It is currently 16 Nov 2024, 06:38

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 27 posts ]  Go to page 1 2 Next
Author Message
PostPosted: 07 Feb 2011, 22:31 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2008, 00:23
Posts: 2935
Location: Bucuresti
In urma unor discutii aparute la intalnirea de duminica aceasta, m-am gandit ca acest topic ar trebui sa ne ajute pe toti sa scapam (oarecum) de amenzile de circulatie cat de cat legal!
Informatiile sunt preluate de pe net, de pe diferite forumuri!

Orice amenda este consemnata intr-un proces verbal de contraventie.
Procesul-verbal trebuie sa cuprinda in mod obligatoriu urmatoarele:
- data si locul unde este incheiat;
- numele, prenumele, calitatea si institutia din care face parte agentul constatator;
- datele dumneavoastra personale din actul de identitate;
- codul numeric personal al dumneavoastra;
- ocupatia;
- locul de munca;
- descrierea faptei contraventionale:
1. indicarea datei, orei si locului in care a fost savarsita contraventia;
2. aratarea tuturor imprejurarilor ce pot servi la aprecierea gravitatii faptei si la evaluarea eventualelor pagube pricinuite;
- indicarea actului normativ prin care se stabileste si se sanctioneaza contraventia;
- in caz de accident si numele societatii de asigurari;
- posibilitatea achitarii in termen de 48 de ore a jumatate din minimul amenzii;
- termenul de exercitare a caii de atac si organul la care se depune plangerea impotriva procesului verbal;
- daca procesul verbal nu poarta semnatura contravenientului, politistul trebuie sa desemneze un martor care sa contrasemneze procesul verbal. Un politist nu poate fi trecut ca martor.
Procesele-verbale de contraventie nesemnate nici de contravenient si nici de catre un martor, sunt nule absolut.
De asemeni, lipsa informatiilor mai sus mentionate duce la nulitatea respectivului proces verbal.
Nulitatea este stabilita de instantele de judecata, deci trebuie depusa o contestatie.

Exista doua situatii prin care putem fi penalizati:
1. sa fim opriti in trafic de un echipaj de politie imediat dupa comiterea abaterii, sau
2. sa primim la domiciliu procesul verbal de contaventie.

Amenda data in timp ce ne aflam in trafic:
Dupa constarea contraventiei de catre agentul de circulatie, acesta are obligatia sa ne intrebe daca avem de facut observatii. Sfatul ar fi sa spunem ce anume observatii avem de facut, cea mai des folosita de foarte multa lume este urmatoarea: "constatarea nu corespunde adevarului", care trebuie mentionata de politist.
Urmatorul pas legal care trebuie facut de politist este sa ne intrebe daca dorim sau nu sa semnam procesul verbal si sa luam un exemplar.
Daca soferul depistat ca a incalcat Codul Rutier refuza sa semneze procesul verbal, agentul este obligat sa aduca un martor, cu care, atentie, se va putea face doar dovada refuzului de catre conducatorul auto de a semna procesul verbal si a primi un exemplar, nu de atestare a savarsirii contraventiei.
In fata acestei situatii, procesul verbal va fi trimis la domiciliul soferului.

Amenda venita prin posta:
Procesul verbal, trebuie sa ajunga in maxim de 30 de zile (de la data aplicarii sanctiunii), prin posta, cu confirmare de primire. Acest lucru presupune ca destinatarul / soferul trebuie sa semneze de primire a procesului verbal. Daca nu este acasa sau daca locuieste la alta adresa decat cea din buletin o perioada de zece zile sau pur si simplu nu merge la Posta sa ridice procesul verbal si sa semneze, documentul va fi trimis inapoi la Politie. Posta pastreaza corespondenta vreme de 10 zile.
In acest caz Politia Rutiera fie retrimite documentul prin Posta fie il afiseaza la respectivul domiciliu. Operatiunea de afisare se consemneaza intr-un proces verbal semnat de cel putin un martor.
Executarea sanctiunii amenzii contraventionale se prescrie daca procesul-verbal de constatare a contraventiei nu a fost comunicat contravenientului in termen de o luna de la data aplicarii sanctiunii (adica data cand a fost scris / intocmit de politist).

Amenda pentru camerele radar:
Pentru radarele fixe, se va cere identitatea soferului in momentul constatarii abaterii. Exista o metoda de evitare, mai putin legala, dar care functioneaza, pe care o pot spune oricui, dar doar pe pm, pentru a nu incalca regulamentul forumului. De mentionat ca fotografiile facute de camerele radar surprind autoturismul doar din spate, deci identificarea soferului dupa fata nu poate fi efectuata, sau conducem cu parasolarul coborat, sapca pe cap sau ochelari de soare.
Ori trimitem instiintarea cu plata la destinatar, adica sa plateasca Politia cand primeste scrisoarea cu datele persoanei care conducea masina. In acest caz Politia nu va achita taxele si plicul se intoarce la expeditor. Asa avem dovada ca am comunicat...

_________________
V E R O C U O R E S P O R T I V O


Top
   
PostPosted: 07 Feb 2011, 22:56 
Offline
User avatar

Joined: 05 Apr 2010, 15:05
Posts: 1529
Car: MB E 250 CDI
Location: 120271-Buzău, BZ (RO)
Aproximativ 70 % din afirmatiile de mai sus sunt adevarate si in concordanta cu legislatia in vigoare, mai precis cu OG nr. 2/2001 care stabileste regimul juridic al contraventiilor in Romania.
O mica parte din restul de 30 % sunt doar presupuneri de natura a-i deruta pe conducatorii auto, iar acestia, stiind ei ca au citit undeva, se vor lua in gura cu organul si in cele din urma vor pierde.
Cealalta parte din restul de 30 % reprezinta cutume care nu isi gasesc justificarea in legislatia aplicabila.

Bineinteles ca nu e vina ta pentru micile dezinformari, tu doar ai copiat asa cum spuneai de pe diverse forumuri.

Initiativa laudabila pe ansamblu !

_________________
Q & A: 0767.698.431
Signature:
Eu pun degetul mare. :uhuh:


Top
   
PostPosted: 07 Feb 2011, 23:23 
Offline
User avatar

Joined: 04 Jun 2009, 11:18
Posts: 7899
Car: Vespa
Location: Bucuresti
mie nu mi-a sunat bine asta cu `` luatu` in gura cu organu `` :lol:


Top
   
PostPosted: 07 Feb 2011, 23:40 
Offline
User avatar

Joined: 05 Apr 2010, 15:05
Posts: 1529
Car: MB E 250 CDI
Location: 120271-Buzău, BZ (RO)
Pai de ce nu ti-a sunat ? :lol: Parca ti-am spus ca de 2 luni sunt in concediu de crestere a copilului si nici dupa terminarea celor 2 ani nu ma voi mai intoarce printre organe... Asadar am dreptul moral la cel mai inalt nivel sa folosesc ce termen consider de cuviinta in legatura cu aceasta nobila profesie... :naughty: ( A se citi: ... ! nu, de fapt nu, mai bine lasam amanuntele astea...)

_________________
Q & A: 0767.698.431
Signature:
Eu pun degetul mare. :uhuh:


Top
   
PostPosted: 07 Feb 2011, 23:46 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2008, 00:23
Posts: 2935
Location: Bucuresti
Daca tot esti temporar in afara sistemului, poti contribui si tu la acest topic!
Spune tot!

_________________
V E R O C U O R E S P O R T I V O


Top
   
PostPosted: 08 Feb 2011, 00:00 
Offline
User avatar

Joined: 05 Apr 2010, 15:05
Posts: 1529
Car: MB E 250 CDI
Location: 120271-Buzău, BZ (RO)
Nu, nu sunt temporar in afara sistemului... sunt 99% definitiv in afara sistemului, daca nu cumva peste 2 ani cand mi se termina concediul, un "organ" fara functie de conducere importanta nu va ajunge sa castige 1000 euro/lunar.

Dupa 8 ani de munca fix in "tema" topicului tau, cred ca pot contribui intr-o oarecare masura la dezvoltarea in directia reala a acestuia, fapt pentru care, putin mai tarziu, iti voi adnota cu rosu afirmatiile din primul post sub aspectul realitatii / aplicatiei practice.

_________________
Q & A: 0767.698.431
Signature:
Eu pun degetul mare. :uhuh:


Top
   
PostPosted: 08 Feb 2011, 01:04 
Offline
User avatar

Joined: 05 Apr 2010, 15:05
Posts: 1529
Car: MB E 250 CDI
Location: 120271-Buzău, BZ (RO)
@antonelcodreanu:

Ti-am facut mai jos cateva remarci pe textul introdus de tine in scopul familiarizarii colegilor cu anumite prevederi legale / practici curente din trafic, sper ca astfel se va intelege mai bine cand este favorabil sa sustii cu tarie o anumita "cauza" si cand este mai bine sa soliciti politicos indulgenta...

Nu in ultimul rand, trebuie sa precizez ca RESPECTAREA LEGISLATIEI in vigoare (insotita doar optional si de respectarea functionarului care o aplica) ne-ar scuti de initierea unor astfel de topicuri... (enuntul din prima paranteza are legatura doar cu cei 7 ani... nu comentez!)

antonelcodreanu Quote:
Orice amenda este consemnata intr-un proces verbal de contraventie. (Adevarat)
Procesul-verbal trebuie sa cuprinda in mod obligatoriu urmatoarele:
- data si locul unde este incheiat; (Adevarat)
- numele, prenumele, calitatea si institutia din care face parte agentul constatator; (Adevarat)
- datele dumneavoastra personale din actul de identitate; (Adevarat)
- codul numeric personal al dumneavoastra; (Adevarat)
- ocupatia; (Partial adevarat, in sensul ca desi textul de lege indica aceasta cerinta, instantele de judecata nu o iau in considerare la stabilirea unei eventuale cereri de nulitate bazata pe elemente de forma).
- locul de munca; (idem -ocupatia)
- descrierea faptei contraventionale:
1. indicarea datei, orei si locului in care a fost savarsita contraventia; (Adevarat)
2. aratarea tuturor imprejurarilor ce pot servi la aprecierea gravitatii faptei si la evaluarea eventualelor pagube pricinuite; (Partial adevarat, intrucat cele mai multe dintre abaterile de la regimul rutier implica strict obligatii de "a face" sau "a nu face", fara legatura de cauzalitate directa cu alte evenimente)
- indicarea actului normativ prin care se stabileste si se sanctioneaza contraventia; (Adevarat)
Continuarea imediat, devenise prea lung..

_________________
Q & A: 0767.698.431
Signature:
Eu pun degetul mare. :uhuh:


Top
   
PostPosted: 08 Feb 2011, 01:27 
Offline
User avatar

Joined: 05 Apr 2010, 15:05
Posts: 1529
Car: MB E 250 CDI
Location: 120271-Buzău, BZ (RO)
antonelcodreanu Quote:
- in caz de accident si numele societatii de asigurari; (Partial adevarat, datorita mai noii implementari on-line a politelor de asigurare, este necesar doar numarul acesteia)
- posibilitatea achitarii in termen de 48 de ore a jumatate din minimul amenzii; (Adevarat, in cazul strict al sanctiunilor de circulatie / Partial adevarat, in cazul altor acte normative pentru care legea nu prevede aceasta posibilitate)
- termenul de exercitare a caii de atac si organul la care se depune plangerea impotriva procesului verbal; (Adevarat)
- daca procesul verbal nu poarta semnatura contravenientului, politistul trebuie sa desemneze un martor care sa contrasemneze procesul verbal. (Fals, exista exceptia de la lege dictata de imprejurari: loc necirculat, ora tarzie, etc... fiind suficienta in acest caz doar semnatura agentului constatator si motivatia. Exista insa cazuri in care exceptia a fost admisa in favoarea contravenientului.) Un politist nu poate fi trecut ca martor. (Fals, textul de lege prevede imposibilitatea atestarii ca martor doar a unui alt agent constatator. Adica nu poate fi martor cel din dreapta pentru colegul de echipaj aflat la volan. Un politist din alta structura, daca nu face echipa mixta in acel moment cu agentul constatator poate fi folosit ca martor.)
Procesele-verbale de contraventie nesemnate nici de contravenient si nici de catre un martor, sunt nule absolut. (Fals, motivatia apare putin mai sus)
De asemeni, lipsa informatiilor mai sus mentionate duce la nulitatea respectivului proces verbal. (Partial adevarat, doar lipsa elementelor marcate mai sus cu "Adevarat" implica "nulitatea absoluta". Restul fac parte din conditiile de "nulitate relativa" care (sunt interpretabile)
Nulitatea este stabilita de instantele de judecata, deci trebuie depusa o contestatie. (Adevarat)

_________________
Q & A: 0767.698.431
Signature:
Eu pun degetul mare. :uhuh:


Top
   
PostPosted: 08 Feb 2011, 01:40 
Offline
User avatar

Joined: 05 Apr 2010, 15:05
Posts: 1529
Car: MB E 250 CDI
Location: 120271-Buzău, BZ (RO)
antonelcodreanu Quote:
Exista doua situatii prin care putem fi penalizati:
1. sa fim opriti in trafic de un echipaj de politie imediat dupa comiterea abaterii sau
2. sa primim la domiciliu procesul verbal de contaventie. (Ambele enunturi sunt adevarate)

Amenda data in timp ce ne aflam in trafic:
Dupa constarea contraventiei de catre agentul de circulatie, acesta are obligatia sa ne intrebe daca avem de facut observatii. (Adevarat) Sfatul ar fi sa spunem ce anume observatii avem de facut, cea mai des folosita de foarte multa lume este urmatoarea: "constatarea nu corespunde adevarului", care trebuie mentionata de politist. (Se recomanda ca la rubrica "Mentiuni" sa fie consemnat si comentat strict enuntul din incadrarea faptei cu care nu suntem de acord. A se evita formulari vagi, de genul "nu recunosc" sau precum cea de mai sus. Mentionarea la subiect a aspectului pe care il contestam va cantari mult in instanta, iar politistul este obligat sa o reproduca intocmai in procesul verbal)
Urmatorul pas legal care trebuie facut de politist este sa ne intrebe daca dorim sau nu sa semnam procesul verbal si sa luam un exemplar. (Adevarat)
Daca soferul depistat ca a incalcat Codul Rutier refuza sa semneze procesul verbal, agentul este obligat sa aduca un martor, (Fals, am explicat mai sus de ce) cu care, atentie, se va putea face doar dovada refuzului de catre conducatorul auto de a semna procesul verbal si a primi un exemplar, nu de atestare a savarsirii contraventiei. (Adevarat, in cazul in care se va folosi martor)
In fata acestei situatii, procesul verbal va fi trimis la domiciliul soferului. (Adevarat)

_________________
Q & A: 0767.698.431
Signature:
Eu pun degetul mare. :uhuh:


Top
   
PostPosted: 08 Feb 2011, 02:06 
Offline
User avatar

Joined: 05 Apr 2010, 15:05
Posts: 1529
Car: MB E 250 CDI
Location: 120271-Buzău, BZ (RO)
antonelcodreanu Quote:
Amenda venita prin posta:
Procesul verbal, trebuie sa ajunga in maxim de 30 de zile (de la data aplicarii sanctiunii), prin posta, cu confirmare de primire. (Fals, in eventualitatea unei contestatii instantele de judecata tin cont doar de urmatorii timpi: 1.) procesul verbal sa fie expediat catre contravenient in max. 48h de la data completarii, in eventualitatea refuzului semnarii acestuia pe loc. 2.) procesul verbal sa fie completat si apoi expediat in max. 6 luni de la data constatarii faptei, daca aceasta nu s-a putut face pe loc {exceptie fac contraventiile in forma continuata, imposibil de dovedit in domeniul rutier, desi posibile ca imprejurari/modalitate de comitere}. 3.) Contestatia sa fie depusa la registratura instantei in termen de 15 zile de la data primirii efective a documentului prin care s-a dispus sanctionarea. 4.) termenul de 48h in care se poate plati 1/2amenda se socoteste de asemenea din momentul primirii efective.) Acest lucru presupune ca destinatarul / soferul trebuie sa semneze de primire a procesului verbal. Daca nu este acasa sau daca locuieste la alta adresa decat cea din buletin o perioada de zece zile sau pur si simplu nu merge la Posta sa ridice procesul verbal si sa semneze, documentul va fi trimis inapoi la Politie. Posta pastreaza corespondenta vreme de 10 zile. (Adevarat)
In acest caz Politia Rutiera fie retrimite documentul prin Posta fie il afiseaza la respectivul domiciliu. Operatiunea de afisare se consemneaza intr-un proces verbal semnat de cel putin un martor. (Adevarat, in acest caz martorul este obligatoriu)
Executarea sanctiunii amenzii contraventionale se prescrie daca procesul-verbal de constatare a contraventiei nu a fost comunicat contravenientului in termen de o luna de la data aplicarii sanctiunii (adica data cand a fost scris / intocmit de politist). (Fals, intrucat se va invoca faptul ca procedurile au fost indeplinite, insa independent de acestea contravenientul a refuzat primirea si oricum va exista un proces verbal ca documentul a fost afisat in termenul de 30 zile, chiar daca nu s-a intamplat acest lucru in realitate.... Va garantez, deci evitati sa va prevalati de chestiunea asta !)

_________________
Q & A: 0767.698.431
Signature:
Eu pun degetul mare. :uhuh:


Top
   
PostPosted: 08 Feb 2011, 02:26 
Offline
User avatar

Joined: 05 Apr 2010, 15:05
Posts: 1529
Car: MB E 250 CDI
Location: 120271-Buzău, BZ (RO)
antonelcodreanu Quote:
Amenda pentru camerele radar:
Pentru radarele fixe, se va cere identitatea soferului in momentul constatarii abaterii. (Adevarat, iar daca veti comunica numele altei persoane decat dvs. (proprietarul vehiculului) i se va cere si acestuia din urma sa confirme ca el este cel care a condus in data/ora respectiva auto in cauza printr-o adresa similara cu cea pe care o primiti) Exista o metoda de evitare, mai putin legala, dar care functioneaza, pe care o pot spune oricui, dar doar pe pm, pentru a nu incalca regulamentul forumului. (Singura metoda care functioneaza este aceea ca, uitandu-va la expeditorul plicului si vazand ca e nasoala, :lol: sa faceti blatul cu postasul si acesta sa scrie ca nu v-a gasit acasa (nu ca ati refuzat primirea). Veti mai primi ulterior, pe rand, inca doua asemenea adrese cu care trebuie sa faceti la fel... Dupa aia, gata!... Genul asta de corespondenta nu se afiseaza ca in cazul proceselor verbale, cu atat mai mult cu cat poate veni dintr-un alt judet indepartat !) De mentionat ca fotografiile facute de camerele radar surprind autoturismul doar din spate, (Adevarat, in Romania) deci identificarea soferului dupa fata nu poate fi efectuata, sau conducem cu parasolarul coborat, sapca pe cap sau ochelari de soare. (Fals, chiar daca ati conduce cu capul iesit afara pe trapa si v-ati distinge perfect sau chiar daca ati zice ca a fost o roscata la volan, dvs. fiind brunet, tot nu este nicio problema... Camerele radar nu sunt construite/omologate ca sisteme criminalistice de identificare faciala, deci imaginea lor nu constituie proba privind persoana conducatorului... ele sunt doar probe ca auto cu nr X a trecut prin punctul Y la ora Z cu viteza de Q km/h)
Ori trimitem instiintarea cu plata la destinatar, adica sa plateasca Politia cand primeste scrisoarea cu datele persoanei care conducea masina. In acest caz Politia nu va achita taxele si plicul se intoarce la expeditor. Asa avem dovada ca am comunicat... (Fals, majoritatea inspectoratelor de politie {daca nu chiar toate} au in prezent acorduri cu Posta Romana si primesc genul acesta de corespondenta.
Aici am cam terminat cu enunturile tale, daca mai sunt intrebari voi raspunde in masura priceperii mele, iar unde nu stiu ma informez !

Si ma vad nevoit sa repet ca respectarea legii este cea mai sigura metoda de a evita sanctiunile si celelalte situatii de conflict cu autoritatile.

_________________
Q & A: 0767.698.431
Signature:
Eu pun degetul mare. :uhuh:


Top
   
PostPosted: 08 Feb 2011, 09:29 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2008, 00:23
Posts: 2935
Location: Bucuresti
Da, multumim!
Oricum ideea e ca putem cadea in doua tipuri de abateri: grave si mai putin grave!
Daca-i grav, avem sanse mai putin de 30% sa mai ramanem cu permisul in buzunar.
Daca-i mai putin grav, cu un pic de piosenie si suspin avem sanse mai mult de 70% sa scapam cu un avertisment!

_________________
V E R O C U O R E S P O R T I V O


Top
   
PostPosted: 08 Feb 2011, 10:53 
Offline
User avatar

Joined: 09 Nov 2010, 08:59
Posts: 2499
Location: Bucuresti
Nu pot decat sa va multumesc, antonel si BZ!

_________________
Ford Focus Wagon ST-Line
Ex: Giulietta my2017 2.0 JTDM-2, 175 CP
Ex: Giulietta 2.0 JTDM-2, 170 CP
Ex: FURIA ALBA, AR 159 JTDM, 210 CP


Top
   
PostPosted: 08 Feb 2011, 21:13 
Offline
User avatar

Joined: 20 Apr 2010, 14:54
Posts: 1465
Car: Alfa Romeo Brera
Location: Bucuresti
Un politist cand te opreste ,ce trebuie sa faca prima data? [excluzand partea cu prezentarea]
Pun aceasta intrebare cu referire la faptul ca daca de exemplu ai savarsit o fapta prin care ti se poate retine talonul/permisul ,politistii nostrii nu iti spun ceea ce ai facut decat dupa ce se vad cu actele in mana,ceea ce mi se pare ca e un "abuz".[daca ii pot spune asa]
Nu ar fii normal/legal sa spuna intai ceea ce s-a intamplat si apoi sa-i prezinti actele ?[sa stii daca i le dai sau nu :D]

:peace:

_________________
-Alfa Romeo Brera-
EX: Ducati Monster
EX: Alfa Romeo 159 TI 2.4 Nero'Etna
EX: Alfa Romeo 159 my09 2.0JTDm TI
EX: Renault Twingo 1.2
EX: Fiat Barchetta 1.8
EX: Alfa Romeo 159 my08 1.9JTDm
EX: Alfa Romeo 147 1.9JTD 140cp(soft Tibi)
Ex: Skoda Fabia 1.2 54cp


Top
   
PostPosted: 08 Feb 2011, 21:14 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2008, 00:23
Posts: 2935
Location: Bucuresti
E mai bine sa le dai!

_________________
V E R O C U O R E S P O R T I V O


Top
   
PostPosted: 08 Feb 2011, 21:27 
Offline
User avatar

Joined: 05 Apr 2010, 15:05
Posts: 1529
Car: MB E 250 CDI
Location: 120271-Buzău, BZ (RO)
Formula standard dupa oprire este: "Buna ziua/dimineata/seara/sau orice alta formula de salut acceptata de Codul Bunelor Maniere, sunt inspector(/gradul) PabloBVR :naughty: , din cadrul S.P.R.-D.N.(serviciul) Prahova(ex.), v-am oprit pentru ca: ".....", va rog sa-mi inmanati (exclus "prezentati") documentele Dvs. si ale auto condus... (daca cond auto nu intelege/nu vrea sa inteleaga care anume sunt acestea, i se solicita ulterior punctual).

Daca tu esti destul de bine pus la punct cu legislatia, vei intelege din momentul in care ti s-a precizat pentru ce ai fost oprit daca se lasa cu retineri de documente, ulterior fiind optiunea ta daca le prezinti sau nu... (sub sanctiunea aplicabila complementar motivului opririi pentru lipsa unuia dintre/mai multor documente,ori dupa caz, a refuzului prezentarii acestora).

Masurile ce urmeaza a fi luate se comunica abia ulterior verificarii documentelor sau a motivului in sine pentru care ai fost oprit (ex. defectiuni tehnice), insa asa cum precizam, daca stii legislatie rutiera (si e pacat sa n-o cunoastem) vei realiza inca de la inceput ce sanctiuni pot urma / sau nu (e bine de stiut ca pana si avertismentul verbal este o sanctiune perfect valabila !!!)

_________________
Q & A: 0767.698.431
Signature:
Eu pun degetul mare. :uhuh:


Top
   
PostPosted: 08 Feb 2011, 21:36 
Offline
User avatar

Joined: 20 Apr 2010, 14:54
Posts: 1465
Car: Alfa Romeo Brera
Location: Bucuresti
BZ-76-DIA Quote:
Formula standard dupa oprire este: "Buna ziua/dimineata/seara/sau orice alta formula de salut acceptata de Codul Bunelor Maniere, sunt inspector(/gradul) PabloBVR :naughty: , din cadrul S.P.R.-D.N.(serviciul) Prahova(ex.), v-am oprit pentru ca: ".....", va rog sa-mi inmanati (exclus "prezentati") documentele Dvs. si ale auto condus... (daca cond auto nu intelege/nu vrea sa inteleaga care anume sunt acestea, i se solicita ulterior punctual).

Daca tu esti destul de bine pus la punct cu legislatia, vei intelege din momentul in care ti s-a precizat pentru ce ai fost oprit daca se lasa cu retineri de documente, ulterior fiind optiunea ta daca le prezinti sau nu... (sub sanctiunea aplicabila complementar motivului opririi pentru lipsa unuia dintre/mai multor documente,ori dupa caz, a refuzului prezentarii acestora).

Masurile ce urmeaza a fi luate se comunica abia ulterior verificarii documentelor sau a motivului in sine pentru care ai fost oprit (ex. defectiuni tehnice), insa asa cum precizam, daca stii legislatie rutiera (si e pacat sa n-o cunoastem) vei realiza inca de la inceput ce sanctiuni pot urma / sau nu (e bine de stiut ca pana si avertismentul verbal este o sanctiune perfect valabila !!!)

Multumesc de lamurire.
Eu am vrut sa fac referire la faptul ca, daca politistul poate spune inainte de prezentarea documentelor motivul opririi. Numai bine !

_________________
-Alfa Romeo Brera-
EX: Ducati Monster
EX: Alfa Romeo 159 TI 2.4 Nero'Etna
EX: Alfa Romeo 159 my09 2.0JTDm TI
EX: Renault Twingo 1.2
EX: Fiat Barchetta 1.8
EX: Alfa Romeo 159 my08 1.9JTDm
EX: Alfa Romeo 147 1.9JTD 140cp(soft Tibi)
Ex: Skoda Fabia 1.2 54cp


Top
   
PostPosted: 08 Feb 2011, 22:35 
Offline
User avatar

Joined: 04 Jun 2009, 11:18
Posts: 7899
Car: Vespa
Location: Bucuresti
poate , dar e hot asa ca nu o face ... :lol:


Top
   
PostPosted: 08 Feb 2011, 23:59 
Offline
User avatar

Joined: 19 Mar 2008, 11:33
Posts: 1755
Location: Brasov
Intotdeauna sa aveti in masina un recipient din acela metalic in care se tine bautura, plin cu vodca. In cazul in care sunteti oprit de catre organ si dumnevoastra ati consumat bauturi alcoolice, acele recipient va poate salva.
Cum se procedeaza? In momentul in care organul va pune intrebarea standard, si anume "Ati consumat bauturi alcoolice?", dumneavoastra opriti motorul, luati recipientul, ii beti intreg continutul (recomandabil 0.5 litri), dupa care raspundeti calm: "Acum DA!".
Apoi sunati un prieten sa vina sa va ia masina de acolo.

Offtopic, gasisem asta pe un forum si mi-a parut funny...


Top
   
PostPosted: 09 Feb 2011, 08:57 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2008, 00:23
Posts: 2935
Location: Bucuresti
:blink:
Sa nu fim totusi teribilisti!

_________________
V E R O C U O R E S P O R T I V O


Top
   
PostPosted: 14 Feb 2011, 22:26 
Offline

Joined: 10 Apr 2008, 20:49
Posts: 151
Location: Bucuresti
[color=#FF0000]"Se recomanda ca la rubrica "Mentiuni" sa fie consemnat si comentat strict enuntul din incadrarea faptei cu care nu suntem de acord."[/color]

mi-am adus aminte ca in urma cu cativa ani m-a oprit un politist pe motocicleta, prin piata victoriei, pentru ca faceam poze in timp ce conduceam. in mod normal n-as fi comentat deloc dar omul in loc sa-mi dea amenda s-a apucat sa-mi tina morala. si a facut-o aproximativ jumatate de ora. asa ca l-a rubrica respectiva (mentiuni) i-am scris negru pe alb: "agentul constatator mi-a sugerat ca, 100 lei, ar rezolva micul nostru diferend". a meritat sa platesc amenda pentru fata pe care a facut-o.

si devenind un pic seriosi:
BZ, din punctul meu de vedere, radarurile sunt cel mai usor de contestat in Romania atat din motive procedurale cat si din motive tehnice. dintre motive procedurale as vrea doar sa remarc ca in cele mai multe cazuri in care te opreste agentul (cazul 1 de mai inainte) cel care iti completeaza procesul verbal nu este acelasi agent cu cel care este operatorul radar, acesta din urma fiind agentul constatator, adica legal, cel care ar trebui sa-ti aplice amenda.
strict tehnic: este suficient sa stii un pic de fizica (mai precis efectul doppler) si sa te uiti pe site-ul mph industries (ei produc radarele politie romane) ca sa gasesti zeci de motive pentru care masuratoarea efectuata nu este precisa.

[color=#FF0000]"Si ma vad nevoit sa repet ca respectarea legii este cea mai sigura metoda de a evita sanctiunile si celelalte situatii de conflict cu autoritatile." [/color]
ce frumos suna! as putea comenta 1.000 de ani chestia asta!


Top
   
PostPosted: 14 Feb 2011, 22:38 
Offline
User avatar

Joined: 17 Jul 2008, 19:33
Posts: 1524
Car: Mercedes C Coupe
Location: Berlin
Pai si ce ma ajuta ca stiu efectul Doppler care sta la baza functionarii aparatului radar?
Tocmai de asta ai 10 km/h marja de eroare, pentru ca masuratoarea nu este precisa. Cel mai corect ar fii sa respectam viteza maxima.

_________________
Mercedes C Coupe 192 HP
ex: Alfa 156 SW 2.0TS, 2000
Alfa 156 SW 2.4 JTD 20v, 2003


Top
   
PostPosted: 15 Feb 2011, 00:45 
Offline

Joined: 10 Apr 2008, 20:49
Posts: 151
Location: Bucuresti
@andreiblitz: sunt multe de stiut despre propagarea undelor electromagnetice in atmosfera. uite doar un exemplu: la mhp industries spune ca marele radar bee III nu prea este recomandat sa fie folosit in la o distanta mai mica de 50 m de-alungul liniilor de inalta tensiune. te cate ori ai vazut tu un politist romanesc tinand cont de asta?

in alta ordine de idei de acord cu pastratul vitezei legale (nici pe departe nu sunt vitezoman) dar sa fim seriosi cele mai multe sunt aberante. uite, de ce ar trebui sa merg eu intre bucuresti si urziceni cu 40km/h prin majoritatea satelor? drumul are 2 benzi pe sens exact ca pe DN1. singura diferenta este ca pe DN1 e mai aglomerat.
nu stiu cum sunteti voi: dar pe mine la 40 km/h, pe un drum lat si drept in mijlocul baraganului ma ia instant somnul!

sau de ce majoritatea indicatoarelor de localitate sunt in camp la cateva sute de metri de case si culmea exact langa el sta baietul cu radarul?

sau de ce inventam localitati care nu exista? vezi Tisita (cei care circula spre Bacau stiu unde e)? unde e localitatea? caci in respectivul loc nu exista decat un lukoil.

am "batut" lumea asta cu masina (atat europa cat si dincolo de europa) dar vanat nu m-am simtit decat in romania si bulgaria. cu cateva exceptii: ca de exemplu in Bucuresti


Top
   
PostPosted: 15 Feb 2011, 01:01 
Offline
User avatar

Joined: 17 Jul 2008, 19:33
Posts: 1524
Car: Mercedes C Coupe
Location: Berlin
Nu prea este recomandat...Propagarea undelor electromagnetice in atmosfera si efectul Doppler nu vad in ce masura te-ar ajuta sa combati o amenda. Ai de gand sa mergi cu institutile abilitate si sa faci masuratori in zonele respective? Doar daca stii tu asta si daca stii ca "nu prea este recomandat" nu te ajuta la nimic.

_________________
Mercedes C Coupe 192 HP
ex: Alfa 156 SW 2.0TS, 2000
Alfa 156 SW 2.4 JTD 20v, 2003


Top
   
PostPosted: 15 Feb 2011, 11:37 
Offline

Joined: 10 Apr 2008, 20:49
Posts: 151
Location: Bucuresti
ceva in genul a ce zici tu.

anul trecut am "demolat" o inregistrare radar de 105km/h, pe drumul bucuresti-giurgiu, pe raza comunei calugareni cu acest gen de argumente. spun pe "raza" comunei pentru ca desi radarul era amplasat in dreptul indicatorului primele case erau la cateva sute de metri. mai mult decat atat, am solicitata instantei (judecatorul fiind de acord) ca locul inregistrarii sa nu fie locul amplasarii masinii radar (in localitate) ci locul in care era masina in momentul inregistrarii (~ 100 m in afara localitatii).

ulterior, dupa ce au venit o serie de documente de la politia giurgiu, am descoperit multe alte motive procedurale suficiente pentru anularea amenzii.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 27 posts ]  Go to page 1 2 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited