It is currently 08 Feb 2025, 22:05

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 13 posts ] 
Author Message
PostPosted: 14 Apr 2010, 03:02 
Offline

Joined: 31 May 2007, 17:01
Posts: 58
Draga mea de Alfa (156 SW, 2.4 20v JTD) a inceput sa faca figuri grave. La accelerari bruste in trepte mari (5, 6), motorul se tureaza in gol (rotatiile sar cu 200 rpm si cad la loc, viteza ramane constanta). Am presupus ca e ambreiajul si am dus-o la "specialistii" locali, care m-au sunat azi si mi-au zis ca, in afara de ambreiaj, tre' sa schimb si volanta.
Mi-au dat doua variante - fie una noua, care e cam 800 EUR, fie una "reconditionata", la 400 EUR.
Avind in vedere ca tot cu ocazia asta am schimbat si distributia, si pompa de apa, si un intinzator la cureaua de accesorii, e de inteles ca sunt cam deprimat.

As ramane recunoscator daca mi-ar putea confirma cineva daca exista sau nu volante reconditionate si cum se descurca. N-am chef sa dau banii degeaba pe ambreiaj, ca sa constat ca pana la urma trebuie schimbata si volanta, dar nici nu vreau sa iau reconditionata, ca sa trebuiasca sa o schimb iar in trei-sase luni. Daca tre' sa le schimb cu totul, prefer sa scap de masina acum, avind in vedere ca se pare ca nici turbina nu se simte prea bine.


Top
   
PostPosted: 14 Apr 2010, 07:28 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4330
Car: Alfa Romeo GT BL
Location: 47.1528378,27.588692
Dupa mine e cam absurd sa schimbi volanta. Eu stiu ca atunci cand apar simptome de genul asta, trebuie sa schimbi doar ambreiajul, ba chiar mai mult, doar discul. Volanta se reconditioneaza doar in cazul in care e ovalizata, daca nu ma insel. Nu stiu de ce ti-au zis ei ca trebuie schimbata volanta, ca presupun ca nici n-au verificat-o. Mi se pare un diagnostic pus "dupa ureche"... :? Corectati-ma daca gresesc.

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)


Top
   
PostPosted: 14 Apr 2010, 09:15 
Offline
User avatar

Joined: 29 Mar 2007, 19:02
Posts: 2143
Car: 156 GTA
Gresesti, el are pe 2.4 DMF, care se uzeaza.

_________________
1. Denial 2. Anger 3. Bargaining 4. Depression 5. Acceptance ...

The 5 stages of buying petrol.


Top
   
PostPosted: 14 Apr 2010, 13:20 
Offline

Joined: 31 May 2007, 17:01
Posts: 58
150.500 km. Cel putin asa zice ea. :)
Lumea (alfaowner.com) zice ca DMF asta e slabut(a) pentru cuplul de pe 2.4 20v si de-aia cedeaza.
Paradoxul e ca am vorbit cu indivizii azi si mi-au spus ca au desfacut toata smecheria si ambreiajul e relativ OK - nu nou, dar mai duce - si sa schimb doar volanta. Sau poate fostul proprietar o fi schimbat deja un kit de ambreiaj...


Top
   
PostPosted: 14 Apr 2010, 21:19 
Offline

Joined: 02 Aug 2006, 12:24
Posts: 1140
Location: Bucuresti/Alexandria
Asa facea si a mea si nu am schimbat decit kitul de ambreiaj. Dupa ce am schimbat kitul, mai am uneori tremurul ala specific acestei volante cretine (in general, nu doar la Fiat) dar foarte rar. L-am simtit la muuuulte marci, inclusiv d-alea cu 3 OO..aaa....litere in denumire. N-ai ce ii face, sistemul este pur si simplu cretin, uneori ii banuiesc ca au inlocuit in special pentru defect volanta clasica cu asta cu arcuri inauntru.

Daca tot schimbi volanta, ia macar si alt disc de ambreiaj.


Top
   
PostPosted: 14 Apr 2010, 23:38 
Offline

Joined: 31 May 2007, 17:01
Posts: 58
Acu' faptu' e consumat, ma duc maine sa vad ce si cum. Daca tremura schimb si ambreiajul.


Top
   
PostPosted: 19 Apr 2010, 08:19 
Offline

Joined: 31 May 2007, 17:01
Posts: 58
Ca sa inchid problema: am schimbat volanta si rulmentul de ambreiaj (?) cu o volanta reconditionata, totul pare OK acum, masina nu tremura.
O singura chestie ma roade, la acceleratie puternica acul de rpm urca oarecum in "trepte", adica sare cate 50-100 rpm o data, in loc sa urce gradual. Motorul in schimb se aude bine, nu accelereaza in gol.


Top
   
PostPosted: 23 Nov 2010, 10:13 
Offline

Joined: 20 Oct 2008, 23:40
Posts: 14
Location: Timisoara
Salutare,

Am si eu un 156 JTD 16v, si am simtomele descrise in primul post. Ceea ce este ciudat este ca mi se intampla mai rar ... adica, iarna trecuta am patit-o 1-2 ori tot in viteza 5-6. Pana acuma pauza. Zilele trecute s-a intamplat iarasi aceeasi poveste (cu diferenta ca a urcat acul cu vreo 6-800 ture fara acceleratie). Cum ieri a plouat si a fost destul de frig seara si era si umezeala, mi-am propus sa reproduc problema ... dar degeaba. Pur si simplu nu vroia sa patineze ambreiajul. Am incercat si din turatie mai mica (1700- 2000).


Am vorbit cu un mecanic si am aflat ca in general kitul de ambreiaj se schimba in general cu volanta cu tot (doar in 5-10% din cazuri se pastreaza volanta - asta dupa o constatare corecta) - cum kit-ul de ambreiaj + volanta e pe la 4300 lei, cred ca mai astept putin sa vad daca recidiveaza mai des problema.
Nu stiu daca am probleme cu volanta, la pornire nu ma plang, doar la oprire parca se zguduie putin masina.

E cineva care a circulat mai mult asa sau are aceleasi simptome ?


Top
   
PostPosted: 23 Nov 2010, 13:14 
Offline
User avatar

Joined: 03 Mar 2006, 03:55
Posts: 498
Location: Brasov / Ploiesti / Bucuresti
Si eu patesc la fel, dar mi-a fost dat de inteles ca as putea sa pun volanta cu masa simpla de la motorul de 2.5 V6 + ambreiaj de 2.5 V6 la 1.9JTD si sunt compatibile, in felul asta costurile se reduc, iar volanta cu masa simpla nu se uzeaza. Pret estimativ pt. o volanta de 2.5 V6 200E, pret pt. volanta bimasica de 1.9 JTD 2000 ron, 2300 ron, asa am fost informat cel putin. Deci merita schimbarea.


Top
   
PostPosted: 23 Nov 2010, 13:21 
Offline
User avatar

Joined: 29 Mar 2007, 19:02
Posts: 2143
Car: 156 GTA
Nu sunt compatibile volantele.

_________________
1. Denial 2. Anger 3. Bargaining 4. Depression 5. Acceptance ...

The 5 stages of buying petrol.


Top
   
PostPosted: 23 Nov 2010, 13:28 
Offline
User avatar

Joined: 03 Mar 2006, 03:55
Posts: 498
Location: Brasov / Ploiesti / Bucuresti
Alex mirica mi-a spus ca se poate pune volanta cu masa simpla daca pui si ambreiaj de 2.5 v6. Nu se poate?


Top
   
PostPosted: 23 Nov 2010, 18:20 
Offline
User avatar

Joined: 29 Mar 2007, 19:02
Posts: 2143
Car: 156 GTA
Nu se poate.

_________________
1. Denial 2. Anger 3. Bargaining 4. Depression 5. Acceptance ...

The 5 stages of buying petrol.


Top
   
PostPosted: 24 Nov 2010, 02:41 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Asa crezusem pe vremea aceea, ma indusese in eroare cineva. Nu merge.

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 13 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited