Totul a inceput in mintea mea acum vreo 2 ani si s-a concretizat in mod accidental, dar parca firesc...
Mai pe scurt, am constatat ca nu ma impacam de loc cu Opelul Vectra C. si simteam in permanenta nevoia sa revin la o Alfa, mai ales ca fi-mea crescuse putin intre timp si astfel disparuse nevoia de spatiu generos pentru calatorii.
Intamplator, am gasit masina din prezentare, nici nu ma gandeam vreodata ca voi gasi una in Romania, tot timpul am avut o slabiciune pentru Selespeed, dar de fiecare data am renuntat sa cumpar una din pricina fiabilitatii scazute. Tot citind, am descoperit cateva fleedback-uri pozitive despre acest gen de cutie, raportata la ruda sa Selespeed si uneori mai aruncam cate un ochi pe site-urile de profil, doar - doar o aparea ceva...
Pura intamplare a fost sa o gasesc pe aceasta si tot citind anuntul ma batea un gand sa fac o oferta cash mult mai mica decat pretul solicitat, iar daca tine s-o cumpar... Am facut in schimb o oferta de schimb pentru Opelul pe care nu-l mai suportam (nu detaliez, dar aviz amatorilor, nu va luati Opel, problemele Alfelor o sa va para banalitati !)... In fine, in mod surprinzator am fost sunat inapoi si in cateva zile realizam deja schimbul, cu o diferenta de bani destul de mare pe care am primit-o... (aici recunosc ca am cam plusat si eu, mizand pe renumele prost al Alfelor si pe lipsa de experienta a proprietarului cu acestea)
Masina am "citit-o" din start cam ce probleme ar avea si, desi sunt destule, sunt minore si nu pun probleme de exploatare...
1. Motorul probabil nu a fost spalat niciodata, dar asta are si o parte buna, in sensul ca am putut sa-l inspectez necosmetizat si nu are pierderi de fluide pe nicaieri. Sunetul in schimb si felul in care se misca motorasul asta chiar m-au impresionat pozitiv, sub rezerva unei mici fluctuatii a relantiului la rece.
2. Folia de pe capote si plafon nu prea se incadreaza in peisaj, asadar voi renunta la ea.
3. Ambele portiere dreapta au fost lovite (nu rau, dar suficient cat sa necesite interventii de tinichigerie).
4. Bara fata a fost de asemenea lovita si reparata.
5. Masina a fost revopsita complet in urma cu cativa ani, desi in afara celor de mai sus nu se observa urme de lovituri. Sincer, desi nu apar urme sau imperfectiuni, parca nu-mi place mana celui care a lucrat la partea de vopsitorie...
6. Interiorul, de asemenea, indica un proprietar pentru care masina este doar ceea ce ar trebui sa fie: un lucru de care te folosesti si atat. La mine insa nu e aplicabila povestea, vor urma deci retusuri.
Despre dotari nu are rost sa vorbim se vad in fotografii, eu am luat-o pentru motorizare si pentru cutia de viteze... Si atat !
Sunt multumit de cum reactioneaza ambele componente, sper insa sa nu fie probleme pe viitor (riscul este al meu, in sensul ca nu cunosteam nici masina, nici proprietarul si nici istoricul inainte de cumparare... ramane de vazut ce "ochi" am avut)
Principalele proiecte pentru masina vizeaza doar partea de motor si cutie, incepand cu inlocuirea consumabilelelor, cosmetizarea motorului si apoi cateva interventii de tuning usor la acesta.
Pentru caroserie nu fac absolut nimic, in afara de retusarea micilor imperfectiuni si apoi colantarea totala a masinii in folie neagra carbon-look. Stiu ca sunt pareri pro si contra, dar va fi mult mai usor de intretinut decat revopsirea unor elemente.
Vor urma jantele pe 17 cu gume de vara (Teledialurile de 16 inch care sunt acum pe masina au gume aproape noi de iarna si le voi pastra).
Ultima chestie va fi inlocuirea completa a suspensiei, montare Powerflex si inlocuirea franelor cu ceva mai "racing".
In rest nu-i fac absolut nimic, poate doar chestii marunte care iti pica fara sa vrei in mana si constati ca nu te gandisesi anterior la asta. Ramane sa urmaresc la ceva drumuri mai lungi comportamentul rutier, dar la prima vedere nu pare sa-si fi facut vreun plan in a ma dezamagi... M-a frapat modul brutal, dar natural in care trage masina, desi este dotata cu o astfel de cutie, iar eu merg numai in City pentru inceput (vreau sa o urmaresc o perioada, apoi voi folosi functiile Sport sau Ice, precum si modul manual de conducere). Nu cred ca este un revers al efectului Placebo, dar chiar am impresia ca trage mai bine decat o manuala omonima.
Ok, acum pun cateva poze in starea initiala, urmand ca pe parcurs sa le completez cu unele de dupa finalizarea fiecarei proceduri de restaurare/upgradare...