Salutare. Vreau sa cumpar un amplificator si un sub second. Problema e cum fac sa le testez rapid. Dupa documetari pe forum (-uri) mie imi "da" asa:
var. 1: ma intalnesc cu vanzatorul undeva, eu vin cu o fata de usa desfacuta si ma leg la baterie cu ampliful si cu doua fire la o boxa (am inteles ca statia are si high input sau asa ceva care imi permite asta fara un filtru suplimentar) si bag un CD cu un test de bass si dau play.
var. 2: gasesc un prieten cu iesire pt. sub pe HU si fac aceeasi schema doar ca la masina lui si ma leg direct la HU-ul lui sau la bateria mea si HU-ul lui, whatever.(ar fi ideal asa ca e mai usor sa scoti un CD player decat o fata de usa - nu prea gasesc pe nimeni dar asta e partea a doua, doar ca idee).
Acum vin intrebarile/nelamuririle:
1. Variantele, ca si gandire, vi se par ok? Sau e ceva mai complex si nu merge asa usor?
2. Exista oare o iesire pt sub si la mine (am sistem stock cu 4 boxe+2 tweetere) ca sa nu desfac fara de usa degeaba? Am gasit o poza pe net cu schema de pe spatele playerului si vad acolo niste pini pe care scrie "BOOSTER IN" si ma gandesc ca e intrarea de statie. Am dreptate?
3. Care sunt pasii mai exact de conectare?Eu am ineles asa: se conecteaza + de la amplif la + de la baterie(cu un fir gros eventual si un condensator, bla bla bla... le cumpar cu tot cu kitul de cabluri mai putin condensatorul), - de la amplif se conecteaza la caroserie(
) si inca un fir de la mufa de la antena playerului (sau remote daca are)ca sa porneasca amandoua o data (playerul si statia) si dupa leg si sub-ul.Am inteles bine?
4. Am o nedumerire cu legatul "-"lui. Eu intr-a 10a la fizica am invatat "ca curentul" (electronii) iese(ies) din borna negativa, parcurg(e) circuitul si intra in borna pozitiva acum ceea ce fac cu borna aia la caroserie, mi se pare ca as pune masina sub tensiune (curentul iese din baterie, intra in caroserie, in amplif, se aude bassu' si circuitul se inchide prin fir la borna)adica daca dau drumul la muzica ar trebui sa ma cam piste la degete daca pun mana pe tabla nu? Poate n-am inteles bine sau nu inteleg fenomenul pe deplin (nu e domeniul meu de activitate).Si in plus masa nu se leaga pe +?Asta inseamna sa mai leg un fir de la borna "-" la caroserie sau cum?
Ca o concluzie as vrea cateva lamuriri despre cum e mai bine sau cum s-ar face bine chestia asta.Montajul am sa-l fac la o firma specializata (sau nu daca ma lamuresc cum sta treaba
) dar momentan pt. un test mic n-as vrea sa le mai dau bani.
Multumesc. (156 1.9 jtd, 2003, facelift interior)
P.S. Tipul de la care cumpar si-a schimbat masina si actuala nu mai e cablata deci nu ma poate ajuta.