Interesant punctul tau de vedere. Uite cum vad eu lucrurile: Germanii au avut prim-plan, asta e sigur. Un pasionat al altor marci decat cele germane e posibil sa resimta o oarecare frustrare.
Trend-uri:
- downsize. Marea majoritate a grupurilor auto au prezentat noi motoare (sau variante imbunatatite ale vechilor motoare). Motorul in trei cilindri incepe sa devina o obisnuita in clasa mica...
- Turbo – asta merge mana-n mana cu downsize-ingul.
- hybrid – aprope ca nu exista producator auto serios sa nu aiba un model hyrbid in portofoliu sau sa nu intentioneze sa produca in viitorul apropiat un astfel de model.
- Electric – moda conceptelor electrice. Toata lumea “buna” are cel putin un concept electric.
Germanii: Audi, BMW si Mercedes au fost in centrul atentiei.
- Audi nu mi-a placut, deloc. Stand deosebit de frumos, incredibil de inghesuit. Masini parcate la mai putin de 1.5 m una de alta, oameni care se loveau intre ei incercand sa intre in masini... Insa, pentru cei pasinoti de brand, Audi ofera un show fain, inclusive testarea unor modele pe pista special amenajata in interiorul pavilionuluii.
- BMW a fost ok, in special hybridele/ electricele au avut spatii mari de prezentare. Apropo, BMW seria 1, in prima varianta de echipare, e “urata cu crengi” la interior.
- Mercedes - a afisat o eleganta impinsa catre exclusivitate. Stand imens, masinile bine prezentate. Mercedes A Class concept este impresionant live, ramane de vazut cum va arata masina de serie. Din toate brandurile prezente la IAA 2011, cel mai mult mi-a placut Mercedes; masini exceptionale, concepte mai mult decat interesante, eleganta, exclusivism.
VW, Seat: nimic deosebit.
-VW – noul !Up – un mare fas. Arata ieftin tare, in special interiorul. Sunt convins ca o sa vanda, din inertie, insa concurenta ofera masini mult mai interesante in acelasi segment.
- Seat
– eternul Leon a mai primit un “facelift”, mai exact stopuri noi.
- Conceptul Seat parea insa destul de aproape de a fi produs in serie, si da , se regasesc elemente ale actualelor si vechilor audi. (nimic suprinzator, de altfel)
- Skoda – la fel ca la seat. Eterna Octavia se intoarce. Actuala Octavia, un pic restilizata, se intoarce sub forma unui nou model de clasa C, urmand ca noua Octavia sa fie un model de segment D...
Francezii au fost semi-anonimi:
- Renault a adus flota, deja veche, de electrice, RS-urile si un concept nou.
- Peugeot un concept si RXH.
- Citroen a fost singurul care a mai spalat imaginea, a adus toata gama DS. Apropo, DS5 e fain, foarte fain. (Si da, MiTo QV este mult peste DS3 Racing.)
Italienii: ca de obicei, masini frumoase prezentate de fete superbe, multi ochi bulbucati.
- Fiat: Panda e foarte ok, chiar peste concurenta la unele aspecte. Interior peste multe marci genereliste.
- Alfa - neutru. Alfa nu a avut absolut nicio noutate la IAA 2011. 4C vopsit altfel, pare ca alfa nu reuseste sa gaseasca o culoare potrivita pentru a pune in valoare superbul concept 4C. Argintiul extrem de "sclipicios" parea fad pe langa rosul Giuliettei QV.
- Ferrari – no comment.
- Maserati: marea dezamagire italiana: Maserati Kubang. Habar am ce vor cei de la Maserati, dar nu, nu e ce trebuie, deloc.
Japonezi:
- honda: Noul Civic. Eu sunt un pic sceptic in privinta aspectului, dar “lumea” spune ca e ok.
- Mazda – una bucata suvulica CX-5. nimic de mentionat
- Toyota – incearca sa se regaseasca, cred. Noul Yaris nu e prea reusit iar Avensis afisa o gama saracaciosa de dotari pentru o masina de segment D.
Altele:
- hyundai: i30 – era coada sa poti vedea i30-ul. Masina arata chiar bine pentru un brand oarecum low-cost. Interesant!
PS. Am pus aici cateva lucruri care mi-au atras atentia mie, bineinteles sunt multe lucruri interesante ce se pot vedea la IAA 2011.
Poze sunt suficiente pe internet, din toate unghiurile, nu am de gand sa incarc forumul aiurea. Am si eu cateva poze de la salon insa nu a fost prioritatea mea, am preferat sa “simt” masinile, sa ating materialele decat sa ma rezum la a face poze.