Dragos Quote:
Sunt convins ca niste companii internationale precum cele din care fac parte OMV, Rompetrol, Mol, Lukoil vor falimenta de pe urma celor 3 amaresteni care se vor abtine de la consum.
In primul rand ca nu depind de piata romaneasca, in al doilea rand ca nu depind de consumul facut de persoane fizice.
Draga Dragos, sper ca nu mi-o vei lua in nume de rau daca iti voi explica un pic cum sta treaba in companiile multinationale, ca sa vezi ca, pana la urma, numai o scadere semnificativa a vanzarilor (adica de min 15-20%) va schimba lucrurile.
Orice sucursala sau filiala a unei companii multinationale trebuie sa fie profitabila pe speze proprii si pe teritoriul sau national (in majoritatea cazurilor se evita vanzarile dintr-o sucursala in alta tara). Daca lucrurile merg prost intr-un an, chiar de criza, inseamna o scadere mai mare decat a pietei in genere (ceea ce, in petrol, in Romania anului 2010, inseamna minus cca 20%). Acest lucru va determina o agitatie la sediul central, dureri de cap pentru directorii din Romania si ajutorul dat de firma mama se va rezuma, in ordine la: know-how, vizite ale unor "specialisti" de la baza (care mai mult incurca de multe ori, decat ajuta), chemarea directorilor romani la frecat ridichea si, in cele din urma, un imprumut dat de firma-mama catre fiica ei din Romania, in conditii mai avantajoase decat la banci (dar tot imprumut se cheama).
Daca am ajunge la dificultati financiare reale si nu am mai alimenta (nici persoane fizice, nici firme) la parametrii care sa permita mentinerea marjei de profit a firmelor petroliere, crede-ma ca beculetul rosu se va aprinde la sediul central al acestora si treaba va fi serioasa. Nici protestele, nici plata cu bani marunti, nici furia noastra nu va aprinde acel beculet!
Dar pentru asta trebuie sa ajungem, intr-adevar, in situatia economoco-financiara, in care sa nu ne mai putem permite sa alimentam si vanzarile de carburant sa scada semnificativ, ceea ce, dupa cum stim cu totii, nu se va intampla, fiindca NU o ducem atat de rau pe cat de furiosi suntem (la rece, din pacate).
P.S. Fiind in UE, e, iarasi, logic si normal pentru furnizorii de combustibil, sa vanda cu preturi apropiate de cele din UE, INDIFERENT DE NIVELUL SALARIILOR (cred ca intelegem ca altfel ar veni persoane fizice si chiar juridice din tarile vecine sa cumpere de la noi, fara taxe, afectand grav economiile tarilor de resedinta). Faptul ca avem o marja de cca 10-30% in minus fata de alte tari UE e ceva ce ne avantajeaza.