It is currently 22 Sep 2024, 16:18

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 41 posts ]  Go to page 1 2 Next
Author Message
PostPosted: 16 Oct 2011, 23:25 
Offline

Joined: 16 Oct 2011, 21:14
Posts: 22
Car: alfa 159 2.4
Location: Spain
Salutare tuturor. Cum este prima data cand scriu pe acest forum, dati-mi voie sa ma prezint. Ma numesc Adrian, locuiesc in Spania si sunt posesorul unui Alfa 159 2.4 200 cai din 2006. Pana aici totul OK. Acum sa va povestesc istoria masinii mele, problemele care le are si daca ma poate ajuta cineva sa le gasesc solutia, ar fi si mai OK. Am cumparat-o cu 33.000 de km, in 2009, fostul proprietar nemaifolosind masina timp de 2 ani, adica 2 ani a stat pe dreapta, nu ca ar fi avut probleme, numai ca proprietarul avea probleme de sanatate si nu mai conducea. La scurt timp, cred ca facusem 2.000 de km, incepuse sa imi dea rateuri, mai ales intr-a 4-a, accelerand puternic, si intr-a 6-a cand trecea de 2.000 RPM. Da era ceva de groaza, credeam ca voi ramane cu volanul in mana iar restul masinii va pleca de sub mine, nu alta. Nu i-am dat importanta, dar in schimb m-am pus ca investighez pe net si am dat de o gramada de cazuri in Germania si Anglia cu acceasi problema dar si cu 1.000 de solutii, asa ca, cum aveam inca garantie de la AR am dus masina la reprezentana. De aici incepe o lupta intre mine si AR care a cam durat pana nu demult.
1. Imi schimba EGR dar rezultatul a fost acelasi. Rateuri. Si daca pana acum cand bagam a 2-a sau a 3-a masina ridica botul cand o calcam, acum nu...parca mergeam cu 100 de cai
2. Dupa 100 de telefoane la centrul AR duc din nou masina in service unde ma informeaza ca trebuie schimbat colectorul de admisie impreuna cu cele 5 injectoare. Bun. Schimbam colectorul si injectoarele. Pe langa asta imi pun si o placuta cu 4 gauri intre EGR si colectorul de admisie si imi reprogrameaza ECU. Rezultatul...acelasi...rateuri si lipsa de putere mai ales in zonele joase de RPM.
3. Merg la Madrid , unde e sediul principal AR si le zic ca eu de acolo nu plec daca nu imi repara masina. Acum ma faceau pe mine nebun, ca na..nu stiu sa conduc...imi ziceau ca AR e o masina sport si ca nu se merge cu ea la 2.500 de ture..ca sa ai toata forta trebuie mers la 4.000 de ture...vezi si tu cu cine am avut de-a face..ingineri si lesinati de astia de la AR care nu prea isi ridica fundul din scaunul de la birou. Dupa multe insistente, vine cu mine un inginer italian si face o proba cu tot felul de cabluri conectate pe ODB si bineinteles, masina a raspuns cu tipicele rateuri. Aici nu au mai avut ce face, au inghitit in sec , mi-au dat un Fiat Punto si imi iau masina.
4. In service ii schimba chiulasa completa, distributia, pompa de apa, radiator de ulei, nu mai stiu ce de la biele, o gramada de tuburi si tubulete.
Rezultatul e ca rateurile au disparul, nu imi mai da rateuri, dar in schimb am ramas tot fara forta, parca parca vrea sa ia ceva viteza de exemplu cand sunt intr-a 3-a si ajunge pe la vreo 2.000 de ture, dar imediat se razgandeste si iar e lenesa; masina in relanti imi vibreaza bine de tot, motorul se aude tip tractor ( am comparat cu un prieten care are un A4 2.7 TDI si al meu se aude dublu) , iar alta chestie curioasa e ca atunci cand schimb vitezele, de exeplu daca sunt intr-a 4-a la 2.500 RPM si schimb intr-a 5, ajung pe la vreo 1.800 RPM dar nu are forta sa urce, trebuie sa accelerez la fund ca sa por recupera, deci capacitatea de recuperare e NULA.
AR nu mai vrea sa isi bage mana in masina ca dupa ei, totul e rezolvat, iar in service nu mai am ce cauta, ca aia nu mai stiu ce sa faca, si nici nu vor sa isi mai bata capul. Singura posibilitate e sa incep sa investighez eu pe cont propriu. Si asta am facut. Primul pas a fost sa blindez total EGR-ul sa vad daca are vreun efect. Am facut-o cu o garniutura de fabricatie proprie, dar rezultatul este nul.
Am cumparat cablul ELM 327 si FES 2.6 sa vad corectiile injectoarelor, regenerarile etc...Ce valoare ar trebui sa aiba? Care e valoarea corecta? Mentionez ca face regenerile de DPF la fiecare 700 km deci e ok .Pe unde sa incep si la ce sa ma uit prima si prima oara? Orice sfat este binevenit.
Prima imagine-garnitura de care va vorbeam cea cu 4 gauri.
A doua imagine - blindajul la EGR facut de mine.


Attachments:
IMG_20110225_100037.jpg
IMG_20110225_100037.jpg [ 35.39 KiB | Viewed 5642 times ]
1460646e3a73582c8969d1413b6665eeo.jpg
1460646e3a73582c8969d1413b6665eeo.jpg [ 67.17 KiB | Viewed 5640 times ]

_________________
Travel makes a wise man better and a fool worst.


Last edited by adrianuxx on 16 Oct 2011, 23:38, edited 2 times in total.
Top
   
PostPosted: 16 Oct 2011, 23:34 
Offline
User avatar

Joined: 09 Nov 2010, 08:59
Posts: 2499
Location: Bucuresti
Mamma mia, dar tu chiar ai o problema serioasa...
Sper ca avem colegi mai experimentati care te vor putea ajuta.

_________________
Ford Focus Wagon ST-Line
Ex: Giulietta my2017 2.0 JTDM-2, 175 CP
Ex: Giulietta 2.0 JTDM-2, 170 CP
Ex: FURIA ALBA, AR 159 JTDM, 210 CP


Top
   
PostPosted: 16 Oct 2011, 23:41 
Offline

Joined: 16 Oct 2011, 21:14
Posts: 22
Car: alfa 159 2.4
Location: Spain
Sper...aici e ultima speranta..nici sa o vand nu vreau ca pierd o gramada de bani...AR se depreciaza de azi pe maine, asa ca vanzarea e exclusa...as vrea sa mearga bine.

_________________
Travel makes a wise man better and a fool worst.


Top
   
PostPosted: 17 Oct 2011, 01:08 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2008, 23:49
Posts: 7426
Car: 156GTA/Giulia QV
Location: Bucuresti
ai PM! succes!

_________________
Service/Diagnoza/Piese
contact: 0756044202

------------------------------

Maserati 4200 Coupe Cambiocorsa
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde Montreal
Alfa Romeo 164 3.0 v6 Q4
Alfa Romeo 166 3.2 v6 24v TI
Alfa Romeo 156 GTA 3.2 v6 24v
Alfa Romeo 156 2.0 JTS Scuola Sportiva
Ex many others…


Top
   
PostPosted: 17 Oct 2011, 01:18 
Offline

Joined: 10 Jan 2009, 22:43
Posts: 460
Lipsa de putere se manifesta pe toata plaja de turatii? Dupa ce a ajuns sa spunem la 3000rpm trage bine? In treapta a 3-a ajunge usor la 4500 rpm sau dupa 3500-3700 se plafoneaza?
Verifica la relanti correction quantity-urile pe cele 5 injectoare, verifica apoi daca egr-ul inchide la 3000rpm, fa apoi cateva loguri in mers (treapta a 4-a de preferat, de la 1800 rpm talpa pana la 4500) si verifica daca pres turbo reala se apropie de cea ceruta (target turbo press vs measured turbo press), acelasi lucru verifica si pentru cantitatea de aer masurata (airflow target vs. airflow measured) si pres rail. Logheaza si cantitatea de motorina injectata (IQ) pe plaja de turatii 1800-4500 si posteaza logurile aici sau pe PM.
Ideal ar fi ca toate logurile sa arate in felul urmator (ex pentru presiunea turbo):
1. Engine Speed
2. Accelerator Pedal Position (%)
3. Target Turbo Pressure
4. Measured Turbo Pressure

_________________
http://squadracorse.ro - Passione per Chiptuning


Top
   
PostPosted: 17 Oct 2011, 11:01 
Offline
User avatar

Joined: 11 Oct 2008, 08:43
Posts: 311
Location: Iashington
Si eu am avut probleme similare dar nu atat de grave. La mine s-a rezolvat cu o curatare a injectoarelor pe standul Bosch. M-a costat 20mil (4mil de injector). Din moment ce la tine s-a inlocuit cam totul, cred ai aceeasi problema.

Nu mai stiu exact dar parca corectiile nu trebuie sa iasa din intervalul -1.0 - 1.0

E bine ca ai blindat EGRul.

_________________
159 2.4 TI 210CP TNT (ex)
147 2.0 TS 190CP TNT (ex)
Alfa Romeo Wallpapers


Top
   
PostPosted: 17 Oct 2011, 15:49 
Offline

Joined: 16 Oct 2011, 21:14
Posts: 22
Car: alfa 159 2.4
Location: Spain
Toni Quote:

E bine ca ai blindat EGRul.
Salutare si mersi pentru raspunsurile voaste. EGR-ul l-am blindat doar provizional, ca dupa 100 de km imi da eroare in bord, nu intra in LIMP MODE dar nu imi place sa stau cu eroarea aia asa ca acum EGR e doar cu garnitura aia cu 4 gauri.
Am facut azi loguri ca la balamuc.
In primul rand am facut log la relanti pentru valorile de corectie ale injectoarelor, iar apoi diverse probe intr-a 4-a si a 3-a cu datele care mi le-ati furnizat. Sper sa fie de ajutor si sa le fi facut bine. Ceea ce am observat e ca are un LAG groaznic pana a junge la 2000 RPM. Dupa ce trece de 2.000 urca, nu cum ar trebui dar urca si ajunge pana la limita, dar pana la 2.000 de ture e mort. Cred ca se poate aprecia si din logs timpul cat intarzie sa ajunga la 2.000. Apoi am observat ca in zona injectoarelor sunt urme de ulei sau de motorina, nu stiu ce este, am facut si niste poze ca sa se vada mai bine, oricum miroase destul de bine a motorina.


Attachments:
File comment: Aici sunt toate probele facute azi.
proba.rar [7.04 KiB]
Downloaded 96 times
IMG_20111017_132530.jpg
IMG_20111017_132530.jpg [ 59.43 KiB | Viewed 5498 times ]
IMG_20111017_132521.jpg
IMG_20111017_132521.jpg [ 41.98 KiB | Viewed 5498 times ]
IMG_20111017_132511.jpg
IMG_20111017_132511.jpg [ 48.25 KiB | Viewed 5498 times ]
IMG_20111017_132457.jpg
IMG_20111017_132457.jpg [ 41.07 KiB | Viewed 5498 times ]

_________________
Travel makes a wise man better and a fool worst.


Last edited by adrianuxx on 17 Oct 2011, 16:03, edited 1 time in total.
Top
   
PostPosted: 17 Oct 2011, 16:02 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2008, 23:49
Posts: 7426
Car: 156GTA/Giulia QV
Location: Bucuresti
ai EGR-ul mort din ce vad eu. de aici si lag-ul pana in 2000 ture, asteapta aer de la egr dar nu primeste pentru ca el sta inchis. recomand anularea lui din soft, asa nu o sa mai ai nici eroare. cred ca cel mai ok e sa iei legatura cu user-ul Iluzoriu si te indruma el mai departe.

nu inteleg oricum prea multe din log-urile alea pentru ca ai logat prea multi parametrii si se suprapun. nu mai imi dau seama care de unde e.

_________________
Service/Diagnoza/Piese
contact: 0756044202

------------------------------

Maserati 4200 Coupe Cambiocorsa
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde Montreal
Alfa Romeo 164 3.0 v6 Q4
Alfa Romeo 166 3.2 v6 24v TI
Alfa Romeo 156 GTA 3.2 v6 24v
Alfa Romeo 156 2.0 JTS Scuola Sportiva
Ex many others…


Top
   
PostPosted: 17 Oct 2011, 16:07 
Offline

Joined: 16 Oct 2011, 21:14
Posts: 22
Car: alfa 159 2.4
Location: Spain
Si corectia injectoarelor cum o vezi?

_________________
Travel makes a wise man better and a fool worst.


Top
   
PostPosted: 17 Oct 2011, 16:11 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2008, 23:49
Posts: 7426
Car: 156GTA/Giulia QV
Location: Bucuresti
aia pare ok, ti-am scris si in PM. daca e intre valorile alea e ok.

nu imi dau seama de datele dintre turbo si rail din ce vad acolo. e prea mare aglomeratia.

_________________
Service/Diagnoza/Piese
contact: 0756044202

------------------------------

Maserati 4200 Coupe Cambiocorsa
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde Montreal
Alfa Romeo 164 3.0 v6 Q4
Alfa Romeo 166 3.2 v6 24v TI
Alfa Romeo 156 GTA 3.2 v6 24v
Alfa Romeo 156 2.0 JTS Scuola Sportiva
Ex many others…


Top
   
PostPosted: 17 Oct 2011, 16:17 
Offline

Joined: 16 Oct 2011, 21:14
Posts: 22
Car: alfa 159 2.4
Location: Spain
tzzivii Quote:

nu imi dau seama de datele dintre turbo si rail din ce vad acolo. e prea mare aglomeratia.
Poti sterge ce nu te intereseaza si lasi doar valorile care le vrei sa le vezi. Daca ai Excel pe calculator e usor, stergi coloanele si gata.

_________________
Travel makes a wise man better and a fool worst.


Top
   
PostPosted: 17 Oct 2011, 16:29 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2008, 23:49
Posts: 7426
Car: 156GTA/Giulia QV
Location: Bucuresti
mda, tocmai aia e, ca nu am Excel, folosesc Open Office care nu le sorteaza ok
o sa incerc pe un comp cu excel

_________________
Service/Diagnoza/Piese
contact: 0756044202

------------------------------

Maserati 4200 Coupe Cambiocorsa
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde Montreal
Alfa Romeo 164 3.0 v6 Q4
Alfa Romeo 166 3.2 v6 24v TI
Alfa Romeo 156 GTA 3.2 v6 24v
Alfa Romeo 156 2.0 JTS Scuola Sportiva
Ex many others…


Top
   
PostPosted: 17 Oct 2011, 18:36 
Offline

Joined: 16 Oct 2011, 21:14
Posts: 22
Car: alfa 159 2.4
Location: Spain
Toni Quote:
Si eu am avut probleme similare dar nu atat de grave. La mine s-a rezolvat cu o curatare a injectoarelor pe standul Bosch. M-a costat 20mil (4mil de injector). Din moment ce la tine s-a inlocuit cam totul, cred ai aceeasi problema.

Nu mai stiu exact dar parca corectiile nu trebuie sa iasa din intervalul -1.0 - 1.0

E bine ca ai blindat EGRul.
Dar ce probleme ai avut tu? Cum se comporta masina?
In imaginile de mai sus nu stiu daca se poate observa, dar bujia corespunzatoare cilindrului nr 4 si injectoarele din fata ei sunt unse ori cu motorina ori cu ulei. Le-am curata de mai multe ori si tot imi apare, deci trebuie sa fie o fuga pe undeva. Pe unde sa caut?

_________________
Travel makes a wise man better and a fool worst.


Top
   
PostPosted: 17 Oct 2011, 21:48 
Offline

Joined: 02 Aug 2006, 12:24
Posts: 1140
Location: Bucuresti/Alexandria
Turbo OK, presiune injectie OK, corectii OK.
EGR cu probleme, la relanti ar cam trebui un 50% deschidere si sa tot varieze in intervalul de turatie functie de cum apesi. Scoate-i placuta aia, lasa-l sa respire cum trebuie, eventual faci remap si il dezactivezi complet de acolo.
MAF arata ciudat rau.


Top
   
PostPosted: 17 Oct 2011, 22:28 
Offline
User avatar

Joined: 10 Mar 2006, 01:23
Posts: 1654
Car: Alfa Giulia 2.0T
Location: Vechiul Regat
Salut, daca incerci o cautare pe Google cu expresiile "seghetamento" , sau problemi bassi regimi Alfa, vei intalni situatii probabile sa te inspire intr-o solutie. Nu e simplu, imi permit sa spun. acum cativa ani citeam destule posturi pe tema asta pe un forum italian. Poate te ajuta si cazurile din Italia. Oricum, bafta!

_________________
Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0T
ex: Alfa Romeo 159 2.4 Mjet Nero Oceano
ex: Alfa Romeo 156 2.0 TS


Top
   
PostPosted: 17 Oct 2011, 23:13 
Offline

Joined: 16 Oct 2011, 21:14
Posts: 22
Car: alfa 159 2.4
Location: Spain
Mersi tuturor pentru sfaturi. Adevarul e ca nu are rost sa imi mai bat capul citind forumuri de prin Italia. Cum am spus si la inceput motoarele 2.4 au 1.000 de probleme si 1.000 de solutii diferite. Acum ramane sa vad ce se intampla cu EGR-ul asta. Poate sa ma ajute cineva cu un remap in care sa scot doar EGR-ul sa vad cum merge? Si atunci vibrarea asta care o am la relanti tot de la EGR sa vina? Atunci cand pornesc masina dimineata nu vibreaza atat de mult, dar pe masura ce se incalzeste tremura de nu poti sta la un semafor 5 minute. Citisem pe unele forumuri ca ar fi devina si Bimasa. Cand se strica care ar fi simptomele? La fel ca la ambreiaj?

_________________
Travel makes a wise man better and a fool worst.


Top
   
PostPosted: 17 Oct 2011, 23:26 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2008, 23:49
Posts: 7426
Car: 156GTA/Giulia QV
Location: Bucuresti
la 2.4 mai este problema admisia. se murdareste repede. iar cum ai avut ceva probleme cu EGR-ul, orice e posibil, sau mai bine zis, sigur e murdara.

_________________
Service/Diagnoza/Piese
contact: 0756044202

------------------------------

Maserati 4200 Coupe Cambiocorsa
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde Montreal
Alfa Romeo 164 3.0 v6 Q4
Alfa Romeo 166 3.2 v6 24v TI
Alfa Romeo 156 GTA 3.2 v6 24v
Alfa Romeo 156 2.0 JTS Scuola Sportiva
Ex many others…


Top
   
PostPosted: 17 Oct 2011, 23:39 
Offline

Joined: 16 Oct 2011, 21:14
Posts: 22
Car: alfa 159 2.4
Location: Spain
Si pentru a scoate colectorul de admisie banuiesc ca trebuie ridicat motorul, scoasa pompa de motorina, am dreptate? Sau cel putin asa zice E-learn.

_________________
Travel makes a wise man better and a fool worst.


Top
   
PostPosted: 17 Oct 2011, 23:49 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2008, 23:49
Posts: 7426
Car: 156GTA/Giulia QV
Location: Bucuresti
trebuia data jos distributia, fulia de la pompa de inalte, pompa de inalte si anexele de pe admisie si apoi dai jos admisia. admisia se desface in 2 bucati, iar daca te apuci sa o cureti sa o cureti cat mai atent.

mai ai varianta de a da jos anexele doar de pe admisie si apoi sa desfaci suruburile de pe admisie si sa o imparti in 2 bucati. dar asa e mai greu, mai mult de munca si mai multe riscuri.

_________________
Service/Diagnoza/Piese
contact: 0756044202

------------------------------

Maserati 4200 Coupe Cambiocorsa
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde Montreal
Alfa Romeo 164 3.0 v6 Q4
Alfa Romeo 166 3.2 v6 24v TI
Alfa Romeo 156 GTA 3.2 v6 24v
Alfa Romeo 156 2.0 JTS Scuola Sportiva
Ex many others…


Top
   
PostPosted: 17 Oct 2011, 23:59 
Offline
User avatar

Joined: 04 Jun 2009, 11:18
Posts: 7874
Car: Vespa
Location: Bucuresti
Multumesc doamne ca am masina pe benzina si ca nu m-am bucurat la un consum mic :)) ...


Top
   
PostPosted: 18 Oct 2011, 00:01 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2008, 23:49
Posts: 7426
Car: 156GTA/Giulia QV
Location: Bucuresti
eh, nu e dracul atat de negru...

_________________
Service/Diagnoza/Piese
contact: 0756044202

------------------------------

Maserati 4200 Coupe Cambiocorsa
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde Montreal
Alfa Romeo 164 3.0 v6 Q4
Alfa Romeo 166 3.2 v6 24v TI
Alfa Romeo 156 GTA 3.2 v6 24v
Alfa Romeo 156 2.0 JTS Scuola Sportiva
Ex many others…


Top
   
PostPosted: 18 Oct 2011, 00:14 
Offline

Joined: 16 Oct 2011, 21:14
Posts: 22
Car: alfa 159 2.4
Location: Spain
Nu e negru e doar smolit cu pacura si sta prin interiorul motoarelor diesel.

_________________
Travel makes a wise man better and a fool worst.


Top
   
PostPosted: 18 Oct 2011, 00:18 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2008, 23:49
Posts: 7426
Car: 156GTA/Giulia QV
Location: Bucuresti
nu te-a obligat nimeni sa o cumperi, aveai si optiunile pe benzina :mrgreen:

_________________
Service/Diagnoza/Piese
contact: 0756044202

------------------------------

Maserati 4200 Coupe Cambiocorsa
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde Montreal
Alfa Romeo 164 3.0 v6 Q4
Alfa Romeo 166 3.2 v6 24v TI
Alfa Romeo 156 GTA 3.2 v6 24v
Alfa Romeo 156 2.0 JTS Scuola Sportiva
Ex many others…


Top
   
PostPosted: 18 Oct 2011, 00:28 
Offline

Joined: 16 Oct 2011, 21:14
Posts: 22
Car: alfa 159 2.4
Location: Spain
Asta asa e dar acum e prea tarziu. Urmatorul pas va fi achizitionarea unui galletto , curatirea admisiei si blocarea Egr. Sa vedem ce va fi.

_________________
Travel makes a wise man better and a fool worst.


Top
   
PostPosted: 18 Oct 2011, 01:02 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2008, 23:49
Posts: 7426
Car: 156GTA/Giulia QV
Location: Bucuresti
cu ajutorul lui irbabuin am vazut si eu o parte din log-uri.

pareri: egr mort, debitmetru pe moarte, pompa inalte ok, turbo ok, potentiometru pedala ok.

_________________
Service/Diagnoza/Piese
contact: 0756044202

------------------------------

Maserati 4200 Coupe Cambiocorsa
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde Montreal
Alfa Romeo 164 3.0 v6 Q4
Alfa Romeo 166 3.2 v6 24v TI
Alfa Romeo 156 GTA 3.2 v6 24v
Alfa Romeo 156 2.0 JTS Scuola Sportiva
Ex many others…


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 41 posts ]  Go to page 1 2 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited