Tocmai am terminat de montat si testat VDC/ESP montat pe masina si am zis sa va spun cum / sa ma laud putin
Piese necesare:
1. Pompa ESP // Cost 35 + 20 = 55 pounds 330 lei (ebay.co.uk)
Montat in locul pompei de ABS
Codul de pe pompa folosita de mine de pe o Alfa 147 2.0 TS (Mai sunt si altele compatibile)
0 265 225 033
46557538
189/26/3/2947
BOSCH 189099 0 265 950 020
Cod Alfa : 71714736
2. Senzor acceleratie laterala YAW // Cost 5.5 + 14 = 19.5 euro 84 lei (ebay.de)
Montat in fata calculatorul de Airbag este locul prevazut, are 2 suruburi, trebuie rupta mocheta sa intre (este taiata din fabrica, tragi putin de ea si se rupe afara)
Codul pentru acest senzor, eu l-am luat de pe o Alfa 166 (De preferat al doilea ii mai nou):
Cod Bosch : 0265005225 sau 0265005277
Cod Alfa : 46557523 sau 46831064
3. Senzor de unghi // Cost 5 + 8 = 13 pounds 65 ron (ebay.co.uk)
Montat in locul vechiului bloc de lumini.
Aici sunt doua variante cele cu senzorul pe coloana de directie si cele cu senzorul pe blocul de lumini (recomand cel de pe blocul de lumini)
Codul Alfa 07353655320
(Asta scria pe al meu, luat de pe o Alfa 147 GTA)
supplier 47143 prog 01264
date 17/07/04 fiat 07353655320
0 7353655320
4. Spirala Airbag + Comenzi pe volan // Cost 120 ron Dezmebrari Timisoara
Montat pe blocul de lumini
N-am m-ai notat codul, sunt 2 tipuri cele pt esp si cele fara esp, care fiecare se inparte in cele cu comenzi si cele fara (Cele pt esp au inelul din centru negru celelate alb)
5. Instalatie electrica // Cost 125 ron Dezmebrari Timisoara (Am primit caudou si un body computer
, dar n-am ce face cu el
)
De preferat schimbata toata instalatia electrica cu cea pt esp.
Eu nu am gasit instalatia pt JTD asa ca am luat o instalatie de pe o Alfa 147 2.0 TS si am desfacut-o.
Am luat toate firele de care aveam nevoie si am facut o instalatie electrica suplimentara pt ESP.
Total 724 + multa banda de izolat
, cola, cafea si tigari
Timp de lucru 3 weekenduri.
Instalatia electrica
Pin
Cupla
ABS/ESP
08 - Acceleration/yaw sensor -> D1 (pin 10) //tata
09 - Side acceleration sensor test -> D1 (pin 13) //tata
10 - Acceleration/yaw sensor reference -> D1 (pin 14) //tata
20 - N.C. stop switch -> D97A (pin 08)
21 - Acceleration/yaw sensor earth -> D97C (pin 01)
39 - Side yaw/acceleration sensor power supply -> D97C (pin 05)
41 - Yaw sensor signal -> D1 (pin 11) //tata
(Aceste 7 fire vin trase in masina)
K72 Este mufa senzoruli de presiune de pe pompa de ESP
25 - Brake fluid pressure sensor earth -> K72 (pin 01)
26 - Brake fluid sensor signal -> K72 (pin 02)
42 - Brake fluid pressure sensor positive -> K72 (pin 03)
(Aceste 3 fire se duc la senzorul de presiune de pe pompa de ESP)
D1 (Este o mufa care este deja pe masina in ea mai intra senzorul care citeste imobilizatorul)
D1 09 //tata -> D97C (pin 04)
D1 09 //mama -> K74 (pin 03)
D1 10 //mama -> K74 (pin 05)
D1 11 //mama -> K74 (pin 04)
D1 12 //tata -> D97C (pin 02)
D1 12 //mama -> K74 (pin 06)
D1 13 //mama -> K74 (pin 02)
D1 14 //mama -> K74 (pin 01)
D97C Punte in care se conecteaza mai multe fire
Aceasta nu se va gasi pe masina si va trebui pusa
Ea leaga pini (1,2 si 3)(4,5 si 6)(7,8 si 9) intre ei.
D97C 03 -> K58 (pin 06)
D97C 06 -> K58 (pin 05)
K58 Este mufa de la senzorul de unghi de volan.
K58 03 -> M1A (pin 33)(Body computer, mufa albastra din fata)
K58 01 -> M1A (pin 32)(Aceste doua fire sunt pt comunicare pt CAN a senzorului cu Body Computerului)
Surprize dupa montare.
1. Eroare de senzor presiune si contact frana (doua fire inversate, aveti grija daca faceti asa ceva, mi-a trebui 1,5 sa aflu cauza
( )
2. Nu mergea claxonul , ii alimentat din alta parte. A trebuit tras un fir de la H5A (pin 1, ii mufa din blocul de lumini din dreapta in spatele manetei de stergatoare) la D47 (pin 1, ii mufa care intra in spirala de airbag) si de la H5A (pin 7) la D47 (pin 6)
Aici am avut probleme ca schema din eLearn era gresita si a trebuit sa inversez cele doua fire ce intra in D47 (pin 1 si pin 6), si asta a durat ceva.
Pentru mai multe detali studiat eLearn, explica destul de detaliat si in mare parte corect + are cam toate schemele masini.
Mai va trebuie si FiatEcuScan pentru a face un proxy alignment pt ca detecteaza Body Computerul un nou nod in retea (senzor unghi volan) si pt a calibra senzorul de unghi volan.
Plus mai trebuie sa aerisiti si franele.
Poze
Pompa ESP vs ABS, are in plus senzorul de presiune
Bloc lumini fara senzor unghi volan
Bloc lumini cu senzor unghi volan
Locatie tras fire
Interior
Motor
Firele trase pana la mufa de la ABS
Mai ar trebui inlocuit si Clusterul de bord, dar merge si cu cel vechi (iconita de asr ii comuna cu cea de esp/vdc)