A plecat in dimineata zilei de 29 ianuarie, , din fata Ambasadei Italiei de la Abu Dhabi, stafeta ce va celebra pe 5 continente , cei 60 ani de la nasterea Ferrari.Vor fi peste 10.000 ferraristi, ce la volanul propriilor masini din epoci diverse si modele diverse, vor purta in lume ‘Martorul’ ce reproduce 60 de momente dintre cele mai semnificative din extraordinara istorie a Casei din Maranello.Alegerea orasului Abu Dhabi, ca loc de plecare a acestei stafete, ce dupa Mediul Orient, va traversa China, Japonia, Australia, America si Europa, e legata de proiectul cu tema Ferrari ce se va naste , impreuna cu un circuit automobilistic, pe insula Yas, in zona de maxima dezvoltare din Emirate.
Protagonistii din prima parte, multi in costume traditionale, dupa ce au lasat Abu Dhabi , se vor indrepta spre Dubai, apoi Oman, Qatar, Arabia Saudita, Bahrein, Kuweit.Stafeta se va inchide la Maranello, in 23 iunie, dupa o ceremonie pe 16 iunie la Roma la Ministerul de Externe.Acesta, primind participantii la Ambasadele din capitalele atinse de tur, va colabora la o actiune umanitara ce va fi realizata de Ferrari in favoarea copiilor din tarile sarace.
A vorbit Piero Ferrari, vicepresedinte in Firma si fiul Fondatorului, Enzo;in discursul sau a amintit figura tatalui si marea intuitie in a crea o Marca devenita simbol al talentului si exclusivitatii italiene in lume ,dar si pe Luca Montezemolo ce a stiut in ultimii 15 ani sa aduca Ferrari la mari rezultate sportive si comerciale.Cu ocazia plecarii, a fost anuntata o serie de 60 exemplare unice, colegate a 60 evenimente ce au caracterizat istoria Marcii, de la victoriile lui Ascari si Schumacher la prezentarea de modele ce au insemnat o epoca:GTO, F40 , Enzo, la personaje ce au condus Firma pana azi.Ferrari a inchis anul 2006 in mod stralucit cu un plus de 12,3 fata de facturatul din 2005 si cu un record de vanzari ce au ajuns cota 5650.
Martorul stafetei, creat special pentru a simboliza istoria Ferrari, are in jurul sau Calutul Cabrat in platina si diamanterealizat de Damiani si 60 simboluri create de o serie de agentii de publicitate si designeri.
Un mare parc cu tema Ferrari e prevazut pentru 2009, si se va dezvolta pe o suprafata de circa 250.000metri patrati, unde vor gasi loc 24 atractii tematice dedicata familiei: mountain russe duble unde trenurile se vor intrece intre ele, un turn de 70 m, unde va fi posibil probare acceleratia, pistepentru Kart, rally si dune buggies, locuri de mancat samd.Investitiava fi in jur de 600 milioane dolari.Yas Island va deveni o atractie turistia , unica in lume, si va avea in afara de Ferrari park, un circuit, hotel de design, apartamente si numeroase restaurante, o arie retail de 300.000mq, un teren de golf, un parc acvatic, port turistic si hotel in laguna.
Cu ocazia celebrarii celor 60 ani, Casa de la Maranello va pune in productie o serie de 60 unicate realizate pe baza 612 Scaglietti.Acest model e maxima expresie a conceptului GranTurismo Ferrari, ce alatura langa prestatii si caracteristici emotionale,continute superioare de confort, exclusivitate a materialelor , dotatii , maiestria lucrului artizanal.
Masina va fi oferita cu livrea bicolora, realizata in culori istorice Ferrari , interne exclusive, acoperis panoramic electrocromic(?) ce reprezinta o inovatie: poate sa ia diverse nivele de transparenta, functie de lumina externa si de exigentele celor de dinauntru, valorizand ulterior rafinamentul internelor.Va sublinia unicitatea acestui exemplar simbolul smaltat, pozitionat pe tunelul central , a evenimentului ales sa faca marturie a istoriei Ferrari.Este vorba de un model de colectie, destinat pentru clientii cei mai legat la Marca.