Razvan, interesant felul tau de a vedea tuningul si nu zici tu prostii
Dar eu am observat ca se practica "stage"-urile. Adica intai faci modificarile primare, sa zic asa, pe urma te gandesti la chestiile ce pot aduce mai multa performanta. Eu personal prin performante inteleg si handling..
Luam o Alfa cu un
motor pe benzina aspirat, sa zicem 1.6-le meu de 120 CP. Din remap sunt promisi 12 caluti, din CAI mai primesti vreo 6-7, iar dintr-o evacuare cum ziceam mai sus mai primesti vreo 6.
Atentie - caii astia nu se aduna matematic. Deci dupa toate modificarile astea as estima o putere de aprox 140CP. Pt toate astea ajungi undeva la 900-1000 de euro.
Pe urma te gandesti ca vrei mai mult... si bagi mana si mai adanc in buzunar si vii cu axe cu came, galerie de evacuare, eventual injectoare schimbate - remap la toate astea, si obtii un plus de (sa zicem) inca 25-30 CP. Deja te gandesti la frane si stabilitate. Si tot asa..
Pe urma vrei si mai mult si te bagi la
Stage3. Pui o turbina, un blow-off, o instalatie nitro, pistoane forjate, volanta usurata, frezezi vibrochenul, sa nu uitam ambreiajul.. si iar bagi si mai adanc mana in buzunar (da' vreau sa zic foarte adanc!!!). Si cand tragi linie vezi ca s-au dus aproape 10.000 de euro pe chestii de performante, facand din masina care arata stock, sa fie printre cele mai puternice din clasa
Sa luam un
motor JTD de 116 cai.. In prima faza: remap. Ai aprox 30CP din start. CAI nu se merita la diesel deci sarim peste el ca sunt bani aruncati 'alela. La evacuare.. hmm.. nush ce sa zic...
Pe urma schimbi injectoare, turbina mai mare, intercooler (pus nou, daca nu este sau schimbat cu unul mai mare). E alta faza de modificare. Care impune costuri mai mari.
Ca si concluzie pe masura ce avansezi cu "Stage"-urile constati ca (,) cel mai eficient (randament/pret) e stage1... Asta il faci din pasiune.. si treptat, avansand, ajungi sa o faci din nebunie
Nu de alta, dar sunt lucrari mai scumpe care iti dau performante oarecum sub asteptarile pretului si esti tentat sa zici oribilitatea "Nu se merita"
Faza cu stage-urile nu e trecuta in vre-un "Manual de Stage-uri pt tuningul de amatori". Stage-urile nu sunt delimitate exact de anumite proceduri.. Ce v-am zis e cu aproximatie...
Sper ca nu v-am plictisit. Inca nu sunt inginer (mai am 3 ani) aproape tot ce v-am zis e din trasul cu ochiul si cu urechea in gradina pasionatilor/nebunilor
Mama mama ce as face eu cu masina mea de-as avea banu'
ma duc sa beau o bere...