It is currently 09 Feb 2025, 02:51

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 26 posts ]  Go to page 1 2 Next
Author Message
PostPosted: 28 Jun 2011, 18:04 
Offline

Joined: 22 Jan 2009, 21:25
Posts: 17
Am o mare probleme si va rog daca cineva se pricepe sa ma ajute. O sa descriu ce s-a intamplat cu masina ca sa puteti intelege de unde e problema. Am spart baia de ulei trecand de pe un drum de tara pe unul asfaltat si cind am urcat , drumul asfaltat fiind mult prea inalt fata de cel pe care eram si am spart baia de ulei, am mai mers cam 500 de metri si apoi masina s-a oprit pur si simplu. Degeaba am mai incercat sa o pornesc ca nu mai vroia nici cum...ok am remorcat-o si am dus-o la un mecanic particular care se pricepe bine la masini... a dat jos tot motorul sa vada ce e cu el...daca cuzinetii sunt dusi...sau arborele e afectat si el...ok cuzinetii erau dusi si i-am schimbat ( aia de palier) sau asa ceva ca cica nu erau toti afectati, am rectificat vibrochenul , am schimbat si discul de ambreaj cu ocazia asta ca era si el cam uzat.. ok acum a pus totul la loc dar nu vrea nici cum sa porneasca... la un moment dat a pornit putin si a mers cam 3 minute sa zic... apoi iarasi nu mai vroia, desi am dat la cheie de vreo 10 ori.. am pus-o si pe un tester si nu a gasit nici un defect ceva.... diagnosticul zice ca masina functioneaza in parametri ei...ok as spune ca totul e bun cu masina pus motorul cum trebuie la loc , fara eroare la diagnostic dar nu vrea deloc sa porneasca. Doar trepideaza motorul cind dau la cheie si atit.
Ce e de facut? ma poate ajuta cineva cu un sfat avizat sa stiu ce sa ii zic la mecanic inainte sa dea tot motorul jos din nou? Multumesc mult si astept un sfat cat de curand posibil. ( O reprezentanta alfa romeo e la 80 de km fata de mine si nu imi premit deocamdata sa o duc acolo, masina e alfa romeo 156 1,9 jtd din 2001 , 110 cai putere. ).


Top
   
PostPosted: 28 Jun 2011, 20:10 
Offline
User avatar

Joined: 15 Mar 2009, 18:42
Posts: 522
Location: cluj
pai motorul ala e gripat. La cat te costa sa il faci din nou, mai bine iei unul din dezmembrari...


Top
   
PostPosted: 28 Jun 2011, 20:16 
Offline

Joined: 22 Jan 2009, 21:25
Posts: 17
ok dar mecanicul care l-a desfacut si a vazut ce e in el , ca era desfacut tot tot din el....nu si-a dat seama ca e gripat? adica chiar asa afon...e ? ca pina acum a facut zeci de masini cu tot felul de probleme...doar el mi-a spus sa cumpar cuzineti sa rectific arborele si tot. E asa greu sa vezi de prima data ca e gripat? sau cum e..?


Top
   
PostPosted: 28 Jun 2011, 20:23 
Offline
User avatar

Joined: 15 Mar 2009, 18:42
Posts: 522
Location: cluj
Stai sa iti explic mai babeste : compara motorul tau cu o bucata de OTEL. Daca incalzesti OTELUL foarte tare, nu va deveni el mai moale sau se va sfarma? Tot asa si motorul tau are o gramada de componente tratate special pentru a rezista la frecare si ANUMITE TEMPERATURI. Odata forjat (mers fara ulei) componentele alea se vor dilata mai mult iar stratul ala de tratament este posibil sa se distruga, iar motorul tau nu va mai functiona in parametri. De aia porneste, dar dupa ce se incalzeste, nu-si mai "incape in piele" si se opreste. Si da-mi voie sa cred ca ai mers mai mult de 500m pana sa se opreasca motorul, sau ai mers cu viteza mare... :roll:


Top
   
PostPosted: 28 Jun 2011, 20:57 
Offline

Joined: 22 Jan 2009, 21:25
Posts: 17
nu am mers mult... defapt ea avea si beculetul de la combustibil aprins si am mai mers cu el asa si am crezut ca nu mai are motorina de aia s-a oprit..ok m-am dus si am bagat 10 litri si am incercat sa o pornesc, am tot dat la cheie sa o ia...dar degeaba... apoi mi-am dat seama ca si baia ar putea fi sparta si cind m-am uitat dedesubt era tot un ulei... eu fiind pe un drum neasfaltat si mai si ploua afara cu galeata nu a fost usor sa vad urmele de la ulei...ok dar mecanicul nu putea sa imi zica de la inceput bai vezi ca e gripat nu mai cumparata o gramada de piese sa le pui ca le cumperi degeaba.?


Top
   
PostPosted: 28 Jun 2011, 21:04 
Offline

Joined: 22 Jan 2009, 21:25
Posts: 17
ok si sa zicem ca e gripat , ce ar fi mai bine sa cumpar bloc motor sh sau tot motorul sh? e neaparat nevoie tot motorul cumparat ? Mersi mult.


Top
   
PostPosted: 28 Jun 2011, 22:20 
Offline
User avatar

Joined: 15 Mar 2009, 18:42
Posts: 522
Location: cluj
Pistoane, camasile, cuzineti, si cam tot ce merge pe pelicula de ulei... Si daca tot vei fi la partea asta, vei mai schimba cate un simering, cate un burduf.. si urca pretu'...
Am mai vazut eu "mecanici" din astia care nu sunt de fapt decat simpli schimbatori de piese, care au avut mai intai meseria de tamplar.
Dar, pentru ca intotdeauna exista un DAR in acest caz ( nu am pus tester pe masina ta, nu am vazut cum e motorul, si acum spun cam ce ai avea tu cu masina, din spatele unui monitor.. etc) se poate ca, printr-o minune sa zicem, ca s-a dus senzorul de pe vibrochen, ceea ce ar fi cam aiurea, pentru ca la senzorul de rotatie sunt cam altfel simptomele...
Gasesti motor cu totul. La ce criza e , ar trebui sa il gasesti lejer pe la vreo 3-400 euro. Daca optezi pt motor sh, ai grija sa aiba acelasi nr de cai, altfel vei avea ceva probleme la omologare.


Top
   
PostPosted: 29 Jun 2011, 10:45 
Offline

Joined: 22 Jan 2009, 21:25
Posts: 17
Eu acum chiar nu stiu ce sa mai zic... am masina de o saptamina si jumatate la reparat si cind o pornesc face la fel cind am spart baia..perspective mai bune nu prea am. E drept ca mecanicul nu are firma el le repara acasa in garajul lui dar nah il stiu de multi ani si foarte multi vin la el sa isi repare masinile si nici una nu a mers nereparata de la el. Omul e constiincios isi face treaba cum trebuie.. As vrea sa nu fiu nevoit sa cumpar alt motor pentru ca deja am dat o gramada de bani pe pise....si oricum ramin cu ele cumparate daca e sa il schimb. Eu cam tot asa m-am gandit cum ai spus tu ca ar fi un senzor... ceva si nu lasa motorul sa mearga, oricum el a pornit de vreo 4 ori si a mers cam 3-4 min de fiecare data dar s-a si oprit brusc fara sa stiu de ce..Am dat la cheie de zeci de ori si doar incerca sa porneasca si tremura tot apoi se oprea ca nu mai avea bateria putere. La un moment dat a umblat pe la niste fire de la alarma si ar fi pornit atunci motorul dar desigur s-a si opritt la 3 min.. or fi niste fire ceva sau cabluri care nu le-a pus cum trebuie inapoi? La tester cu un calc destul de preformat zicea ca nu are nici o defectiune, deci?. Inca o chestie beculetul de la ulei nu se aprinde desi i-am schimbat senzorul ala....( bulbul ) sau cum se cheama el..Singura chestie care e enervanta ca ne uitam toti la motor cum nu vrea sa porneasca si nu stim ce sa ii facem, e super aiurea!


Top
   
PostPosted: 30 Jun 2011, 10:16 
Offline

Joined: 22 Jan 2009, 21:25
Posts: 17
Nimeni nu stie nimic? nici o solutie ceva nu pot gasi pentru chestia asta cu motorul? Sunt inca cu masina desfacuta si nu pot circula cu ea.


Top
   
PostPosted: 30 Jun 2011, 12:22 
Offline

Joined: 11 May 2009, 12:42
Posts: 1731
Location: Bucuresti
Completeaza locatia in care te aflii. Poate cineva mai aproape de tine te poate ajuta.

_________________
Giulia Veloce TI
Ex: Giulia 2.2 Nuovo Bianco
Spider 916 ph1 CUP
Spider 916 ph2
Ex: 159 2.4 TI
Ex: Giulietta 1.6 JTDm
Ex: Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8v 120+ CP
Ex: Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8v 115+ CP MUSTERICA


Top
   
PostPosted: 30 Jun 2011, 19:07 
Offline

Joined: 22 Jan 2009, 21:25
Posts: 17
ok sunt din campulung moldovenesc , jud. suceava. un tel ceva 0751377615 orice solutie sau idee ma poate salva sa reusesc sa repar masina. Cineva de la o reprezentanta alfa poate stie mai multe... asta ar fi solutia.


Top
   
PostPosted: 30 Jun 2011, 20:23 
Offline
User avatar

Joined: 15 Mar 2009, 18:42
Posts: 522
Location: cluj
Vezi-ti de treaba cu reprezentanta, daca nu vrei sa regreti amarnic...


Top
   
PostPosted: 30 Jun 2011, 20:36 
Offline

Joined: 22 Jan 2009, 21:25
Posts: 17
Stiu ca la reprezentanta o sa platesc de 2 ori cat am dat pe masina sa o faca, dar o si fac desigur. Deci nah pina gasesc ce are stau cu ea asa desfacuta si ma uit la ea cum nu merge.


Top
   
PostPosted: 30 Jun 2011, 20:48 
Offline
User avatar

Joined: 15 Mar 2009, 18:42
Posts: 522
Location: cluj
Deci atunci sa iti dau de lucru, sa stii ca nu stai degeaba : verifici ca toate mufele sa fie la locul lor si sa faca contact, sau ca firele sa nu fie taiate,/tocite pe oareunde. Verifici masele sa fie toate la locul lor si sa nu fie oxidate puternic. Iei bornele de la baterie si o lasi asa 30 min, apoi incerci sa o pornesti. Daca merge, o lasi asa sa mearga 30 min la relanti, pana ajunge apa la 90 si intra ventilatoarele. Iti spun sa verifici cablajul deoarece poate poate gasesti vreun fir aiurea si scapi... Atentie! se cere meticulozitate mare la verificarea firelor.
Sau daca zici ca porneste, apoi dupa 2-3 minute moare motorul si nu mai vrea, iei o cheie tubulara, o pui pe fulia de la ax si incerci sa invarti cu mana. Trebuie sa se miste relativ cu o oarecare retinere, dar miscarea trebuie sa fie lina -sa nu simti ca ar agata/freca ceva pe acolo.


Top
   
PostPosted: 01 Jul 2011, 10:42 
Offline

Joined: 22 Jan 2009, 21:25
Posts: 17
Mersi mult o sa fac asta astazi. Sper sa iasa ceva. Inca o data mersi. Poate si un nr de tel de la cineva care a mai trecut prin asa ceva sau de la o reprezentanta care ar avea chef de vorba cu mine sa ii explic ce are masina ar fi super bine venit. Daca cineva stie....ok mersi.


Top
   
PostPosted: 01 Jul 2011, 11:22 
Offline
User avatar

Joined: 15 Mar 2009, 18:42
Posts: 522
Location: cluj
Ti-am mai spus, si probabil se vor mai gasi si altii care o sa iti spuna sa o lasi balta cu reprezentanta. Eu am mai schimbat 2 motoare pe alfe, dar nu am intampinat proibleme grave ( doar o mufa pusa gresit). Tu incearca ce ti-am zis, fi meticulos si nu te grabi cand lucrezi la ea, si poate gasesti hiba.


Top
   
PostPosted: 01 Jul 2011, 13:34 
Offline

Joined: 22 Jan 2009, 21:25
Posts: 17
ok incerc tot posibilul. mai astept idei daca sunt...
Apropo ieri dimineata a pornit din nou dupa ce am pus cabluri pe baterie ca era terminata.... am conectat-o la alta masina. A mers cam 10 min si gata. Iar ieri am verificat tot ce se putea , evacuare, bujii, senzori..( ala de rotatie de la vibrochen ,care l-am si schimbat) sunt bune toate. Am verificat daca e ceva infundat, am dat jos si curatat tot.... pe unde am gasit.
Masina incearca sa porneasca se scutura tot motorul de la turatie.. dar mai departe nu vrea. E doar acel inceput ca la fiecare masina cind o pornesti dar atit mai mult nu vrea. Uneori trepideaza asa de tare toata masina ca zici ca se rupe tot din ea..
E un simptom ceva special legat de chestia asta ca doar incearca sa mearga si nu poate? e ceva anume care se intampla la toate masinile sau cum e? ca nu imi mai pot da seama de nimic...


Top
   
PostPosted: 07 Jul 2011, 22:53 
Offline
User avatar

Joined: 11 Feb 2006, 13:33
Posts: 1067
Location: Tirgoviste
Scrie și tu de unde ești și ce tester/soft ai folosit la mașină. e imposibil să nu ai vreo eroare.

_________________
Giulia 2,2 Diesel, AT8, Nero Vulcano

Ex:
156 mk 2, 2.0 JTS, gri metalizat, DB 18 LEK
159 JTDm, vișiniu, DB 19 LEK


Top
   
PostPosted: 08 Jul 2011, 13:25 
Offline

Joined: 22 Jan 2009, 21:25
Posts: 17
Am fost acum 3 zile la reprezentanta alfa romeo ( respectiv fiat ) mai exact, la suceava . Verdict totul e ok la tester nu apare nici un defect , dar masina nu porneste :)) am tractat-o si a pornit , motorul se auzea infernal de rau iar in spate un imens fum alb.. aia ziceau ca merge numai cu 2 cilindri , oricum era imposibil de mers cu ea asa ca se auzea prea urat motorul. Am oprit-o si am venit cu ea acasa inapoi ( pe rampa )masina e lamecanic si inca nui-a gasit solutia. Am 3 saptamini de cand incerc sa o repar si nimic.... ufff ma dispera chestia asta. O fi din cauza computerului masini ? e posibil sa fie defect sau ce are? Aia de la reprezentanta mi-au spus ca e gripat motorul si mai =bine iau altu de la sh , dar mecanicul care o face de la mine din oras a spus ca nu e gripat nimic ca el l=a desfacut motorul si nu e gripat , ca de aia mi-a si spus sa cumpar cuzineti...si toate alea sa o faca. Daca schimba calc e posibil sa porneasca sau ce ar mai trebui sa faca sa si sa schimbe ca sa mearga?


Top
   
PostPosted: 08 Jul 2011, 13:35 
Offline
User avatar

Joined: 09 Sep 2010, 10:01
Posts: 3215
asta e din ciclul "operatie reusita, pacient mort".

Mi se pare un pic dubios raspunsul celor din service-ul fiat/AR: verdict tester - "totul ok", dar pe de alta parte iti recomanda sa schimbi motorul. :roll:
Ai un deviz estimativ cu ce piese ar trebui sa schimbi pentru a o pune pe picioare macar ?

_________________
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - B.H.


Top
   
PostPosted: 08 Jul 2011, 16:06 
Offline

Joined: 22 Jan 2009, 21:25
Posts: 17
Da mi-au spus ca 2 cilindri sunt cam dusi dupa cum facea motorul, biela ziceau ca e dusa si aia , chiuloasa s-ar putea sa fie afectata daca erau si cuzinetii si arborele, plus toti cuzinetii de schimbat pentru ca eu ii schimbasem doar pe aia de palier. Turbo cica e si aia dusa ca si ea se duce cind mergi fara ulei.. sau nah dupa cum se auzea motorul ..cica de verificat si calc , acum nah ei mi-au spus ca dupa ce trag linie ma costa mai mult sa schimb tot decat sa iau unul sh. Si mie mi se pare dubios pentru ca la tester nu dadea nici o eroare si motorul nu merge..


Top
   
PostPosted: 08 Jul 2011, 19:02 
Offline

Joined: 22 Jan 2009, 21:25
Posts: 17
Da dar mecanicul la care am dus-o a spus ca nu sunt afectate alea si ca motorul poate sa il faca sa mearga. Aia e mare dilema pentru mine cine are dreptate acum :)) Oricum pina acum am bagat in ea 30 de mil ( lei vechi ) .


Top
   
PostPosted: 08 Jul 2011, 21:38 
Offline
User avatar

Joined: 15 Jan 2010, 09:48
Posts: 742
Car: 156 JTD/ Giulietta
Location: Londra/Iasi
Bravo! Si sa nu iti iei un motor sh poate ai sa mai bagi 30... :thumbdown:

_________________
Mercedes E250 coupe
ex: Mercedes CLS 320
ex: Giulietta 2.0 JTDM-2
ex: 156 1.9JTD 8v
ex: 156 1.9JTD 16v
ex: 156 2.0 TS


Top
   
PostPosted: 09 Jul 2011, 00:11 
Offline

Joined: 22 Jan 2009, 21:25
Posts: 17
Da cine stie , astept oricum verdictul de la mecanic... si parca vad ca imi iau altul de la sh.


Top
   
PostPosted: 09 Jul 2011, 00:13 
Offline

Joined: 22 Jan 2009, 21:25
Posts: 17
Am gasit unul la 450 euro tot motorul dar unele din partile componente le pun de pe a mea....O sa vad zilele astea ce o sa fac.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 26 posts ]  Go to page 1 2 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot] and 10 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited