A trecut ceva timp de cand n-am m-ai scris aici. Vorba francezului - no news is good news.
Cum zilele trecute m-am trezit si fara asigurare, uitasem de ea desi trecusera trei saptamani de cand imi expirase, mi-am zis sa imi iau la verificat toate cele. Asa am descoperit ca in curand expira si verificarea tehnica, asadar pe asta n-o mai ratez ! Ceea ce ma face sa realizez ca imbatranim si noi odata cu bucatile astea de fier carora le atribuim si suflet. Unde au disparut ultimii doi ani si cei 60.000 de kilometri parcursi la volanul acestei masini ?
Pentru referinta, si sa nu se creeze impresia ca merge doar cu motorina si vorbe bune, iata ce-am mai facut anul asta :
Pe la sfarsitul primaverii a venit vremea rotilor mari cu care Alfa mea se simte cel mai bine. Continentalurile SportContact 3 cu care luasem masina isi facusera treaba cu brio, dar trebuiau inlocuite. Dimensiunea asta 235/40/18 este folosita pe putine masini, si acelea nu dintre cele mai des intalnite, poate cea mai “populara†fiind Passat CC. Spun asta pentru ca initial, nici nu ma gandeam sa folosesc altceva decat anvelope second aduse din Nemtia. N-am gasit insa dimensiunea asta, asa ca a trebuit sa sfidez criza cum spunea un coleg si sa imi cumpar anvelope noi. Nu Hankookurile acelea care dadeau bine in teste dar erau cam scumpute, ci unele mai omenesti asa, potrivite timpurilor pe care le traim – Vredestein Ultrac Sessanta, la 526 lei/bucata. Anvelope sunt medii, in adevaratul sens al cuvantului, si ca pret, dar si ca performate. Singurul lucru la care exceleaza este poate modelul profilului, dar asta nu inseamna nici pe de parte ca ar fi mediocre in cea ce conteaza cu adevarat la bucata asta de cauciuc care ne tine pe pamant. Sunt niste anvelope corecte, normale, cu suficienta aderenta incat sa ma incurajeze sa ma arunc in viraje atat de mult cat masa masinii o permite. Dupa parerea mea, sunt si destul de rezistente, cele de pe fata sunt deja pe la 4 mm, dar gasesc o scuza pentru asta in stilul meu de condus cat si in faptul ca am parcurs cu ele deja mai bine de 20.000 de km, o buna parte din ei in 2 eurotripuri.
Attachment:
Imagine002 (Medium).jpg [ 102.41 KiB | Viewed 5380 times ]
Attachment:
Imagine004 (Medium).jpg [ 88.46 KiB | Viewed 5380 times ]
Attachment:
DSC02157 (Medium).JPG [ 84.13 KiB | Viewed 5380 times ]
Odata cu schimabarea anvelopelor am facut si verificarea directiei, unde mi-a fost elucidat misterul tocirii pe interior a anvelopelor. Se pare ca la masina mea, din fabrica unghiul de cadere este setat mai mare decat se foloseste uzual la alte masini, si nu se poate interveni asupra lui, tocmai pentru a asigura o mai buna stabilitate pe viraje sau atunci cand masina este condusa mai la limita. Sunt curios acum daca lucrul acesta este valabil doar pentru versiunea TI sau pentru toate Alfele 166.
Attachment:
scan0002 (Medium).jpg [ 37.64 KiB | Viewed 5380 times ]
Cu roti noi si directia reglata, eram gata de inghitit kilometri dupa kilometri. Si asta face masina cel mai bine, este un cruiser suprem, cu ocazia calatoriei la Centenario am avut din nou ocazia sa testez placerea condusului la drum lung si excelentul compromis intre sportivitate si confort.
Alfa 166 TI pentru asta a fost facuta : eurotripuri in care distantele lungi pe autostrada sunt inghitite cat ai clipi cu ochii, alternate cu pasajele de drum national mai virajat, pe dealuri si vai parcurse cu motorul turat ce se incapataneaza sa nu se comporte ca unul pe motorina, ce se cere incontinuu turat, cu frane ce nu par sa oboseasca chiar folosite asiduu, si cu aceeasi filtrare suverana a denivelarilor si a diferentelor de calitate a carosabilului. Specialistii Alfa chiar s-au intrecut pe ei insisi cu setarea suspensiei acestei masini. Evident, totul trebuie privit prin prisma trecerii anilor,si raportat la masinile similare contemporare. Alfa 166 ramane o specie aparte, una din pacate care nu si-a gasit nici urmas nici echivalent in toata industria auto italiana.
Attachment:
DSC02250 (Medium).JPG [ 85.34 KiB | Viewed 5380 times ]
Attachment:
DSC02164 (Medium).JPG [ 87.27 KiB | Viewed 5380 times ]
Kilometrii acestia lungi si-au cerut si ei tributul, asa ca a urmat o alta revizie mai complexa si costisitoare ( parca toate sunt asa
) in cadrul careia pe langa verificarile uzuale si schimburile de filtre si ulei am inlocuit si distributia. Taman trecusera cei 2 ani si 60.000 de kilometri de la ultimul schimb cea fost efectuat in Nemtia inainte de a cumpara eu masina, asa ca asta era un lucru ce nu suferea amananare.
Intr-o lume perfecta ar trebui acum sa o vopsesc integral, cei doi ani de trai in Romanica au lasat mai multe urme pe caroserie decat cei 4 din Germania, dar asta o tot aman pentru urmatorii bani, cumva si cu convingerea amaruie ca in tara asta se va putea mentine perfecta doar o saptama dupa vopsirea integrala.
Pana atunci, sa vedem ce ne rezerva verificarea tehnica obligatorie de saptamana viitoare.