Buna ziua tuturor!
Am mai postat deja in alte topicuri si am mai spus asta, dar o sa repet: Sunt nou pe forum si nou in domeniul Alfa, insa sunt fericitul posesor al unei Giulietta, de aprox 6 saptamani, si as vrea sa impartasesc primele impresii.
Am optat pentru masina asta, deoarece cautam o compacta, si in acelasi timp am vrut sa incerc si cum e cu Alfa. Am auzit din multe surse despre pasiunile pe care le poate trezi marca asta, si am vrut sa ma conving. Ar mai fi ceva: nu sunt nicidecum adeptul obsesiei romanilor pentru "masina germana".
Am optat pentru Giulietta si deoarece m-a tentat foarte mult motorizarea aceasta de 1,4 si 170 hp.
Contrar multor pareri de pe acest forum, nici spectul masinii nu-mi displace, ba chiar incepe sa imi placa tot mai mult.
Acum, dupa ce am si facut 1600 km cu masina pot sa spun ca e masina foarte reusita, in opinia mea. Imi plac foarte mult senzatiile pe care ti le da. Am mai scris ca am facut cateva drumuri prin tara cu un bmw 330xd (245 hp, tractiune integrala), dar mi se pare ca senzatiile din Alfa sunt ceva mai intense. Parca esti mai aproape de masina si parca altfel te bucuri de ceea ce face.
Motorizarea este 1,4 M-air, 170 hp, asa cum se vede in semnatura. Variata de echipare este Distinctive.
Optionale nu am prea ales, pt. ca si asa masina e destul de scumpa, in opinia mea. Deci am ales doar vopsea metalizata - nero etna- senzor de ploaie (am mai avut la alta masina si mi-a placut), iar astea au venit la pachet cu parbriz cu parasolar si senzor de crepuscul.
In rest masina a venit destul de dotata cu lucruri mai mult sau mai putin esentiale pentru a te putea bucura de o masina (sistemul DNA,climatizare bi-zonala, jante de 16', geamuri electrice fata, oglinzi electrice ).
Imi place cum sta pe drum, mai ales tinand cont de faptul ca nu-ti da senzatia unei masini foarte rigide. Din punctul asta de vedere apreciez suspensia. Mi se pare un compromis foarte bun intre confort si tinuta sportiva.
Motorul mi se pare excelent. Putere, consum rezonabil, mai ales daca tinem cont de performante.
Selectorul DNA m-a surprins placut. Sincer, credeam ca e mai mult un gadget menit in principal sa mai creasca pretul masinii, dar nu e asa. In modul Normal intra turbina pe la 2200 - 2300 de ture, servodirectia e numai buna pentru oras, plus ca are un indicator care indica "shift" pentru a schimba vitezele in sensul reducerii consumului. Este activat si sistemul start&stop, motorul oprindu-se la semafor.
In modul dinamic insa se simte diferenta: turbina intra mai repede si servodirectia se intareste, iar masina chiar are un comportament mai dinamic. Acestea sunt modificarile vizibile.
Modul all weather e pentru vreme mai extrema (ninsoare, poli, etc) si nu am apucat sa observ ce presupune cu adevarat
.
Pana cum am incercat sa sesizez diferente de consum intre modul dinamic si cel normal, dar nu am reusit. Ba chiar la un drum la Tg Jiu m-am dus pe "normal" si am avut medie de 7,5%, iar la intoarcere am mers pe "dinamic" si am avut consum de 7,3%.
Imi mai plac finisajele din interior (sincer, ma steptam la ceva putin mai rau) si antifonarea masinii.
Sunt si lucruri care nu imi plac asa de mult, cum ar fi spatiile de depozitare din interior, care nu este insa esential pentru mine, si de aceea pot sa accept lucrul asta. Tatal meu are un megane in care cred ca poate sa intre toata Giulietta demontata, si de aceea cred ca m-am obisnuit cu tot felul de spatii in jur
.
Masina a venit fara roata de rezerva, ci doar cu un kit fix & go, care presupune un compresor si o spuma de bagat in roata cu pana. Poate fi eficient, cine stie.., insa pentru soferul traditional roman, care a schimbat cvea roti la viata lui, si a folosit cricul din dotare si manivela, lucrul asta poate fi dezorientant
Nici sistemul start&stop nu prea ma da pe spate. Chiar e cam deranjant cand circuli in coloana, care porneste si se opreste la intervale scurte - trebuie sa stai cu piciorul pe ambreiaj daca nu vrei sa se opreasca motorul, ceea ce nu cred ca-i face bine. Se poate decupla, insa nu cred ca asta a avut in minte constructorul, data fiind nebunia din orase, cand pot fi foarte dese situatiile in care s-ar pune problema decuplarii si cuplarii sistemului in functie de conditiile de trafic. Ma rog, poate nu m-am obisnuit eu inca cu asa ceva .
AAA, era sa uit. Cand dealerul Auto Roma din Timisoara mi-a prezentat dotarea standard pt. varianta Distinctive, avand in componenta scaun sofer cu dotare lombara. M-a interesat asta, deoarece am ceva probleme cu spatele. Cand a venit insa masina, aceasta nu avea scaun cu reglaj lombar. Cei de la dealer mi-au promis ca problema se va rezolva, insa au trecut 6 saptamani iar ei se tot feresc sa-mi dea un raspuns concret, ceea ce incepe sa ma enerveze.
In rest sunt foarte incantat de masina, si pe zi ce trece parca imi place tot mai mult. Mai sunt si altele de spus, dar sper sa revin cu detalii. Poate si cu poze, insa acum masina e murdara, fiind si neagra