It is currently 15 Nov 2024, 06:14

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 100 posts ]  Go to page 1 2 3 4 Next
Author Message
PostPosted: 12 Feb 2011, 18:45 
Offline

Joined: 13 Feb 2008, 18:38
Posts: 29
Location: Bucuresti
In primul rand salut tuturor alfistilor.
Momentan detin un BMW e46 coupe, prima masina, cu toate ca la inceput vroiam un 156.
Am fost "corupt" de cunostinte cu sfaturi de genul: nu sunt fiabile, intretinere scumpa, tot ceva nemtesc e mai bun, etc.
Acum ma gandesc sa trec la o alfa 159 si as dori cateva sfaturi.
De fel conduc mai sportiv si am inteles ca 159 ar avea suspensia cam "moale".
Avand in vedere ca ambele masini fac parte din acelasi segment, care ar fi avantajele si dezavantajele(dc exista) lui 159 fata de e46.

Dc mai e un topic similar imi cer scuze dar nu am gasit.


Top
   
PostPosted: 12 Feb 2011, 18:59 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2008, 23:49
Posts: 7426
Car: 156GTA/Giulia QV
Location: Bucuresti
nu mai folosi limbaj de tip mirc/mess. multumesc.

_________________
Service/Diagnoza/Piese
contact: 0756044202

------------------------------

Maserati 4200 Coupe Cambiocorsa
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde Montreal
Alfa Romeo 164 3.0 v6 Q4
Alfa Romeo 166 3.2 v6 24v TI
Alfa Romeo 156 GTA 3.2 v6 24v
Alfa Romeo 156 2.0 JTS Scuola Sportiva
Ex many others…


Top
   
PostPosted: 12 Feb 2011, 19:04 
Offline

Joined: 13 Feb 2008, 18:38
Posts: 29
Location: Bucuresti
Ce anume ti se pare limbaj de mirc din postul meu?


Top
   
PostPosted: 12 Feb 2011, 19:09 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2008, 23:49
Posts: 7426
Car: 156GTA/Giulia QV
Location: Bucuresti
ce inseamna "Dc"?

_________________
Service/Diagnoza/Piese
contact: 0756044202

------------------------------

Maserati 4200 Coupe Cambiocorsa
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde Montreal
Alfa Romeo 164 3.0 v6 Q4
Alfa Romeo 166 3.2 v6 24v TI
Alfa Romeo 156 GTA 3.2 v6 24v
Alfa Romeo 156 2.0 JTS Scuola Sportiva
Ex many others…


Top
   
PostPosted: 12 Feb 2011, 19:42 
Offline

Joined: 13 Feb 2008, 18:38
Posts: 29
Location: Bucuresti
E o prescurtare uzuala pt "daca".

In fine, hai sa lasam asta si sa vorbim despre masini.


Top
   
PostPosted: 12 Feb 2011, 19:52 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2008, 00:23
Posts: 2935
Location: Bucuresti
Comparatia e nesustinuta!
E46 s-a fabricat intre 1998-2005, 159 se fabrica din 2005 incoace...
Tu folosesti un coupe, 159 e o berlina destul de spatioasa...
E46 are o gama mult mai larga de motorizari in comparatie cu 159... apropos, tu ce motor ai?
E46 are tractiune spate...

_________________
V E R O C U O R E S P O R T I V O


Top
   
PostPosted: 12 Feb 2011, 19:59 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6686
Location: Brasov... oarecum.
1. "dc" nu este o prescurtare uzuala pentru "daca", cel putin nu in limba romana si cel putin dupa sumarele mele cunostinte. "Dl." e o prescurtare uzuala pentru "domnul", si nici aceasta in orice situatie
2. fa-ti o programare la un showroom AutiItalia pentru un drive test cu un 159. nu o sa fie mare lucru insa o sa iti faci o idee cum e cu suspensia. cu siguranta ca nu o sa aiba o masina in varianta TI (cu un reglaj mai ferm al amortizarii) insa o sa ai macar o idee cum este.
3. daca ai vreun cunoscut care sa aibe in posesie un 159 roaga-l sa te plimbe, eventual sa si conduci sa-ti faci o idee

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 12 Feb 2011, 20:08 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
antonel, e46 coupe e mai spatios decat 159, dupa umila mea parere.

ronin, in primul rand, hai sa NU lasam exprimarea, citeste regulamentul ca poate ti-l aplica cineva inainte sa stii despre ce e vorba.
Apoi, daca E46 ala nu e M, iar tie suspensia ti se pare tare/sportiva, atunci un 159 TI ti s-ar parea masina de raliu dpdv al suspensiei. Altfel, 159 normal are suspensie MULT mai buna si rigida decat E46.
Iar ca avantaje si dezavantaje, ei bine, ai la dispozitie toate testele din reviste unde Alfa 159 e comparata cu BMW E90, iar E90 e peste E46.


Top
   
PostPosted: 12 Feb 2011, 21:50 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2006, 20:12
Posts: 4273
Car: 156
Location: Bucuresti-Tulcea
Suspensia la 159 standard este mult mai bine setata pentru condus decat cea de la bmw, oricare serie, iar TI-ul este perfect pentru orice fel de condus fara a fi inconfortabila asa cum este o suspensie de m sau s-line. :wink:
La capitolul motoare oferta nu e atat de variata pe cat la bmw insa ai cateva variante interesante.
Mai multe mai bine intreaba concret si vezi ce raspunsuri apar.

_________________
Stelvio 2.2Mjet 210hp Q4 Veloce
ex: 156 3.2v6 24v GTA
ex: Giulietta M-air TCT 170hp
ex: 156 3.0 v6 racecar
ex: 159 2.4 Q4 TI
ex: 156 2.0 JTS
ex: 147 1.6ts 120cp


Top
   
PostPosted: 12 Feb 2011, 22:53 
Offline

Joined: 13 Feb 2008, 18:38
Posts: 29
Location: Bucuresti
Stiu ca de la e46 coupe pasul logic ar fi fost GT, dar nu imi place cum arata.
Am motorul de 2.2 170cp cu suspensie de M, deci cred ca un 2.4 jtdm ar fi ok.

Singurele 2 chestii care nu imi plac la 159 sunt tractiunea fata si suspensia moale.
De suspensie am auzit mai multi cunoscuti ca ar fi moale si de asemenea mai toata lumea care a testat masina a ajuns la concluzia ca trebuia o suspensia mai rigida(Top Gear, Promotor, etc).
E90 nu imi place de nici o culoare nici exterior nici interior.

Ce probleme tehnice comune are 159?


Top
   
PostPosted: 12 Feb 2011, 23:06 
Offline
User avatar

Joined: 05 Apr 2010, 15:05
Posts: 1529
Car: MB E 250 CDI
Location: 120271-Buzău, BZ (RO)
ronin Quote:
Singurele 2 chestii care nu imi plac la 159 sunt tractiunea fata si suspensia moale.
Rezolvarea ambelor probleme se numeste 159 2.4 JTD.M Ti Q4, (unde emblema de 4x4 nu mai are loc pe capota portbagajului datorita celei privind echiparea), dar poti sa intrebi inainte, ca sa stii ce testezi... :naughty:

Daca te grabesti, poate ti-o imprumuta userul georgeg pe a lui cativa kilometri sa-ti faci o idee, iar daca mai astepti putin ti-o imprumut eu (vineri plec in Italia special pentru a achizitiona asa ceva)... sau poti sa-ti completezi locatia (daca nu cumva mi-a scapat mie) si poate gasesti una mai aproape sa faci un drive test.

:wave:

_________________
Q & A: 0767.698.431
Signature:
Eu pun degetul mare. :uhuh:


Top
   
PostPosted: 12 Feb 2011, 23:21 
Offline
User avatar

Joined: 20 Apr 2010, 14:54
Posts: 1465
Car: Alfa Romeo Brera
Location: Bucuresti
Cel mai bine suna la AutoItalia si fa-ti o programare pentru un drive test.Te vei convinge singur cum este suspensia si celelalte detalii de care esti interesat.
Numai bine ! :wave:

_________________
-Alfa Romeo Brera-
EX: Ducati Monster
EX: Alfa Romeo 159 TI 2.4 Nero'Etna
EX: Alfa Romeo 159 my09 2.0JTDm TI
EX: Renault Twingo 1.2
EX: Fiat Barchetta 1.8
EX: Alfa Romeo 159 my08 1.9JTDm
EX: Alfa Romeo 147 1.9JTD 140cp(soft Tibi)
Ex: Skoda Fabia 1.2 54cp


Top
   
PostPosted: 13 Feb 2011, 00:22 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15258
Car: 115/960
Location: Bucuresti
Daca esti din Bucuresti, incearca sa ajungi la o intalnire. Mari sanse sa poti compara pe viu si 159 si GT. Daca-i vreme buna, cu o tura cu un GT te pot ajuta eu, poate-ti mai schimbi parerea (nefondata din punctul meu de vedere :tongue: ). Posibil sa gasesti pe cineva dornic de-o tura si cu 159.

_________________
4C | Spider S4 2.0
ex Stelvio 2.0T | GTV 916 3.0 V6 | GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
PostPosted: 13 Feb 2011, 00:32 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
george, bullshit, suspensia de S e moale, iar cea de M, 3 in speta, dar merge si M-sport de pe seria 1, 3, chiar si 5, e cam 3 clase peste aia de 159 TI la mai toate capitolele, chiar si confort.

ronin, cand ai inceput sa insiri ce ti-au spus tie cunoscutii, de altfel pariu ca sunt mari cunoscatori in ale masinilor si nu numai, au inceput sa iti scada sansele de a fi luat in serios, iar cand ai pomenit ProMotor (atentie....) si Top Gear (circul Globul va prezinta cei mai amuzanti clovni) deja s-au dus pe apa sambetei sansele alea. Sincer iti spun, ia-ti altceva, mai mainstream asa, Passat, Audi, orice.


Top
   
PostPosted: 13 Feb 2011, 01:41 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2006, 20:12
Posts: 4273
Car: 156
Location: Bucuresti-Tulcea
Alex tata, cred ca am mai multi km cu ti-ul decat tine ca sa pot spune convins fiind si de fiecare tura cu masinile prietenilor(echipate cu pachet s-line si/sau m-bmw) ca este mult mai buna, allround.Este compromisul perfect pentru tara asta intre stabilitate si disconfort creat de drumurile proaste.Suie-te matale intr-un ORICE audi cu suspensii s-line sau bmw cu suspensii m (recunosc ca m3 e46 mi s-a parut ok la mers) si vei vedea ca la jante de la 17 in sus iti toaca rinichii. Aceasta afirmatie a fost facuta chiar si de kali cand si-a luat masina, a testat un a4 s-line inainte de a merge cu 159 ti si i s-a parut insuportabila.Insa cred ca stii tu clasele alea mai bine, nu te contrazic....

Revenind, @ ronin : mergi cu cat mai multe 159, eventual diverse motorizari si daca poti si echipare ti si atunci o sa ai propria ta imagine nedenaturata de alti factori.

L.E. @BZ-76-DIA : abia astept sa o prezinti, ce culoare e ?

_________________
Stelvio 2.2Mjet 210hp Q4 Veloce
ex: 156 3.2v6 24v GTA
ex: Giulietta M-air TCT 170hp
ex: 156 3.0 v6 racecar
ex: 159 2.4 Q4 TI
ex: 156 2.0 JTS
ex: 147 1.6ts 120cp


Top
   
PostPosted: 13 Feb 2011, 11:59 
Offline

Joined: 13 Feb 2008, 18:38
Posts: 29
Location: Bucuresti
@ALXege:multumesc pt amabilitate, dar mi-ar fi aiurea sa vin cu un BMW la intalnirea Alfa.

@alexandrus: sa nu-mi spui ca Alfa e fiabila precum alte marci japoneze sau nemtesti.
Cat despre intretinere, cred ca intra in segmentul premium, deci nu cred ca e semnificativ mai ieftina ca la BMW, poate chiar mai scumpa, dupa parerea unor baieti care se ocupa cu piese auto.

Un alt aspect ar fi ca nu stiu daca sunt multe service-uri care sa aiba habar de Alfa.

La e46 sunt f "sensibile" bucsile de la bascula, care le-am inlocuit cu unele poliuretanice, si bratele pe fata.
Daca nu ma insel si Alfa e f sensibila pe partea de articulatii.


Top
   
PostPosted: 13 Feb 2011, 12:14 
Offline

Joined: 26 Aug 2005, 21:18
Posts: 4960
Nu te inseli, si Alfa este foarte sensibila pe articulatii. Credl ca la 159 lucrurile stau mai bine din acest punct de vedere fata de 147/156/GT, dar oricum, ramane un capitol sensibil fata de alti producatori auto. Insa si suspensia este chiar foarte buna.
Nu prea stiu cum stau Audi si BMW la suspensie pentru toate modelele, dat pot spune sigur ca: Audi A6 3.0 TFSI cu suspensie sport din fabrica (nu stiu daca S-line, dar oricum sport, deci nu cea standard) mie mi s-a parut super ok, adica confortabila. Seful meu se plangea ca cea mai tare suspensie cu care a avut el de-a face iar eu i-am spus ca trebuia sa-i fi dat 147-le meu sa vedem ce mai zicea :). Deci este chiar molicica pentru o suspensie sport. De altfel el chiar spunea ca se bucura ca a luat masina cu suspensie sport ca la ce balena este masina, cu suspensie normala nu stie cum ar fi stat masina pe curbe..
Un alt coleg are cu 5-ar cu suspensie M. Ei, asta e intr-adevar tare si foarte joasa masina, mai tare decat TI-ul.
Si eu spun ca echiparea TI este un foarte bun compromis la Alfa. Insa as spune ca si suspensia default este cat se poate de ok. Alfa face totusi suspensii bune. Nu foarte rezistente ele fata de altii :).. dar foarte bune.


Top
   
PostPosted: 13 Feb 2011, 12:51 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2008, 00:23
Posts: 2935
Location: Bucuresti
ronin Quote:
@ALXege:multumesc pt amabilitate, dar mi-ar fi aiurea sa vin cu un BMW la intalnirea Alfa.

@alexandrus: sa nu-mi spui ca Alfa e fiabila precum alte marci japoneze sau nemtesti.
Cat despre intretinere, cred ca intra in segmentul premium, deci nu cred ca e semnificativ mai ieftina ca la BMW, poate chiar mai scumpa, dupa parerea unor baieti care se ocupa cu piese auto.

Un alt aspect ar fi ca nu stiu daca sunt multe service-uri care sa aiba habar de Alfa.

La e46 sunt f "sensibile" bucsile de la bascula, care le-am inlocuit cu unele poliuretanice, si bratele pe fata.
Daca nu ma insel si Alfa e f sensibila pe partea de articulatii.
Viitorul tau 159 va fi nou sau luat second?
Daca va fi nou, vei avea garantie, iar pentru second sunt cativa "doctori" alfisti foarte priceputi!
Si da, nu exista service in care sa nu vezi un BMW, dar Alfe n-o sa vezi oriunde!

_________________
V E R O C U O R E S P O R T I V O


Top
   
PostPosted: 13 Feb 2011, 13:00 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15258
Car: 115/960
Location: Bucuresti
ronin, daca ti-e aiurea sa vii cu BMW la o intalnire Alfa, poti oricand veni pe jos sau cu autobuzul :lol: faci cum vrei, dar cred ca e cel mai usor sa iei contact cu Alfa, cu proprietari etc.
Legat de piese, nu stiu cum sunt cele de BMW, dar permite-mi sa ma indoiesc ca ar fi mai ieftine ca cele de Alfa. Acum, depinde si la ce ne raportam, OEM vs. aftermarket si de unde luam preturi. Ce pot sa-ti spun este ca sunt ceva baieti pe-aici care comercializeaza piese de Alfa la preturi mai mult decat decente. Legat de service-uri, as minti sa-ti spun ca Alfele nu se strica niciodata, deci iti imaginezi ca din cand in cand mai trecem si noi pe la diversi mecanici. Pot oricand sa-ti recomand 3 oameni care sa nu bajbaie cand vine vorba de reparatii.

_________________
4C | Spider S4 2.0
ex Stelvio 2.0T | GTV 916 3.0 V6 | GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
PostPosted: 13 Feb 2011, 13:09 
Offline

Joined: 13 Feb 2008, 18:38
Posts: 29
Location: Bucuresti
Daca voi opta pt un 159 va fi sh.

Am vazut un review facut de Tiff de la Fifth Gear si zicea ca nu ii place cutia.
E imprecisa, agata, are cursa f mare, sau e el prea pretentios?


Top
   
PostPosted: 13 Feb 2011, 13:31 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2006, 20:12
Posts: 4273
Car: 156
Location: Bucuresti-Tulcea
Imprecisa nu e, lunga nici pe departe, agata pe primele 2 trepte la rece.

_________________
Stelvio 2.2Mjet 210hp Q4 Veloce
ex: 156 3.2v6 24v GTA
ex: Giulietta M-air TCT 170hp
ex: 156 3.0 v6 racecar
ex: 159 2.4 Q4 TI
ex: 156 2.0 JTS
ex: 147 1.6ts 120cp


Top
   
PostPosted: 13 Feb 2011, 13:35 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6686
Location: Brasov... oarecum.
agata, agata,...gagici :lol:

referitor la piese, 147 vs seria 1, preturi de reprezentanta: la bmw e mai scump (am un amic cu un bmw seria 1, si intr-o zi am comparat preturile la consumabile: a cam renuntat la reprezentanta, doar cand e vorba de un diagnostic, sau chestii mai completate mai calca pe acolo). ma gandesc ca raportul se mentine si in privinta 159 vs seria 3

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 13 Feb 2011, 13:59 
Offline
User avatar

Joined: 09 Nov 2010, 08:59
Posts: 2499
Location: Bucuresti
Ronin, din posturile tale deduc ca inca (mai) esti influentat de acele preconceptii care te-au ajutat sa fii mandru ca esti posesor de BMW si nu de Alfa, pana acum.
Am asa, o impresie ca nu le vei putea uita prea usor. Nu-ti pot recomanda decat sa mergi cat mai mult cu o Alfa 159, chiar si cu suspensii normale, care oricum sunt chiar OK, si sa lasi masina sa te "schimbe". Bafta!
P.S. Pana la 35.000 km in cca 2 ani, iti spun din experienta mea vs. a unor cunoscuti cu BMW seria 1 si 5, costurile de intretinere la Alfa sunt mult mai rezonabile. Iar senzatia... :naughty:

_________________
Ford Focus Wagon ST-Line
Ex: Giulietta my2017 2.0 JTDM-2, 175 CP
Ex: Giulietta 2.0 JTDM-2, 170 CP
Ex: FURIA ALBA, AR 159 JTDM, 210 CP


Top
   
PostPosted: 13 Feb 2011, 14:55 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
georgeg Quote:
Alex tata, cred ca am mai multi km cu ti-ul decat tine ca sa pot spune convins fiind si de fiecare tura cu masinile prietenilor(echipate cu pachet s-line si/sau m-bmw) ca este mult mai buna, allround.Este compromisul perfect pentru tara asta intre stabilitate si disconfort creat de drumurile proaste.Suie-te matale intr-un ORICE audi cu suspensii s-line sau bmw cu suspensii m (recunosc ca m3 e46 mi s-a parut ok la mers) si vei vedea ca la jante de la 17 in sus iti toaca rinichii. Aceasta afirmatie a fost facuta chiar si de kali cand si-a luat masina, a testat un a4 s-line inainte de a merge cu 159 ti si i s-a parut insuportabila.Insa cred ca stii tu clasele alea mai bine, nu te contrazic....
Faci confunzii grave. S-line nu e S, M-sport nu e M. Suspensiile de S, nu S-line, sunt moi pentru o masina cu pretentii sportive. Iar suspensiile de M, nu m-Sport sunt fix ce trebuie. Am mers indeajuns de mult cu mai multe M, dar cu unul in special, toate cu jante de 19", fara a imi toca rinichii, cum spui tu. Mai repede imi toc rinichii cu masina mea, cu jante de 17 sau 18.
E irelevant pentru topic, ce-i drept.

ronin, de unde pina unde ai ajuns tu la concluzia ca masinile japoneze sau germane sunt mega-ultra-fiabile ? Cand a fost ultima oara cand ai gandit pentru tine si nu ai luat de bun toate cliseele debitate fara rusine peste tot ?
Pe de alta parte, cu Alfa nu am prea ajuns prin service, cum BMW-ul da ;) Dar aici intervin alti factori, umani.


PS. Cine spune ca BMW e mai scump la intretinere a luat-o razna grav, habar nu are ce spune. La BMW gasesti orice surubel din orice piesa ca piesa separata in programul lor de piese si poti comanda fix acel sururel, daca ala s-a stricat, plus ca preturile sunt mai omenesti decat cele practicate de AI la orice ora din zi si din noapte. De calitatea serviciilor, cel putin pe partea de cumparat piese, nu mai vorbesc.


Top
   
PostPosted: 13 Feb 2011, 15:15 
Offline
User avatar

Joined: 05 Apr 2010, 15:05
Posts: 1529
Car: MB E 250 CDI
Location: 120271-Buzău, BZ (RO)
Alexandrus Quote:
PS. Cine spune ca BMW e mai scump la intretinere a luat-o razna grav, habar nu are ce spune. La BMW gasesti orice surubel din orice piesa ca piesa separata in programul lor de piese si poti comanda fix acel sururel, daca ala s-a stricat, plus ca preturile sunt mai omenesti decat cele practicate de AI la orice ora din zi si din noapte. De calitatea serviciilor, cel putin pe partea de cumparat piese, nu mai vorbesc.
Aici Alexandrus are perfecta dreptate si o spun in cunostinta de cauza, ca fost posesor al catorva 3-er E46, toate din 2002 (318d, 320d, 330d). Si comparatia a fost facuta cu preturile pentru aceleasi repere schimbate la BMW-uri fata de pretul celor schimbate la actuala mea masina care totusi e 156... Totdeauna au fost mai mari la Alfa (desi au fost cumpatare de la aceiasi furnizori), deci nici nu vreau sa ma gandesc ce inseamna preturile la piese pentru 159... :disgust:


georgeg Quote:
L.E. @BZ-76-DIA : abia astept sa o prezinti, ce culoare e ?
Oarecum offtopic, dar poate in ajuta si pe userul ronin sa faca o alegere...
Deci, colegule georgeg... daca nu va fi asta: http://www.autoscout24.ro/Details.aspx?id=vscrexymfd3v" onclick="window.open(this.href);return false; va fi una identica ca dotari, dar neagra si cu trapa...

_________________
Q & A: 0767.698.431
Signature:
Eu pun degetul mare. :uhuh:


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 100 posts ]  Go to page 1 2 3 4 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited