Salutare tuturor. Cum este prima data cand scriu pe acest forum, dati-mi voie sa ma prezint. Ma numesc Adrian, locuiesc in Spania si sunt posesorul unui Alfa 159 2.4 200 cai din 2006. Pana aici totul OK. Acum sa va povestesc istoria masinii mele, problemele care le are si daca ma poate ajuta cineva sa le gasesc solutia, ar fi si mai OK. Am cumparat-o cu 33.000 de km, in 2009, fostul proprietar nemaifolosind masina timp de 2 ani, adica 2 ani a stat pe dreapta, nu ca ar fi avut probleme, numai ca proprietarul avea probleme de sanatate si nu mai conducea. La scurt timp, cred ca facusem 2.000 de km, incepuse sa imi dea rateuri, mai ales intr-a 4-a, accelerand puternic, si intr-a 6-a cand trecea de 2.000 RPM. Da era ceva de groaza, credeam ca voi ramane cu volanul in mana iar restul masinii va pleca de sub mine, nu alta. Nu i-am dat importanta, dar in schimb m-am pus ca investighez pe net si am dat de o gramada de cazuri in Germania si Anglia cu acceasi problema dar si cu 1.000 de solutii, asa ca, cum aveam inca garantie de la AR am dus masina la reprezentana. De aici incepe o lupta intre mine si AR care a cam durat pana nu demult.
1. Imi schimba EGR dar rezultatul a fost acelasi. Rateuri. Si daca pana acum cand bagam a 2-a sau a 3-a masina ridica botul cand o calcam, acum nu...parca mergeam cu 100 de cai
2. Dupa 100 de telefoane la centrul AR duc din nou masina in service unde ma informeaza ca trebuie schimbat colectorul de admisie impreuna cu cele 5 injectoare. Bun. Schimbam colectorul si injectoarele. Pe langa asta imi pun si o placuta cu 4 gauri intre EGR si colectorul de admisie si imi reprogrameaza ECU. Rezultatul...acelasi...rateuri si lipsa de putere mai ales in zonele joase de RPM.
3. Merg la Madrid , unde e sediul principal AR si le zic ca eu de acolo nu plec daca nu imi repara masina. Acum ma faceau pe mine nebun, ca na..nu stiu sa conduc...imi ziceau ca AR e o masina sport si ca nu se merge cu ea la 2.500 de ture..ca sa ai toata forta trebuie mers la 4.000 de ture...vezi si tu cu cine am avut de-a face..ingineri si lesinati de astia de la AR care nu prea isi ridica fundul din scaunul de la birou. Dupa multe insistente, vine cu mine un inginer italian si face o proba cu tot felul de cabluri conectate pe ODB si bineinteles, masina a raspuns cu tipicele rateuri. Aici nu au mai avut ce face, au inghitit in sec , mi-au dat un Fiat Punto si imi iau masina.
4. In service ii schimba chiulasa completa, distributia, pompa de apa, radiator de ulei, nu mai stiu ce de la biele, o gramada de tuburi si tubulete.
Rezultatul e ca rateurile au disparul, nu imi mai da rateuri, dar in schimb am ramas tot fara forta, parca parca vrea sa ia ceva viteza de exemplu cand sunt intr-a 3-a si ajunge pe la vreo 2.000 de ture, dar imediat se razgandeste si iar e lenesa; masina in relanti imi vibreaza bine de tot, motorul se aude tip tractor ( am comparat cu un prieten care are un A4 2.7 TDI si al meu se aude dublu) , iar alta chestie curioasa e ca atunci cand schimb vitezele, de exeplu daca sunt intr-a 4-a la 2.500 RPM si schimb intr-a 5, ajung pe la vreo 1.800 RPM dar nu are forta sa urce, trebuie sa accelerez la fund ca sa por recupera, deci capacitatea de recuperare e NULA.
AR nu mai vrea sa isi bage mana in masina ca dupa ei, totul e rezolvat, iar in service nu mai am ce cauta, ca aia nu mai stiu ce sa faca, si nici nu vor sa isi mai bata capul. Singura posibilitate e sa incep sa investighez eu pe cont propriu. Si asta am facut. Primul pas a fost sa blindez total EGR-ul sa vad daca are vreun efect. Am facut-o cu o garniutura de fabricatie proprie, dar rezultatul este nul.
Am cumparat cablul ELM 327 si FES 2.6 sa vad corectiile injectoarelor, regenerarile etc...Ce valoare ar trebui sa aiba? Care e valoarea corecta? Mentionez ca face regenerile de DPF la fiecare 700 km deci e ok .Pe unde sa incep si la ce sa ma uit prima si prima oara? Orice sfat este binevenit.
Prima imagine-garnitura de care va vorbeam cea cu 4 gauri.
A doua imagine - blindajul la EGR facut de mine.
Attachments: |
IMG_20110225_100037.jpg [ 35.39 KiB | Viewed 5693 times ]
|
1460646e3a73582c8969d1413b6665eeo.jpg [ 67.17 KiB | Viewed 5691 times ]
|
_________________ Travel makes a wise man better and a fool worst.
Last edited by adrianuxx on 16 Oct 2011, 23:38, edited 2 times in total.
|