It is currently 20 Nov 2024, 06:46

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 17 posts ] 

ce suma puteti aloca?
500-1000 euro 34%  34%  [ 23 ]
1000-2000 euro 40%  40%  [ 27 ]
2000-4000 euro 15%  15%  [ 10 ]
peste 4000 euro 10%  10%  [ 7 ]
Total votes: 67
Author Message
PostPosted: 04 Dec 2006, 18:36 
Offline
User avatar

Joined: 11 Jan 2006, 12:06
Posts: 2128
Location: Brasov
incerc prin acest post sa studiez fezabilitatea unui garaj de tuning care sa se ocupe strict de majorarea performantelor unei masini stock. As vrea sa imi raspundeti cat se poate de concret ca sa imi dau seama daca proiectul meu este fezabil sau nu. Pentru asta as vrea sa imi dati sume reale, conforme cu puterea vostra financiara si nu ce ati vrea sa faceti daca ati avea bani. Daca lucrurile ies cumva intr-o directie pozitiva este posibil ca in viitorul apropiat sa avem un tuning garage pentru alfa romeo

_________________
Razvan Patrascu

-------------------------------------
Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 120 CP
Alfa Romeo GTV V6 3.2 270CP
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 101CP
Alfa Romeo 33 boxer 1.7 16V QV 140CP
Ex. Alfa Romeo GTV V6 2.0 Turbo 240CP


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 04 Dec 2006, 18:42 
Offline
User avatar

Joined: 18 Feb 2006, 19:39
Posts: 10325
Car: o cisterna
Location: Kronstadt
Frane(discuri/placute),bucsi powerflex,CDA,remap,eventual evacuare.
Cam asta as modifica viitoarei Alfe.Ma incadrez intr-un buget de 1000 de coco? :roll:
Cam pe aici s-ar situa un buget realist pe care sunt dispus sa il investesc.

_________________
156 2.0 TS
156 SW 2.0 JTS
166 2.4 JTD TI
916 Spider 3.0 Arese
159 SW 1.9 JTDm


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 04 Dec 2006, 18:49 
Offline
User avatar

Joined: 11 Jan 2006, 12:06
Posts: 2128
Location: Brasov
o sa dau cate un raspuns fecaruia ca sa nu transformam topic-ul intr-o zona de polemici.
Marius, ce vrei tu se incadreaza in zona 1000-2000 daca vrei chestii performante. Ca idee un kit powerflex este aproximativ 500 euro. Placute si discuri costa aprox 350 euro. Evacuare (doar toba finala) aprox 250 euro. Iar chip aprox 300 euro.
Ideea este ca daca voi porni acest proiect voi cauta sa vad ce doreste proprietarul de la masina si eu sa i propun anumite solutii in anumite bugete.

_________________
Razvan Patrascu

-------------------------------------
Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 120 CP
Alfa Romeo GTV V6 3.2 270CP
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 101CP
Alfa Romeo 33 boxer 1.7 16V QV 140CP
Ex. Alfa Romeo GTV V6 2.0 Turbo 240CP


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 04 Dec 2006, 19:15 
Offline

Joined: 26 Aug 2005, 21:18
Posts: 4960
Am pus prima varianta, eu sunt cam stramtorat, mai ales in aceasta perioada, dar la anul, as investi intr-un chip tuning si poate inca ceva , in functie de buget. Nu imi permit din pacate sa investesc atat cat mi-as dori, foarte mult nici nu are rost in JTD-ul meu, dar eleronul l-am pus, o toba finala si un chip si-ar mai gasi rostul...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 04 Dec 2006, 19:30 
Offline
User avatar

Joined: 07 Nov 2005, 14:54
Posts: 2959
Location: Oradea
Nici eu nu sunt deloc okey cu banii acum, dar pt un stage 1 - adica remap, CAI (cold air intake), evacuare cat-back - ar ajunge un buget de 1000 de euro. Ba chiar mi-as permite sa zic ca ar putea include si o betie de un weekend :oops:
Am votat prima varianta pt ca, pt moment, cam atat mi-ar ajunge si sper ca in anul ce urmeaza sa finalizez acest stage si sa privesc inainte spre 2, 3 :D Deja am inceput cu CAI Pipercross care a costat ~300 de euro
E drept ca s-ar putea papa foarte usor si sume de 7-8000 de euro pe tuning de performante (vezi "rafturile" de la Autodelta). Dar probabil intr-o alta viata... :(

_________________
Alfa Romeo 156 1.6 TS 120hp +Chiptuning +Cold Air Intake


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 04 Dec 2006, 21:02 
Offline
User avatar

Joined: 11 Sep 2006, 15:54
Posts: 1018
Location: Oradea
Trebuie sa ma limitez la prima varianta deocamdata, asadar...CDA, arcuri/amortizoare sport, toba finala sport.

_________________
Alfa Romeo 155 Q4 '95 WB
Alfa Romeo per sempre !


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 04 Dec 2006, 22:04 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
1500-2000 euro... CDA, arcuri, evacuare si la final unichip. Cam atat.

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 04 Dec 2006, 23:07 
Offline
User avatar

Joined: 11 Jan 2006, 12:06
Posts: 2128
Location: Brasov
sfatul meu ar fi sa nu luati cate o bucatica din fiecare si sa aveti o masina rezultata doar din compromis. Cel mai bine este sa iti stabilesti cate un buget pe etape. De ex tren de rulare: Jante, gume, arcuri, amortizoare, bucse, bare de stabilizare, dom bar = buget. Sistem de franare: discuri, etrieri, placute, furtune sau kit cpmplet si asa mai departe la toate capitolele. Este bine sa le faci pe rand si nu cate un pic din fiecare pentru ca performantele sunt direct dependente de fiecare componenta. De ex nu are rost sa investesti in frane inainte de a investi in marirea puterii motorului. Daca ai bagat bani in motor si ai minim 30 CP mai mult decat stock atunci treci la frane. Sau, in cazul bugetului interminabil :D le faci pe toate odata. Atunci cand investesti in tuning (prin tuning a nu se intelege styling: eleroane, spoilere praguri etc) trebuie sa ai mai intai cateva intrebari vis a vis de masina. Ce vrei de le ea? Mai multa stabilitate? Mai multa putere? Demaraj? etc. si in functie de toate astea sa iti iei anumite componente. Daca o sa imi iasa socotelile sper sa pot pune pe picioare proiectul intr-un timp rezonabil si sa fac ceva cu adevarat profesionist. Asa ca sa imi tineti pumnii :D

_________________
Razvan Patrascu

-------------------------------------
Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 120 CP
Alfa Romeo GTV V6 3.2 270CP
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 101CP
Alfa Romeo 33 boxer 1.7 16V QV 140CP
Ex. Alfa Romeo GTV V6 2.0 Turbo 240CP


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 05 Dec 2006, 00:16 
Offline
User avatar

Joined: 13 May 2006, 10:56
Posts: 1987
Location: Bucuresti
Hai sa-ti dau si o alta abordare.... In cazul unui pasionat, si suntem multi pe aici, bugetul merge spre masina in proportie destul de mare si destul de constant. Eu am boala cu muzica, si cu toate ca multi ar spune ca ce am acum e mai mult decat deajuns, eu mereu gasesc cate ceva de adaugat.
Plus ca acum mai vrei si o toba, maine trebuie sa schimbi placutele, sau bucsele la cinestie care bara sau bascula, si daca tot trebuie schimbate, mai bine mai pui ceva bani si iei unele racing/sport/carbon/flex/etc/etc....

Eu unul asa sunt, mai bine mananc azi biscuiti si-mi mai iau un tv tunner( :lol: )...prietenii stiu de ce.....

_________________
Alfa GT, 2.0 JTS, 166 CP
ex Alfa 156 SW 1,9 JTD 110 CP
ex Alfa 147, 1.6 TS, 105 CP


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 05 Dec 2006, 00:44 
Offline
User avatar

Joined: 07 Nov 2005, 14:54
Posts: 2959
Location: Oradea
Razvan, interesant felul tau de a vedea tuningul si nu zici tu prostii :)
Dar eu am observat ca se practica "stage"-urile. Adica intai faci modificarile primare, sa zic asa, pe urma te gandesti la chestiile ce pot aduce mai multa performanta. Eu personal prin performante inteleg si handling..

Luam o Alfa cu un motor pe benzina aspirat, sa zicem 1.6-le meu de 120 CP. Din remap sunt promisi 12 caluti, din CAI mai primesti vreo 6-7, iar dintr-o evacuare cum ziceam mai sus mai primesti vreo 6. Atentie - caii astia nu se aduna matematic. Deci dupa toate modificarile astea as estima o putere de aprox 140CP. Pt toate astea ajungi undeva la 900-1000 de euro.
Pe urma te gandesti ca vrei mai mult... si bagi mana si mai adanc in buzunar si vii cu axe cu came, galerie de evacuare, eventual injectoare schimbate - remap la toate astea, si obtii un plus de (sa zicem) inca 25-30 CP. Deja te gandesti la frane si stabilitate. Si tot asa..
Pe urma vrei si mai mult si te bagi la Stage3. Pui o turbina, un blow-off, o instalatie nitro, pistoane forjate, volanta usurata, frezezi vibrochenul, sa nu uitam ambreiajul.. si iar bagi si mai adanc mana in buzunar (da' vreau sa zic foarte adanc!!!). Si cand tragi linie vezi ca s-au dus aproape 10.000 de euro pe chestii de performante, facand din masina care arata stock, sa fie printre cele mai puternice din clasa :twisted:

Sa luam un motor JTD de 116 cai.. In prima faza: remap. Ai aprox 30CP din start. CAI nu se merita la diesel deci sarim peste el ca sunt bani aruncati 'alela. La evacuare.. hmm.. nush ce sa zic... :?
Pe urma schimbi injectoare, turbina mai mare, intercooler (pus nou, daca nu este sau schimbat cu unul mai mare). E alta faza de modificare. Care impune costuri mai mari.

Ca si concluzie pe masura ce avansezi cu "Stage"-urile constati ca (,) cel mai eficient (randament/pret) e stage1... Asta il faci din pasiune.. si treptat, avansand, ajungi sa o faci din nebunie :twisted: Nu de alta, dar sunt lucrari mai scumpe care iti dau performante oarecum sub asteptarile pretului si esti tentat sa zici oribilitatea "Nu se merita" :shock:
Faza cu stage-urile nu e trecuta in vre-un "Manual de Stage-uri pt tuningul de amatori". Stage-urile nu sunt delimitate exact de anumite proceduri.. Ce v-am zis e cu aproximatie...

Sper ca nu v-am plictisit. Inca nu sunt inginer (mai am 3 ani) aproape tot ce v-am zis e din trasul cu ochiul si cu urechea in gradina pasionatilor/nebunilor
Mama mama ce as face eu cu masina mea de-as avea banu' :twisted:


ma duc sa beau o bere...

_________________
Alfa Romeo 156 1.6 TS 120hp +Chiptuning +Cold Air Intake


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 05 Dec 2006, 09:37 
Offline
User avatar

Joined: 11 Jan 2006, 12:06
Posts: 2128
Location: Brasov
Alex_Alex are dreptate cu stage-urile. Insa eu nu am spus ca nu trenuie facuta o masina in stage-uri. Ce am vrut sa subliniez, in special catre cei care isi modifica masina pentru prima data, este ca orice modificare trebuie sa fie rezultatul unei necesitati. Pomeneai de manevrabilitate. Normal ca nu faci toata partea care tine de manevrabilitate pana la ultimul nivel posibil dar motorul are de fapt 105 CP ca bagi banii degeaba. Ideea este in felul urmator. Iti propui ceva, de ex manevrabilitate. Ok. Stage 1 inseamna sa pui cateva componente aftermarket la trenul de rulare iar dupa ce faci asta sa intrii putin in motor. De fiecare data cand vrei mai mult fiecare "zona" modificata a masinii trebuie sa fie direct proportionala cu nivelul la care s-a ajuns in alte domenii pe acea masina. Ai obtinut manevrabilitate, automat treci la cresterea puterii care dupa sine implica frane mai performante si tot asa pana nu mai stii ce sa mai faci. Oricum, ultimul nivel de modificari, cel in care ai scos absolut totul din masina, este unul la care foarte putini ajung. Costa enorm, poate de 2x cat a fost masina noua si daca nu esti profesionist in ale curselor auto sunt bani aruncati pe geam. Ai o masina de curse cu care o sa mergi cu treptele 1 si 2 prin bucuresti iar dupa jumatate de ora in trafic o sa te lase nervii. Fiecare schimbare de viteze va fi un exercitiu de concentrare pentru a nu te trezi cu masina infipta in cea din fata ta. Nu stiu cati dintre voi au condus masini cu axe cu came racing, ambreiaj sinterizat de grupa N si tren de rulare extrem de rigid. O masina de genul asta nu mai are nimic de a face cu una de strada. Raspunde instantaneu la orice comanda si nu mai este o masina de oras. Deci in toate trebuie o limita daca conditiile de utilizare a masinii o cer.
Ideea mea este de a face un garaj de tuning iar cand spun asta in nici un caz nu ma gandesc la Pimp my ride ci la Autodelta. Vreau sa fac masini performante la preturi echitabile si la un nivel profesional foarte ridicat. Deocamdata sunt la faza de studiu. Eu nu sunt profesionist in tuning insa vreau sa ajung sa am o echipa profesionista care in timp ma va forma si pe mine. Ceea ce am invatat insa despre tuning pana acum ma ajuta sa ofer intr-o anumita masura informatii valabile care la randul meu le am de la profesionisti. Cand spun profesionisti ma refer la piloti de raliu si la mecanicii lor sau la persoane care au modificat deja destule masini de strada ca sa imi poata da mie sfaturi. Sper sa nu par genul de persoana care "face pe desteptul" pentru ca intentia acestui chestionar este de a-mi da seama ce fel de produse de tuning cere piata. Va trebui sa decid un nivel de dotari al garajului care inseamna o investitie oricum foarte mare. Insa raspunsurile voastre ma ajuta indirect sa imi dau seama care sunt echipamentele necesare la inceput.

_________________
Razvan Patrascu

-------------------------------------
Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 120 CP
Alfa Romeo GTV V6 3.2 270CP
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 101CP
Alfa Romeo 33 boxer 1.7 16V QV 140CP
Ex. Alfa Romeo GTV V6 2.0 Turbo 240CP


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 05 Dec 2006, 10:52 
Offline

Joined: 26 Aug 2005, 21:18
Posts: 4960
Razvan, oricum, din punct de vedere si al unei afaceri, banuiesc ca vei primi si alte masini, nu numai Alfa.. :? Ar fi in interesul afacerii tale zic eu.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 03 Mar 2007, 19:35 
Offline
User avatar

Joined: 01 Aug 2007, 09:07
Posts: 191
Location: Tecuci
Salutara ideea lui alfa 33,eu zic ca daca ai deschide afacerea ai avea destui clienti cat sa faci profit din treaba asta. :D Si numero 2 tuningul nu este numai tehnic esti si optic,deci cine vrea poate sa isi puna pe masina numai neoane si eleroane,fara ai face tuning tehnic. :lol:

_________________
Alfa 156, 1.8 TwinSpark, azzuro-gabbiano, nr CB-639-LB (Italia)
Alfa 156, 2000, 2.0 selespeed

Ex. Alfa 155 1995, 1.7ts
Ex. Opel Kadett gsi


Top
   
PostPosted: 25 Jan 2009, 16:15 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6688
Location: Brasov... oarecum.
Salut,
Nu stiu daca mei e de actualitate topicul asta, insa agreez nespus ideea tuningului ce se refera mai mult la partea tehnica a masinii si mai putin la partea optica (sa zicem in proportie 90/10 tehnic/optic). Adica agreez tuningul de caroserie, ca sa ii zic asa, doar in masura in care trebuie sustinuta partea tehnica. Exemplu: am marit foarte mult puterea masinii si am nevoie de apasare suplimentara pe o anumita punte prin adaptarea une aripi, spoiler, sau cum s-o numi el; priza de aer in cazul in care este nevoie de ea; etc., etc.

Am un 147 cu un motor de 150cp si tractiune pe puntea fata, ceea ce e suficient pentru tractiunea fata. Daca as avea nevoie de mai mult mi-ar trebui un diferential cu alunecare limitata, ceea ce a-l pune ulterior ar costa prea mult, mai bine vand si cumpar varianta Q2. Sau daca vreau mai multa putere va trebui sa caut o masina cu tractiune spate sau 4x4.
Revenind la cat as investi eu: am aproximat undeva la 2000-2700euroi inclusiv manopera. M-am gandit in special la elemente de rigidizare a caroseriei si la elemente de siguranta. In prima faza o bara de rigidizare fata. As pune si in spate, dar singurul model pe care l-am vazut presupune gaurirea caroseriei iar in acest fel as pierde garantia la caroserie. Tot in aceasta prima faza as schimba barele de torsiune fata si spate cu unele cu caracteristici de torsiune imbunatatite (parca inclinarea caroseriei este prea ampla in curbele luate in forta). Intr-o a doua faza as schimba discurile si placutele franelor cu unele cu coeficienti de frecare mai mari (am observat un efect de oboseala a afranelor atunci cand trebuie sa reduci considerabil viteza, sa zicem de la 170 la 30).

Iar un al treilea pas care este optional si care presupune fonduri suplimentare, se refera la un set de amortizoare mai performante prin prisma acuratetii filtrarii si nu prin raportul amortizarii (adica unele care sa pastreza taria celor din fabrica, dar care sa fie ceva mai rafinate). Din punct de vedere al tariei suspensiei mi se pare suficient de rigida, mai ales ca din motive subiective (de sanatate :disgust1: ) nu as suporta o suspensie mai tare. Iar ca inaltime a masinii, si asa mi se pare destul de joasa pentru drumurile din Romania.

Poate tot inclus in prima faza as include si un scut mai sanatos sub motor, tot din cauza drumurilor din Romanica :(

Din pacate masina e in garantie si nu stiu cate din aceste modificari poate suporta, dar asta ramane sa ma interesez la cei de la reprezentanta.
In rest sanatate si spor la treaba daca punerea pe picioare a "atelierul de tuning" mai este de actualitate.

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 05 Feb 2009, 23:24 
Offline

Joined: 05 Feb 2009, 22:25
Posts: 1
Location: Bucuresti,Dr.taberei
Salut ,sunt nou pe forum desi am mai citit cite ceva pe aici am ALFA 147 T.S din 2001 cind m-am indragostit de aceasta masina .Ideea ta de a face un service(magazin) performant in viitor mi se pare super OK dar o sa-mi spun parerea vis-a-vis de problemele cu care m-am confruntat eu no1 piese si accesorii pe stoc (in 2005 cind am inceput modificarea masinii am asteptat 3 luni pt. un kit K&N)un alt prieten pe care l-am virusat cu Alfa a stat in 2008 2 lunipt. acelasi kit ,pt. o evacuare completa REMUS (scos catalizator)teava in 2006 am stat 2 luni ,in 2008 acelasi prieten a stat 45 zile ,pt. un mic tuning(cam ce fac baietii de la ANGEL TUNING UK) m-am dus pina in Timisoare unde din pacate baietii au plecat din 2007 spre meleaguri mai primitoare.Deci fara sa vreau sa jignesc cit esti dispus sa bagi in stocuri ?Pt. ca altfel(fara stocuri )nu ai fi decit un alt mag. sau dealer care aduce piese pe comanda .Inca o data i-mi cer scuze a fost doar o intrebare P.S din 2007 n-am mai pornit masina,motivul 2 copii si o masina mai mare ,de familie iar azi cu baterie noua ,Recharger K&n filter kit din prima poate d'aia m-a cuprins nostalgia .O seara buna va doresc!P.S daca le-as avea imediat (piesele)4000 -5000


Top
   
PostPosted: 06 Feb 2009, 00:30 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
Razvan, nu vreau sa te descurajez, insa e probabil cea mai neprofitabila idee pe care o poti avea, din pacate. Daca studiezi forumul vei vedea ca majoritatea persoanelor de pe aici inteleg prin tuning ba o evacuare schimbata, ba remap, ba un filtru. Nu vreau sa jignesc pe nimeni, dar, din nefericire, tuning-ul la Alfa este cam la fel de rar ca la ... Volvo sa zicem.
Exista putine piese/optiuni, cele existente sunt ori scumpe ori cam slabe, and above all, exista putini clienti. Ca sa renteze o astfel de investitie, ca la urma urmei investesti ceva, nu faci pe genunchi treaba, trebuie sa ai un target mai larg, sa vinzi in mod constant, nu 2 filtre si 3 placute pe luna.
Pe mine personal, nimic nu m-ar face mai fericit decit sa existe in Romania un garaj care sa faca tot ce vreau eu, sa gasesc tot ce vreau eu sau sa poata aduce, etc etc. Numai ca asta ar insemna ca tu, sa cel ce are garajul/service-ul respectiv, sa piarda bani, pentru ca mie de exemplu imi vinzi odata, indiferent de suma, piesele respective, dupa care bye bye, ai saturat piata more or less.


PS. That being said, daca pina la urma vei deschide asa ceva, ma ai sigur drept client ;) Suma la care se ridica tot ce vreau eu sa fac este de peste 25k Euro, insa asta nu inseamna ca am banii astia :(


Top
   
PostPosted: 06 Feb 2009, 12:44 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15258
Car: 115/960
Location: Bucuresti
ma, in primul rand, ce va veni acum, subiectul e vechi de 2 ani :lol: razvan a renuntat de mult la idee!
in al doilea rand nu e chiar asa, poate oi fi eu vreun norocos, dar nu am bagat prea multi bani in intretinerea GTului pana acum..

_________________
4C | Spider S4 2.0
ex Stelvio 2.0T | GTV 916 3.0 V6 | GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 17 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited