It is currently 09 Feb 2025, 02:44

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 22 posts ] 
Author Message
PostPosted: 23 Oct 2010, 08:47 
Offline

Joined: 23 Oct 2010, 08:36
Posts: 18
Location: Hunedoara
Am "rascolit" putin forumul sa vad daca gasesc o problema asemanatoare si cum nu am gasit (sper sa nu fi cautat superficial) am decis sa deschid acest topic)
Am cumparat de o saptamana o alfa 156 motor 2.0 16v benzina, dar am probleme la prima pornire (cu motorul rece) i dau cheie, pleca frumos, dar dupa 2 minute daca o las la relanti incepe sa scada turatia si se ineaca si moare, iar daca plec frumos de pe loc imediat dupa ce o pornesc...... din nou se ineaca..... (trebuie sa apas acceleratia... aproape la maxim ca sa o tin cat de cat turata sa nu moara motorul), dupa ce se incalzeste putin motorul (apa indica peste 60 de grade aprox.) nu mai am nici o problema,.... la fel daca opresc o ora..... si nu a apucat motorul sa se raceasca de tot... porneste si merge ok :scratch: , problema apare doar daca o las... mai mult de 3-4 ore.....
ceva sfaturi....? :?:


Top
   
PostPosted: 23 Oct 2010, 08:55 
Offline
User avatar

Joined: 27 Sep 2010, 15:59
Posts: 10
Location: Iasi
Cred ca ai probleme cu socul electronic la Alfa nu am avut probleme dar am avut alte masini la care am intampinat problema aceasta.


Top
   
PostPosted: 23 Oct 2010, 21:14 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Curata clapeta, da-i un reset apoi idle learn. Ar trebui sa se rezolve problema.

Later edit: Nu demonta clapeta sa ajungi la motorase sau potentiometri, ca n-o mai pui la punct in veci! Cunosc destule personaje care au curatat de tot clapeta. Definitiv.
Doar desfaci cele 4 suruburi care prind clapeta de admisie, cureti fluturele si cilindrul cu degresant bine-bine de tot si apoi reset si idle learn. E arhisuficient!

Din ce oras esti? Completeaza-ti profilul, te-am ajuta mai bine.

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
PostPosted: 23 Oct 2010, 23:00 
Offline
User avatar

Joined: 20 Sep 2010, 02:05
Posts: 71
Car: Alfa Romeo 145
Location: Focsani,Vrancea
La fel patesc si eu la a mea. :( Dimineata cand vreau sa plec usor de pe loc se ineaca si moare. O tin cat de cat turata sa plec ..iar dupa cativa metri de mers revine aproape de relanti ..si dupa alti metri revine total ..sa am oare probleme la soc , sau tot clapeta ...?

_________________
Image


Top
   
PostPosted: 24 Oct 2010, 07:30 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Din ce an e? Mi se pare ca ai fix aceeasi problema.

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
PostPosted: 24 Oct 2010, 15:51 
Offline
User avatar

Joined: 20 Sep 2010, 02:05
Posts: 71
Car: Alfa Romeo 145
Location: Focsani,Vrancea
1999. Mi-a zis cineva de clapeta de la acceleratie ..la fel cum ai zis tu

_________________
Image


Top
   
PostPosted: 24 Oct 2010, 18:54 
Offline

Joined: 23 Oct 2010, 08:36
Posts: 18
Location: Hunedoara
alex,
Din Hunedoara sunt, ok, am inteles cu clapeta, dar nu inteleg prea bine ce inseamna idle learn, cat despre reset? sa-i scot borna la baterie? sau cum se poate "reseta"?
Multumesc


Top
   
PostPosted: 24 Oct 2010, 19:44 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Cu un tester gen Examiner sau Alfadiag.

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
PostPosted: 24 Oct 2010, 23:47 
Offline
User avatar

Joined: 29 Mar 2007, 19:02
Posts: 2143
Car: 156 GTA
idle speed actuator?
Se aprinde mcsf?

_________________
1. Denial 2. Anger 3. Bargaining 4. Depression 5. Acceptance ...

The 5 stages of buying petrol.


Top
   
PostPosted: 25 Oct 2010, 06:00 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Nu se aprinde mcsf.

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
PostPosted: 09 May 2011, 21:23 
Offline

Joined: 23 Oct 2010, 08:36
Posts: 18
Location: Hunedoara
am rezolvat problema, intradevar era clapeta de acceleratie, am curatat-o si apoi am dat o setare initiala


Top
   
PostPosted: 10 Jun 2011, 21:26 
Offline

Joined: 23 Oct 2010, 08:36
Posts: 18
Location: Hunedoara
Revin cu cateva noutati:
Dupa ce a rezolvat problema cu clapeta,m-am hotarat sa ii pun filtru aer sport. Zis si facut, doar ca, coincidenta sau nu,... imediat dupa ce l-am montat,... a inceput sa mearga mai rau ca inainte (parca nu se alimenta,... motorul.. frana brusc, nu tragea.....) dupa cateva minute imi dau seama ca se aprinsese becul la injectoare.
Sun un mecanic si imi recomanda ca prima data sa bago solutie de curatat injectoare. Introduc solutia.... nu vad nici o diferenta, decat ca becul la injectoare se stingea si apindea cand sicum avea chef, dar simptomele erau aceleasi tot tmpul.
Ma duc la tester, si culmea la injectoare nici o eroare memorata, doar la sonda lambda, mecanicul incearca sa ma convinga, ca sonda lambda este defecta, si din cauza ca citeste niste valori gresite, genereaza un amestec prost, posibil prea bogat care imi ineaca injectoarele.
Nu sunt prea convins de explicatie, dar din moment ce pe tester scria alb pe negru sonda lambda o cumpar.
Astazi ma duc si o montez, constat o usoara imbunatatire a functionarii motorului dar becul la injectoare tot aprins, nu urca peste 3 mii nici la relanti (de la 7 mii incepe rosu) si culmea nici de data asta testerul nu da nici o eroare pe injectoare, am scos furtunasul de alimentare si pompa de benzina are presiune f. buna.
Acum voi incerca o curatare cu ultrasunete a injectoarelor,.... doar ca m-am cam saturat de mecanici.... care merg pe ghicite prin excludere, si toate astea pe banii mei. :bash:


Top
   
PostPosted: 10 Jun 2011, 21:40 
Offline
User avatar

Joined: 23 Mar 2008, 22:24
Posts: 1697
Location: Iasi
Da, e clasica treaba. Aproape ca sunt 100% sigur ca e de la debitmetru. Daca nu ma crezi vorbeste cu tomi_alfa.

_________________
Alfa 156 SW 1,9 JTD 16V


Top
   
PostPosted: 11 Jun 2011, 20:04 
Offline

Joined: 23 Oct 2010, 08:36
Posts: 18
Location: Hunedoara
dar nu inteleg de ce nu iese atunci la tester debitmetrul,...am duso la tester atat la alfa, cat si la alt service, care a folosit un kts, de la bosch..... :wallbash:


Top
   
PostPosted: 11 Jun 2011, 22:26 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4330
Car: Alfa Romeo GT BL
Location: 47.1528378,27.588692
Confirm. Debitmetrul nu da eroare daca este stricat. Da eroare daca nu are mufa pusa. Nu stiu ce filtru ai pus, dar poate ca e din cauza lui. Pot sa-ti spun ca si eu am cheltuit sume de bani aiurea pe testere pe la reprezentante (2) si inca doua service-uri, toate cu erori de sonde lambda si chiar si de senzor axa cu came si problema era de la debitmetru, insa n-am avut simptomele cu pornit greu la rece/cald, mers innecat sau ca nu se tura peste 3000. Singura care o am eu e ca la rece uneori scade sub relanti cand schimb viteza, dar ii trece dupa ce ajunge apa la 90.
Chestia cu solutia de curatat injectoare e apa de ploaie, mai ales ca nu ai vazut nici un efect benefic si nici erori nu au fost. Tot asa mi-au spus unii si altii si nu era asta solutia.
Eu de cand am schimbat debitmetrul n-am mai avut erori deloc.
Stii cumva codurile erorilor tale?

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)


Top
   
PostPosted: 11 Jun 2011, 22:42 
Offline
User avatar

Joined: 23 Mar 2008, 22:24
Posts: 1697
Location: Iasi
sNDRIN Quote:
dar nu inteleg de ce nu iese atunci la tester debitmetrul,...am duso la tester atat la alfa, cat si la alt service, care a folosit un kts, de la bosch..... :wallbash:
Genul de eroare pe care il ai e destul de greu de diagnosticat. Nu blama chiar asa de tare mecanicii. Majoritatea mecanicilor se multumesc cu citirea unor coduri de eroare si daca acel cod se refera la sonda lamda atunci ei schimba sonda. Arderile intr-un motor sunt influentate de f multi factori: debit de aer care intra si temperatura acestuia care la randul lui determina cantitatea de carburant injectata, toate astea conform unei mape de injectie. Daca valoarea debitului de aer nu e cea corecta automat centrala de injectie va introduce o cantitate gresita de carburant, fie mai mult fie mai putin, ceea ce va rezulta intr-un amestec prea bogat sau prea sarac. De aici rezulta ca sonda lamda "se sesizeaza", da o eroare. Analiza corecta se face dupa graficele de debit de aer introdus, grafic sonde lamda, la diverse turatii ale motorului si diverse incarcari. Toate acestea presupunand ca mapa de injectie e cea corecta sau cel putin in limitele de toleranta si masina nu a suferit un "upgrade de soft" facut dupa ureche.

Acum eu am spus ca e de la debitmetru. Nu inseamna ca trebuie sa ma crezi pe cuvant si sa te duci sa-l schimbi, mai ales ca nu e chiar ieftin. Ce trebuie tu sa faci e sa gasesti pe cineva care sa stie sa-ti analizeze parametrii motorului si sa ia o decizie in baza acelor informatii, nu pe cineva care citeste o eroare si se crede Dumnezeu ca are un cablu si un calculator. Daca schimbi debitmetrul pune Bosch nu altceva pt ca altfel ai sa regreti.

Legat de ce spunea tomi, defectul poate fi generat de filtrul sport. Aceste filtre trebuie spalate regulat cu o solutie. acea solutie e uleioasa si functie de cat de bun e filtrul si cat de buna e solutia, e posibil ca particule din aceasta solutie sa se fi depus pe elementul activ al debitmetrului. Nu te chinui sa-l cureti ca nu prea reusesti, cel mai probabil poti sa-l strici de tot.
Daca ai sa schimbi debitmetrul parerea mea e sa renunti si la filtrul sport pentru ca nue de nici un ajutor (desi unii promit "10 cai frumosi" odata cu un filtru din asta :lol: :lol: )

cu stima, M M

_________________
Alfa 156 SW 1,9 JTD 16V


Top
   
PostPosted: 17 Jun 2011, 22:35 
Offline

Joined: 16 Apr 2011, 01:41
Posts: 17
Car: Alfa Romeo 156
Location: Pitesti/Campulung
am avut si eu probleme asemanatoare,tot la rece,am schimbat sonda de temperatura si s-a rezolvat


Top
   
PostPosted: 18 Jun 2011, 01:04 
Offline

Joined: 23 Oct 2010, 08:36
Posts: 18
Location: Hunedoara
Revin cu noutati
Filtrul de aer sport este nou, din cate stiu spalarea se face odata cu schimbul celorlalte filtre,
am fost oricum la curatat injectoarele, si dupa cum banuiam,.. injectoarele erau ok, in schimbcand a scos cel care mi-a verifica injectoarele mufa de la debitmetru am sesizat o schimbare de turatie a motorului, am dat o tura cu mufa scoasa,si mergea ... ca nou (o mica intarziere a aceleratiei,.. mai putin de o sec., dar oricum.... imi urca din nou la 7k ture, si nici nu se maiinceaca, deci e clar ca e debitmetru


Top
   
PostPosted: 18 Jun 2011, 07:11 
Offline
User avatar

Joined: 23 Mar 2008, 22:24
Posts: 1697
Location: Iasi
ai doua variante.
schimbi debitmetrul si renunti la filtrul sport.
schimbi debitmetrul pastrezi filtrul si mai cumperi un debitmetru peste cateva luni. sia asa tot inainte.

_________________
Alfa 156 SW 1,9 JTD 16V


Top
   
PostPosted: 18 Jun 2011, 19:59 
Offline

Joined: 23 Oct 2010, 08:36
Posts: 18
Location: Hunedoara
pai debitmetrul,... e un senzor care masoara volumul de are care trece prin carcasa lui, si transmite informatia mai departe (si sa nu ma contrazica nimeni pt ca 5 ani am vandut piese auto :D ) si atat, nimic mai mult, pot sa il las si fara filtru si nu se va strica debitmetrul (se va strica motorul:P ) asa ca nu are importanta daca las sau nu filtrul sport,... am vandut mai multe debitmetre la cei care aveau filtre normale decat la cei care aveau filtre sport :D
Asta este debitmetrele cedeaza la un moment dat, nu de asta eram suparat, ci pe mecanici care isi umpara un tester, si li se pare ca au devenit mari specialisti, citesc doar niste coduri de eroare cu un aparat de cateva mi de euro, nu intra sa citeasca niste parametri de functionare.... pt ca cel mai probabil nici nu stiu sa i interpreteze.....
Oricum bine ca am ajuns la problema reala


Top
   
PostPosted: 19 Jun 2011, 00:14 
Offline

Joined: 02 Aug 2006, 12:24
Posts: 1140
Location: Bucuresti/Alexandria
Uleiul de pe filtrul sport ajunge pe MAF si nu mai masoara bine. Si in plus e cvasiinutil, nu merita sa risti un MAF pentru cai verzi pe perti.


Top
   
PostPosted: 19 Jun 2011, 09:05 
Offline
User avatar

Joined: 23 Mar 2008, 22:24
Posts: 1697
Location: Iasi
Faptul ca ai vandut 5 ani piese auto valoreaza fix zero in cazul de fata. Daca nu intelegi cum citeste un debitmetru acele valori, care sunt fenomenele fizice si electrice implicate, daca nu intelegi diferenta dintre modul de filtrare al unui filtru sport si un filtru normal, daca nu intelegi fizica si chimia din explozia carburantului in cilindru nu esti cu nimic mai avizat sa-ti dai cu pararea despre situatia de fata.
In acest caz esti doar un vanzator de piese auto, adica un fel de mecanic care citeste niste coduri de eroare. :thumbdown:

Ti-am dat doua variante, ti-am scrist cateva postari mai sus si de ce s-a defectat debitmetrul tau dar se pare ca ti-a fost lene sa citesti.

Numarul celor cu filtru stock si debitmetru defect va fi tot timpul mai mare ca nr celor ce au filtru sport si debitmetru defect. Statistica in acest caz nu se face cu valori absolute ci cu procente relative.

_________________
Alfa 156 SW 1,9 JTD 16V


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 22 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 9 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited