Salut,
sunt nou aici pe forum si motivul e ca sunt proaspatul posesor al unei Alfa 159, motor 1.9 JTDm 150 CP, versiunea Distinctive (cea mai dotata, contine inclusiv tapiterie completa piele), plus alte cateva "adaosuri" precum senzori parcare, xenoane, jante 225/R17, alarma din fabrica.
Am luat-o inainte de Craciun si intre timp am facut vreo 1600 km, asa ca am putut sa-mi fac o prima impresie.
Pana acum am avut (si mai am inca) un 407 versiunea ST Sport, motor 2.0 HDi 136 CP, dotari cam full in afara de piele si navigatie.
Daca va intereseaza, iata cam ce am de comentat, comparativ cu 407:
Motorizare:
- relativ comparabile, amandoua diesel, cu cuplul identic (320 Nm/2000 rot), in schimb puterea maxima mai mare la Alfa (150 CP fata de 136 CP, ambele la 4000 rot)
- totusi, motorul de Alfa e mai liniar, trage bine de la turatii mai joase - pot sa cobor cu el pe la 1300-1500 rot fara sa se inece, cum e cazul la 407. De asemenea, problema aceea enervanta de care se plang multi la 407, ca are o mica intrerupere de putere pe la 2000 rot, la Alfa nu exista. Mi se pare ca lipseste si "turbo lag"-ul, intarzierea aceea cand ii dai pedala la fund - Alfa raspunde aproape instantaneu
- inca un lucru pe care l-am remarcat: motorul de Alfa se aude o idee mai tare dinauntru, in schimb e mai bine echilibrat, la relanti nu are absolut nici un fel de trepidatie - la 407, la relanti se simte o usoara trepidatie in volan.
- consum: puterea mai mare vine cu un pret - consumul este cu vreo 1.5 l/100 mai mare la Alfa ca la 407: la mers intins afara (aprox. 140 km/h cu cruise control) nu am scazut sub 7.5 l/100 - la 407 nu treceam niciodata de 6 l/100. La ambele merg cu clima pornita in permanenta si cu farurile aprinse. E drept ca motorul este inca nou, probabil ca dupa cateva mii de km se va mai lasa, s-ar putea sa mai scada si consumul.
Suspensii:
- aici e ceva ce mi se pare un pic deranjant la Alfa: suspensiile sunt foarte tari, pe drumuri cu denivelari, in special afara, se simte destul de tare, ai senzatia uneori ca mergi in caruta. Inteleg ca asta este pentru ca suspensia e reglata sport, deci mai tare ca sa nu se incline in curbe, totusi mi-ar fi placut sa fie ceva mai confortabila. Probabil ca cu timpul o sa ma obisnuiesc.
Spatiul interior:
- se stie ca 407 e considerata relativ mica in spate, din cauza ca habitaclul e impins destul de mult spre spate pentru a crea o imagine sport asemanatoare cu un coupe; totusi, Alfa "reuseste" sa fie si mai mica, un adult in spate va sta cu genunchii presati de scaunul din fata, chiar daca nu e dat foarte mult in spate
- de asemenea, locul din mijloc este impracticabil pentru un adult intrucat are tunel central - 407 nu are, asa ca se poate sta destul de bine si pe locul din mijloc
- locurile din fata dau senzatia la prima vedere ca sunt mai stramte la Alfa din cauza consolei centrale foarte late si a marginilor rotunjite pe langa pasageri. Totusi, dupa ce te obisnuiesti, ce diferenta de clasa! In Alfa parca totul se muleaza pe dupa tine ca intr-un bord de avion, totul inauntru urla "sport", scaunele sunt mai confortabile chiar ca in 407 - desi 407 mi se pare una din cele mai confortabile masini de cursa lunga, am fost asta vara cu ea in Grecia si am mers 4000 km fara sa simtim oboseala. In paranteza fie spus, acum cateva zile am avut ceva de luat din 407 si m-am suit putin la volan - diferenta de confort si de feeling e foarte mare
- tot la capitolul spatiu interior, Alfa sta prost la spatiile de depozitare - torpedoul e f. mic, asa cum e si spatiul de sub cotiera centrala - comparativ cu torpedoul imens si climatizat de la 407, unde ai loc sa pui chiar o sticla de 2l. Cineva spunea ca la Alfa n-ai loc nici unde sa-ti tii o cutie de prezervative, absolut necesara la o asemenea masina
- un pic exagerat, dar destul de aproape de adevar.
Portbagajul:
- iarasi, desi la 407 nu e printre cele mai mari, totusi are doua buzunare de depozitare laterale foarte utile (poti tine fel de fel de maruntisuri, de la perii si carpe pana la trusa medicala), precum si o plasa elastica pe fundul portbagajului cu care poti ancora bagaje de la cele mai mici pana la valize mari
- Alfa in schimb ara portbagajul chiar mai mic ca 407, nu are buzunare laterale si nici plasa elastica. Tinerea unor bagaje mici, precum trusa medicala sau extinctorul obligatorii este un cosmar, nu le poti ancora usor si la fiecare curba ti se rostogolesc prin tot portbagajul.
RadioCD-ul:
- la Alfa, radioul mi se pare ceva mai putin sensibil, la posturile fara o emisie foarte puternica (de ex. Guerilla) receptia se intrerupe 1-2 sec. din cand in cand, destul de des pentru a fi enervant; CDul nu are CDtext, nu poti sa vezi cine canta daca informatia asta exista pe CD
- in schimb, CDul stie MP3 si afiseaza titlul, autorul, etc - nu inteleg cum de nu stie CDtext la CDurile audio obisnuite
- calitatea sunetului mi se pare usor superioara la Alfa - mentionez ca la nici una nu am sistemul JBL, respectiv Bose, doar sistemul cu 6 sau 8 boxe standard
Imagine:
- indubitabil mai buna la Alfa - are alura de masina premium, toate finisajele sunt superioare, de la cum arata interiorul, bordul cu aluminiul cu striatii, ceasuri analogice intoarse spre sofer, pielea de calitate excelenta, pana la micile detalii de genul capota motor care se deschide singura ridicata de 2 pistoane hidraulice, comparativ cu 407 care are doar o sarma cu care sprijini capota.
Una peste alta, se vede diferenta de bani - 407 a fost 25000 Euro cu motorul cel mai bun disponibil si aproape full, doar fara navigatie si piele; in schimb Alfa a fost cu aproape 9000 Euro mai mult - e drept ca are piele in plus, dar in rest dotari aprox. similare, iar motorul este cel mai mic disponibil pe 159 (daca ignoram acel 1.9 de 120 CP care mi se pare penibil pentru o Alfa). Diferenta de bani trebuie sa se vada undeva - si cred ca se vede.
Dupa cum am mai spus, eu am fost foarte multumit de al meu 407 si continui sa fiu, daca nu mi se oferea ocazia de a primi Alfa, as fi condus mai departe foarte multumit 407-le.
Cam asta e - astea sunt impresiile mele si astept comentarii.