: sa-l schimb la cat zice producatorul uleiului. Asta cu praful, cu regimul de turatie, este frectie la picior de lemn.
Daca ar scrie prostii ar fi iesit de pe piata. Credeti-ma ca stiu ei ce spun. Oare sunt cei de la magazin sau service mai profesionisti decat cei de la Castrol sau Shell, sau orice alt producator de lubrifianti?!? Americanii folosesc uleiuri minerale (15w-40 sau 20w-50, au dezvoltat chiar un 10w-40 mineral) si-l schimba la 5000 sau 7500 km. In europa exista uleiurile sintetice si semisintetice care pot fi schimbate de la 10.000 pana la 120.000 de km ( aste peste 60.000 km- pentru camioane). La autoturisme 10.000-60.000 km. Cei de la Mobil au probat Mobil 1 0w-40 la peste 1 milion de km, fara schimb de filtru in conditii diverse.
Problema cu innegritul uleiului sta in felul urmator (e invers decat cred majoritatea). Daca uleiul nu se inegreste dupa 5000 km inseamna ca este foarte prost.
OK, acu o sa explic. In ulei exista aditivi dispersanti si detergenti (printre altele). Daca nu exista sau sunt insuficienti, atunci cenusa, praful, nisipul si alti contaminatori (Fe, Cu, etc), se depun si deci uleiul ramane curat. Depunerile infunda supapele filtrele, etc.
Deci astea cu mesteru de la magazin care spune sa schimbi la 5.000 de km si aia cu "meseriasu" de la service care ia pe degete putin ulei de pe joja, il freaca intre degete si zice ca ar trebui schimbat sau "asta-i ulei bun" dupa ce-i spui ca ai bagat Castrol
, nu stau in picioare.
Io cam asta am de spus, desi puteam sa va spun sa-l schimbati la 3.500 km ca doar fac bani din vanzarea de lubrifianti