It is currently 09 Feb 2025, 01:53

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 24 posts ] 
Author Message
PostPosted: 18 Oct 2010, 23:31 
Offline
User avatar

Joined: 13 Jul 2009, 02:16
Posts: 32
Location: Brasov/Timisoara
Masina cu pricina: Alfa Romeo 1.8TS 2001
Poveste incepe de acum 2-3 saptamani, in drum spre Transfagarasan la intalnire, deodata am simtit cum jumatate de cursa la ambreiaj pur si simplu devine "fara viata", degeaba. Era de ajuns sa rezem piciorul de ambreiaj si se ducea pedala in jos. Isi mai revenea din cand in cand, iar lungimea de cursa al pedalei care era degeaba varia de la putin (2-3 cm), pana si intr-un caz la 99%. 1% aia reusea sa cupleze. Vitezele se schimbau la fel ca inainte, doar ca pedala facea mizerii si nu se simtea bine.
La intalnire am intrebat in stanga si in dreapta si mi s-a spus sa aerisesc instalatia de la lichidul de frana sau ca placa de presiune e slabita. Nu am apucat inca sa ajung la service din lipsa de timp, si urma sa o bag saptamana asta.
Ulterior, am patit sa nu pot scoate din viteza a 4-a, decat cu ceva forta, iar in seara asta in timp ce ma plimbam linistit, la o mica intersectie la plecare, dau sa bag 1-a ... surpriza.. nu merge. Pur si simplu nu intra, am incercat sa bag cu forta si degeaba, am incercat si cu a doua, la fel. Toate vitezele erau inaccesibile pana cand la un moment dat imi dau seama ca a 4-a inca functioneaza. Mi-am luat inima in dinti si am plecat cu a 4-a si am oprit unde masina a stat pe loc vreo 10 minute (aveam o treaba). Cand ma intorc, am mai incercat sa mai mestec in mamaliga, si pana la urma cand bag 1-a, se aude un carait si cupleaza. Dupaia am incercat si cu a doua, toate vitezele mergeau in afara de a 3-a si asa a ramas de atunci. Eu stiu ca avea o problema cu sincronul, cand intram din turatii mari dintr-a 2 intr-a 3-a caraia putin.

Chestia interesanta este ca acum dupa intamplarea asta se simte MULT mai bine cutia, mai precisa, cupleaza foarte bine, ambreiajul a prins viata, se simte cum trebuie sa se simta ... doar ca nu merge a 3-a deloc :(.

_________________
Alfa Romeo 156 1.8 TS '01 - Wuffy


Top
   
PostPosted: 19 Oct 2010, 00:15 
Offline
User avatar

Joined: 29 Mar 2007, 19:02
Posts: 2143
Car: 156 GTA
Cilindrul receptor, cel mai probabil.
Dar se poate sa ai probleme si in cutie.

_________________
1. Denial 2. Anger 3. Bargaining 4. Depression 5. Acceptance ...

The 5 stages of buying petrol.


Top
   
PostPosted: 19 Oct 2010, 06:07 
Offline
User avatar

Joined: 27 Nov 2008, 12:26
Posts: 15
exact asa am patit si eu... pana la urma am schimbat cutia cu una second... sau dus sincronu, pinionu, mansonu parca
si eu am exact alfa 156 din 2001 1.8 TS
costul reparatiei cutiei era mai mare decat o cutie second


Top
   
PostPosted: 19 Oct 2010, 17:12 
Offline
User avatar

Joined: 13 Jul 2009, 02:16
Posts: 32
Location: Brasov/Timisoara
hmm, sper sa nu fie chiar asa grav

O alta surpriza, m-am dus azi dupa ce a stat masina in parcare nemiscata toata noaptea .. si acum functioneaza a 3-a :scratch:
M-am mai plimbat putin cu ea, se pare ca simptomele vechi au reaparut: pedala ambreiaj moale o parte din cursa. Dupa vreo 15 minute de mers, a 3-a iar a inceput sa faca nazuri de nu mai vroia sa intre si pedala isi revenea, iar cand incepea sa intre din nou se inmuia pedala putin ...

Maine fac programare la service ..

LE: Masina are 150k km si nu stiu daca s-a mai umblat pe la cutie, iar faza cu inmuiatul ambreiajului cand merge a 3-a e posibil sa fie doar o coincidenta. Eu stiam de o problema la a 3-a cu sincronul. Poate fi oare din cauza sincronului ca e avariat rau ?

_________________
Alfa Romeo 156 1.8 TS '01 - Wuffy


Top
   
PostPosted: 19 Oct 2010, 17:26 
Offline
User avatar

Joined: 29 Mar 2007, 19:02
Posts: 2143
Car: 156 GTA
Eu chiar pun banii pe cilindrul receptor.
Cel mai sigur ai uzura in cutie, dar nu asta e problema majora acum.

_________________
1. Denial 2. Anger 3. Bargaining 4. Depression 5. Acceptance ...

The 5 stages of buying petrol.


Top
   
PostPosted: 19 Oct 2010, 17:32 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2008, 23:49
Posts: 7432
Car: 156GTA/Giulia QV
Location: Bucuresti
seth are dreptate. oricum, tot o sa dai jos cutia daca e cilindrul asa ca recomand ulei nou in cutie. si cantitatea care trebuie.

_________________
Service/Diagnoza/Piese
contact: 0756044202

------------------------------

Maserati 4200 Coupe Cambiocorsa
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde Montreal
Alfa Romeo 164 3.0 v6 Q4
Alfa Romeo 166 3.2 v6 24v TI
Alfa Romeo 156 GTA 3.2 v6 24v
Alfa Romeo 156 2.0 JTS Scuola Sportiva
Ex many others…


Top
   
PostPosted: 19 Oct 2010, 17:35 
Offline
User avatar

Joined: 13 Jul 2009, 02:16
Posts: 32
Location: Brasov/Timisoara
seth Quote:
Eu chiar pun banii pe cilindrul receptor.
Cel mai sigur ai uzura in cutie, dar nu asta e problema majora acum.
Multumesc seth de sfat.
Cutia cam e uzata ca se simte si cand am scos masca de la consola, buretele care tine schimbatorul era injunghiat bine.

_________________
Alfa Romeo 156 1.8 TS '01 - Wuffy


Top
   
PostPosted: 19 Oct 2010, 17:40 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2008, 23:49
Posts: 7432
Car: 156GTA/Giulia QV
Location: Bucuresti
nu are nici o legatura buretele ala cu cutia. repet, vezi uleiul, eu am avut surpriza..

_________________
Service/Diagnoza/Piese
contact: 0756044202

------------------------------

Maserati 4200 Coupe Cambiocorsa
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde Montreal
Alfa Romeo 164 3.0 v6 Q4
Alfa Romeo 166 3.2 v6 24v TI
Alfa Romeo 156 GTA 3.2 v6 24v
Alfa Romeo 156 2.0 JTS Scuola Sportiva
Ex many others…


Top
   
PostPosted: 19 Oct 2010, 17:41 
Offline
User avatar

Joined: 29 Mar 2007, 19:02
Posts: 2143
Car: 156 GTA
Nu are legatura buretele ala cu uzura din cutie. :)
Schimba kit`ul de ambreiaj daca tot ai ajuns in situatia de a da jos cutia.
O sa ai nevoie si de 2 litrii de ulei cu specificatia GL5 75w90, apoi de lichid de frana pentru aerisirea sistemului.

_________________
1. Denial 2. Anger 3. Bargaining 4. Depression 5. Acceptance ...

The 5 stages of buying petrol.


Top
   
PostPosted: 19 Oct 2010, 18:02 
Offline
User avatar

Joined: 13 Jul 2009, 02:16
Posts: 32
Location: Brasov/Timisoara
Oricum aveam de gand sa schimb toate lichidele, dar kitul ambreiaj nu era in calcul ..

E musai sa schimb acum si kitul ambreiaj ? Ambreiajul nu mi-a facut probleme pana acum (in afara de intamplarea recenta). Nu e vorba ca sunt zgarcit, dar mai am de schimbat bucsaraie, bari stabilizatoare, brate si schimbat ulei + filtre iar bugetul meu nu e chiar nelimitat :).
Apropo, cam cat va costa estimativ inlocuirea cilindrului ?

Multumesc din nou seth si tzzivii pentru sfaturi.

_________________
Alfa Romeo 156 1.8 TS '01 - Wuffy


Top
   
PostPosted: 19 Oct 2010, 18:04 
Offline
User avatar

Joined: 29 Mar 2007, 19:02
Posts: 2143
Car: 156 GTA
Masina are ceva km probabil si nu este cazul sa platesti din nou manopera pentru ambreiaj foarte curand.
Cam este cel mai bun lucru de facut.

_________________
1. Denial 2. Anger 3. Bargaining 4. Depression 5. Acceptance ...

The 5 stages of buying petrol.


Top
   
PostPosted: 19 Oct 2010, 19:36 
Offline
User avatar

Joined: 04 Aug 2008, 23:53
Posts: 316
Car: 156 1.8 TS
Location: Caransebes
Salutare,

Scuze ca postez pe topicul tau dar si eu am probleme asemanatoare cu Alfa din dotare.De cand s-a racit afara "la rece" intra greu in viteze, cursa pedalei e praf (cam 40% urca singura dupa aceea o "ajut" cu picioru`),prinde foarte jos, discu` nu patineaza, nu trepideaza, lichidu` de frana nu l-am schimbat niciodata in cei 2 ani de cand am masina dar ii la nivel.Dupa 5 min de mers cu masina, isi revine adica intra usor in viteze dar cursa pedalei tot praf este.Probabil nu scap fara sa schimb kitul de ambreiaj(disc, placa, rulment) intrebarea mea este daca banuiti ca a mai cazut si altceva gen pompa de ambreiaj cilindri nu stiu de care etc, pentru ca as vrea sa imi cumpar toate piesele necesare odata sa nu stau cu masina prin service aiurea.
Merci :wave:

_________________
Alfa Romeo 156 `01 1.8 TS "Edizione Sportiva"
Ex: Ford Sierra `87 2.0l


Top
   
PostPosted: 20 Oct 2010, 17:16 
Offline
User avatar

Joined: 29 Mar 2007, 19:02
Posts: 2143
Car: 156 GTA
seth Quote:
Nu are legatura buretele ala cu uzura din cutie. :)
Schimba kit`ul de ambreiaj daca tot ai ajuns in situatia de a da jos cutia.
O sa ai nevoie si de 2 litrii de ulei cu specificatia GL5 75w90, apoi de lichid de frana pentru aerisirea sistemului.
Idiot retard, scuze

Ulei cutie GL4, scuze din nou pentru eroare

_________________
1. Denial 2. Anger 3. Bargaining 4. Depression 5. Acceptance ...

The 5 stages of buying petrol.


Top
   
PostPosted: 22 Oct 2010, 15:51 
Offline
User avatar

Joined: 04 Aug 2008, 23:53
Posts: 316
Car: 156 1.8 TS
Location: Caransebes
ChitZu Quote:
Salutare,

Scuze ca postez pe topicul tau dar si eu am probleme asemanatoare cu Alfa din dotare.De cand s-a racit afara "la rece" intra greu in viteze, cursa pedalei e praf (cam 40% urca singura dupa aceea o "ajut" cu picioru`),prinde foarte jos, discu` nu patineaza, nu trepideaza, lichidu` de frana nu l-am schimbat niciodata in cei 2 ani de cand am masina dar ii la nivel.Dupa 5 min de mers cu masina, isi revine adica intra usor in viteze dar cursa pedalei tot praf este.Probabil nu scap fara sa schimb kitul de ambreiaj(disc, placa, rulment) intrebarea mea este daca banuiti ca a mai cazut si altceva gen pompa de ambreiaj cilindri nu stiu de care etc, pentru ca as vrea sa imi cumpar toate piesele necesare odata sa nu stau cu masina prin service aiurea.
Merci :wave:
Maine ii schimb lichidul de frana si ii fac si o aerisire, poate scap doar cu atat desi slabe sanse...

_________________
Alfa Romeo 156 `01 1.8 TS "Edizione Sportiva"
Ex: Ford Sierra `87 2.0l


Top
   
PostPosted: 23 Oct 2010, 19:54 
Offline
User avatar

Joined: 04 Aug 2008, 23:53
Posts: 316
Car: 156 1.8 TS
Location: Caransebes
Cum v-am spus mai sus astazi am schimbat lichidu de frana (Castrol sintetic Dot4) din pacate nici o schimbare.Partea buna e ca mecanicul cand s-a urcat in masina si a apasat pedela de ambreiaj mi-a spus faca sa clipeasca ca ii dusa pompa de ambreiaj.Am dat pompa jos Luni la prima ora o comand, daca am noroc pana pe la ora 15 imi si ajunge.Dupa ce o montez am sa revin...cu vesti bune sper, apropo ce producator ma sfatuiti sa aleg.

Merci :wave:

_________________
Alfa Romeo 156 `01 1.8 TS "Edizione Sportiva"
Ex: Ford Sierra `87 2.0l


Top
   
PostPosted: 23 Oct 2010, 21:10 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
S-ar putea sa fie rulmentul, nu pompa. Pompele sunt robuste rau, nu prea se strica.

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
PostPosted: 23 Oct 2010, 22:48 
Offline
User avatar

Joined: 04 Aug 2008, 23:53
Posts: 316
Car: 156 1.8 TS
Location: Caransebes
Da la rulment m-am gandit si eu initial pentru ca la rece se aude un usor suierat cand calc ambreiaju.Cand am aerisit astazi circuitul de la ambreiaj lichidul de frana era negru ca uleiu ars, el a zis ca din cauza garniturilor de la pompa...ramane de vazut.O sa incerc si varianta cu pompa ca nu ii scumpa, daca nu merge schimb tot kitu de ambreiaj si cu asta basta.

P.s: Iti multumesc pentru topicul detaliat cel cu schimbarea discului de ambreiaj, l-am printat special pentru mecanicii de la reprezentanta din zona, sa vada si ei cum se lucra "ca la carte".

_________________
Alfa Romeo 156 `01 1.8 TS "Edizione Sportiva"
Ex: Ford Sierra `87 2.0l


Top
   
PostPosted: 24 Oct 2010, 07:35 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Daca e negru ca uleiul ars, cu atat mai mult sunt de parere ca iti e rulmentul dus.

Succes cu ambreiajul, daca ai nevoie de asistenta ma poti suna!

Cu placere, sa iti fie de folos tutorialul!

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
PostPosted: 27 Oct 2010, 20:01 
Offline
User avatar

Joined: 04 Aug 2008, 23:53
Posts: 316
Car: 156 1.8 TS
Location: Caransebes
Salutare,

Cum am promis astazi mi-am montat noua pompa de ambreiaj nu mai tin minte ce producator(cu L ceva) dar stiu ca ii facuta in Italia.Ce m-a surprins placut este faptul ca ii facuta din fier toata chiar si tija aceea, nu din plastic cum ii originala.Cum ziceam am montat-o am aerisit ambreiaju` conform topicului Maestrului Mirica si sunt multumit de rezultat.Pedala isi face cursa pana sus fara ajutor, se apasa foarte-foarte usor , in marsarier intra super usor nu mai am nevoie de abilitati de chirurg pentru a nu mai ''carai" cutia, in plus ambreiajul prinde aproape pe la jumatatea cursei, nu la 2 cm de podea ca inainte.Totul la pretul de 170 de lei. :naughty: + 1 l de lichid frana.
Daca stiam schimbam pompa de la inceput de cand mi-am luat masina (de 2 ani si..) pentru ca de cand am luat-o nu mi-a placut comportamentul pedalei de ambreiaj, era pedala tare si aveam o "cursa moarta" de 3-4 cm, in viteze intra usor, ceva mai greu in marsarier, dar ce ma deranja cel mai mult ca trebuia sa ridic cu piciorul pedala ca sa faca cursa completa, cei 3-4 cm.
Din cate am citit pe forum multi nu sunt multumiti de cum "lucra" pedala de ambreiaj merita sa incercati o pompa buna ca nu ii scumpa.
Bafta :wave:

_________________
Alfa Romeo 156 `01 1.8 TS "Edizione Sportiva"
Ex: Ford Sierra `87 2.0l


Top
   
PostPosted: 05 May 2011, 22:53 
Offline

Joined: 08 Oct 2010, 19:54
Posts: 10
Salut.Am citit cu interes topicul tau cu problema ambreajului.Acum doua zile mi-au aparut aceleasi probleme.Cu 2-3 zile inainte am simtit pedala foarte putin moale,dar in rest totul normal.m-am oprit pe autostrada la un peco si cand sa plec,surpriza,nu mi-a intrat in marsalier si nici in treapta 1 si 4.Am plecat cu a 2-a,am schimbat 3 si 5.am mers cu a 5-a aprox.50 km si a incaput sa imi sara din viteza.Mi-a sarit de cateva ori si gata.Am intrat in oras si am incercat celelalte trepte si..surpriza...functioneaza toate treptele k inainte.Singura diferenta este k atunci cand motorul merge la relanti,pe liber se aude un harait usor.k un metal zgariat.Iar in mers,cand accelerez,se aude un suierat.Ar putea fii pompa?Mentionez ca este vorba de Alfa 166 TS,155 CP,an 2000.


Top
   
PostPosted: 05 May 2011, 23:20 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2008, 23:49
Posts: 7432
Car: 156GTA/Giulia QV
Location: Bucuresti
eu cred ca la tine e ceva problema cu cutia sau posibil si ambreiaj-ul, rulment-ul.

_________________
Service/Diagnoza/Piese
contact: 0756044202

------------------------------

Maserati 4200 Coupe Cambiocorsa
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde Montreal
Alfa Romeo 164 3.0 v6 Q4
Alfa Romeo 166 3.2 v6 24v TI
Alfa Romeo 156 GTA 3.2 v6 24v
Alfa Romeo 156 2.0 JTS Scuola Sportiva
Ex many others…


Top
   
PostPosted: 05 May 2011, 23:26 
Offline

Joined: 08 Oct 2010, 19:54
Posts: 10
bursuc_amg Quote:
Salut.Am citit cu interes topicul tau cu problema ambreajului.Acum doua zile mi-au aparut aceleasi probleme.Cu 2-3 zile inainte am simtit pedala foarte putin moale,dar in rest totul normal.m-am oprit pe autostrada la un peco si cand sa plec,surpriza,nu mi-a intrat in marsalier si nici in treapta 1 si 4.Am plecat cu a 2-a,am schimbat 3 si 5.am mers cu a 5-a aprox.50 km si a incaput sa imi sara din viteza.Mi-a sarit de cateva ori si gata.Am intrat in oras si am incercat celelalte trepte si..surpriza...functioneaza toate treptele k inainte.Singura diferenta este k atunci cand motorul merge la relanti,pe liber se aude un harait usor.k un metal zgariat.Iar in mers,cand accelerez,se aude un suierat.Ar putea fii pompa?Mentionez ca este vorba de Alfa 166 TS,155 CP,an 2000.
Am uitat sa mentionez ca la calcarea ambreajului acel huruit nu se mai aude.


Top
   
PostPosted: 05 May 2011, 23:57 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Din descrierea ta zic ca ai rulmentul dus.

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
PostPosted: 09 May 2011, 14:52 
Offline

Joined: 08 Oct 2010, 19:54
Posts: 10
Salutare la toata lumea.Azi a inceput sa sara maneta din treapta 3.Am urcat masina pe rampa si am gasit un suport de la cutie foarte slabit.Suportul era prins in trei suruburi...si un surub lipsea,iar celelalte doua erau foarte slabe.Le-am strans si acum nu mai sare din viteza.huruitul si suieratul tot se aud.Am observat ca se prelinge de undeva ulei pe cutie,dar nu se cunoaste exact locul cu pricina>eu banuiesc ca ar curge pe undeva uleiul din cutie.
Poate sa imi spune cineva pe unde se completeaza cu ulei in cutie? Va multumesc.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 24 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited