Dany Quote:
valentinp Quote:
...daca mergi in spatele lui prea aproape, mergi la aspiratie si esti in usor avantaj.
pe asta de unde ai scos-o??? Sa nu exgeram, ca doar nu vorbim de F1. Aerodinamica devine relevanta abia peste 150 kmh, si chiar si atunci turbulentele create de masina din fata pot crea mai multe probleme.
daca mergi chiar in spatele unei masini, una din consecinte e ca tu nu mai ai cum sa iei tot aerul pe care-l ia el in bombeu(depinde mult si de aerodinamica masinii din fata).
[url
http://www.youtube.com/watch?v=-x05Y2vg ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;] wind tunnel testing[/url]. daca te uiti cu atentie si mai pui imaginar si restul de "jeturi" lipsa din viata reala, poate se intelege mai bine despre ce e vorba. daca tu crezi ca fortele de frecare la sub 150km/h sunt o nimica toata, inseamna ca poti scoate fara probleme capul pe geamul masinii pe la 130km/h si sa simti doar o adiere micuta. esti invitatul meu
.
cumva merge comparatia cu masina din filmulet pentru ca si Type R FN2 are spatele ca un dulap. eu nu spun ca dintr-o astfel de situatie castigi enorm, ci ca se aduna cu alti factori eventual.
ALXege, eu nu spun ca masina ta nu trage cum trebuie(mult mai bine decat stock), dar tot sunt convins ca Type R poate sa faca mai bine de atat si ca in mers sunt foarte multi factori care pot influenta semnificativ o astfel de cursa. daca ai plecat de la 20-30 depinde foarte mult cum a plecat Type R-ul(in ce treapta de exemplu), el nefiind un etalon in ce priveste elasticitatea.
Un exemplu de intrecere in trafic:
Cand am fost la Bucuresti cu leonul sa cumpar 159 2.4 pe care-l am acum, care are F1 Custom(chipurile 260-270cp si vreo 600NM, Cristi, fostul proprietar i-a dat o talpa, cu putin timp inainte sa realizez eu ca vrea o intrecere(vazand fumul de la spate
) si i-am dat si eu(la mai bine de 1s dupa cred, si cu inca un tip de 100kg
in masina), numai ca nu am mai retrogradat(el cu diesel era cu a 3-a si eu cu benzinarul eram cu a 4-a...), convins fiind ca fac masina aia indiferent de treapta
. numai ca nu am reusit sa-l fac in conditiile astea, "intrecerea" nefiind suficient de lunga incat sa-l ajung si sa-l si intrec, si drumul fiind si nasol si nu-mi venea sa accelerez cum trebuie. Cand am vorbit cu el, era ferm convins ca m-a facut
. De fapt, ca eram egali..., dar na, eu cu ~330cp
. Cand i-am zis ca nu am retrogradat a fost dezamagit putin
.
Insa, pe drum spre Iasi am facut diverse teste cu cele 2 masini in cauza. Eu conduceam Alfa si un amic conducea leul. am plecat ambii cu treapta 3 de la 80 si m-a facut bine de tot. apoi am plecat eu cu treapta 3 si el cu 4, tot de la 80, unul langa altul, si la prima talpa m-am dus 2 masini in fata, dupa care, cand a ajuns el la turatii un pic mai mari a cam trecut glont pe langa mine, si nu dupa prea mult timp
.
Ca si comparatie la vremea respectiva:
159-le : 80-120km/h 3.9s(hai sa zic 4s)
Leonul : 80-120km/h 2.7s
dupa care, pana la 180 se adauga destul de multe secunde diferenta(~6s).
Cum ti se pare ca merge un 2.4 de 210cp stock fata de tine?
. Ca ala face cam 5.5s de la 80 la 120 minim. Si uite asa poti compara cu un type R FN2 care face 4.2 minim!