Chiar cu riscul de a vira, periculos, catre penibil, lansez si eu o parere in acest caz. Oricum, va rog sa o luati ca parerea unui om absolut normal, fara pretentii de mare cunoscator, dar, cu toate astea, fan Alfa.
De ce m-ar dezamagi trecerea AR la Volkswagen? Pentru ca:
1. Ceea ce m-a atras foarte tare, mereu, la Alfa este acel stil si "inima", recognoscibila din prima secunda cand TE UITI si ASCULTI o asemenea masina. Cat despre condus si motoare, poate ca unele marci germane au versiuni mult mai evoluate tehnic (ca niste nemti ce sunt), dar performantele Alfa sunt bune si compensate de restul de avantaje.
2. Ii cunosc pe "nemti" nu numai din domeniul automobilelor. Fara indoiala vor trage Alfa in banda, neascunzandu-si ura si dispretul fata de stilul italienilor, facand sa coboare si asupra Alfei aceeasi mentalitate lipsita de orice culoare si fantezie care caracterizeaza intreg grupul Volkswagen. O singura marca cunosc mai terna si lipsita de fantezie decat VW: Toyota.
3. Exercitiile de design si stil, exersate pe Volkswagen, mie, unul, imi starnesc rasul si un fel de mila. Ganditi-va doar la ultimele face-lifturi ale Passatului si Golfului, in incercarile disperate ale constructorului german de a tine pasul cu francezii si italienii. As dezvolta, dar nu am timpul si spatiul necesar.
4. Nu cred, repet, asa cum ii cunosc pe nemti din multe alte domenii, ca vor duce marca AR undeva la nivelul Audi. Nu vor permite unei marci italienesti (dusman de moarte pana nu de mult) sa dea fiori marcii lor premium, in care sta toata mandria grupului german. Probabil o vor pastra ca o alternativa ceva mai stilata si frumoasa a VW, pentru ciudatii care cauta si altceva decat borduri negre si inexpresive si linii mai deosebite sau design mai vizibil.
5. Fiabilitatea grupului VW e de mult un mit. Am facut un test cu cunoscutii mei care ar alege "masina germana" (sau, cum spune un prieten, "sa nu iti iei niciodata masina frantuzeasca sau parfum german"): uitati-va cate masini cu un stop sau far defect vedeti pe strada si numarati cate sunt din grupul VW. Veti avea o surpriza... Iar daca veti consulta un mecanic sau veti intra pe forumurile VW, veti mai avea una... si, din nou, fiabilitatea Alfelor, asa cum stim cu totii, e iarasi un mit negativ ce dateaza din alte vremuri.
6. Ne enerveaza multe la Alfa sub patronajul FIAT, dar sunt sigur ca pe cei mai multi membri ai acestui forum i-ar enerva si mai multe la Alfa sub VW.
Am avut ocazia sa merg de mai multe ori si am cunoscut bine posesori de Audi A4. Atat vreau sa spun: cine si-ar dori ca Alfa 159 sa semene cu asa ceva, chiar isi merita Audi-ul!
Si, ca sa citez un coleg al meu, care conduce Passat cu motor pe benzina, 170 CP (deci nu cel mai comun motor), dupa ce a condus Alfa mea de la Cluj la Bucuresti, cu chiote si hohote pe Dealul Negru: "ce masina ai, Lucica!...".
7. As vrea un motor de 3.0 pe Alfa. Dar parca as vrea unul dezvoltat de italieni...
Si cu asta inchei, simtindu-ma mandru de fiecare data cand ies cu Alfa pe strada, bucurandu-ma de fiecare moment la volan, din (aproape) toate punctele de vedere, fiind altfel printre acele multe, negre, dealtfel onorabile, masini nemtesti.