It is currently 06 Nov 2024, 21:41

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 212 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 59 Next
Author Message
 Post subject: Re: Supapa EGR
PostPosted: 09 Nov 2010, 09:51 
Offline
User avatar

Joined: 09 Nov 2010, 08:59
Posts: 2499
Location: Bucuresti
Citesc din factura:
Curatat EGR - 0.45 ore manopera = 38.48 RON (fara TVA)
Demontat/montat clapeta admisie - 0.5 ore m = 42.75 RON (fara TVA)

Toata revizia de 30.000 km (incl. toate filtrele) + schimbat lamele stergatoare + curatarea cu pricina = 1451.26 RON (incl. TVA)

_________________
Ford Focus Wagon ST-Line
Ex: Giulietta my2017 2.0 JTDM-2, 175 CP
Ex: Giulietta 2.0 JTDM-2, 170 CP
Ex: FURIA ALBA, AR 159 JTDM, 210 CP


Top
   
 Post subject: Re: Supapa EGR
PostPosted: 09 Nov 2010, 11:36 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2006, 20:12
Posts: 4268
Car: 156
Location: Bucuresti-Tulcea
lucianm Quote:
Buna ziua!
Sunt "boboc" pe acest forum. Am o Alfa 159, 2.4 JTDM, furia alba, din feb. 2009 si sunt fan inrait al marcii, chiar daca cunostintele mele de mecanica sunt cvasi-inexistente (sau la un nivel de baza, mai precis).
...... Daca ati vazut un fulger alb pe strada, eu eram!
Te asteptam duminica la intalnirea saptamanala de la Academie pentru a vedea fulgerul de aproape :D

_________________
Stelvio 2.2Mjet 210hp Q4 Veloce
ex: 156 3.2v6 24v GTA
ex: Giulietta M-air TCT 170hp
ex: 156 3.0 v6 racecar
ex: 159 2.4 Q4 TI
ex: 156 2.0 JTS
ex: 147 1.6ts 120cp


Top
   
 Post subject: Re: Supapa EGR
PostPosted: 09 Nov 2010, 12:14 
Offline
User avatar

Joined: 09 Nov 2010, 08:59
Posts: 2499
Location: Bucuresti
Da-mi, te rog, cateva detalii: locatia exacta, ora, samd.

_________________
Ford Focus Wagon ST-Line
Ex: Giulietta my2017 2.0 JTDM-2, 175 CP
Ex: Giulietta 2.0 JTDM-2, 170 CP
Ex: FURIA ALBA, AR 159 JTDM, 210 CP


Top
   
 Post subject: Re: Supapa EGR
PostPosted: 09 Nov 2010, 12:17 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6682
Location: Brasov... oarecum.
intalnirea saptamanala in bucuresti

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
 Post subject: Re: Supapa EGR
PostPosted: 10 Nov 2010, 11:05 
Offline

Joined: 29 Nov 2009, 11:10
Posts: 1611
offtpc: chiar sunt curios cum "da albul".

bine ai venit p-acilea.


Top
   
 Post subject: Re: Supapa EGR
PostPosted: 04 Mar 2011, 12:14 
Offline
User avatar

Joined: 09 Nov 2010, 08:59
Posts: 2499
Location: Bucuresti
Hmmm, se pare ca a venit din nou, dupa 4600 km de la precedenta curatare (!), vremea sa curat valva EGR. Masina da in nas cand accelerez dupa schimbarea vitezelor, mai ales la 1-a si a 2-a. Se pare ca iarna are acest efect: mers subturat pe zapada, trafic ingreunat in oras, stradute blocate, etc... La fel mi s-a intamplat in februarie trecut.
Sunt un pic trist.. :uhuh:

_________________
Ford Focus Wagon ST-Line
Ex: Giulietta my2017 2.0 JTDM-2, 175 CP
Ex: Giulietta 2.0 JTDM-2, 170 CP
Ex: FURIA ALBA, AR 159 JTDM, 210 CP


Top
   
 Post subject: Re: Supapa EGR
PostPosted: 04 Mar 2011, 14:07 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6682
Location: Brasov... oarecum.
mersul subturat dauneaza grav sanatatii.

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
 Post subject: Re: Supapa EGR
PostPosted: 04 Mar 2011, 14:19 
Offline
User avatar

Joined: 07 Dec 2007, 14:19
Posts: 40
Location: Cluj-Napoca
Sper ca nu trebuie sa fac si eu o noua plimbare cu platforma :evil:

Intrebare pentru cunoscatori: daca merg cu masina turata pe o distanta mai mare nu are loc un proces de curatare al EGR-ului.

_________________
alfa 159 2.4 jtdm,Q-tronic, my 08


Top
   
 Post subject: Re: Supapa EGR
PostPosted: 04 Mar 2011, 15:00 
Offline
User avatar

Joined: 29 Mar 2007, 19:02
Posts: 2131
Car: 156 GTA
Nu

_________________
1. Denial 2. Anger 3. Bargaining 4. Depression 5. Acceptance ...

The 5 stages of buying petrol.


Top
   
 Post subject: Re: Supapa EGR
PostPosted: 04 Mar 2011, 20:33 
Offline

Joined: 02 Aug 2006, 12:24
Posts: 1140
Location: Bucuresti/Alexandria
EGR e inchis in frina de motor (numai bine, in loc sa sari pe frine la rosu, il anticipezi) si in acceleratii puternice.
EGR este deschis MULT cind pedala este apasata FOARTE putin, cind stai la relanti, cind turatia este mica etc.

Mersul inteligent protejeaza inerent si EGR-ul.


Top
   
 Post subject: Re: Supapa EGR
PostPosted: 04 Mar 2011, 21:16 
Offline
User avatar

Joined: 29 Mar 2007, 19:02
Posts: 2131
Car: 156 GTA
Nu prea ai timp de "mers inteligent" cand folosesti masina zilnic in Bucuresti.

_________________
1. Denial 2. Anger 3. Bargaining 4. Depression 5. Acceptance ...

The 5 stages of buying petrol.


Top
   
 Post subject: Re: Supapa EGR
PostPosted: 05 Mar 2011, 01:26 
Offline

Joined: 10 Jan 2009, 22:43
Posts: 460
IRBabuin Quote:
EGR e inchis in frina de motor (numai bine, in loc sa sari pe frine la rosu, il anticipezi) si in acceleratii puternice.
EGR este deschis MULT cind pedala este apasata FOARTE putin, cind stai la relanti, cind turatia este mica etc.

Mersul inteligent protejeaza inerent si EGR-ul.
Deschiderea EGR-ul este determinata de IQ (cantitatea de motorina injectata) si RPM (turatia motorului), nu de apasarea pedalei de acceleratie. Pe scurt: Requested airflow <= Fuel injected x RPM
Dupa 3000 rpm egr-ul este inchis complet, bineinteles daca atat solenoidul cat si partea mecanica functioneaza cum trebuie :wink:

_________________
http://squadracorse.ro - Passione per Chiptuning


Top
   
 Post subject: Re: Supapa EGR
PostPosted: 05 Mar 2011, 22:22 
Offline

Joined: 10 Nov 2005, 02:26
Posts: 303
Location: Cluj
este destul sa dezactivam EGR-ul din soft? sau trebuie si blindat?

_________________
159 2.4 neagra
ex 147 1.6T.S. 120CP


Top
   
 Post subject: Re: Supapa EGR
PostPosted: 06 Mar 2011, 13:35 
Offline

Joined: 10 Jan 2009, 22:43
Posts: 460
Este suficienta dezactivarea controlului EGR-ului din soft.

_________________
http://squadracorse.ro - Passione per Chiptuning


Top
   
 Post subject: Re: Supapa EGR
PostPosted: 07 Mar 2011, 02:00 
Offline

Joined: 24 Feb 2010, 14:08
Posts: 39
cine anuleaza din soft? zona Cluj


Top
   
 Post subject: Re: Supapa EGR
PostPosted: 07 Mar 2011, 02:04 
Offline
User avatar

Joined: 29 Mar 2007, 19:02
Posts: 2131
Car: 156 GTA
Vorbeste cu Alex_Alfa

http://forum.alfaclub.ro/memberlist.php ... ofile&u=27

_________________
1. Denial 2. Anger 3. Bargaining 4. Depression 5. Acceptance ...

The 5 stages of buying petrol.


Top
   
 Post subject: Re: Supapa EGR
PostPosted: 07 Mar 2011, 11:56 
Offline
User avatar

Joined: 09 Nov 2010, 08:59
Posts: 2499
Location: Bucuresti
N-as baga mana in foc ca e OK sa anulezi EGR-ul, si o spune un om care a avut de patimit de pe urma lui.
Pana la urma am identificat si alte cauze ale comportamentului ezitant al masinii din ultima perioada (a propos, de vineri si-a revenit miraculos, ceea ce ma face mai circumspect in a da vina pe EGR):
1. Multa lume mi-a recomandat sa nu mai alimentez cu motorina aditivata pentru iarna, tip Alpin Diesel, si cred cau au dreptate: aditivii de fluidizare, continutul de parafina, etc, etc, fac ca depunerile sa fie mari la mers prin orase gen Bucuresti.
2. La ger, am senzatia ca porneste in mai putini cilindri, mai ales ca s-ar parea ca e un anumit mod de apasare a butonului de pornire: mai lung la pornire cu motor rece, dupa incalzire fiind indicata apasarea scurta. Oricum, pornirea la Alfa e ceva mai zgomotoasa...
3. Se pare ca si clapeta de admisie (oare asa ii zice?) are rolul ei, colmatandu-se in atmosfera poluata ca in Bucurestiul iubit.
Astept colegii cu mai multe cunostinte de mecanica sa ma (dez)aprobe.

Una peste alta, mai astept sa vad cum se comporta masina in zilele urmatoare.

_________________
Ford Focus Wagon ST-Line
Ex: Giulietta my2017 2.0 JTDM-2, 175 CP
Ex: Giulietta 2.0 JTDM-2, 170 CP
Ex: FURIA ALBA, AR 159 JTDM, 210 CP


Top
   
 Post subject: Re: Supapa EGR
PostPosted: 07 Mar 2011, 13:52 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2008, 23:49
Posts: 7426
Car: 156GTA/Giulia QV
Location: Bucuresti
lucianm Quote:
N-as baga mana in foc ca e OK sa anulezi EGR-ul

Ba e foarte ok sa il anulezi, e foarte ok si pentru motor si pentru tine. tu ai avut de patimit de pe urma lui din cauza ca mergea prost sau nu mergea deloc (care nu este acelasi lucru cu dezactivarea din soft). partile sa zicem, nefavorabile la anularea EGR-ului sunt: incalzirea motorului o idee mai greu (se poate trai cu) si s-ar zice ca ies altfel noxele (se trece oricum ITP-ul lejer)

_________________
Service/Diagnoza/Piese
contact: 0756044202

------------------------------

Maserati 4200 Coupe Cambiocorsa
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde Montreal
Alfa Romeo 164 3.0 v6 Q4
Alfa Romeo 166 3.2 v6 24v TI
Alfa Romeo 156 GTA 3.2 v6 24v
Alfa Romeo 156 2.0 JTS Scuola Sportiva
Ex many others…


Top
   
 Post subject: Re: Supapa EGR
PostPosted: 07 Mar 2011, 16:09 
Offline

Joined: 02 Aug 2006, 12:24
Posts: 1140
Location: Bucuresti/Alexandria
Singura problema iarna este faptul ca motoru abia ajunge (daca ajunge) in temp, de la asta pleaca multe chestii gen combustie incompleta, funingine prin EGR, depuneri. De ex masina mea porneste si merge sensibil mai bine cu chestii gen EVO Diesel, Alto Rompetrol.

Pornirea e data de bujii in principiu, vezi daca sunt OK. Dar vezi si cum se prind fisele pe bujii, la 156 este un sistem complet cretin si insuficient la ce curent trece pe acolo, in stil fisa de benzinara.


Top
   
 Post subject: Re: Supapa EGR
PostPosted: 07 Mar 2011, 22:13 
Offline

Joined: 10 Apr 2008, 20:49
Posts: 151
Location: Bucuresti
eu am momentan EGR-ul anulat din soft. prin urmare nu am avut nici una din problemele sesizate de voi aici.
daca anulati EGR din soft parerea mea este sa va ganditi si la eliminarea DPF-ului: de cand am EGR-ul anulat ciclurile de regenerare ale DPF-ul sunt mai frecvente (creste consumul) si mai rau decat atat DPF-ul se umple de "scrum/funingine" si trebuie inlocuit. personal cred ca-l voi arunca la gunoi si pe acesta spre disperarea ecologistilor


Top
   
 Post subject: Re: Supapa EGR
PostPosted: 07 Mar 2011, 23:17 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2006, 20:12
Posts: 4268
Car: 156
Location: Bucuresti-Tulcea
@ahara : Chiar iti place cum porneste la rece la -3 grade ? Nu ti se pare ca parca suna a mertan vechi, bot de cal d-ala, care il auzeai in tot cartieru' cand pornea ? EGR-ul anulat din soft nu modifica el insusi ciclurile de regenerare, aia se datoreaza tunerului care bine a facut ca a rescris softul de regenerari, altfel pana acum dpf-ul era pa demult.

_________________
Stelvio 2.2Mjet 210hp Q4 Veloce
ex: 156 3.2v6 24v GTA
ex: Giulietta M-air TCT 170hp
ex: 156 3.0 v6 racecar
ex: 159 2.4 Q4 TI
ex: 156 2.0 JTS
ex: 147 1.6ts 120cp


Top
   
 Post subject: Re: Supapa EGR
PostPosted: 07 Mar 2011, 23:37 
Offline
User avatar

Joined: 10 Mar 2006, 01:23
Posts: 1654
Car: Alfa Giulia 2.0T
Location: Vechiul Regat
Cate pareri, atatea teorii. Cine citeste topicul asta cap-coada nu intelege nimic, EGR, nonEGR, DPF sau fara, Alpin Diesel, Rompetrol Alto, etc. Pana la urma, fiecare cu experienta lui personala si credinta ca face bine. Eu unul sunt mai conservator, am aceeasi configuratie din fabrica de cativa ani, circulat 90% in Bucuresti, singurele probleme toamna trecuta cu lejera neregularitate relanti, rezolvate prin curatarea intrarii in galeria de admisie ( colector aspiratie in italiana) . Iarna nicio problema, motorul optim. Eu am pus doar Alpin Diesel, bine, rau, nu stiu. Primavara frumoasa, baieti!

_________________
Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0T
ex: Alfa Romeo 159 2.4 Mjet Nero Oceano
ex: Alfa Romeo 156 2.0 TS


Top
   
 Post subject: Re: Supapa EGR
PostPosted: 08 Mar 2011, 00:10 
Offline

Joined: 10 Apr 2008, 20:49
Posts: 151
Location: Bucuresti
@georgeg: mertanul ala e un vis frumos! acu face dimineata ca toti dracii ca m-au lasat bujiile!
maine spre sa vina si sa scap de cosmarul asta.


Top
   
 Post subject: Re: Supapa EGR
PostPosted: 08 Mar 2011, 01:42 
Offline

Joined: 10 Nov 2005, 02:26
Posts: 303
Location: Cluj
Deci concluzia, merge mai bine cu egr-ul anulat din soft, dar exista riscul sa se infunde pdf-ul. iar asta se rezolva cu o resoftare si pdf removal , fizic....
iar resoftarea si pdf-removal, costa? Nu ies mai ieftin daca duc Egr-ul la curata o data la 6 luni? Nu ca, nu as fi tenta de a face treaba asta pt a imbunatii performantele, dar nu stiu cat de mult voi simti vre-o diferenta!

_________________
159 2.4 neagra
ex 147 1.6T.S. 120CP


Top
   
 Post subject: Re: Supapa EGR
PostPosted: 08 Mar 2011, 01:47 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2008, 23:49
Posts: 7426
Car: 156GTA/Giulia QV
Location: Bucuresti
da merge mai bine cu EGR-ul anulat din soft. Din cate stiu eu nu are de suferit DPF-ul prea mult (DPF nu PDF :P). resoftarea si eliminarea DPF-ului de obicei costa (nu te costa daca ai cunostinte cu datorii la tine care se ocupa cu asa ceva). iesi mai ieftin sa il cureti odata la 6 luni dar masina tot prost o sa mearga (daca EGR-ul are probleme). si, diferenta de la anularea EGR-ului si al DPF-ului o sa o simti destul de bine, cu un mare zambet pe buze chiar...

_________________
Service/Diagnoza/Piese
contact: 0756044202

------------------------------

Maserati 4200 Coupe Cambiocorsa
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde Montreal
Alfa Romeo 164 3.0 v6 Q4
Alfa Romeo 166 3.2 v6 24v TI
Alfa Romeo 156 GTA 3.2 v6 24v
Alfa Romeo 156 2.0 JTS Scuola Sportiva
Ex many others…


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 212 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 59 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 12 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited