In momentul de fata GT-ul infirma "regula" cum ca Alfele s-ar deprecia groaznic.In principiu este un lucru bun care nu poate avea ca rezultat decat sa creasca prestigiul si felul in care este perceputa marca de catre public.In principiu...in realitate asta inseamna ca sunt slabe sperante sa imi cumpar GT in viitorul apropiat
poate sunteti familiari si voi cu preturile:un 156(cu facelift) din '04 poate fi cumparat in Germania cu aproximativ 10.000 euro.Un GT din '04 pe de alta parte...nu coboara inca sub 17000 de euro,in conditiile in care pentru aceleasi masini noi diferenta de pret nu era nici pe departe atat de mare.
Faptul ca preturile se mentin la un nivel ridicat poate fi explicat prin fapul ca GT-ul este o masina solida,fara probleme sau defecte de fabricatie,indrodus asa cum stiti in 2004 pe baza lui 156/147, a beneficiat de faptul ca aceste modele erau deja pe piata de ceva ani,asa incat odata lansat a profitat de toate inbunatatile si ajustarile la care 156/147 au fost supuse-este un alt lucru cunoscut ca la Alfa,masinile odata trecute de prima jumatate a ciclului de existenta pe piata sunt mult perfectionate.
Pana in luna noiembrie a acestui an,si inaintea de introducerea lui GT MY2007 au fost produse aproximativ 55.000 de exemplare.E mult,e putin?Prea putine pentru noi alfistii care speram sa le cumparam la mana a doua,cu siguranta prea putine in comparatie cu Audi TT sau coupe-ul seriei 3 de la BMW pe care parca le vad pe toate drumurile.As putea spune totusi ca este o cifra rezonabila,tinand cont ca pentru o scurta vreme s-a produs concomitent cu GTV-ul MK3,iar masina nu a fost conceputa sa se vanda in numere mari,chiar nu este o scuza cand spun ca numai cine este pasionat cu adevarat de masini a luat in considerare GT-ul(excluzandu-i pe fanii fideli ai marcii)
Mai am si o teorie personala in privinta pretului destul de ridicat la mana a doua al GT-ulului:nici una din masinile de pe piata second-hand nu au iesit inca din garantie.Banuiesc ca o data cu trecerea celor 3 ani de garantie oferiti de fabrica-din vara anului viitor incolo,multi dintre proprietarii de GT (intr-un mod foarte normal pentru un occidental oarecare) vor incerca sa isi vanda masinile,si atunci vom asista la o depreciere mai intensa a preturilor.
Pana atunci,pentru cine mai avea nevoie sa fie convins,ziaristii de la
The Times au o parere foarte buna despre GT-ul la mana a doua.