It is currently 16 Nov 2024, 10:26

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 9 posts ] 
Author Message
PostPosted: 14 Feb 2011, 15:03 
Offline
User avatar

Joined: 13 Feb 2011, 17:44
Posts: 35
Location: Braila, Iasi, Romania
In primul rand vreau sa va salut, si sa va spun ca sunt deosebit de incantat sa aflu de aceasta comunitate. Nu ma asteptam, am descoperit clubul intamplator cautand cateva informatii tehnice pe Google.

Ma numesc Adrian Stavarache si sunt posesor de Alfa Romeo inca din 2006-2007 (nu retin exact anul) cand am achizitionat prima mea Alfa, era un GT 1.9 JTDm.
Sindromul Alfa insa il aveam insa de mai devreme, de cand am condus pentru prima oara, masina unui prieten pe care ulterior vroiam sa o cumpar, era un Alfa Romeo 156 1.9 JTD, varianta de 140 cp, din 2004, totusi soarta a facut ca cateva luni mai tarziu sa-mi permit un GT nou.
Ca o paranteza, modelul 156 (cel cu facelift) inca este unul de preferatele mele.

Au trecut cam 2 ani de la posesia GT-ului precedent iar din toamna anului trecut am reusit din nou sa achizitionez un Alfa GT, de data aceasta unul la mana a 2-a, din Italia, dar aproape full options (piele, sistem audio Bose etc.) motorizare 2.0 JTS si 85.000 km, reali cred eu din experienta GT-ului precedent. Cred ca as fi optat tot pentru varianta diesel dar din pacate aceasta motorizare nu depaseste euro 3 iar taxa de poluare mi-ar fi depasit bugetul total.

Cu toate acestea, inca de la inceput ma confrunt cu cateva probleme tehnice. De cand am cumpar-o, masina avea un zgomot ciudat la motor si nu tragea conform asteptarilor mele si consuma cam mult (asta am aflat uletrior in drum spre Romania) undeva la 10-11% pe autostrazi la o viteza medie de 140km/h, insa masina arata impecabil d.p.d.v. estetic (propietarul fiind unic si undeva la 70 de ani) iar oferta fiind foarte tentanta ca sa imi indrept atentia asupra altei masini, ca sa nu mai spun ca ma aflam deja in Milano, nu aveam nici un mijloc de transport personal iar urmatoarea oferta rezonabila se afla intr-un oras la aproximativ 400-500 km distanta si nu imi garanta nimeni ca d.p.d.v. tehnic ar fi fost o alternativa.

Dealerul mia spus ca zgomotul ciudat se datoreaza distributiei uzate si variatorului de faze uzat si ca dupa ce le schimb pe acestea masina ar trebui sa fie tehnic ok. Zis si facut, cand am ajuns in tara, am schimbat distributia (tot kitul - curele, role, pompa de apa) si variatorul la reprezentanta din Braila. Am fost cam nemultumit de calitatea serviciilor, din motive pe care nu vreau sa le dezvolt momentan. Candva eram foarte multumut de profesionalismul si calitatea serviciilor celor din Braila, oameni seriosi, prietenosi, cu care ma intelegeam foarte bine. Din pacate multe s-au schimbat, reprezentanta a fost preluata de o alfa firma, sediul a fost schimbat iar parte din fosti angajati ai servicului impreuna cu seful de service care sia dat demisia din motive necunoscute, nu mai faceau parte din fostul staff.
In fine dupa lungi asteptari si amanari am reusit sa scot masina din service, garantie nu am primit pe motiv ca sunetul ciudat nu a fost eliminat in totalitate odata cu schimbul distributiei si a variatorului si ca masina mai trebuie sa ramana in service pentru verificari si reglaje ulterioare, mi s-a spus ca daca plec cu ea asa risc sa-mi sara curelele de la distributie 8) deci acel zgomot care mai ramasese, putea cauza in opinia lor o astfel de problema, prin urmare nu-mi puteau oferi garantie. Nici in service nu am putut sta sa admir manopera mecanicului, acesta era nemultumit de prezenta noastra (eu cu un prieten care stateam de vorba la 2 metri distanta de masina), motiv pentru care am avut o mica discutie mai aprinsa dupa care am parasit serviceul. Intradevar s-a dovedit mai tarziu sa am o bataie de bolt, aveam vreo 2 cuzineti putin afectati. I-am schimbat si pe acestia si zgomotul ciudat a fost eliminat in totalitate.

In prezent motorul are un sunet curat dar putin prea agresiv, sper sa fie sunetul original si sa nu fiu eu acomodat cu sunetul motorului de 2.0 JTS insa masina tot nu trage conform asteptarilor mele si consuma cam mult. I-am facut un test si atinge suta in aproximativ 10 sec. Se simte diferenta fata de GT-ul precedent care era 1.9 JTDm si tragea mult mai bine.

Asa ca dragi coleci cu care impart aceiasi pasiune, acum dupa ce v-am prezentat un scurt istoric al problemei mele va rog sa ma ajutati cu sfaturi si idei pentru a identifica si a elimina aceasta problema. In special cei din Iasi sau Braila, posesori de Alfe cu motorizare 2.0 JTS doresc sa ma onorati cu prezenta la o viitoare intalnire pentru a face unele comparatii de sunet si eventual de putere. 8)


Attachments:
1.jpg
1.jpg [ 157.64 KiB | Viewed 6980 times ]

_________________
Only the best is good enough ...
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
Alfa Romeo GT - 1.9 JTDm (Ex)
Top
   
PostPosted: 14 Feb 2011, 15:38 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2008, 00:23
Posts: 2935
Location: Bucuresti
Niciodata nu-i tarziu sa ne descoperi, sau prea tarziu!
Din luna in luna Sorin (Alfa Romeo 1750) isi viziteaza parintii la Braila, daca nu-l cauti o sa te caute, sau invers...

_________________
V E R O C U O R E S P O R T I V O


Top
   
PostPosted: 14 Feb 2011, 19:09 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6686
Location: Brasov... oarecum.
Salutare,
Faina masina, sa o folosesti sanatos, si cu spor.
O usoara corectie as face, daca imi permiti: este o Alfa 156, o alfa GT, etc, etc. este printre putinele branduri auto la genul feminin :D

cat despre probleme, citeste topicul userului seth (156 JTS), poate te mai dumiresti cum sta treaba. Din cate am inteles de la seth, este un motor ceva mai dificil si necesita mai multa atentie in exploatare si intretinere pentru a da randamentul preconizat pe hartie.

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 14 Feb 2011, 19:28 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15258
Car: 115/960
Location: Bucuresti
Bine ne-ai gasit, ca sa zic asa... :)

Inainte de toate, o scurta curiozitate: de ce ai renuntat la GTul diesel? mai ales daca l-ai avut si de nou..

Revenind la problema ta, ce pot sa iti spun este ca am avut de cateva ori ocazia sa fac o comparatie directa intre GTul meu (1.9JTD - in vremurile stock) si un 156 JTS foarte in mintile lui. Cu plecare de pe loc, sau chiar si in mers, cu conditia sa nu-l prind subturat, JTSul se misca mai bine. Daca comparatia o faci strict din spatele volanului, s-ar putea sa fie o falsa impresie generata de cuplul pe care diesel-ul ti-l ofera. Legat de consum, sa nu te astepti sa-ti consume putin..
La fel de adevarat este insa si faptul ca unele JTSuri sunt predispuse la probleme care-l fac sa nu mearga in mintile lui, in unele cazuri ajungand la performante mai slabe chiar si decat 1.6 :lol: (vezi exemplul de mai sus, citeste topicul recomandat de yux)

Oricum ar fi, eu iti urez sa te bucuri de masina, si sper sa ai cat mai putine probleme.

_________________
4C | Spider S4 2.0
ex Stelvio 2.0T | GTV 916 3.0 V6 | GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
PostPosted: 16 Feb 2011, 03:35 
Offline
User avatar

Joined: 30 Mar 2007, 01:12
Posts: 1567
Car: Brera
Location: Iasi / Fortezza di prato :)
Salutare si bine ai venit in club :embrace:
Sa te bucuri de masina din plin si sa ai parte numai de satisfactii alaturi de ea!
Cel mai bine ar fi sa discutam mai pe larg la o intalnire din Iasi, sunt vre-o doua JTS-uri care vin pe la intalniri din care unul mai rar dar e chiar GT.
P.S. noi te-am gasit ianinte de a ne gasi tu pe noi! :wave:


Attachments:
IMAG0202.jpg
IMAG0202.jpg [ 158.58 KiB | Viewed 6846 times ]

_________________
My world:
Image
Nu port bijuterii - Le conduc :
Brera 2,4 - Fiara my precious
156 1,9 - ALFred first love
Top
   
PostPosted: 16 Feb 2011, 13:29 
Offline
User avatar

Joined: 13 Feb 2011, 17:44
Posts: 35
Location: Braila, Iasi, Romania
antonelcodreanu Quote:
Niciodata nu-i tarziu sa ne descoperi, sau prea tarziu!
Din luna in luna Sorin (Alfa Romeo 1750) isi viziteaza parintii la Braila, daca nu-l cauti o sa te caute, sau invers...
Ok, multumesc. Am luat legatura cu el prin PM. Astept sa se trimita mesajul, inca apare in outbox.
yux_mm Quote:
Salutare,
Faina masina, sa o folosesti sanatos, si cu spor.
O usoara corectie as face, daca imi permiti: este o Alfa 156, o alfa GT, etc, etc. este printre putinele branduri auto la genul feminin :D

cat despre probleme, citeste topicul userului seth (156 JTS), poate te mai dumiresti cum sta treaba. Din cate am inteles de la seth, este un motor ceva mai dificil si necesita mai multa atentie in exploatare si intretinere pentru a da randamentul preconizat pe hartie.
Ai dreptate! este "o" Alfa, cand spuneam "un" ma gandeam la GT ... "un" GT 8)
Multumesc pentru topicul recomandat, este foarte interesant, nu am apucat decat sa citesc prima pagina, o sa le citesc si pe restul poate mai tarziu sau in zilele ce urmeaza.

_________________
Only the best is good enough ...
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
Alfa Romeo GT - 1.9 JTDm (Ex)


Top
   
PostPosted: 16 Feb 2011, 13:48 
Offline
User avatar

Joined: 13 Feb 2011, 17:44
Posts: 35
Location: Braila, Iasi, Romania
ALXege Quote:
Bine ne-ai gasit, ca sa zic asa... :)

Inainte de toate, o scurta curiozitate: de ce ai renuntat la GTul diesel? mai ales daca l-ai avut si de nou..

Revenind la problema ta, ce pot sa iti spun este ca am avut de cateva ori ocazia sa fac o comparatie directa intre GTul meu (1.9JTD - in vremurile stock) si un 156 JTS foarte in mintile lui. Cu plecare de pe loc, sau chiar si in mers, cu conditia sa nu-l prind subturat, JTSul se misca mai bine. Daca comparatia o faci strict din spatele volanului, s-ar putea sa fie o falsa impresie generata de cuplul pe care diesel-ul ti-l ofera. Legat de consum, sa nu te astepti sa-ti consume putin..
La fel de adevarat este insa si faptul ca unele JTSuri sunt predispuse la probleme care-l fac sa nu mearga in mintile lui, in unele cazuri ajungand la performante mai slabe chiar si decat 1.6 :lol: (vezi exemplul de mai sus, citeste topicul recomandat de yux)

Oricum ar fi, eu iti urez sa te bucuri de masina, si sper sa ai cat mai putine probleme.

Ca sa fiu sincer e cam trista povestea. GT-ul diesel era lasat drept garantie in schimbul unei sume de bani imprumutate de la un prieten. Pe langa asta mai aveam si alte datorii, toate la un loc totalizand inca o data suma de bani imprumutata de la prietenul unde aveam lasat Gt-ul. Eram intr-o situatie financiara foarte delicata cu multe datorii ... iar eu aveam bani doar pentru a achita jumatate din ele. Puteam sa aleg sa scot GT-ul si sa raman cu celelalte datorii. Din pacate ... sau din fericire, am ales sa renunt si la GT ca sa achit toate datoriile si sa scap de stres ...

Cat despre problemele tehnice ale actualului GT am uitat sa mai precizez cateva simptome importante. La pornire, turatia sare pana undeva la aprox. 1500 rpm si se stabilizeaza la 900 abea dupa cateva minute. Chiar si atunci se simte ca are un fel de intreruperi, adica nu sta chiar fix la 900 rpm, uneori mai scade pe la 850-800 rpm.

Un amecanic de la Autoferarra - Braila mia spus ca e posibil sa fie o bobina de inductie, pe forumuri am mai citit ca e posibil sa fie sonda lamda, un prieten mia spus ca e posibil sa fie acel debimetru, altul ca e posibil sa fie de la bujii, altul ca e posibil sa fie distributia montata gresit etc. ma pierd in detalii si nu stiu cu ce sa incep. Am nevoie de o persoana serioasa care sa puna degetul exact pe rana si sa ma ajute sa o remediez.

Stiu ca strict din spatele volanului senzatiile dintre diesel si benzina difera si ca pot cauza impresii gresite. Dar credema in situatia mea e diferenta foarte mare, fostul GT era avion pe langa asta ceva e in neregula ... si e ceva serios. Sambata e posibil sa ajung prin Bucuresti, poate o sa ai placerea sa ne intalnim sa mai vorbim live pe acest subiect. O sa vin si cu GT-ul.

_________________
Only the best is good enough ...
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
Alfa Romeo GT - 1.9 JTDm (Ex)


Top
   
PostPosted: 16 Feb 2011, 13:55 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2008, 23:49
Posts: 7426
Car: 156GTA/Giulia QV
Location: Bucuresti
incearca te rog sa nu mai postezi consecutiv. degetul pe rana nu se poate pune, este o problema cunoscuta la JTS care poate fi din mai multe cauze.

_________________
Service/Diagnoza/Piese
contact: 0756044202

------------------------------

Maserati 4200 Coupe Cambiocorsa
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde Montreal
Alfa Romeo 164 3.0 v6 Q4
Alfa Romeo 166 3.2 v6 24v TI
Alfa Romeo 156 GTA 3.2 v6 24v
Alfa Romeo 156 2.0 JTS Scuola Sportiva
Ex many others…


Top
   
PostPosted: 16 Feb 2011, 13:56 
Offline
User avatar

Joined: 13 Feb 2011, 17:44
Posts: 35
Location: Braila, Iasi, Romania
Dobermann ... postul tau ma socat, n-am cuvinte, abea astept sa ne vedem in Iasi. 8)
Momentan sunt in Braila, ajung in Iasi cam pe saptamana viitoare.
Bine v-am gasit din nou :hug:

_________________
Only the best is good enough ...
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
Alfa Romeo GT - 1.9 JTDm (Ex)


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 9 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited