
   
PostPosted: 22 Feb 2012, 14:59 
Offline
User avatar

Joined: 11 Jan 2006, 19:10
Posts: 223
Location: Bucuresti
interesanta treaba cu trompetele, dar foarte mult de lucrat la optimizare...prin incercari
http://www.youtube.com/watch?v=txG0cTx4VeI" onclick="window.open(this.href);return false;
asta e un film care mi-a marcat copilaria, uita-te la admisie.

_________________
cuore sportivo
....cuz straight line is for vaginas


Top
   
PostPosted: 22 Feb 2012, 15:27 
Offline
User avatar

Joined: 29 Mar 2007, 19:02
Posts: 2132
Car: 156 GTA
Alex, nu prea ai prins ideea, pe motorul ala sunt clapete individuale, eu nu asta o sa fac.

_________________
1. Denial 2. Anger 3. Bargaining 4. Depression 5. Acceptance ...

The 5 stages of buying petrol.


Top
   
PostPosted: 22 Feb 2012, 15:34 
Offline
User avatar

Joined: 11 Jan 2006, 19:10
Posts: 223
Location: Bucuresti
asta era urmatoarea intrebare. acum am inteles, nu de alta dar vorbeai de debitmetru care in cazul cu clapete individuale nu mai exista.
oricum ai fi fost primul in .ro sa faci asa ceva (pe o alfa).
Foarte mult de munca insa si ECU stand-alone si multe modificari scumpe.
Oricum, ce castiguri speri sa scoti? Te pregatesti cumva pt admisie adaptabila la turbo/compresor?

_________________
cuore sportivo
....cuz straight line is for vaginas


Top
   
PostPosted: 22 Feb 2012, 16:58 
Offline
User avatar

Joined: 29 Mar 2007, 19:02
Posts: 2132
Car: 156 GTA
Stand alone pentru o masina de zi cu zi e o prostie.
Vreau tot confortul unei masini normale.

Vreau cu plenumul sa maresc eficienta motorului, pierde multa putere in ture datorita admisiei mici, nu stiu exact ce castiguri de putere o sa fie, dar cam orice e mai bun decat stock aici.

Nu am ganduri de admisie fortata.

_________________
1. Denial 2. Anger 3. Bargaining 4. Depression 5. Acceptance ...

The 5 stages of buying petrol.


Top
   
PostPosted: 22 Feb 2012, 18:01 
Offline
User avatar

Joined: 11 Jan 2006, 19:10
Posts: 223
Location: Bucuresti
e bine ca stii ce vrei de la ea...ca sa stii unde sa te opresti cu investitia :))

ar fi fost interesant totusi un upgrade ca ala =))

_________________
cuore sportivo
....cuz straight line is for vaginas


Top
   
PostPosted: 22 Feb 2012, 18:17 
Offline
User avatar

Joined: 04 Aug 2008, 23:53
Posts: 316
Car: 156 1.8 TS
Location: Caransebes
ALXege Quote:
Pai asta inseamna ca indirect sustii ca prin tubul de diametru mai mare ar trece o cantitate mai mare de aer 8)

Din ce am citit, nu neaparat diametrul debitmetrului este problema (standard/marit)...problema este ca debitmetru stoc "citeste" pana la un anumit volum /debit de aer, astfel cand volumul de aer depaseste capacitatea de citire a debitmetrului, acesta trimite valori eronate catre ECU.Probabil pana in momentul de fata nu a reusit nimeni sa mareasca limita de citire de care vorbeam din soft sau e mai usor sa-l schimbi cu unul mai mare.

_________________
Alfa Romeo 156 `01 1.8 TS "Edizione Sportiva"
Ex: Ford Sierra `87 2.0l


Top
   
PostPosted: 22 Feb 2012, 18:34 
Offline
User avatar

Joined: 11 Jan 2006, 19:10
Posts: 223
Location: Bucuresti
:)

Vi s-a pus pata pe debitmetru acum!
Din moment ce numareste capacitatea motorului nu se va comporta debitmetru ca un restrictor. Daca era vreun motor de 5-6 litri atunci poate.
Daca e sa o luam asa inseamna ca un motor de 1.6 ar trebui sa aiba un debitmetru la jumatate de mic, nu?
Pana la urma motoarele aspiratele sunt ca niste aspiratoare de praf.
Modificarile pe care le face el nu vor trage cu mult mai mult praf - pardon, aer :) si oricum asta cred ca e ultima lui problema din tot lantul asta.
Va iesi doar un raspuns mai bun in gaz (asta daca nimereste dimensiunile cum trebuie). De obicei cand castigi ceva undeva pierzi altundeva.


Oricum toata stima pt lucrare. Imi plac lucrurile iesite din comun. Sper sa arate cat de cat profi la final pt ca estetic (si nu numai) 3.2-ul e o bijuterie.

_________________
cuore sportivo
....cuz straight line is for vaginas


Top
   
PostPosted: 22 Feb 2012, 18:48 
Offline
User avatar

Joined: 04 Aug 2008, 23:53
Posts: 316
Car: 156 1.8 TS
Location: Caransebes
[quote="Alex"]:)

Vi s-a pus pata pe debitmetru acum!
Din moment ce numareste capacitatea motorului nu se va comporta debitmetru ca un restrictor. Daca era vreun motor de 5-6 litri atunci poate.


Nu m-am referit la vreo "restrictie fizica".

_________________
Alfa Romeo 156 `01 1.8 TS "Edizione Sportiva"
Ex: Ford Sierra `87 2.0l


Top
   
PostPosted: 22 Feb 2012, 23:45 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6687
Location: Brasov... oarecum.
domnuuu',...seth. tre sa ne intalnim sa dezvoltam ideea.
pana atunci cert este un lucru: e musai o simulare, si ti-o recomand in ansys. de ce? pentru ca: daca mentii debitmetrul ala si maresti teava de dupa el, intr-adevar, se va mari viteza aerului in debitmetru. insa, la iesirea din el intr-o teava mai mare este posibil sa se creeze turbulente (cam cum se formeaza in urma unui hatch sau suv) care sa "te traga" inapoi. practic aerul sa nu mai curga direct in cilindrii ci sa se amestece acolo si sa intre in cilindrii aiurea, mai mult in unii si mai putin in altii. in mare cam ce zicea madkat. am vazut o simulare de amorul artei pentru o teava prin care curgea un fluid si care avea o reductie si o bifurcatie. apoi, ce talmes balmes iesea acolo te durea mintea. fluidul nu mai curgea ci se rostogolea

asadar, eu as opta si pentru schimbarea debitmetrului cu unul mai mare, potrivit insa pentru diametrul noilor galerii. practic as metine raportul intre teava si debitmetrul vechi

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 23 Feb 2012, 00:05 
Offline
User avatar

Joined: 29 Mar 2007, 19:02
Posts: 2132
Car: 156 GTA
Da un semn, pregateste narghileaua, vin cu bere buna!

_________________
1. Denial 2. Anger 3. Bargaining 4. Depression 5. Acceptance ...

The 5 stages of buying petrol.


Top
   
PostPosted: 12 Mar 2012, 00:01 
Offline

Joined: 29 Nov 2009, 11:10
Posts: 1611
Mai zi si tu ce ai mai mesterit la ea.
Dat azi o scurta tura cu ea si merge intr-un mare fel. Din păcate, mult prea scurta tura :(


Top
   
PostPosted: 12 Mar 2012, 15:24 
Offline
User avatar

Joined: 29 Mar 2007, 19:02
Posts: 2132
Car: 156 GTA
:)

Un mic update.

Am reusit sa schimb franele, pan la urma pe fata am:
-discuri de 305mm-multumesc dima, pret bun!
-alaturi de placute ferodo ds3000 multumesc sebv6

Pentru discuri, sa scap de rugina ce nu evita sa apara am folosit 2 spray`uri, unul protector(anti rugina) urmat de negru mat.
Etrierii aveau lacul sarit, asa ca au fost demontati de pe masina, curatati, apoi lacuiti.

Aveam si ceva probleme cu ambreiajul, tremura, iar daca tot desfacusem juma de sistem hidraulic am inlocuit si cilindrul receptor de pe cutie.

Victorie, ambreiajul este moale si tremuratul a disparut. :sig:

La final am aerisit toata instalatia cu aproape 1 litru de ATE super blue.


Crappy aifon pics:


Multumesc si lui 147seb care a frecat cu raspundere un etrier in timp ce se monta strutbarul wichers la masina lui. :wink:


Attachments:
2.jpg
2.jpg [ 69.11 KiB | Viewed 4104 times ]
1.jpg
1.jpg [ 72.46 KiB | Viewed 4104 times ]
3.jpg
3.jpg [ 50.43 KiB | Viewed 4104 times ]

_________________
1. Denial 2. Anger 3. Bargaining 4. Depression 5. Acceptance ...

The 5 stages of buying petrol.
Top
   
PostPosted: 12 Mar 2012, 16:55 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15258
Car: 115/960
Location: Bucuresti
Ce discuri sunt? Si cine-i Sebv6? :)
Astept cu interes impresii despre DS3000, ieri scartaiau cam rau. Cum franeaza la rece?

_________________
4C | Spider S4 2.0
ex Stelvio 2.0T | GTV 916 3.0 V6 | GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
PostPosted: 12 Mar 2012, 16:58 
Offline

Joined: 29 Nov 2009, 11:10
Posts: 1611
ALXege Quote:
ieri scartaiau cam rau. Cum franeaza la rece?
Nu foarte rau, si franeaza bine. Nu stiu cat de "la rece" erau ieri insa franau destul de bine.


Top
   
PostPosted: 12 Mar 2012, 17:00 
Offline
User avatar

Joined: 08 Jan 2006, 20:00
Posts: 3503
Car: 159-Brera-Spider916
Location: Bucuresti
Discurile sunt Magneti Marelli si astept si eu feedback cu toate ca Ds3000 probabil ca au si rol de frezare pentru ele
http://alfisti.ro/shop/new-products.php" onclick="window.open(this.href);return false;

_________________
0751314197


Top
   
PostPosted: 12 Mar 2012, 17:02 
Offline
User avatar

Joined: 29 Mar 2007, 19:02
Posts: 2132
Car: 156 GTA
Am facut max 50km cu noile frane.
Primele impresii, franeaza mult mai bine decat ce aveam inainte la rece. :)

Normal ca scartiaie, orice placuta performanta o sa scartaie. :D who cares :naughty:

Ieri erau reci ionut. :)


Discurile sunt magneti marelli, de fapt brembo in cutie :)

Feedback... pret bun, e un disc normal, o sa se comporte perfect atata timp cat am si eu grija.

_________________
1. Denial 2. Anger 3. Bargaining 4. Depression 5. Acceptance ...

The 5 stages of buying petrol.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 422 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5 617 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot] and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited