It is currently 22 Nov 2024, 09:35

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 698 posts ]  Go to page Previous 121 22 23 24 2528 Next
Author Message
PostPosted: 22 Apr 2011, 10:43 
Offline

Joined: 11 May 2009, 12:42
Posts: 1731
Location: Bucuresti
Cristian_Nita Quote:
Legat de celebrul premium de design pe care Giulietta nu l-a castigat, este cineva care considera acest rezultat injust ?
Acel clasament este corect. Nu avea cum sa iasa Giulietta peste Aston sau Ferrari. Dar daca tot o asemanam cu Astra, Megane etc., de ce nu au intrat aceste modele in clasament?
Cristi, tu zici ca Giulietta e confundata usor cu alte marci de necunoscatori. Eu cred ca nu, se uita stramb ca nu stiu de unde sunt ochii aia bulbucati si incearca sa distinga sigla apoi.

_________________
Giulia Veloce TI
Ex: Giulia 2.2 Nuovo Bianco
Spider 916 ph1 CUP
Spider 916 ph2
Ex: 159 2.4 TI
Ex: Giulietta 1.6 JTDm
Ex: Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8v 120+ CP
Ex: Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8v 115+ CP MUSTERICA


Top
   
PostPosted: 22 Apr 2011, 10:59 
Offline
User avatar

Joined: 09 Sep 2010, 10:01
Posts: 3215
in primul rand eu nu o aseman pe giulietta cu nimeni, nu am facut decat sa relatez ce am inteles eu din ce s-a postat de ieri pana azi. daca as incerca vreodata sa fortez o comparatie nu as compara-o decat cu Bravo :lol: Dar asta e alta discutie...
cristih Quote:
Dar daca tot o asemanam cu Astra, Megane etc., de ce nu au intrat aceste modele in clasament?
un prim raspuns ar putea fi faptul ca celelate modele au fost lansate cu ani in urma: 2008 Megane, 2009 Astra iar Giulietta in 2010. Chiar daca ar fi vrut cineva sa le puna impreuna, nu era posibil.
cristih Quote:
Cristi, tu zici ca Giulietta e confundata usor cu alte marci de necunoscatori. Eu cred ca nu, se uita stramb ca nu stiu de unde sunt ochii aia bulbucati si incearca sa distinga sigla apoi.
poate ca sunt eu mai dus sau am reale probleme de vedere dar mi s-a intamplat in trafic, si nu o data, sa ma intreb: "ba, masina aia din fata mea, la vreo 3-4 masini, oare e giulietta sau...?" era cealalta :lol:

un exercitiu de imaginatie: daca i-ar lua cineva sigla giuliettei cati ar recunoaste-o ?

L.E.
ba!

e vinerea mare, vine Pastele si noua ne arde de prostii. Eu ma opresc aici.
Discutia este foarte interesanta si merita dezbatuta. Propun sa o dezbatem cum se cuvine la urmatorul Trans.

:peace:

_________________
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - B.H.


Top
   
PostPosted: 22 Apr 2011, 14:25 
Offline
User avatar

Joined: 11 Jan 2006, 12:06
Posts: 2128
Location: Brasov
Se pare ca am atins o coarda sensibila prin subiectul design :))

O sa incerc sa formulez cateva OPINII care sa raspunda atat intrebarilor cat si sa aduca explicatii vis a vis de anumite aspecte.

1. Design-ul (cum am mai spus anterior) este o disciplina care traduce in forma caracteristicile unui grup. Un bun designer trebuie in primul rand sa inteleaga psihologia maselor. Pe de alta parte, forma (rezultatul design-ului) apeleaza memoria colectiva a acelor mase pentru a se putea infiltra in stilul de viata al acestora. Cu alte cuvinte, un automobil este consecinta nevoilor unor oameni. Forma acestuia este in rezonanta cu capacitatea acestora de a o asimila. Schimbarile comportamentale la nivel social determina influente directe asupra formei care in final trebuie sa deserveasca functia.

Trecand de la teorie la practica, Giulietta este un produs destinat consumatorilor cu nevoi cotidiene, putere de cumparare usor peste medie si care cauta sa isi satisfaca EGO-ul prin asimilarea design-ului acestui model, usor desprins din liniile conventionale ale clasei din care face parte. Giulietta este cea mai frumoasa caroserie din clasa compacta? Probabil ca nu! Pe de alta parte este singura care a ajuns pe podium dintre toate celelalte modele existente pe piata in aceasta clasa. Intradevar insa, un design bun, nu trebuie explicat. Dar... ceea ce determina reactiile refractare ale unora (alfisti sau nu), sunt exact detaliile ramase in memoria colectiva a acestora. Referintele de design in clasa compacta, in urma cu 10 ani, erau VW Golf, Audi A3, Ford Focus (New Edge Design) etc. Atunci Alfa a ales un stil radical si unic. A lansat in 2001 modelul 147 care a intrigat consumatorii. Imi amintesc si acum reactiile unora referitoare la blocurile optice din partea frontala. O prietena si-a cumparat in 2002 un 147 rosu 2.0 TS. Cunoscutii nostri spuneau despre 147 ca are fata de broasca sasie. Intre timp 147 a devenit un etalon al clasei in privinta design-ului. Limbajul vizual al acestui model a fost urmat mai intai de Seat Leon dupa care a devenit baza de dezvoltare pentru majoritatea modelelor compacte. Cu toate acestea insa, piata de acum 10 ani era foarte diferita de cea de acum. Astazi oamenii sunt mai conservatori decat alta data tocmai datorita recesiunii mondiale. Cauta sa nu se abata prea mult de la drumul pe care il cunosc si in care au incredere. Exista piata traditionala a tarilor dezvoltate la care se adauga economiile emergente care mimeaza comportamentul celor traditionale (Brazilia, India, China etc). Nu traim vremuri potrivite experimentelor iar cei care le fac, ori au suficiente resurse ori sunt disperati si nu au alte alternative de a se diferentia decat prin design radical. Lexus 200h este exemplul exercitiului de design al celor care au suficiente resurse pentru a experimenta nise. Impreza 2011 este rezultatul unei tentative de a aduce Subaru in randul maselor.

2. Performantele Giuliettei. Pai tocmai ce am postat pe acest topic un test al QV-ului pe Nurbungring. Da, este cu 4 sec mai rapid decat GTI si cu 2 mai lent decat Megane RS. Pe de alta parte Giulietta 1,4 170 CP este mai rapida decat Ford Focus ST 220 CP. Cifre care pe de alta parte denota o abordare puerila a subiectului daca acestea ajung sa determine decizia de cumparare. Nu ne cumparam o compacta cu bancheta rabatabila pentru a ne compara timpii pe circuit. O folosim in viata cotidiana, pe strazi publice, supusi legislatiei rutiere. Cu 100 CP sau 400 CP sub capota, purtam aceeasi responsabilitate atunci cand ne aflam la volan. Mult mai important decat aceste cifre este ceea ce simtim la volanul acestor masini. Placerea de a conduce nu inseamna doar versiunile extreme ale unui model. Te poti simti foarte bine si la volanul unei masini cu un motor de 100 CP daca aceasta iti acopera nevoile tale (eu conduc un 147 19 JTD de 101 CP dar detin si un GTV V6 TB de 240 CP care deocamdata nu mai functioneaza :( ). Scopul derivatelor performante ale unui model compact este exclusiv marketing. Megane RS CUP activeaza strategia de comunicare a gamei prin conceptul HSP (Holistic Selling Proposition). Un grup restrans de consumatori devin involuntar ambasadori ai marcii si influenteaza decizia de cumparare in cercul de cunoscuti. Doar cativa isi vor cumpara versiunea CUP sau RS. Restul vor merge eventual spre variantele in 3 sau 5 usi cu motorizari normale. "Chiar aveti nevoie de aceasta masina? Nu, dar o vreau!". Sub acelasi concept de comunicare insa folosind atribute diferite, Hyundai spune "vino in showroom sau intreaba cel mai apropiat posesor de i20".

In concluzie, Giulietta are motorizari competitive in raport cu cele echivalente ale concurentei. Foloseste tehnologii care asigura atat confortul cat si latura sportiva. Are in spate istoria unei marci care o ajuta sa se diferentieze de competitie, stabileste referinta in clasa sa in ceea ce prveste siguranta, vine cu un design placut si usor de asimilat de catre categoriile de cumparatori care doresc o compacta. Nu uitati ca daca nu exista Nissan Leaf devenea Car of The Year in Europa.

3. 159/Brera
Buuun. Putina istorie recenta... Walter Da Silva a condus Centro Stile de la sfarsitul anilor 80 pana in 1999. A definit un limbaj coerent al marcii din care au rezultat modele precum 145, 164, 155, 166, GTV sau 156 (cateva dintre ele realizate impreuna cu Wolfgang Egger). Inceputul anilor 2000 aduce pe piata modelul 147 insa incepe si o perioada a experimentelor stilistice. Alfa Romeo apeleaza atat la Centro Stile condus de Wolfgang Egger cat si la casele de design italiene (Bertone, Giugiaro, Pininfarina). Acestea aduc pe rand concepte care cauta sa stabileasca noul limbaj de design al marcii. Pe de-o parte avem in 2002 conceptul Brera desenat de Giugiaro dar apare si replica lui Egger in 2003 prin conceptul 8C Competizione. Tot in 2003 Bertone vine cu GT-ul care continua liniile modelelor alfate atunci in productie (147, 156, 166). Alfa Romeo de obicei si-a stabilit limbajul de design prin intermediul copue-urilor care ulterior au influentat liniile modelelor de volum. Asadar prima jumatate a anilor 2000 este una a experimentelor stilistice dar in acelasi timp se desfasoara si parteneriatul cu GM. Alfa 156 si GTV/Spider aveau nevoie de inlocuitori asa ca trebuiau sa puna repede ceva in practica. Conceptul Brera in acest context este cea mai radicala derogare de la stilul celorlate concepte. Venea cu suprafete plane fragmentate de muchii ascutite si raze taioase (mai aproape de New Edge design). Pe de alta parte Egger a pastrat tema dezvoltata initial de Walter Da Silva si a dus mai departe stilul initiat 156. Inainte de 156 a venit mai intai cu conceptul Nuvola in 1996. Atat modelele aflate in productie cat si conceptele Centro Stile (8C, Kamal, Diva) patreaza tema volumelor rotunjite si musculare accentuate de ruperi de ritm ale acestora. Mito, Giulietta si 4C continua stilul initiat de Da Silva si continuat de Egger. 159/Brera reprezinta mai mult replica lui Giugiaro la ceea ce a reusit sa faca Da Silva cu modelele Audi. Alfa a jucat bine aceasta carte la momentul respectiv pentru ca Audi acoprera mult mai vast memoria colectiva prin stilul modelellor sale. In primul rand ocupau foarte mult din piata iar in consecinta oamenii cautau involuntar trasaturile marcii teutone si la alti producatori auto. 159 a reusit sa atraga cumparatorii traditionali ai marcii Audi tocmai datorita acestui tip de limbaj de design. Mai nou, Citroen urmareste exact aceeasi reteta, in special cu C5. Revenind la De Silva, acesta nu a ajuns intamplator la VW Group. Dupa ce a reusit sa diferentieze Alfa de restul competitorilor in anii 90, a aplicat aceeasi reteta la VW Group. Mai intai la Seat dupa care la Audi. Elevul sau, W. Egger l-a urmat la Audi in 2007. DeSilva a fost cooptat de VW Group tocmai pentru a ajunge sa aiba definit un limbaj de design aplicabil pe termen lung si care sa permita declinari pe orice clasa de masini. Practic din punct de vedere stilistic, Alfa se afla prinsa intr-o menghina. A ajutat 2 designeri sa se dezvolte dupa care s-a trezit in competitie directa fix cu acestia. Avea de ales intre stilul radical al lui Giugiaro si cel dezvoltat deja ca si cult de catre Da Silva si Egger la Centro Stile. Giugiaro intre timp s-a alaturat lui Da Silva si Egger la VW Group asa ca singura optiune sanatoasa ramanea ceea ce aveau deja in curte. Echipa de la Centro Stile impreuna cu intrgul know-how mostenit de la fostii mentori. Probabil ca atunci cand Marchione a spus ca 159 a fost o gresala s-a referit si la acest aspect. In primul rand este un om de strategie iar design-ul este o resursa extrem de importanta in intreaga ecuatie. Mai exista insa si cateva aspecte tehnice implicate de design-ul conceptului Brera preluat pe 159 si versiunea de serie a coupe-ului. Calandrul cu 6 faruri este o tema unica si originala insa este un experiment izolat in lumea design-ului auto. Nu lasa loc altor interpretari pentru ca Giugiaro nu si-a propus sa stabileasca prin aceasta tema un limbaj de design ci un simplu exercitiu. Este o haina frumoasa care insa e greu de asortat cu altceva daca imi permiteti comparatia. Cealalta directie de design insa, este rodul unei culturi care defineste in final un limbaj de design. Acest limbaj a inceput cu conceptul Proteo in anii 90 si a ajuns astazi sa devina Giulietta. Volumele musculare sunt mult mai permisive in descrierea unei familii de caroserii decat cele angulare abordate de Giugiaro. Ca argument aduc chiar cele 2 prototipuri desenata de casa italiana pentru VW si prezentate in 2011 la Geneva. Pastreaza limbajul regasit si pe Brera insa nu reusesc sa genereze acel nivel de unicitate. Inca un argument in defavoarea design-ului conceptului Brera este conceptul realizat tot de Giugiaro in 2004 sub numele Visconti. Practic prin acest concept Giugiaro a renuntat la stilul abordat pe Brera in favoarea celui initiat de catre centro Stile.

4. Design-ul Giulietta vs concurenta.
Cred ca raspunsul se regaseste deja in ce am povestit anterior. Nu putem afirma ca Giulietta seamana cu alte amasini atata timp cat Alfa Romeo detine ADN-ul acestui stil de design. Alfa Romeo a fost marca ce a inspirat concurenta in ultimii 20 de ani si nu invers. Putem doar spune ca evolutia design-ului Alfa s-a miscat mai lent si a fost ajunsa din urma de concurenta. Alfa a mizat pe design ca si atribut cu mult inainte ca altii sa constientizeze rolul acestuia in influentarea pietei. Pana prin anii 90 nu prea puteam vorbi de design decat la foarte putine marci. Majoritatea marcilor auto realizau modele care mai intai deserveau functia si doar ulterior ii stabileau si forma. Alfa Romeo facea exact invers. Desena o masina frumoasa dupa care se chinuiau sa o faca cat de cat practica. Atributele marcii erau design-ul si performantele si pareau suficiente pentru a genera vanzari. Actuala uniformizare a pietei globale nu mai permite astfel de abordari decat pentru modele exclusiviste realizate in serii limitate. Chiar si in aceasta categorie apar mutanti care cauta sa se apropie si de restul lumii (vedeti exemplul Porsche). Alfa Romeo Giulietta trebuie sa fie dezirabila de catre cei care platesc 20-30k pe o masina compacta. De aici si dimensiunile masinii incadrate in standardele clasei. Si in cazul Giuliettei, functia a ajuns sa influenteze forma, la fel cum s-a intamplat cu toate celelalte produse similare ale concurentei. Revenind la design, intre timp identitatea vizuala a unei marci a devenit limbajul universal al acesteia si fiecare a cautat sa aprofundeze acest subiect. Asiaticii si-a amplasat centrele de design in Europa pentru a putea realiza modele potrivite acestei piete. Marketing-ul reprezinta peste 50% din perceptiile consumatorilor despre o marca de masini.

Atatatot ... :))

_________________
Razvan Patrascu

-------------------------------------
Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 120 CP
Alfa Romeo GTV V6 3.2 270CP
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 101CP
Alfa Romeo 33 boxer 1.7 16V QV 140CP
Ex. Alfa Romeo GTV V6 2.0 Turbo 240CP


Top
   
PostPosted: 22 Apr 2011, 14:55 
Offline
User avatar

Joined: 16 Jul 2008, 12:57
Posts: 639
Car: Alfa 75, 2.0 TS LE
Location: Oradea
:clapping: :coolspeak: domnule Presedinte!

_________________
ALFA 75, 2.0 TS, ASN
CROSSWAGON Q4 (zis si autobuzul scolii) R.I.P.
CROSSWAGON Q4 (BB)


Top
   
PostPosted: 22 Apr 2011, 15:15 
Offline

Joined: 20 Feb 2009, 18:28
Posts: 1712
Location: Galati
Chapeau Monsieur!!! :)
(Mi-am readus aminte si de HSP :wink:)

_________________
ex 159 SW 1750 TBI ti


Top
   
PostPosted: 22 Apr 2011, 15:22 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15260
Car: 115/960
Location: Bucuresti
Stiu ca e lung, dar va recomand sa cititi postul lui Razvan inainte de a mai posta pe marginea subiectului!
Asemeni lui Kali, jos palaria, domnu' Presedinte!

_________________
4C | Spider S4 2.0
ex Stelvio 2.0T | GTV 916 3.0 V6 | GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
PostPosted: 22 Apr 2011, 17:52 
Offline
User avatar

Joined: 18 Feb 2006, 19:39
Posts: 10325
Car: o cisterna
Location: Kronstadt
Articol demn de o revista de specalitate. Multumim Razvane.
Nu e usor de disecat o problema atat de subiectiva precum designul auto.

_________________
156 2.0 TS
156 SW 2.0 JTS
166 2.4 JTD TI
916 Spider 3.0 Arese
159 SW 1.9 JTDm


Top
   
PostPosted: 22 Apr 2011, 20:08 
Offline
User avatar

Joined: 09 Sep 2010, 10:01
Posts: 3215
:thanks: Razvan!

_________________
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - B.H.


Top
   
PostPosted: 22 Apr 2011, 20:16 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2006, 09:24
Posts: 914
Location: Bucuresti
Un post foarte bun Razvan. Asa cum ne-ai obisnuit.
Totusi prin noile modele alfa cauta sa atraga masele si tocmai aici greseste alfa cu noua linie. Clientul comun, care nu cunoaste indeaproape nici o marca, nu este interesat daca alfa are o linie de design care se regaseste de la un segment la altul. Acel cumparator este interesat strict de o clasa cand face o achizitie si va alege din acea clasa ce consiera ca are cel mai bun raport design/fiabilitate/avans tehnologic/pret.
Referitor liniile spatelui: Un fan(atic) AR compara Astra cu Giulietta si e ranit in orgoliul sau de asemanarea cu un Opel. Un potential client se uita la Astra, vede o forma interesanta, apoi se uita la Giulietta si vede ceva asemanator, mult mai reusit.
In schimb, partea frontala este un esec. AR trebuia sa invete din greseala altor marci care au incercat sa foloseasca aceeasi linie intre modelele din clase diferite (unul din esecuri este chiar in curtea lor, la Fiat). Fara emblema AR, fata Giuiettei nu spune nimic. Farurile au o forma nedefinita urmand stilul modelelor asiatice. Pastrarea liniei intre volume in loc sa formeze o linie a brand-ului, nu face decat sa depersonalizeze orice model, cu exceptia celui initial(in acest caz 8c).
Rostul modelelor GTI, RS, GTA, este exact cel mentionat de Razvan. Ele nu aduc profit direct. Ele aduc clienti prin plusul de imagine. La o marca precum Dacia o astfel de echipare ar aduce un plus de imagine. Lipsa unei echipari sportive nu are insa nici un efect pentru Dacia. In schimb la AR, lipsa unei astfel de echipari este un mare minus in ochii unui potential cumparator. Daca AR nu poate excela nici acolo unde are traditie(sportivitate si design), cum poate un cumparator sa aiba incredere in promisiunile referitoare la o fiabilitate crescuta a noilor modele si in noile tehnologii folosite?


Top
   
PostPosted: 22 Apr 2011, 22:52 
Offline
User avatar

Joined: 23 Mar 2008, 22:24
Posts: 1697
Location: Iasi
frumos Razvane, frumos! :clapping:
Cu un lucru nu sunt de acord totusi. Daca nu ar fi existat Nissan Leaf nu inseamna ca Giulietta ar fi iesti masina anului ci doar ca acele voturi care s-au dus catre Leaf s-ar fi redistribuit catre ceilalti concurenti. Modul in care s-ar fi facut aceasta redistribuire nu poate fi anticipat atata timp cat diferenta de punctaj intre Giulietta si Meriva e extrem de mica. Exista chiar varianta ca Giulietta sa nu fi obtinut nici macar locul 2.

_________________
Alfa 156 SW 1,9 JTD 16V


Top
   
PostPosted: 22 Apr 2011, 23:45 
Offline

Joined: 26 Aug 2005, 21:18
Posts: 4960
Aseara m-am intalnit cu cineva cu care nu ma mai vazusem de ceva timp. Omul este posesor de Leon 240 CP si m-a socat cand m-a intrebat ce imi mai face 147-le, care lui ii placuse foarte mult atunci cand il aveam.
M-a socat si mai mult insa cand mi-a spus daca am vazut Giulietta. I-am spus ca am vazut, testat, etc. Lui ii place foarte mult, a spus ca a ramas impresionant cand a vazut-o acum de curand pe Stefan cel Mare parca zicea (QV-ul) si bineinteles ca "s-au dat" putin (George, tu erai? :) ). Din cate am inteles au fost la egalitate.
Ce vreau sa spun: se pare ca Giulietta place la public, cunosc destui carora le place foarte mult, ceea ce este un lucru bun zic eu. Nici pe mine nu m-a dat pe spate cand am vazut-o in poze (datorita botului), dar in realitate QV-ul cel putin arata intr-un mare fel. Imi place.
Da, poate pe unii nu ii mai socheaza (in sensul bun) atat de mult ca 147/156 care la vremea lor maturau cu concurenta la design mai ales, dar sunt vremuri si vremuri.


Top
   
PostPosted: 23 Apr 2011, 13:10 
Offline
User avatar

Joined: 09 Nov 2010, 08:59
Posts: 2499
Location: Bucuresti
Asta da, post, Razvane.
Am inteles si sentimentul meu pentru Alfa s-a "umflat" inca o data.
Totodata, m-am convins ca peste cativa ani voi fi un foarte mandru conducator al unui "accident" deosebit si apreciat (cred...) in istoria Alfa: 159.

_________________
Ford Focus Wagon ST-Line
Ex: Giulietta my2017 2.0 JTDM-2, 175 CP
Ex: Giulietta 2.0 JTDM-2, 170 CP
Ex: FURIA ALBA, AR 159 JTDM, 210 CP


Top
   
PostPosted: 24 Apr 2011, 01:05 
Offline

Joined: 05 Feb 2008, 19:51
Posts: 8
Si io am avut o problema cand am vazut Giulietta: e frumoasa, dar ceva lipseste, nu este deosebita, mai ales in ziua de azi cand nu exista masini cu adevarat urate in categoria ei.

Diferenta de reactie cand vezi o Brera si o G este de la cer la pamant. G nu te ia de ***** si iti zice: cumpara-ma no matter what!

Daca o Alfa greseste la design, s-a pierdut 80% din appeal.

M-a dezamagit si interiorul. Volanul Giuliettei e nasol (din seria - what were they thinking). Cel de pe golf, de exemplu, mi se pare mult mai atragator; de asemenea - instrumentele - ciudate.

Deci se poate sustine designul Giuliettei ca fiind coerent, fin, discret, elegant, etc... degeaba. Nu stimuleaza, "designed by a committee".

In cazul asta, asa cum multi din publicul general se vor orienta spre Alfa, asa si multi din actualii posesori de alfa cred ca se vor orienta in sfarsit spre alte marci.


Top
   
PostPosted: 24 Apr 2011, 16:56 
Offline
User avatar

Joined: 17 Aug 2008, 14:05
Posts: 95
Car: AR 159 SPORTWAGON
Location: Baia Mare, Romania
ediedi Quote:
In cazul asta, asa cum multi din publicul general se vor orienta spre Alfa, asa si multi din actualii posesori de alfa cred ca se vor orienta in sfarsit spre alte marci.
Eu cred si stiu ca posesorii ( adevaratii alfisti ) carora nu le place Giulietta vor astepta ...

_________________
[/b]Alfa`s don`t breakdown. they stop to be admired
EX. AR 75 2.0
EX. AR 156 1.9 JTDm
EX. AR 159 1.9 JTD
EX. AR 156 CROSSWAGON


Top
   
PostPosted: 24 Apr 2011, 19:03 
Offline
User avatar

Joined: 20 Apr 2010, 14:54
Posts: 1465
Car: Alfa Romeo Brera
Location: Bucuresti
Pe langa toata aceasta lectie frumoasa, m-a surprins un fragment ,care defineste cu adevarat Alfa Romeo:

"...Majoritatea marcilor auto realizau modele care mai intai deserveau functia si doar ulterior ii stabileau si forma. Alfa Romeo facea exact invers. Desena o masina frumoasa dupa care se chinuiau sa o faca cat de cat practica."

Ma inclin ! :peace:

_________________
-Alfa Romeo Brera-
EX: Ducati Monster
EX: Alfa Romeo 159 TI 2.4 Nero'Etna
EX: Alfa Romeo 159 my09 2.0JTDm TI
EX: Renault Twingo 1.2
EX: Fiat Barchetta 1.8
EX: Alfa Romeo 159 my08 1.9JTDm
EX: Alfa Romeo 147 1.9JTD 140cp(soft Tibi)
Ex: Skoda Fabia 1.2 54cp


Top
   
PostPosted: 25 Apr 2011, 00:29 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6690
Location: Brasov... oarecum.
stiti bancul ala cu porcul care are orgasm 30 minute? ei asa am ramas eu socat dupa ce am vazut pozele cu noul impreza. daca o mai motorizeeaza si cu ceva 4 in linie sau eventual un 3 in linie ( a la BMW), atunci chiar au dat-o de gard.

revenind on topic: razvan a punctat foarte bine. si as veni cu 2 exemple: mazda 3, o copie fidela de 147, doar un pic mai lunga, kia ceed si hyundai i30, asemenea; eram intr-o zi la spalatorie si intamplarea face ca langa masina mea sa fie o astra de acu' 2 generatii, cea contemporana cu 147. ca design n-au nici o legatura una cu alta, parca ar fi din alte ere.

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 27 Apr 2011, 15:41 
Offline
User avatar

Joined: 10 Nov 2006, 12:44
Posts: 1212
Car: '04 147 1,6 TI
Location: Villach
@razvan in mare parte imi plac posturile astea lungi ale tale, insa ce nu imi place mie la tine e ca discuti ca un om de marketing, iar aici ar trebui sa fim un grup de entuziasti, nu target de cumparatori. Hai sa mai gandim si critic, ca e sanatos. Nu performantele sau designul scot in fata Giulietta, pentru ca la nici unul nu exceleaza, insa ofera un pachet echilibrat. Aspect care pe de o parte asta poate fi privit ca un atu (in special din punct de vedere al marketingului), pe de alta ii mai scoate din "ciudatenii" care erau/sunt privite ca definitorii ale personalitatii unei masini.

Totusi in mare parte vroiam sa comentez paragraful 3:
Quote:
159/Brera reprezinta mai mult replica lui Giugiaro la ceea ce a reusit sa faca Da Silva cu modelele Audi. Alfa a jucat bine aceasta carte la momentul respectiv pentru ca Audi acoprera mult mai vast memoria colectiva prin stilul modelellor sale. In primul rand ocupau foarte mult din piata iar in consecinta oamenii cautau involuntar trasaturile marcii teutone si la alti producatori auto. 159 a reusit sa atraga cumparatorii traditionali ai marcii Audi tocmai datorita acestui tip de limbaj de design.
Aici cred ca tragi niste concluzii aiurea, avand in vedere ca 159 a fost lansat in 2005 (stilul fiind de fapt definit de conceptul Brera lansat in 2002), iar primul Audi desenat de da Silva a fost A6 in 2004.
Si de unde pana unde "Audi acoprera mult mai vast memoria colectiva prin stilul modelellor sale" ??? Cine zicea asta in 2005? Poate acum dupa R8, A4, A5 etc sunt laudate pt design.
Quote:
A ajutat 2 designeri sa se dezvolte dupa care s-a trezit in competitie directa fix cu acestia.
Din punctul meu de vedere afirmatia e fix pe dos: cei doi designeri au ajutat la renasterea si definirea stilului Alfa actual.

_________________
ex. Alfa 156 1.8 TS
ex. Alfa 147 1.9 JTD
ex. Alfa Spider 3.0 V6
Alfa 147 1.6 TI


Top
   
PostPosted: 24 May 2011, 11:36 
Offline

Joined: 18 Apr 2011, 20:32
Posts: 33
Car: Alfa Romeo Giulietta
Location: Timisoara
Buna ziua tuturor,
Am citit acest topic, deoarece de aprox. o luna si 2 saptamani sunt posesorul unei Giulietta 1.4 170 hp. Trebuie sa precizez ca nu am mai avut si nici nu am condus intr-o maniera de luat in serios vreo Alfa pana acum, dar am vrut sa incerc si asta pentru ca, cunosteam entuziasmul pe care-l poate trezi aceasta marca.
As vrea sa va spun de ce am ales aceasta masina, pentru ca poate astfel va veti putea face o parere despre ceea ce inspira ea, mai ales unor "neinitiati"
-asa cum am spus, am vrut sa vad cum e cu Alfa ;-)
-am vrut o masina compacta, si oricum, celelalte modele din gama Alfa erau prea scumpe pentru cat aveam disponibil.
-Mito nu e in clasa compacta si oricum am apreciat-o prea mica pentru ceea ce cautam eu. Asta nu inseamna ca nu o apreciez ca realizare.
-motorul de 1.4 170hp mi s-a parut o alegere ideala date fiind performantele si consumul, plus alte detalii (ex. taxe, nu sunt fan diesel).
- mie imi place design-ul. Nu sunt inebunit de el, dar imi place. Mie mi se pare deosebit de ceea ce exista in clasa sa, chiar daca nu tocmai cel mai reusit dpv stilistic, proportional si artistic, iar simplul fapt ca mi se pare deosebit imi place.
- am citit inainte despre calitatea finisajelor, sporita fata de alte modele precedente, despre performantele motorului, si despre calitatea suspensiei. Unii au apreciat aceste date ca fiind daunatoare in ceea ce priveste ceea ce se cheama "alfaness", dar asta e...
Acum pot sa spun ca, dupa ce am achizitionat masina, parerea despre ea s-a inbunatatit considerabil. Imi place, imi place, place, place, place :-). In oras e excelenta, afara e tare, nu e foarte rigida, sta bine pe drum, consum ok, si multe altele. As avea si unele critici, dar nu sunt esentiale, si nu as vrae sa le expun acum. Trebuie sa mai precizez ca nu sunt chiar neinitiat in lumea auto, doar in ceea ce priveste Alfa.
Sper sa nu fiu atentionat ca am postat gresit. Asa cum am spus, am ales sa postez aici pentru ca as dori sa aflati parerea unui "nou venit" despre Giulietta.

_________________
Giulietta 1,4 M-Air 170hp Distinctive


Top
   
PostPosted: 24 May 2011, 11:45 
Offline
User avatar

Joined: 09 Sep 2010, 10:01
Posts: 3215
si nu vrei sa-i faci si un topic de prezentare ? cred ca merita :wink:

_________________
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - B.H.


Top
   
PostPosted: 24 May 2011, 11:46 
Offline

Joined: 11 May 2009, 12:42
Posts: 1731
Location: Bucuresti
Felicitari pentru achizitie!
Ai putea sa deschizi un topic dedicat masinii tale si sa ne dai si poze. Vrem detalii: nivel de echipare, culoare etc.
Te asteptam la urmatoarea intalnire "oficiala" din 10-12 iunie pe Transfagarasan.

_________________
Giulia Veloce TI
Ex: Giulia 2.2 Nuovo Bianco
Spider 916 ph1 CUP
Spider 916 ph2
Ex: 159 2.4 TI
Ex: Giulietta 1.6 JTDm
Ex: Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8v 120+ CP
Ex: Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8v 115+ CP MUSTERICA


Top
   
PostPosted: 24 May 2011, 11:47 
Offline
User avatar

Joined: 02 Dec 2006, 00:02
Posts: 677
Location: Baia Mare
Felicitari pentru achizitie.Ai putea face un topic nou unde sa ne delectezi cu niste poze

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS 165cp
ex:Seat Leon 1.9 TDI 2001 110cp+
ex:Skoda Octavia 1.9 TDI 2007 105cp
ex:Audi A6 2.7 quattro 2006 180 cp
ex:Alfa 155 1.9 TD 1993 90cp
ex:Alfa 156 1.9 JTD 2002 115 cp


Top
   
PostPosted: 24 May 2011, 12:12 
Offline
User avatar

Joined: 09 Nov 2010, 08:59
Posts: 2499
Location: Bucuresti
Ca sa ne facem o idee, macar spune-ne cum ti se pare fata de alte masini pe care le-ai condus. Cu plusuri si minusuri.

_________________
Ford Focus Wagon ST-Line
Ex: Giulietta my2017 2.0 JTDM-2, 175 CP
Ex: Giulietta 2.0 JTDM-2, 170 CP
Ex: FURIA ALBA, AR 159 JTDM, 210 CP


Top
   
PostPosted: 24 May 2011, 12:26 
Offline
User avatar

Joined: 18 Feb 2006, 19:39
Posts: 10325
Car: o cisterna
Location: Kronstadt
mirceonel Quote:
Trebuie sa precizez ca nu am mai avut si nici nu am condus intr-o maniera de luat in serios vreo Alfa pana acum, dar am vrut sa incerc si asta pentru ca, cunosteam entuziasmul pe care-l poate trezi aceasta marca.
Inseamna ca faci parte exact din publicul tinta pe care Marchionne il are in vedere pentru cresterea vanzarilor si relansarea marcii. :)
Felicitari pentru achizitie, cat mai multi kilometri fericiti alaturi de ea, te invit si eu sa-i faci un topic de prezentare in care sa ne impartasesti cat mai multe din experiata de (inca) "ne-alfist" dar cu siguranta nu si de neavenit in ale culturii automobilistice.

_________________
156 2.0 TS
156 SW 2.0 JTS
166 2.4 JTD TI
916 Spider 3.0 Arese
159 SW 1.9 JTDm


Top
   
PostPosted: 24 May 2011, 14:35 
Offline

Joined: 18 Apr 2011, 20:32
Posts: 33
Car: Alfa Romeo Giulietta
Location: Timisoara
Va multumescpt. felicitari !
Referitor la topic nou, sper sa nu radeti de mine, dar chiar nu am putut sa fac asta. Pur si simplu nu am buton de new topic pe "garajul alfaculb" :scratch: Si credeti-ma ca nu sunt prima data pe un forum.
In privinta comparatiei cu alte masini: nu pot spune ca am condus masini extraordinare pana acum. Vin de pe un volvo S60, care in afara de spatiu si de calitatea finisajelor si a materialelor, e cu totul altceva decat Giulietta, dar nu neaparat in sensul bun pt. volvo :D . De exemplu, aveam tot 170 hp la motor de 2400 cmc benzina, dar se simteau cu totul altfel, adica mult mai light :D
Chestia care m-a impresionat e ca am condus in cateva drumuri prin tara un bmw 330 xd, 245 hp, tractiune integrala, etc etc. Masina era super ca tehnologie, desi nu-s fan bmw, insa pot sa spun, fara sa exagerez ca Giulietta se simte altfel, adica parca mai intens.
In rest, Giulietta nu se prea compara cu ce am condus eu (masini normale: megane, corolla, accent, yaris, 206, logan, golf ). E peste toate.
Sper sa deslusesc care-i problema cu "new topic" pe garajul alfaclub si voi reveni cu noutati.

_________________
Giulietta 1,4 M-Air 170hp Distinctive


Top
   
PostPosted: 24 May 2011, 14:38 
Offline

Joined: 21 Aug 2008, 16:35
Posts: 3171
Location: Rosiorii de Vede/Bucuresti
new topic iti faci aici, pe aria Giulietta, garajul e pt alte masini, mai speciale, modificate, etc.
felicitari pentru achizitie! :peace:

_________________
Alfa Romeo 147 1.6ts


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 698 posts ]  Go to page Previous 121 22 23 24 2528 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited