It is currently 04 Feb 2025, 15:37

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 43 posts ]  Go to page 1 2 Next
Author Message
 Post subject: Problema zgomot motor
PostPosted: 14 Dec 2011, 10:07 
Offline
User avatar

Joined: 02 Oct 2009, 15:47
Posts: 280
Location: Bucuresti
Salut, Aseara in drum spre casa a inceput sa se auda un zgomot destul de puternic de la motor. Zgomotul se aude doar la relanti, cand este turat motorul, nu. Din ce am gasit pe forum as crede ca ar fi rola intinzatoare de la cureaua de accesorii (ceea ce ar fi ciudat ca am schimbat-o in Aprilie cu tot cu distributie si transmisie). Acum am parcat-o si nu stiu ce sa fac, daca sa merg asa cu ea pana la un service sau exista riscul sa se rupa cureaua si sa raman in drum?


Top
   
PostPosted: 14 Dec 2011, 10:46 
Offline
User avatar

Joined: 09 Sep 2010, 10:01
Posts: 3215
da, s-au mai vazut cazuri de role care cedeaza mult inainte de termen, am patatit-o si eu. La mine se auzea un sunet "de troleu", la relanti si in accelerare pana pe la 3500 (dupa 3500 oricum nu se mai auzea nimic datorita, sau din cauza, evacuarii).

L.E. 3500 RPM :lol:

_________________
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - B.H.


Top
   
PostPosted: 17 Dec 2011, 03:26 
Offline
User avatar

Joined: 15 Nov 2009, 17:26
Posts: 921
Location: London
Si la mine se auzea la relanti un zgomot de la motor si se auzea chiar si in habitaclu foarte aiurea. Dupa ce am schimbat rola intinzatoare de la cureaua de accesorii a disparut complet sunetul si suna normal la relanti.

_________________
Alfa Romeo 147 1.9 Jtd 115 cp


Top
   
PostPosted: 18 Dec 2011, 18:19 
Offline
User avatar

Joined: 18 Oct 2008, 19:01
Posts: 67
Car: Alfa Romeo 147
Location: Craiova
Poate sa fie si de la tacheti! La mine se aud in fiecare dimineata cand este motoru rece (10 secunde) apoi tac! Am vorbit cu un mecanic si mi`a zis ceva de genu ca ei se descarc peste noapte si asa fac pana se incarca acum daca m`a mintit el te mint si eu acum!

_________________
DJ-24-VRG


Top
   
PostPosted: 18 Dec 2011, 18:29 
Offline
User avatar

Joined: 04 Feb 2009, 15:47
Posts: 2329
Car: 156 1.6 TS
Location: Bucuresti
Poate fi si de la alternator.Si la mine facea la fel..troleu, bazait, zumzait.La mine era alternatorul-rulment spart parca mi-a zis Alex Mirica.

_________________
156 1.6 TS
fosta GTV 2.0 TS
fosta 156 1.6 TS


Top
   
PostPosted: 19 Dec 2011, 09:51 
Offline
User avatar

Joined: 02 Oct 2009, 15:47
Posts: 280
Location: Bucuresti
Se pare ca masina s-a reparat singura. Dupa ce am lasat-o vreo 5 zile pe dreapta, la pornire, a facut un zgomot puternic ca si cum s-ar fi rupt/desprins ceva, si apoi a mers normal. M-am uitat la cureaua de accesorii si este inca in viata. Am mers vreo 60 Km si totul e ok.
Zgomotul de tacheti il am si eu, cam 10 min de la pornire, stie cineva vreo solutie?


Top
   
PostPosted: 22 Dec 2011, 18:00 
Offline

Joined: 21 Dec 2011, 19:06
Posts: 5
Car: AR 156, 1.9 jtd 16v
Location: Constanta
Nu cred k am nimerit topicul, dar postez si eu problemutza mea..:
Sunt nou pe aici (de cateva zile)...am incercat sa ma acomodez cu forumul dar sunt multe multe, multe teme...si cu search e cam greu sa gasesc ceva...oricum, am si eu o problema la alfitza...cred k planetara are o bubitza k face cam urat cand accelerez...imi vibreaza in peda cand o calc, si cateodata se simte chiar si in scaun...:(
ce ma sfatuiti s fac??:( chiar e planetara??si dak da cam cat m-ar ajunge s-o vindec?

P.S. doar c am schimbat distributia cu pompa, filtrele, uleiul, far stanga (era un pic crapat) si bujiile+mana d lucru= 1900lei...m-a costa mult?

_________________
"Bebelusha" - ALFA ROMEO 156, 1.9 JTD 16V, 140 CP


Top
   
PostPosted: 28 Dec 2011, 11:27 
Offline

Joined: 08 May 2011, 23:16
Posts: 10
Car: brera
Salut, zgomotul la pornire dimineatza poate fi si din cauza variatorului sau cel mai sigur este din cauza variatorului
Descarcarea/ incarcarea cu ulei a tachetilor mi se pare o xtravaganta mecanica.


Top
   
PostPosted: 28 Dec 2011, 14:19 
Offline
User avatar

Joined: 19 Mar 2008, 11:33
Posts: 1755
Location: Brasov
@Rookye: in principiu e planetara, dar du-o la un service si verifica atent. Jocul se simte uneori si la mana si, de obicei, vine de la capatul dinspre cutie al planetarei dreapta care cedeaza de obicei primul, insa e mai bine sa verifici tot. Cineva mai sunea de tamponul dintre cutie si motor care ar putea da simprome asemanatoare. In viraj face putin mai tare sau e la fel ca si pe drum drept?


Top
   
PostPosted: 28 Dec 2011, 20:20 
Offline
User avatar

Joined: 20 Apr 2010, 14:54
Posts: 1465
Car: Alfa Romeo Brera
Location: Bucuresti
rookye Quote:
Nu cred k am nimerit topicul, dar postez si eu problemutza mea..:
Sunt nou pe aici (de cateva zile)...am incercat sa ma acomodez cu forumul dar sunt multe multe, multe teme...si cu search e cam greu sa gasesc ceva...oricum, am si eu o problema la alfitza...cred k planetara are o bubitza k face cam urat cand accelerez...imi vibreaza in peda cand o calc, si cateodata se simte chiar si in scaun...:(
ce ma sfatuiti s fac??:( chiar e planetara??si dak da cam cat m-ar ajunge s-o vindec?

P.S. doar c am schimbat distributia cu pompa, filtrele, uleiul, far stanga (era un pic crapat) si bujiile+mana d lucru= 1900lei...m-a costa mult?

Tripoda 100%.

_________________
-Alfa Romeo Brera-
EX: Ducati Monster
EX: Alfa Romeo 159 TI 2.4 Nero'Etna
EX: Alfa Romeo 159 my09 2.0JTDm TI
EX: Renault Twingo 1.2
EX: Fiat Barchetta 1.8
EX: Alfa Romeo 159 my08 1.9JTDm
EX: Alfa Romeo 147 1.9JTD 140cp(soft Tibi)
Ex: Skoda Fabia 1.2 54cp


Top
   
PostPosted: 02 Jan 2012, 01:42 
Offline

Joined: 21 Dec 2011, 19:06
Posts: 5
Car: AR 156, 1.9 jtd 16v
Location: Constanta
Jaggguar Quote:
@Rookye: in principiu e planetara, dar du-o la un service si verifica atent. Jocul se simte uneori si la mana si, de obicei, vine de la capatul dinspre cutie al planetarei dreapta care cedeaza de obicei primul, insa e mai bine sa verifici tot. Cineva mai sunea de tamponul dintre cutie si motor care ar putea da simprome asemanatoare. In viraj face putin mai tare sau e la fel ca si pe drum drept?

are toane ...spre exemplu de vreo 2 zile nu mai zice nimic.
dar inainte, in curba facea mai rau cand acceleram.

_________________
"Bebelusha" - ALFA ROMEO 156, 1.9 JTD 16V, 140 CP


Top
   
PostPosted: 02 Jan 2012, 01:57 
Offline
User avatar

Joined: 19 Mar 2008, 11:33
Posts: 1755
Location: Brasov
rookye Quote:
Jaggguar Quote:
@Rookye: in principiu e planetara, dar du-o la un service si verifica atent. Jocul se simte uneori si la mana si, de obicei, vine de la capatul dinspre cutie al planetarei dreapta care cedeaza de obicei primul, insa e mai bine sa verifici tot. Cineva mai sunea de tamponul dintre cutie si motor care ar putea da simprome asemanatoare. In viraj face putin mai tare sau e la fel ca si pe drum drept?

are toane ...spre exemplu de vreo 2 zile nu mai zice nimic.
dar inainte, in curba facea mai rau cand acceleram.
la fel, la mine a fost tripoda. Simptomele vor reveni. Poti incerca sa schimbi/ completezi vaselina, dar sunt putine sanse sa fie de acolo.


Top
   
PostPosted: 04 Jan 2012, 00:23 
Offline

Joined: 21 Dec 2011, 19:06
Posts: 5
Car: AR 156, 1.9 jtd 16v
Location: Constanta
si cat te-a costat tripoda???la ce masina??
la a mea cam cat ar fi??

_________________
"Bebelusha" - ALFA ROMEO 156, 1.9 JTD 16V, 140 CP


Top
   
PostPosted: 05 Jan 2012, 10:51 
Offline
User avatar

Joined: 24 Apr 2007, 13:15
Posts: 674
Car: AR 156 1.9 JTD
Location: Bucureşti
Am pus de câteva zile kit-ul Bilstein B14 de la Ege care e super by the way însă nu am mai avut timp să fac şi geometria/unghiul de cădere şi fugă, ce s-o putea regla din astea. După operţiune am început să observ şi eu simptomele descrise mai sus de rookye şi anume vibraţia la accelerare care vine din stânga faţă însă se simte mai mult în volan decât în pedalier şi este mai accentuat în treapta a treia şi după ce se încălzeşte puţin. La rece nu se resimte aşa puternic e foarte vag, iar la cald ia amploare pe măsură ce accelerarea este mai brutală.
Probleme cu partea dinspre cutie a planetarei am avut pe dreapta şi am schimbat-o însă atunci nici urmă de vibraţie ci direct bătaie la accelerare pe drum drept, bătaie metalică foarte puternică chiar groaznică. Am schimbat toată planetara atunci şi a fost ok la vremea aceea.
Ar putea fi unghiul/geometria cauza vibraţiei, echilibrarea roţilor, planetara stânga...

_________________
Cuore Sportivo


Top
   
PostPosted: 05 Jan 2012, 18:21 
Offline

Joined: 21 Dec 2011, 19:06
Posts: 5
Car: AR 156, 1.9 jtd 16v
Location: Constanta
si cat te-a costat??

_________________
"Bebelusha" - ALFA ROMEO 156, 1.9 JTD 16V, 140 CP


Top
   
PostPosted: 05 Jan 2012, 23:50 
Offline
User avatar

Joined: 24 Apr 2007, 13:15
Posts: 674
Car: AR 156 1.9 JTD
Location: Bucureşti
Poate ai văzut şi tu anunţul cu kitul de suspensie, a fost 400 euro, plus flanşele faţă, plus adaptarea flanşelor pe diametrul noilor amortizoare, şuruburi prindere amortizoare faţă care au trebuit sacrificate şi puse altele noi, s-au găsit numai pe original, plus manopera. Total aproximativ cu manopera schimbare braţ faţă superior dreapta, plăcuţe spate, extracţie şuruburi 2400 lei. Dacă mai pun şi costul braţului, 2600 lei toată distracţia.
Ştiu că mi s-a zis iniţial că manopera de schimbare a suspensiei fără alte prostii şi complicaţii era 3800 lei, deci dacă pui 400 euro, iese pe la 2100 lei. Dar normal că a trebuit să iau şi flanşele faţă şi restul fiindcă dacă tot a intrat în reparaţii am făcut cam tot ce era important pe moment.

Toate cele bune...

_________________
Cuore Sportivo


Top
   
PostPosted: 06 Jan 2012, 00:22 
Offline
User avatar

Joined: 04 Jun 2009, 11:18
Posts: 7933
Car: Vespa
Location: Bucuresti
E bine sa verifici si tampoanele . Cedeaza destul de repede ...


Top
   
PostPosted: 06 Jan 2012, 11:57 
Offline
User avatar

Joined: 24 Apr 2007, 13:15
Posts: 674
Car: AR 156 1.9 JTD
Location: Bucureşti
Nu prea înţeleg cum se face că a început să se manifeste mai tare acum după schimbul suspensiei dacă e de la tampoane. Cred şi eu că sunt pe ducă dar înainte era mai ok.
Să fie oare din cauza poziţiei planetarei şi să se simtă altfel din cauza asta?

_________________
Cuore Sportivo


Top
   
PostPosted: 06 Jan 2012, 12:48 
Offline
User avatar

Joined: 05 Apr 2010, 15:05
Posts: 1529
Car: MB E 250 CDI
Location: 120271-Buzău, BZ (RO)
MainEvent Quote:
Nu prea înţeleg cum se face că a început să se manifeste mai tare (...) Să fie oare din cauza poziţiei planetarei şi să se simtă altfel din cauza asta?
Raspuns & Rezolvare

_________________
Q & A: 0767.698.431
Signature:
Eu pun degetul mare. :uhuh:


Top
   
PostPosted: 06 Jan 2012, 13:07 
Offline
User avatar

Joined: 24 Apr 2007, 13:15
Posts: 674
Car: AR 156 1.9 JTD
Location: Bucureşti
In stilul smuls tăiam direct arcurile să o fac low-rider. :lol:

_________________
Cuore Sportivo


Top
   
PostPosted: 09 Jan 2012, 13:00 
Offline
User avatar

Joined: 02 Oct 2009, 15:47
Posts: 280
Location: Bucuresti
Se pare ca masina mea nu se reparase singura, doar nu mai facea zgomot. Mi-a sarit cureaua de accesorii si am ramas fara servo fix cand luam o curba. Din fericire aveam viteza mica. Stie cineva daca pot merge cu ea asa pana la un service, sau trebuie sa o tractez neaparat? Din cate stiu singura problema ar fi ca nu am servo si aer conditionat.


Top
   
PostPosted: 09 Jan 2012, 13:20 
Offline

Joined: 23 Nov 2011, 00:00
Posts: 60
Car: AR932
Location: Bucuresti
Nici alternatorul nu merge , deci o sa mergi "pe baterie" - daca e distanta scurta si nu ai consumatori , merge pana la service.

O zi buna

_________________
Tel: 0763901907 Cristian
Magazin piese auto, elemente de caroserie , consumabile- http://www.autosupreme.ro
Repere originale si aftermarket pentru Alfa Romeo , Fiat , Lancia.
Image


Top
   
PostPosted: 09 Jan 2012, 13:28 
Offline
User avatar

Joined: 24 Apr 2007, 13:15
Posts: 674
Car: AR 156 1.9 JTD
Location: Bucureşti
Problema s-ar putea să fie de la fulia de alternator care are un ambreiaj în cazul diesel-ului. Fulia începe să prindă joc şi să gripeze generând astfel vibraţii în cureaua de transmisie şi implicit în întinzător. Astfel a sărit probabil cureaua pentru că întinzător-ul nu a mai rezistat.

_________________
Cuore Sportivo


Top
   
PostPosted: 13 Jan 2012, 11:24 
Offline
User avatar

Joined: 24 Apr 2007, 13:15
Posts: 674
Car: AR 156 1.9 JTD
Location: Bucureşti
Zgomotul şi vibraţia la accelerare erau de la fulia arborelui cotit care avea inserţia de cauciuc moale şi probabil arcul din interior rupt. În consecinţă avea joc de 1 cm. Tocmai am fost la Alex Mirică şi am schimbat-o, operaţiune de 10 minute.

_________________
Cuore Sportivo


Top
   
PostPosted: 16 Jan 2012, 12:27 
Offline
User avatar

Joined: 02 Oct 2009, 15:47
Posts: 280
Location: Bucuresti
Tocmai am primit telefonul de la Autoitalia cu pretul reparatiei - 3600 RON. Trebuie schimbat alternatorul, fulia arbore cotit, kitul de distributie.
Ma gandesc sa caut sa imi repar alternatorul decat sa dau 1900 RON pe el? Stie cineva unde se poate face asta?


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 43 posts ]  Go to page 1 2 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited