It is currently 23 Feb 2025, 01:45

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 36 posts ]  Go to page 1 2 Next
Author Message
PostPosted: 02 Feb 2011, 13:17 
Offline
User avatar

Joined: 03 Apr 2007, 16:04
Posts: 40
Location: Bucuresti
Vreau sa intreb daca a mai patit cineva asa ceva. La schimbul de placute de la 41.000 km, masina are 4 ani si o luna, schimb efectuat la service autorizat in Bucuresti, efectiv nu au mai putut scoate "bolturile" de la etriere pe calea normala fara sa le distruga, a trebuit sa cumpar altele noi (cost 270 lei setul) adica 540 lei pentru ambele parti, numai acele bolturi.

Am vazut si eu cum erau bolturile inainte de a fi scoase, efectiv nu se puteau scoate, erau umflate nu se miscau in nici o parte, le-au taiat si pilit ca sa poata sa-mi schimbe placutele. Precizez ca etrierele sunt marca Brembo, masina fiind AR159 2.4 jtdm.
Explicatia primita fost ca sunt temperaturi mari si ca a intrat mizeria dar eu tot nu cred ca este normal sa se intample asa ceva, mai ales la o marca de etrier ca Brembo.

L-a intrebarea mea daca mereu o sa trebuiasca sa schimb si acele bolduri nu am primit un raspuns foarte clar, desi mi se pare ciudat sa ma coste destul de mult un schimb de placute: placute + 540 lei bolturi + manopera.

Am fost eu ghinionist, sunt proaste etrierele sau bolturile respective, s-a mai intamplat si la altcineva.
Precizez ca este al doilea schimb, primul fiind facut la 2 ani cand masina era in garantie, nu stiu daca atunci au fost sau nu probleme.

A doua intrebare este ca dupa acest schimb, la franare de la viteza mica, scartaie placutele actule de efectiv ma dispera, placutele le-am cumparat eu sunt marca Ferodo Premier. A mia utilizat cineva marca asta de placute, imi poate, ma dispera schirtaitul asta la franare. Poate fi si altceva?

Sunt curios. Va multumesc.

_________________
Alfa Romeo 2.4 Mjet 200 CP


Top
   
PostPosted: 02 Feb 2011, 13:30 
Offline
User avatar

Joined: 29 Mar 2007, 19:02
Posts: 2144
Car: 156 GTA
Cand mai schimbi placutele, foloseste


Attachments:
lm508a.jpg
lm508a.jpg [ 48.75 KiB | Viewed 2029 times ]

_________________
1. Denial 2. Anger 3. Bargaining 4. Depression 5. Acceptance ...

The 5 stages of buying petrol.
Top
   
PostPosted: 02 Feb 2011, 13:33 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2006, 20:12
Posts: 4332
Car: 156
Location: Romania
Schimbul de placute stiu ca se face la 30k km pe fata, eu asa le-am schimbat si chiar era nevoie.Ma intreb cum la masina ta a fost necesar de schimbat de doua ori placutele fata in 41k km.Daca se merrge tare cu masina se poate ca atunci sa ai deja nevoie sa le schimbi si pe cele pe spate.De problema cu bolturile insa nu am auzit, dar,da, temperaturile la care se ajunge in cazul franarilor puternice si repetate sunt destul de mari, masina este destul de grea si solicita mult franele.Imi aduc aminte doar ca dupa o coborare pe trans am ajuns jos cu discurile intr-o culoare mov pur.

La treaba cu scartaitul ale mele inca scartaie desi sunt aproape terminate...explicatia am inteles ca ar sta in materiele ecologice care sunt folosite pentru fabricarea placutelor, conform normelor existente.

_________________
now: 2023 Stelvio Competizione 2.0 280hp Q4
ex: Stelvio 2.2Mjet 210hp Q4 Veloce
ex: 156 3.2v6 24v GTA
ex: Giulietta M-air TCT 170hp
ex: 156 3.0 v6 racecar
ex: 159 2.4 Q4 TI
ex: 156 2.0 JTS
ex: 147 1.6ts 120cp


Top
   
PostPosted: 02 Feb 2011, 13:37 
Offline
User avatar

Joined: 15 Mar 2009, 18:42
Posts: 522
Location: cluj
Placutele care scartaie sunt placute ieftine :wink: . Va garantez ca niste placute bune, dar pe care dai ceva in plus, nu fac asa. Si de bolturile de la etrier... chiar va mai minunati ce pot face mecanicii din reprezentante..?


Top
   
PostPosted: 02 Feb 2011, 13:40 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2006, 20:12
Posts: 4332
Car: 156
Location: Romania
Bravo domnu, foarte multa cunostinta ai pus in afirmatia asta, ma intreb care e baza a ceea ce afirmi.
Adica dupa principiul tau placutele de pe masina mea, brembo, sunt ieftine, adica proaste.
Pentru informarea personala incearca sa pui niste ds2500 pe masina, iti va pleca putin pielea de pe fata la franare mai brusca insa si zgomotul va fi ca al unui tren care opreste in gara.

_________________
now: 2023 Stelvio Competizione 2.0 280hp Q4
ex: Stelvio 2.2Mjet 210hp Q4 Veloce
ex: 156 3.2v6 24v GTA
ex: Giulietta M-air TCT 170hp
ex: 156 3.0 v6 racecar
ex: 159 2.4 Q4 TI
ex: 156 2.0 JTS
ex: 147 1.6ts 120cp


Top
   
PostPosted: 02 Feb 2011, 13:42 
Offline
User avatar

Joined: 09 Nov 2010, 08:59
Posts: 2499
Location: Bucuresti
georgeg Quote:
La treaba cu scartaitul ale mele inca scartaie desi sunt aproape terminate...explicatia am inteles ca ar sta in materiele ecologice care sunt folosite pentru fabricarea placutelor, conform normelor existente.
Si ale mele scartaie de ceva timp, fara a fi terminate sau ieftineli. Le-am controlat in mod expres si sunt OK.

_________________
Ford Focus Wagon ST-Line
Ex: Giulietta my2017 2.0 JTDM-2, 175 CP
Ex: Giulietta 2.0 JTDM-2, 170 CP
Ex: FURIA ALBA, AR 159 JTDM, 210 CP


Top
   
PostPosted: 02 Feb 2011, 13:44 
Offline
User avatar

Joined: 29 Mar 2007, 19:02
Posts: 2144
Car: 156 GTA
La franare violenta nu scartaie "prostiile" de ds 2500 :lol: , doar la ceva mai delicat.

_________________
1. Denial 2. Anger 3. Bargaining 4. Depression 5. Acceptance ...

The 5 stages of buying petrol.


Top
   
PostPosted: 02 Feb 2011, 13:55 
Offline
User avatar

Joined: 03 Apr 2007, 16:04
Posts: 40
Location: Bucuresti
La 20.000 km au fost schimbate prima data placutele pe fata, am luat placutele de la dealer. Au scartait putin la inceput, lucru care m-a deranjat, acesta este si motivul pentru care acum am ales sa le cumpar din alta parte, si am ales Ferodo Premier. Nu spun ca sunt cele mai bune placute dar nici cele mai ieftine nu sunt.

Au scartait de prima data dar nu m-am asteptat sa scartaie incontinuu si la orice frana, practic am inceput sa pun frana brusc ca toata lumea se uita la mine la orice frana duin cauza scartaitului.

Unde pot gasi acel spray?

problema cu bolturile nu a mai avut-o nimeni?

_________________
Alfa Romeo 2.4 Mjet 200 CP


Top
   
PostPosted: 02 Feb 2011, 14:03 
Offline
User avatar

Joined: 05 Dec 2006, 11:27
Posts: 485
Location: Bucuresti
Si eu am schimbat placutele la 30k si nu au fost probleme cu bolturile ...... cu prima ocazie o sa urc masina pe rampa sa ma uit si eu la ele ....

_________________
Alfeo / Alfa Romeo 159 2,4Jtdm 200Hp & ElNino / Alfa Romeo 147 TS 1,6 105 Hp
ImageImage


Top
   
PostPosted: 02 Feb 2011, 15:31 
Offline
User avatar

Joined: 15 Mar 2009, 18:42
Posts: 522
Location: cluj
georgeg Quote:
Bravo domnu, foarte multa cunostinta ai pus in afirmatia asta, ma intreb care e baza a ceea ce afirmi.
Adica dupa principiul tau placutele de pe masina mea, brembo, sunt ieftine, adica proaste.
Pentru informarea personala incearca sa pui niste ds2500 pe masina, iti va pleca putin pielea de pe fata la franare mai brusca insa si zgomotul va fi ca al unui tren care opreste in gara.
Placutele au o perioada de rodaj de cca 2-300 km, in care e bine sa nu ai prea mare incredere in ele. De obicei in perioada ai de rodaj mai scartaie un pic. Daca scartaie si dupa... e clar.. Sunt d-alea "scumpe", facute la turci sau unguri :wink:
Nu stiu care dintre voi nu ati innebuni daca la fiecare frana v-ar "canta" rotile. Chiar si eu sunt deranjat, desi am o afectiune serioasa la capitolul auz... Nu e normal ca la o masina cum e alfa sa sune franele ca la autobuz!
Si colegu' , nu am zis ca placutele tale sunt ieftine. Sunt probabil doar niste fake-uri pe care ai dat bani ca pe unele vero. :clapping: Altfel, nu stiu cum iti scartaie..
Si acum astept sa aud pe unii si pe altii cu argumente ca la placutele de frana nu pot exista fake-uri!


Top
   
PostPosted: 02 Feb 2011, 17:11 
Offline
User avatar

Joined: 29 Mar 2007, 19:02
Posts: 2144
Car: 156 GTA
unele placute scartaie, chiar originale!accepta chestia asta

_________________
1. Denial 2. Anger 3. Bargaining 4. Depression 5. Acceptance ...

The 5 stages of buying petrol.


Top
   
PostPosted: 02 Feb 2011, 17:25 
Offline
User avatar

Joined: 15 Mar 2009, 18:42
Posts: 522
Location: cluj
Da, scartaie unele placute, dar nu niste placute premium. Asta accept.


Top
   
PostPosted: 02 Feb 2011, 19:32 
Offline
User avatar

Joined: 23 Mar 2008, 22:24
Posts: 1697
Location: Iasi
vrei sa nu mai scartaie...dai jos discul, pune-l pe strung, elimina bordura lasata pe marginea discului astfel incat sa ajunga discul sa fie cat de cat uniform uzat si ai sa scapi de scartait.
Bolturile blocate am vazut in cazul unor bolturi prost tratate termic. In fine, industria auto nu e aeronautica, calitatea materialelor nu e strict verificata plus ca si bolturile pot fi contrafacute.

_________________
Alfa 156 SW 1,9 JTD 16V


Top
   
PostPosted: 02 Feb 2011, 19:40 
Offline
User avatar

Joined: 29 Mar 2007, 19:02
Posts: 2144
Car: 156 GTA
Nu`s contrafacute, am mai vazut pe etriere brembo problema asta.
Pur si simplu sunt prost intretinute.

_________________
1. Denial 2. Anger 3. Bargaining 4. Depression 5. Acceptance ...

The 5 stages of buying petrol.


Top
   
PostPosted: 03 Feb 2011, 00:02 
Offline
User avatar

Joined: 03 Apr 2007, 16:04
Posts: 40
Location: Bucuresti
Cum adica sunt prost intretinute??? Ce-ar trebui sa fac sa ma duc din 2000 in 2000 de km sa le scoata si sa le bage la loc doar pentru a le curata?

Este posibil ca la schimbul de la 20.000 km, bolturile repuse sa fi fost deformate datorita scoaterii lor si introduse cumva mai fortat si uite asa la 40.000 km m-am trezit cu aceasta problema?

_________________
Alfa Romeo 2.4 Mjet 200 CP


Top
   
PostPosted: 03 Feb 2011, 04:12 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
adisoru Quote:
georgeg Quote:
Bravo domnu, foarte multa cunostinta ai pus in afirmatia asta, ma intreb care e baza a ceea ce afirmi.
Adica dupa principiul tau placutele de pe masina mea, brembo, sunt ieftine, adica proaste.
Pentru informarea personala incearca sa pui niste ds2500 pe masina, iti va pleca putin pielea de pe fata la franare mai brusca insa si zgomotul va fi ca al unui tren care opreste in gara.
Placutele au o perioada de rodaj de cca 2-300 km, in care e bine sa nu ai prea mare incredere in ele. De obicei in perioada ai de rodaj mai scartaie un pic. Daca scartaie si dupa... e clar.. Sunt d-alea "scumpe", facute la turci sau unguri :wink:
Nu stiu care dintre voi nu ati innebuni daca la fiecare frana v-ar "canta" rotile. Chiar si eu sunt deranjat, desi am o afectiune serioasa la capitolul auz... Nu e normal ca la o masina cum e alfa sa sune franele ca la autobuz!
Si colegu' , nu am zis ca placutele tale sunt ieftine. Sunt probabil doar niste fake-uri pe care ai dat bani ca pe unele vero. :clapping: Altfel, nu stiu cum iti scartaie..
Si acum astept sa aud pe unii si pe altii cu argumente ca la placutele de frana nu pot exista fake-uri!
Nu mai insista in prostie, te rog.

Loader, foloseste copper grease, fix ce ti-a recomandat seth, rezolva o multime de probleme ;)


Top
   
PostPosted: 03 Feb 2011, 10:21 
Offline
User avatar

Joined: 15 Mar 2009, 18:42
Posts: 522
Location: cluj
Mda, la alte marci auto se poate sa mearga totul struna, dar la alfa nu.. alfele sunt mai dificile (de parca eu nu am avut vreuna) :bash:


Top
   
PostPosted: 03 Feb 2011, 18:50 
Offline
User avatar

Joined: 28 Mar 2007, 15:16
Posts: 6
Location: Viena
Marile probleme ale mecanicilor de la reprezentante sunt lenea, prostia si cheful enorm sa bage mana pana la cot in buzunarul clientilor (in ordine aleatorie). Asa au ajuns sa imi distruga un set de bolturi de la o roata, pe care le-au strambat in incercarea de a le scoate si a trebuit sa le tai. Pe celelalte 2 le-am salvat folosind cu incredere WD40 la un alt service. Le-au mai si uns cu ceva dupa ce le-au montat si la urmatorul schimb nu am mai avut nicio problema.


Top
   
PostPosted: 03 Feb 2011, 22:26 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2008, 23:49
Posts: 7432
Car: 156GTA/Giulia QV
Location: Bucuresti
adisoru Quote:
Mda, la alte marci auto se poate sa mearga totul struna, dar la alfa nu.. alfele sunt mai dificile (de parca eu nu am avut vreuna) :bash:
offtopic: uite, special pentru tine, o masina cu frane foarte proaste, contrafacute mai mult ca sigur

_________________
Service/Diagnoza/Piese
contact: 0756044202

------------------------------

Maserati 4200 Coupe Cambiocorsa
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde Montreal
Alfa Romeo 164 3.0 v6 Q4
Alfa Romeo 166 3.2 v6 24v TI
Alfa Romeo 156 GTA 3.2 v6 24v
Alfa Romeo 156 2.0 JTS Scuola Sportiva
Ex many others…


Top
   
PostPosted: 03 Feb 2011, 23:15 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2006, 20:12
Posts: 4332
Car: 156
Location: Romania
tzzivii Quote:
adisoru Quote:
Mda, la alte marci auto se poate sa mearga totul struna, dar la alfa nu.. alfele sunt mai dificile (de parca eu nu am avut vreuna) :bash:
offtopic: uite, special pentru tine, o masina cu frane foarte proaste, contrafacute mai mult ca sigur
Frateeeee, ne lasi cu gioarsa asta cu frane fabricate pe vapor turcesc sub pavilion taiwanez....sunt altele de calitate, nu pocnitorile alea de le are pe post de placute de frana. :roll2: .....stiu ca sunt rau, da' nu m-am putut abtine.

_________________
now: 2023 Stelvio Competizione 2.0 280hp Q4
ex: Stelvio 2.2Mjet 210hp Q4 Veloce
ex: 156 3.2v6 24v GTA
ex: Giulietta M-air TCT 170hp
ex: 156 3.0 v6 racecar
ex: 159 2.4 Q4 TI
ex: 156 2.0 JTS
ex: 147 1.6ts 120cp


Top
   
PostPosted: 31 May 2011, 23:29 
Offline
User avatar

Joined: 05 Dec 2006, 11:27
Posts: 485
Location: Bucuresti
Am comis-o si eu. La roata din stanga am reusit cu greu sa scot boltiurile si sa inlocuiesc placutele dar la cea din dreapta desi am folosit degripant .... vedeti rezultatul in poze. Acum nu vad alta solutie decat sa le tai cu flexul si sa le inlocuiesc cu altele noi dar pretul de 270 lei imi pare imens pt doua bolturi ....

PS: chiar si aici scrie ca de obicei se schimba .... HMM


Attachments:
mic1.jpg
mic1.jpg [ 37.44 KiB | Viewed 1548 times ]
mic2.jpg
mic2.jpg [ 51.51 KiB | Viewed 1548 times ]
mic3.jpg
mic3.jpg [ 48.11 KiB | Viewed 1548 times ]

_________________
Alfeo / Alfa Romeo 159 2,4Jtdm 200Hp & ElNino / Alfa Romeo 147 TS 1,6 105 Hp
ImageImage
Top
   
PostPosted: 01 Jun 2011, 11:41 
Offline
User avatar

Joined: 28 Mar 2011, 10:00
Posts: 244
Location: Bucuresti
loader, nu inteleg de ce a trebuit sa platesti TU bolturile pe care ti le-au distrus EI. Te-ai dus in service autorizat (nu la unul de la coltul strazii) pentru schimb de placute, nu de bolturi, nu? Ti le-au terminat cand le-au scos, ei erau buni de plata, nu le dadeam un leu.


Top
   
PostPosted: 01 Jun 2011, 22:52 
Offline
User avatar

Joined: 05 Dec 2006, 11:27
Posts: 485
Location: Bucuresti
Treaba s-a imputit rau, in ideea in care am taiat bolturile, am scos placutele insa partile intepenite din bolturi au ramas blocate in continuare in etrier si nu am reusit neam sa la scot pe masina. Am dat etrierul jos si pe banc am reusit dupa 20 de ciocane sa scot un bolt ... uff mai am unu ... sper sa reusesc sa il scot fara sa distrug etrierul :( O sa fac si niste poze sa vedeti ce a mai ramas din bolturi.
PS: Am comandat deja o pereche noua, in mod normal acestea trebuie sa iasa foarte usor :bash: http://www.youtube.com/watch?v=cHgzwTqiYrs" onclick="window.open(this.href);return false;

_________________
Alfeo / Alfa Romeo 159 2,4Jtdm 200Hp & ElNino / Alfa Romeo 147 TS 1,6 105 Hp
ImageImage


Top
   
PostPosted: 02 Jun 2011, 08:07 
Offline
User avatar

Joined: 06 Dec 2007, 15:36
Posts: 3376
Car: Giulia Q
poate gasesti se le faca cineva la strung , dintr-un material mai rezistent ,gen supapa .

sper sa nu am acelasi sistem si pe franele mele de 305 , pe spate am 90k cu ele si inca mai tin 20k ...imi imaginez
ce armata trebuie organizata cand o sa le schimb. :ohmy:

_________________
159 1.9 jtdM 2007 - 2014
GQV 1750 TCT 2014 -
Stelvio 2.0 Q4 2019 -
Giulia Quadrifoglio 2.9 AT 2024 -


Top
   
PostPosted: 02 Jun 2011, 09:45 
Offline
User avatar

Joined: 08 Jan 2006, 20:00
Posts: 3503
Car: 159-Brera-Spider916
Location: Bucuresti
Se pare ca problema sta in felul urmator , cat timp masina este in garantie acele bolturi se comanda odata cu placutele si se includ in pretul lor , odata iesita masina din garantie este dupa noroc , daca ies usor raman cele vechi daca nu le veti regasi pe nota de plata fiind considerate consumabile. asa cum la unele modele mai vechi sarmele de prindere de pe etrier au fost cu timpul introduse in pachetul cu placute de frana , probabil ca in curand aceste bolturi vor fi oferite cu tot cu placute odata cu generalizarea problemei la un nivel mai mare.

_________________
0751314197


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 36 posts ]  Go to page 1 2 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited