It is currently 02 Nov 2024, 22:26

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 80 posts ]  Go to page 1 2 3 4 Next
Author Message
 Post subject: Anti-radar
PostPosted: 10 Dec 2006, 03:42 
Offline
User avatar

Joined: 31 Aug 2006, 16:26
Posts: 1301
Nush cum de nu s-a discutat in detaliu de acest subiect pana acum...
Ce detector-radare aveti (nu din ala care bruiaza) si ce recomandati?
Eu am gasit un Bel Vector 945 care l-am si testat si am inteles ca e ff bun, l-am gasit la vreo 600 ron, ce parere aveti si ce alternative viabile oferiti?


Top
   
 Post subject: Anti-radar
PostPosted: 09 Jan 2007, 00:45 
Offline
User avatar

Joined: 25 Apr 2006, 13:38
Posts: 276
Location: BUCURESTI
Alea care bruiaza se cheama jamere si sunt nitelus ilegale. Adica , daca te toarna garda si te toarna, faci o tzara de puscarie. Da nu mult, vreo 3-4 ani :lol: .
Cel mai tare detector de radar cu 5 directii de detectie e Valentine One si costa cam 400 de parai. Pe o scala de la 1 la 100 asta a luat 90 si ceva. Urmatorul a luat vreo 70. Ce mai e atre rau aparatul. Cautati pe google si il veti gasi.

_________________
IL CUORE HA SEMPRE RAGGIONE. TRACTOR CUORE SPORTIVO.
Lancia Kappa Coupe 2.4, 20v
Nissan Patrol a.k.a Patrocle 2.8


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 09 Jan 2007, 00:59 
Offline

Joined: 26 Aug 2005, 21:18
Posts: 4960
De 400 parai imi iau un Whistler si mai platesc si 2-3 ani niste amenzi de viteza la eventualele rateuri date :lol:


Top
   
 Post subject: Anti-radar
PostPosted: 09 Jan 2007, 01:04 
Offline
User avatar

Joined: 25 Apr 2006, 13:38
Posts: 276
Location: BUCURESTI
Raspuns predictibil. Nici macar nu ai cautat siteul sa vezi despre ce e vb. Singurul loc unde nu te ajuta acest detector de radar e Dn 1 si asta deoarece nu iti poate face masina sa :sara: peste radarele ingropate in asfalt. In rest e imbatabil. Crezi ce vrei si ia-ti ce crezi tu ca e mai bun pt tine dar sa vezi ce bine ti-o fi cand , dupa ce ai stat 3 luni pe bara si ai dat diferenta de lovele la taxi, te przinti la ghiseu la militie sa raspunzi la 13 intrebari :lol:

_________________
IL CUORE HA SEMPRE RAGGIONE. TRACTOR CUORE SPORTIVO.
Lancia Kappa Coupe 2.4, 20v
Nissan Patrol a.k.a Patrocle 2.8


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 09 Jan 2007, 01:09 
Offline
User avatar

Joined: 10 Aug 2006, 17:06
Posts: 714
Location: London
Cobra ESD 7000 - l-am luat imediat dupa ce mi-a fost saltat permisul pentru viteza.
Am optat pentru acest model din mai multe motive:
-e Cobra ...o firma care cica s-ar ocupa cu predilectie de asa ceva.
-e ieftin (am dat 200 ron pe el - la Cora e 300 ron)
-are indicativul ESD ca si nr. de la masina :))

E bunut ... mi-a semnalizat pana acum radarele ...in schimb nu face o filtrare excelenta pentru semnalele false.

_________________
Alfa Romeo 156 sw 1.9 jtd - 140 cp
"Sa iti iei Alfa Romeo este ca si cum ai avea prietena stripteuza: toata lumea considera ca e proasta dar toti te vor invidia"


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 09 Jan 2007, 11:50 
Offline

Joined: 26 Aug 2005, 21:18
Posts: 4960
wolff, era o gluma :roll:
Eu prefer oricum sa nu iau nimic si sa merg cu atentie, oricum nu alerg in afara mai mult de 120-130Km/h in general...Plus ca merg rar in afara, deci personal chiar nu as avea ce face cu o scula de 400$, si nici cu una de 100$ aproape...asa ca...din partea mea mi-e indiferent..


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 09 Jan 2007, 23:04 
Offline
User avatar

Joined: 13 May 2006, 10:56
Posts: 1986
Location: Bucuresti
Am o Cobra, nu mai stiu ce model, si in cazul meu face toti banii...
Il am de vreo 2-3 ani si n-am luat decat 2 radare cu el pus (ca am mai luat si cu el in torpedo cand credeam ca-i in geam :roll: )

_________________
Alfa GT, 2.0 JTS, 166 CP
ex Alfa 156 SW 1,9 JTD 110 CP
ex Alfa 147, 1.6 TS, 105 CP


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 10 Jan 2007, 14:22 
Offline
User avatar

Joined: 18 May 2006, 12:07
Posts: 1093
Location: Bucuresti
mi-am luat si eu un whistler de curand..pentru ca nu merg numai pe DN1...si e foarte bun..in oras e mai mult decat util, a sesizat de la mare distanta radarele astora chiar daca nu eram pe strada respectiva...iar in Fundulea unde am avut o anumita treaba sa ma duc acolo l-a simtit cu vreo 2 km inainte...si sasteau pandaci ..ascunsi!

_________________
"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt...so I Am so Clever That Sometimes I Don't Understand a Single Word of What I Am Saying"


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 11 Jan 2007, 00:18 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
La d-astea ieftine Whistler mi se pare printre cele mai bune. Am un whistler veeeechi de prin 99 si m-a salvat de N amenzi de viteza... si de-atunci nu am mai luat decat vro 3 doar pentru ca nu il aveam activat. :D

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
 Post subject: Anti-radar
PostPosted: 16 Jan 2007, 09:47 
Offline
User avatar

Joined: 25 Apr 2006, 13:38
Posts: 276
Location: BUCURESTI
Va pun aici un mic articol despre radare aparut in presa de azi. Asa cum am mai vb cu 2-3 amici , radarul nu e bun in anumite conditii. De fapt el nu e bun niciodata





Aparatul radar, "arma secreta" a Politiei Rutiere, a devenit de mult timp instrumentul care aduce la buget sume consistente. Amenzile curg garla, in conditiile in care depasirea cu doar 10 km/h a vitezei legale se sanctioneaza, conform prevederilor noului Cod Rutier, cu doua puncte de penalizare si amenda. Dar, inainte de a semna procesul verbal, soferii trebuie sa stie ca functionarea aparatelor radar se face doar in anumite conditii si numai cu respectarea unor norme stabilite de catre Biroul Roman de Metrologie Legala (BRML).

Astfel, asa cum se specifica in Norma din 23.11.2005 publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 1102 bis din 07.12.2005, masuratorile efectuate cu ajutorul aparatelor radar nu pot constitui probe daca au fost facute in conditii de ceata, ploaie, ninsoare sau furtuna. De asemenea, daca a fost folosit pentru inregistrare un aparat radar stationar montat pe un autoturism in miscare sau daca in raza aparatului se deplaseaza simultan mai multe autovechicule, masuratorile nu pot constitui probe. in norma de metrologie legala se mai arata ca aparatul radar poate fi pus in functiune doar de personal calificat si trebuie sa fie insotit de un ceritificat care sa ateste omologarea de catre BRML.

In alta ordine de idei, aparatele radar sunt mijloace de masurare care, pe baza aplicarii efectului Doppler in domeniul microundelor, masoara si afiseaza viteza de deplasare a autoturismelor. Astfel, pentru efectuarea calcului se foloseste formula f (i) cos alfa, formula pe care nu ne indoim ca politistii de la "rutiera" o stapanesc la perfectie. Trebuie mentionat faptul ca radarele, fie ele mobile sau stationare, au erori maxime tolerate, iar in cazul celor mobile este necesara montarea unui circuit capabil sa realizeze diferentierea dintre viteza proprie si cea de de deplasare a autovehicului vizat.

De asemenea, aparatele radar trebuie sa fie prevazute cu o eticheta pe care trebuie trecut producatorul, tipul si seria de fabricatie. Aparatele pot fi utilizate legal doar daca au fost verificate metrologic, au fost marcate si sigilate si sunt insotite de buletine de verificare. Mai mult, din echipajul de politie trebuie sa faca parte un operator autorizat. Atentie - aceste informatii sunt publice si le puteti solicita agentilor de politie! Orice neregula descoperita in actele care insotesc aparatele radar poate fi folosita pentru contestarea amenzii.

Aplicarea prevederilor noului Cod Rutier a lasat deja fara permis cateva sute de soferi si a scos din buzunarele altor cateva mii de conducatori auto sume consistente de bani. Pe langa plata efectiva a amenzilor, soferii s-au ales si cu puncte de penalizare, care prin cumulare pot conduce la suspendarea permisului auto. Cum cele mai multe amenzi se aplica soferilor care depasesc viteza legala, noul Cod Rutier lasa libertatea politistilor sa penalizeze aproape tot ce "misca" pe drumurile publice. Doar ca, pe langa stabilirea criteriilor de acordare a unui avertisment, in actul legislativ sunt prevazute noi norme care trebuie respectate. Astfel, in cazul de fata, depasirea vitezei maxime admise pe un anumit sector de drum pentru categoria din care face parte autovehicolul trebuie constatata, potrivit legii, cu mijloace tehnice omologate si verificate metrologic.

Doar radare omologate

Biroul Roman de Metrologie Legala (BRML) este institutia care trebuie sa verifice si sa omologheze aparatele pentru masurarea vitezei de circulatie a autovehiculelor, denumite in limbaj de specialitate cinomometre si cunoscute publicului sub denumirea de radar. Autoritatea BRML privind competentele pentru verificarea si omologarea aparatelor radar folosite de Politia Rutiera este stabilita de Norma din 23.11.2005 publicata in "Monitorul Oficia", Partea I nr1102bis din 07.12.2005. Astfel, asa cum se arata la articolul 1.1 din Norma in baza careia BRML are atributii de omologare si verificare, institutia va stabili criteriile pe care trebuie sa le indeplineasca "atat cinomometrele care functioneaza in regim stationar, cat si la cinomometrele care functioneaza atat in regim stationar, cat si in regim de deplasare a autovehicului pe care sunt amplasate".

Ce trebuie sa stim

Politie Rutiera are in dotare radare mobile si radare fixe. in cazul radarelor mobile, autoturismul pe care este amplasat trebuie sa fie echipat cu un dispozitiv specializat, care sa poata masura viteza proprie de deplasare. Radarele fixe trebuie amplasate astfel incat sa se evite pozitionarea lor in aproprierea surselor puternice de radiatii electromagnetice ( emitatoare radio sau de televiziune, linii electrice de inalte tensiune, etc).

Fiecare aparat radar trebuie sa fie prevazut, conform articolului 3.2.3. din Norma de metrologie, cu o eticheta care sa contina cel putin urmatoarele inscriptionari: "tipul, seria si anul de fabricatie a blocului respectiv", "denumirea firmei producatoare", "tipul si seria de fabricatie a blocurilor cu care functioneaza". Conform articolului 3.5.1, inregistrarile efectuate de aparatul radar trebuie sa contina urmatoarele date: "data si ora la care a fost efectuata masurarea, valoarea vitezei masurate, sensul de deplasare a autovehicului, faptul ca a fost efectuata autotestarea, imaginea din care sa poate fi pus in evidenta numarul de inmatriculare al acestuia". Toate acestea sunt informatii publice si pot fi cerute organelor de politie care au constat presupusa incalcare a legii.

Mitul politistilor "smecheri"

De la aparitia detectoarelor de radar, circula printre soferi povestea conform careia politistii care "stau la panda" tin aparatul radar inchis si il pun in functiune doar atunci cand soferul unui autoturism echipat cu detector radar nu ar mai avea ce sa faca cu acest echipament din cauza distantei prea mici la care ar fi avertizat. Ei bine, conform articolului 3.2.6 din cadrul Normei de metrologie, "cinemometrul trebuie sa fie prevazut cu o functie de autotestare, care sa poata pune in evidenta orice defect sau dereglare". "Aceasta functie trebuie sa fie activata automat la fiecare punere in functiune a cinemomentrului, avand si posibilitatea de a fi activata manual (...)". in cazul descris mai sus, o astfel de actiune devine imposibil de realizat, sistemul constructiv nepermitand pornirea instantanee a aparatului radar.


:lol: :lol: :lol: .

_________________
IL CUORE HA SEMPRE RAGGIONE. TRACTOR CUORE SPORTIVO.
Lancia Kappa Coupe 2.4, 20v
Nissan Patrol a.k.a Patrocle 2.8


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 16 Jan 2007, 10:18 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Super tare! Deci daca ploo sau e ceata pot sa am si 200km/h ca nu au ce sa imi faca! :D

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 16 Jan 2007, 10:47 
Offline
User avatar

Joined: 08 Jan 2006, 20:00
Posts: 3503
Car: 159-Brera-Spider916
Location: Bucuresti
sincer ma indoiesc de faptul ca daca vom cere socoteala ajentului, se va conforma si ne va prezenta el mai multe acte decat trebuie sa i aratam noi :lol:

_________________
0751314197


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 16 Jan 2007, 10:52 
Offline

Joined: 26 Aug 2005, 21:18
Posts: 4960
wolff tata...ce sa zic.... :worthy: - esti mana cereasca...
Pai frate....nici un echipaj de Politie nu cred ca respecta tot ce scrie acolo :lol: , deci...pot sa uit de detectorul de radar si sa merg cu cat vreau ca oricum am sansa mari sa ii prind la colt cu ceva :D :blow:


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 16 Jan 2007, 12:49 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15254
Car: 115/960
Location: Bucuresti
gabrieldima Quote:
sincer ma indoiesc de faptul ca daca vom cere socoteala ajentului, se va conforma si ne va prezenta el mai multe acte decat trebuie sa i aratam noi :lol:
Daca este obligat prin lege sa prezinte toate aceste documente la solicitare nu are incotro. Ai grija insa sa porti centura cand ii ceri toate cele de mai sus, sa ai trusa medicala autorizata rar, triunghi reflectorizant, jantele trecute in talon, seria motorului trecuta in carte and the list goes on :lol:

_________________
4C | Spider S4 2.0
ex Stelvio 2.0T | GTV 916 3.0 V6 | GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 16 Jan 2007, 13:10 
Offline
User avatar

Joined: 08 Jan 2006, 20:00
Posts: 3503
Car: 159-Brera-Spider916
Location: Bucuresti
ar fi culmea sa mi ceara cartea de identitate,nici macar nu sunt obligat sa o car dupa mine :shock:

_________________
0751314197


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 16 Jan 2007, 13:25 
Offline
User avatar

Joined: 13 May 2006, 10:56
Posts: 1986
Location: Bucuresti
Mie mi-a zis unu odata:"Pai de ce n-aveti si cartea la dvs?"

_________________
Alfa GT, 2.0 JTS, 166 CP
ex Alfa 156 SW 1,9 JTD 110 CP
ex Alfa 147, 1.6 TS, 105 CP


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 16 Jan 2007, 14:21 
Offline
User avatar

Joined: 04 Oct 2006, 12:17
Posts: 1469
Location: Bucuresti
dcmilitaru Quote:
Mie mi-a zis unu odata:"Pai de ce n-aveti si cartea la dvs?"
pai si nu i-ai raspuns ca este la tziplat :lol:

_________________
Speranta moare ultima......

AR 156 2.0 TS 155-CP, blue cosmo, putin tuning exterior
new: Fiat Grande Punto 1.3 multijet 90 CP


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 16 Jan 2007, 15:04 
Offline
User avatar

Joined: 18 May 2006, 12:07
Posts: 1093
Location: Bucuresti
ce-i aia "tzipla"?:))))))

_________________
"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt...so I Am so Clever That Sometimes I Don't Understand a Single Word of What I Am Saying"


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 16 Jan 2007, 15:51 
Offline
User avatar

Joined: 11 Sep 2006, 15:54
Posts: 1018
Location: Oradea
:lol: Intreaba-l pe wolff... :lol:

_________________
Alfa Romeo 155 Q4 '95 WB
Alfa Romeo per sempre !


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 04 Feb 2007, 11:59 
Offline
User avatar

Joined: 10 Aug 2006, 17:06
Posts: 714
Location: London
e clar ....inseamna ca eu am cazut de arici la faza cu permisul suspendat....caci pe mine m-au luat din mers ...si cred ca era aparat radar stationar ....
Oricum ... ce ar fi daca m`as interesa de situatie si eventual sa le trantesc un proces ? Nu de alta...dar 140-160 cum ziceau ei ca am avut pe tronsonul respectiv am zis de atunci ca nu am avut...insa m`am gandit ca nu mi`am dat eu seama.
In alta ordine de idei...acum ca mi`am recuperat permisul, mai au ce sa`mi faca daca le declar razboi ?
PS: vreau sa`mi mai iau un detector radar ....ceva mai bun...stie cineva un magazin ceva de unde ar fi convenabil sa`mi achizitionez ?

_________________
Alfa Romeo 156 sw 1.9 jtd - 140 cp
"Sa iti iei Alfa Romeo este ca si cum ai avea prietena stripteuza: toata lumea considera ca e proasta dar toti te vor invidia"


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 04 Feb 2007, 12:16 
Offline

Joined: 26 Aug 2005, 21:18
Posts: 4960
Mr.D Quote:
In alta ordine de idei...acum ca mi`am recuperat permisul, mai au ce sa`mi faca daca le declar razboi ?
Nu, dar la fel nici nu mai ai ce sa castigi :D


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 13 May 2008, 07:13 
Offline
User avatar

Joined: 16 Mar 2008, 08:52
Posts: 211
Location: unde nici prin gand nu iti trece...
cititi mai jos cateva lucruri interesante...unele s'au mai zis...dar nu strica sa recapitulam... poate ne ajuta...

NORMA DE METROLOGIE LEGALÄ‚ NML 021 – 05 “Aparate pentru măsurarea vitezei de circulaÅ£ie a autovehiculelor (cinemometre-radare)”
-publicată în Monitorul Oficial nr. 1102bis din 07.12.2005-

1 Domeniu de aplicare
1.1 Prezenta normă de metrologie legală stabileşte cerinţele metrologice şi tehnice pe care trebuie să le îndeplinească cinemometrele care funcţionează pe principiul efectului Doppler în domeniul microundelor (cinemometre radar), utilizate de poliţia rutieră la măsurarea vitezei de circulaţie a autovehiculelor pe drumurile publice.
Prezenta normă de metrologie legală se referă atât la cinemometrele radar care funcţionează numai în regim staţionar, cât şi la cinemometrele radar care funcţionează şi în regim staţionar şi în regim de deplasare a autovehiculului pe care sunt instalate (autovehicul de patrulare).
1.2 Pentru a putea fi introduse pe piaţă, puse în funcÅ£iune sau utilizate în măsurările de interes public, cinemometrele radar prevăzute la punctul 1.1 trebuie să îndeplinească atât cerinÅ£ele metrologice ÅŸi tehnice prevăzute în prezenta normă, cât ÅŸi cerinÅ£ele aplicabile din norma de metrologie legală NML 001-05 “CerinÅ£e metrologice ÅŸi tehnice comune mijloacelor de măsurare supuse controlului metrologic legal”.
[…]
3.2.3 Cinemometrul, sau fiecare bloc funcţional în carcasă proprie, trebuie să fie prevăzut cu o etichetă care să conţină cel puţin următoarele inscripţionări:
- tipul, seria şi anul de fabricaţie a blocului respectiv;
- denumirea (sau marca comercială) firmei producătoare;
- tipul şi seria de fabricaţie a blocurilor cu care funcţionează, în cazul în care acestea nu sunt interschimbabile;
- marca metrologică de model (în conformitate cu specificaţiile din certificatul de aprobare de model), dacă aceasta nu este inscripţionată în alt loc.
Aceste inscripţionări trebuie să fie marcate lizibil şi astfel încât să nu poată fi şterse.
[…]
3.2.6 Cinemometrul trebuie să fie prevăzut cu o funcţie de autotestare, care să poată pune în evidenţă orice defect sau dereglare funcţională, ce pot avea influenţă asupra exactităţii de măsurare.
Această funcţie trebuie să fie activată automat la fiecare punere în funcţiune a cinemometrului, având şi posibilitatea de a fi activată manual de către operator, ori de câte ori se consideră necesar. În cazul depistării unor defecte sau dereglări funcţionale, acestea vor fi semnalate iar funcţionarea cinemometrului va fi blocată.
3.3.3 […] Discriminatorul de direcÅ£ie împreună cu alte mijloace suplimentare (cu care este dotat, prin construcÅ£ie, cinemometrul) trebuie să asigure identificarea sigură a autovehiculului a cărui viteză este măsurată ÅŸi în cazul în care acesta nu se află singur în raza de măsurare a cinemometrului. Dacă acest lucru nu este posibil, cinemometrul trebuie să anuleze rezultatul măsurării în cazul în care două sau mai multe autovehicule cu viteze diferite traversează simultan fasciculul de radiaÅ£ie.
[…]
3.5 Cerinţe tehnice funcţionale specifice blocului înregistrator
3.5.1 Înregistrările efectuate trebuie să cuprindă cel puţin următoarele:
- data şi ora la care a fost efectuată măsurarea;
- valoarea vitezei măsurate;
- sensul de deplasare a autovehiculului;
- faptul că a fost efectuată autotestarea (conform. 3.2.6);
- imaginea autovehiculului, din care să poată fi pus în evidenţă numărul de înmatriculare al acestuia.
3.5.2 Atât în cazul utilizării unui aparat de fotografiat, cât şi a unei camere de luat vederi, trebuie să fie asigurată corespondenţa dintre direcţia de propagare a fasciculului de radiaţie emis de antenă şi axa optică a aparatului de fotografiat (sau a camerei de luat vederi). Aceasta poate fi realizată printr-un sistem mecanic (permiţând numai rotirea simultană a celor două elemente) sau, dacă acest lucru nu este posibil, prin respectarea strictă a operaţiunilor de aliniere descrise în manualul de utilizare.
3.5.3 Dacă cinemometrul este destinat şi pentru funcţionarea pe timp de noapte, blocul de înregistrare trebuie să fie dotat cu un sistem de iluminare de tip "blitz" (în cazul utilizării aparatelor de fotografiat) sau cu un reflector în infraroşu, dacă este utilizată o cameră de vederi sensibilă şi în acest spectru. Aceste sisteme de iluminare trebuie să asigure efectuarea unor înregistrări clare, cu respectarea cerinţelor specificate la pct. 3.5.1.
3.6 Cerinţe tehnice funcţionale specifice blocului de prelucrare şi afişare
3.6.1 Blocul de prelucrare şi afişare trebuie să afişeze valorile măsurate ale vitezelor auto-vehiculelor aflate în trafic, precum şi viteza proprie de deplasare a autovehiculului de patrulare (în cazul utilizării acestuia în regim de deplasare). Reciclarea măsurării poate fi efectuată manual sau automat. În cazul reciclării manuale a măsurării, valoarea afişată a vitezei măsurate trebuie să se păstreze până la următoarea declanşare manuală a măsurării.
[…]
3.8 Alte cerinţe
3.8.1 Funcţionarea corectă a cinemometrelor instalate pe autovehicule, trebuie să nu fie afectată de funcţionarea altor aparate aflate la bordul acestora şi de condiţiile existente în mod normal pe autovehicul.
3.8.2 Amplasarea cinemometrelor care funcţionează în regim staţionar trebuie făcută astfel încât să se evite poziţionarea lor în apropierea surselor puternice de radiaţii electromagnetice (emiţătoare de radio sau televiziune, linii electrice de înaltă tensiune, etc.).
4 Cerinţe privind utilizarea cinemometrelor
4.1 Cinemometrele trebuie întreţinute, transportate, instalate şi utilizate în strictă conformitate cu prevederile manualului de utilizare aprobat. Operatorii au obligaţia de a se asigura în legătură cu corecta instalare şi funcţionare a cinemometrelor şi de a nu le utiliza dacă există dubii în ceea ce priveşte corectitudinea efectuării măsurărilor.
4.2 Măsurările şi înregistrările care constituie probe pentru aplicarea prevederilor legislaţiei rutiere în vigoare, trebuie să fie efectuate numai de către operatori calificaţi. Instruirea operatorilor se va efectua în conformitate cu reglementările specifice în vigoare, elaborate de instituţia abilitată să deţină şi să utilizeze cinemometrele.
4.3 Cinemometrele vor putea fi utilizate legal numai dacă au fost verificate metrologic, au fost marcate şi sigilate în conformitate cu prevederile prezentei norme şi sunt însoţite de buletine de verificare metrologică în termen de valabilitate.
4.4 Măsurările efectuate cu ajutorul cinemometrelor nu pot constitui probe pentru aplicarea legislaţiei rutiere dacă nu sunt respectate cerinţele 4.1...4.3 din prezenta normă, precum şi în următoarele cazuri:
- dacă măsurările au fost efectuate în condiţii de ceaţă, ploaie, ninsoare sau furtună;
- dacă cinemometrul este destinat numai utilizării în regim staţionar, iar măsurările au fost efectuate cu cinemometrul în mişcare;
- dacă, în momentul măsurării, în raza de măsurare a aparatului se deplasează simultan mai multe autovehicule, iar autovehiculul vizat nu poate fi pus clar în evidenţă.


ORDONANŢA 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor

CAPITOLUL II: Constatarea contraventiei
Art. 15
(1) Contraventia se constata printr-un proces-verbal incheiat de persoanele anume prevazute in actul normativ care stabileste si sanctioneaza contraventia, denumite in mod generic agenti constatatori.
(2) Pot fi agenti constatatori: primarii, ofiterii si subofiterii din cadrul Ministerului de Interne, special abilitati, persoanele imputernicite in acest scop de ministri si de alti conducatori ai autoritatilor administratiei publice centrale, de prefecti,
presedinti ai consiliilor judetene, primari, de primarul general al municipiului Bucuresti, precum si de alte persoane prevazute in legi speciale.
(3) Ofiterii si subofiterii din cadrul Ministerului de Interne constata contraventii privind: apararea ordinii publice; circulatia pe drumurile publice; regulile generale de comert; vanzarea, circulatia si transportul produselor alimentare si nealimentare, tigarilor si bauturilor alcoolice; alte domenii de activitate stabilite prin lege sau prin hotarare a Guvernului.
Art. 16
(1) Procesul-verbal de constatare a contraventiei va cuprinde in mod obligatoriu: data si locul unde este incheiat; numele, prenumele, calitatea si institutia din care face parte agentul constatator; datele personale din actul de identitate, inclusiv codul numeric personal, ocupatia si locul de munca ale contravenientului; descrierea faptei contraventionale cu indicarea datei, orei si locului in care a fost savarsita, precum si aratarea tuturor imprejurarilor ce pot servi la aprecierea gravitatii faptei si la evaluarea eventualelor pagube pricinuite; indicarea actului normativ prin care se stabileste si se sanctioneaza contraventia; indicarea societatii de asigurari, in situatia in care fapta a avut ca urmare producerea unui accident de circulatie; posibilitatea achitarii in termen de 48 de ore a jumatate din minimul amenzii prevazute de actul normativ, daca acesta prevede o asemenea posibilitate; termenul de exercitare a caii de atac si organul la care se depune plangerea.
(6) In situatia in care contravenientul este persoana juridica in procesul-verbal se vor face mentiuni cu privire la denumirea, sediul, numarul de inmatriculare in registrul comertului si codul fiscal ale acesteia, precum si datele de identificare a persoanei care o reprezinta.
(7) In momentul incheierii procesului-verbal agentul constatator este obligat sa aduca la cunostinta contravenientului dreptul de a face obiectiuni cu privire la continutul actului de constatare. Obiectiunile sunt consemnate distinct in procesul-verbal la rubrica "Alte mentiuni", sub sanctiunea nulitatii procesului-verbal.
Art. 17
Lipsa mentiunilor privind numele, prenumele si calitatea agentului constatator, numele si prenumele contravenientului, iar in cazul persoanei juridice lipsa denumirii si a sediului acesteia, a faptei savarsite si a datei comiterii acesteia sau a semnaturii agentului constatator atrage nulitatea procesului-verbal. Nulitatea se constata si din oficiu.
Art. 18
Contravenientul este obligat sa prezinte agentului constatator, la cerere, actul de identitate ori documentele in baza carora se fac mentiunile prevazute la art. 16 alin. (3). In caz de refuz, pentru legitimarea contravenientului agentul constatator poate apela la ofiteri si subofiteri de politie, jandarmi sau gardieni publici.
Art. 19
(1) Procesul-verbal se semneaza pe fiecare pagina de agentul constatator si de contravenient. In cazul in care contravenientul nu se afla de fata, refuza sau nu poate sa semneze, agentul constatator va face mentiune despre aceste imprejurari, care trebuie sa fie confirmate de cel putin un martor. In acest caz procesul-verbal va cuprinde si datele personale din actul de identitate al martorului si semnatura acestuia.
(2) Nu poate avea calitatea de martor un alt agent constatator.
(3) In lipsa unui martor agentul constatator va preciza motivele care au condus la incheierea procesului-verbal in acest mod.
Art. 20
(1) Daca o persoana savarseste mai multe contraventii constatate in acelasi timp de acelasi agent constatator, se incheie un singur proces-verbal.
CAPITOLUL III: Aplicarea sanctiunilor contraventionale
Art. 21
(1) […] Agentul constatator, prin procesul-verbal de constatare, aplica si sanctiunea. (deci procesul-verbal nu poate fi încheiat decât de agentul de poliÅ£ie care a constatat contravenÅ£ia ÅŸi nu de alt coleg de-al său).
PS. Mai urmeaza...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 13 May 2008, 07:15 
Offline
User avatar

Joined: 16 Mar 2008, 08:52
Posts: 211
Location: unde nici prin gand nu iti trece...
aici avem un model de contestatie si cateva sfaturi utile... :deal:

INSTRUCÅ¢IUNI PENTRU ÃŽNTOCMIREA CONTESTAÅ¢IILOR

C O N T E S T A Ţ I E

Subsemnatul ….., domiciliat în ….., str. ….. nr. …, sc. …, ap. …, jud. ….., fiul lui ….. ÅŸi ….., născut la ….. în ….., posesor al BI/CV seria … nr. … eliberat de PoliÅ£ia … la data de ….., contest prin prezenta procesul-verbal seria … nr. ….. din data de ….. întocmit de agent ……..
ÃŽn fapt.
ÃŽn timp ce conduceam autoturismul marca ….. cu nr. de înmatriculare ….. în localitatea ….., am fost oprit pentru control de către un echipaj de poliÅ£ie care mi-a comunicat că am depăşit viteza legală prin localitate având …km/h.
Declar că nu am depăşit viteza legală, iar acuzaţia agentului de poliţie este nefondată.
ÃŽn drept.
Solicit prezentarea probelor (fotografie, înregistrări, etc), precum ÅŸi a următoarelor documente prevăzute de Normele metrologice legale pentru funcÅ£ionarea cinemometrelor (radarelor) publicate în Monitorul Oficial nr. 1102bis din 07.12.2005: certificatul de omologare a aparatului radar, buletinul de verificare metrologică a aparatului radar în termen de valabilitate ÅŸi autorizaÅ£ia de operator radar pentru agentul ………….
Probele care îmi susţin nevinovăţia le voi prezenta în instanţă.
Anexez la prezenta copii după procesul-verbal, BI/CV şi permisul de conducere.
Cu stimă,

11 noiembrie 2003 numele în clar şi semnătura,


1. Contestaţia, împreună cu copii după procesul-verbal, BI/CV şi permisul de conducere, o depuneţi la Inspectoratul Judeţean de Poliţie a judeţului în care vi s-a încheiat procesul-verbal trimisă prin poştă, recomandat cu confirmare de primire (cine nu ştie ce înseamnă acest lucru să solicite informaţii la poştă la trimiterea contestaţiei) în termen de maxim 15 zile de la întocmirea procesului-verbal (este bine cât mai repede). IPJ va trimite contestaţia dvs. la Judecătorie şi trebuie să vă dea răspunsul că a făcut acest lucru în maxim 30 de zile de la primirea contestaţiei. După aceasta veţi primi citaţie din partea Judecătoriei unde vi se va preciza data şi ora când trebuie să vă prezentaţi.
2. Prin contestaţie nu depuneţi probe şi nu faceţi comentarii la încălcările legii făcute de poliţişti la încheierea procesului-verbal. Nu trebuie să aibă timp să-şi acopere matrapazlâcurile. Acestea le prezentaţi doar instanţei care va decide.
3. În instanţă, dacă probele depuse de Poliţie sunt contrare prevederilor Normelor metrologice pentru funcţionarea radarelor, Ordonanţei 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor sau altor acte normative, solicitaţi anularea procesului-verbal, anularea punctelor şi exonerarea de la plata amenzii, precum şi obligarea agentului constatator care va încheiat procesul-verbal la plata cheltuielilor de judecată. Păstraţi toate chitanţele pentru cheltuielile făcute pentru deplasarea la Judecătorie şi retur, precum şi pentru orice alte cheltuieli făcute pentru această acţiune pentru că, în baza lor puteţi cere cheltuielile de judecată. Dacă acuzaţia adusă nu a putut fi probată de poliţie şi dvs. aţi avut de suferit de pe urma acestei acuzaţii (de exemplu: ridicarea permisului a dus la desfacerea contractului de muncă sau concediu fără plată pe perioada suspendării permisului) puteţi cere şi daune morale sau materiale.
4. Contestaţia duce la suspendarea tuturor măsurilor luate de către Poliţie până la obţinerea unei hotărâri judecătoreşti definitive şi irevocabile. Din momentul în care aţi depus contestaţia, nu mai trebuie plătită amenda decât dacă pierdeţi procesul, iar dacă vi s-a ridicat permisul, Poliţia din localitatea dvs. TREBUIE să vă prelungească dovada cu câte 30 de zile până la obţinerea hotărârii judecătoreşti definitive şi irevocabile.

PS. O sa urmeze partea cea mai interesanta...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 13 May 2008, 07:17 
Offline
User avatar

Joined: 16 Mar 2008, 08:52
Posts: 211
Location: unde nici prin gand nu iti trece...
aici aveti de invatat ghidusiile... :deal: :woot:

INSTRUCÅ¢IUNI PENTRU COMBATEREA RADARELOR

1. ÃŽn momentul în care poliÅ£istul vă opreÅŸte pentru depăşirea vitezei, la cererea dvs., el TREBUIE să aibă asupra lui ÅŸi să vă prezinte: certificatul de omologare a aparatului radar de către Biroul Român de Metrologie Legală, buletinul de verificare metrologică în termen de valabilitate respectiv 12 luni de la data efectuării verificării ÅŸi autorizaÅ£ia de operator radar pentru cel care vă încheie procesul-verbal. Lipsa oricăruia din aceste documente trebuie prevăzută de dvs. la rubrica „alte menÅ£iuni” ÅŸi este caz de nulitate absolută a procesului-verbal.
2. PoliÅ£iÅŸtii nu au voie să meargă cu radarul mobil oprit ÅŸi să-l pornească atunci când dvs. sunteÅ£i foarte aproape de el. Aparatul radar, conform normelor metrologice, are o funcÅ£ie de autotestare care se face automat la fiecare pornire a aparatului. Cât timp în partea stângă jos a fotografiei apare litera „T” aparatul radar nu ÅŸi-a terminat autotestarea ÅŸi conform normelor măsurătorile nu pot reprezenta probe pentru aplicarea legislaÅ£iei rutiere (mai apare ÅŸi o dungă albă care este exact peste ultima cifră din viteza prevăzută pe mijlocul fotografiei). De asemenea, tot conform normelor metrologice, poliÅ£iÅŸtii nu au voie să folosească aparatul radar scos de pe suport deoarece nu se respectă unghiul de incidenţă ÅŸi nici nu au voie sa folosească un paravan pe care să-l ridice la apropierea autovehiculului.
3. Aparatul radar de tip staţionar nu poate fi amplasat în apropierea unei surse puternice de radiaţii electromagnetice, adică un stâlp de radio, televiziune, telefonie mobilă sau, cel mai des, o instalaţie electrică de înaltă tensiune. Normele pentru proiectarea şi amplasarea unei locuinţe prevăd pentru evitarea poluării electromagnetice amplasarea locuinţei la cel puţin 200m de o reţea electrică de înaltă tensiune. Deci, aparatul radar trebuie să fie cel puţin la 200m de instalaţia electrică de înaltă tensiune, în afara câmpului electromagnetic. Aparatul radar staţionar are lungimea fasciculului de 400-500m. Dacă acest fascicul este îndreptat spre instalaţia electrică de înaltă tensiune în timpul măsurării ceea ce se poate determina foarte uşor din fotografie, atunci distanţa la care trebuie să fie amplasat aparatul radar staţionar creşte până la 400-500m funcţie de unghi.
4. Dacă în fotografiile depuse în instanţă drept probe de către Poliţie apar mai multe autovehicule simultan, verificaţi în toate fotografiile distanţa dintre dvs. şi celelalte autovehicule. Daca aceasta scade de la prima fotografie la a doua, atunci nu dvs. aveaţi viteza cea mare din toate şi este clar că se încalcă normele metrologice care prevăd că măsurătorile nu pot constitui probe dacă circulă simultan mai multe autovehicule şi nu se poate determina CLAR autovehiculul vizat.
5. Ordonanţa 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor prevede că agentul care constată contravenţia se numeşte agent constatator. Agentul constatator este şi cel care aplică sancţiunea, altfel procesul-verbal este lovit de nulitate absolută. Deci, dacă un agent constată contravenţia, dar procesu-verbal este întocmit de un alt agent (situaţia în care se transmite viteza prin staţie), procesul-verbal este nul, nu are nici o valoare şi în urma contestaţiei dvs. instanţa îl va anula, va anula şi amenda şi punctele.
6. OrdonanÅ£a 2/2001 privind regimul juridic al contravenÅ£iilor prevede că agentul constatator are obligaÅ£ia să aducă la cunoÅŸtinÅ£a contravenientului că are dreptul de a avea sau nu obiecÅ£iuni pe care să le înscrie la rubrica „alte menÅ£iuni” sub sancÅ£iunea nulităţii procesului-verbal. Deci, dacă la rubrica „alte menÅ£iuni” nu este completat nimic, atunci procesul-verbal este nul de drept ÅŸi instanÅ£a îl va anula ÅŸi va anula ÅŸi amenda ÅŸi punctele.
7. Camerele digitale amplasate pe drumuri nu sunt omologate de Biroul Român de Metrologie Legală (BRML) şi nu pot fi folosite pentru determinarea vitezei legale, ci doar pentru probarea unei depăşiri neregulamentare, trecerea pe roşu la semafor şi altele de acest gen. Sistemul omologat de BRML este principiul buclei inductive: în asfalt sunt amplasaţi doi senzori electromagnetici la o distanţă de 5 metri unul de celălalt. La trecerea prin dreptul primului senzor acesta imprimă autovehiculului o amprentă magnetică unică. La trecerea prin dreptul celui de-al doilea senzor acesta calculează viteza şi dacă este mai mare decât cea legală, trimite comanda către camera digitală care face fotografia din spate. Camerele care sunt prevăzute cu buclă inductivă sunt doar 6 din cele 49 amplasate până în prezent şi ele se află pe DN1 la: Balotesti, Ciolpani, Puchenii Mari, Barcanesti, Comarnic, Sinaia. Camerele digitale din oraşe niciuna nu are buclă inductivă. Se observă foarte uşor care camere au şi bucle inductive prin faptul că, pe fiecare sens, în dreptul camerelor respective lipite de asfalt, în exteriorul asfaltului, sunt două porţiuni de beton de circa 30cm/15cm, la circa 5m una de cealaltă, în care sunt încastraţi senzorii.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 13 May 2008, 07:19 
Offline
User avatar

Joined: 16 Mar 2008, 08:52
Posts: 211
Location: unde nici prin gand nu iti trece...
nu pot decat sa va spun ca aveti grija cum conduceti :run: :marinar: ... si daca aveti cumva incidente si folositi cele spuse mai sus...ne anuntati si pe noi... daca a functionat sau nu :deal:


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 80 posts ]  Go to page 1 2 3 4 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited