adisoru Quote:
In general cauciucurile de iarna au zgomot de rulare ai mare decat cele de vara, datorita suprafetei de rulare concepute pentru aderenta sporita si a materialului mult mai moale.
paradoxul e ca ale mele Dunlop 3D de iarna sunt mai silentioase decat Bridgestone Turanza de vara. nu stiu cum se face dar asa imi lasa impresia.
parerea mea despre cauciucurile de iarna este in felul urmator: trebuie sa ti cont pe ce suprafete vei rula in aceasta iarna, nu care cauciuc e mai bun pe gheata sau zapada. este clar ca nu poti conduce pe gheata sau zapada in acelasi stil ca pe asfalt curat, de aceea trebuie sa iti ajustezi in consecinta stilul.
eu am ajuns la concluzia ca cel mai mult la noi in tara iarna se ruleaza pe asfalt ud si uscat, dupa care urmeaza zloata, zapada afanata si batatorita, si abia la urma gheata. de aceea am cautat un cauciuc de iarna la care comportamentul sa fie bun pe asfalt ud, uscat, si abia apoi pe zapada. asadar, am cautat ca acvaplanarea sa intervina cat mai tarziu. daca e sa contorizam, din cele 4-4.5 luni de iarna in care mergem cu cauciucuri de iarna, cat timp mergem pe zapada afanata, o sa vedem ca aceasta se intampla nu mai mult de 1.5-2 saptamani. pe zloata mai sunt inca 2-2.5 saptamani iar in rest asfalt ud si uscat. mersul pe gheata nici nu il iau in calcul, el intervenind ocazional, adica pe un drum se intampla sa dam peste cateva zone, cel mult tronsoane acoperite cu gheata. e adevarat ca in acest caz, o zona de gheata de numai cativa metri patrati ar putea fi fatala, insa nici mama cauciucurilor de iarna nu o sa faca minuni. mai degraba un mers preventiv o sa te salveze. este evident ca diferenta intre cauciucurile de iarna si cele de vara este enorma in conditii de iarna. dar un mers grijuliu, preventiv atunci cand conditiile o impun, fac mai mult decat un cauciuc de iarna aflat in funtea clasamentului fata de un cauciuc aflat la coada.
alt aspect important este acela al numarului de cauciucuri de sezon sunt plasate pe masina. unii, in incercarea de a salva ceva bistari isi cumpara 2 cauciucuri de iarna pe care le monteaza pe fata, ca vezi doamne acolo e nevoie de tractiune (la masinile cu tractiune fata, evident). greseala este imensa si se pun in pericol viata celor din masina cat si pe a celorlanti participanti la trafic.
da, da, stiu ca o sa fie cativa care o sa imi spuna ca asa au mers ierni la rand si uite ca nu au patit nimic. eu as zice sa nu isi forteze norocul.
mi se pare lipsa de respect pentru pasagerii din masina sa ii transporti cu o masina nepregatita pentru conditiile de drum. practic oamenii, pasagerii ma refer, isi pun viata in mainile soferului, acesta are responsabilitatea sa ii transporte in siguranta. stiu ca suna dramatic, dar cam asa cred eu ca sunt lucrurile. sa ma contrazica cine crede ca gresesc.