Penultima etapa din campionatul international de turisme "Superstars" a avut loc pe circuitul de la Mugello, cunoscut mai mult pentru cursele de Moto GP, in inima regiunii Toscana, iar printre spectatori am avut placerea sa ma numar si eu. Desi a trecut ceva timp de atunci, experienta traita in aceea zi de curse a fost memorabila, iar cronica mea sper sa fie primita ca o recomdare in plus pentru a asista la o etapa de "Superstars", sau orice alt sport motorizat care se desfasoara pe Autodromo del Mugello.
Circuitul se afla intr-o clasica depresiune inconjurata de zone muntoase, o zona idilica, marginita de celebrelele peisaje frumoase ale Toscanei...totul intr-un mod care imi aminteste oarecum de Brasov si imprejurimile lui. Acesta este circuitul de casa al celor de la Ferrari, fapt demonstrat inca inainte de ajunge la pista propriu-zisa, in apropierea autodromului, pe drumul secundar ce-l leaga de autostrada, esti intampinat mai intai de toate cu o macheta la scara mai mare decat originalul a unui Ferrari 550 Maranello. Apoi, drumul continua sinous inconjurand circuitul, aproape de culmea dealurilor ce-l inconjoara, oferind o priveliste ca "in oala" asemanatoare celei regasite in unele portiuni ale Hungaroringului. Ca intodeauna la astfel de evenimente auto, unde se aduna foarte multi oameni pasionati, spectacol era de urmarit in interior, pe pista, dar si in exterior, in parcare ! Practic parcarea unui astfel de eveniment devin salon auto de sine statator. Majoritatea masinilor vazute in parcare avea ceva deosebit. Daca erau Audi-ri erau S-uri sau RS-uri, daca erau BMW-uri erau M-uri, si tot asa...Am vazut acolo, parcate alaturi de cele ale muritorilor de rand, masini exotice italiene,
masini de a caror existanta nici nu stiam, si Alfe, multe si felurite
Alfe. Al naibii insa sa fiu daca am vazut vreun Passat argintiu tedei.
In aceea zi, desi eram perfect multumit cu etapa de "Superstars", am fost placut surprins sa primesc "trei la pret de unu". Organizatorii au comasat pe parcursul weekend-ului o etapa din Campionatul Italian de Grand Turisme ( GT Sprint) si una din Ferrari Challenge, competitie rezervata pilotilor privati, acei fericiti clienti de Ferrari care dispun de mijloacele financiare necesare pentru a-si putea pune pe pista, intr-o competitie organizata, masura talentului de sofer.
Toate aceste competitii se desfasoara pe durata ultimei zile a weekendului de curse, in cate doua manse, de cate 30 de ture plus una de incalzire. Eu am ajuns la circuit in pauza dintre cele doua manse, pe pista sub titlul de "Emozioni in pista" erau lasate sa zburde masini Ferrari conduse chiar de catre soferi amatori, "civili" care nu avea treaba in mod oficial cu nici una dintre competitii, cel mai probabil membri ai "Ferrari Owners Club". Sunetul Ferrari-urilor "normale", dezlantuite pe pista, nu este cu nimic mai prejos decat al unor veritabile masini de curse, din departare, inainte sa intru pe circuit, chiar aveam impresia ca s-ar desfasura o cursa in toata regula.
Attachment:
DSCN3959 (Custom).JPG [ 50.97 KiB | Viewed 3990 times ]
Attachment:
DSCN3960 (Custom).JPG [ 59.24 KiB | Viewed 3990 times ]
Dintotdeuna am fost fascinat de ceea ce se intampla in spatele cortinei la Mari Premii, asa ca aici am decis sa platesc si biletul de intrare la padock. Chestie care si-a meritat banii cu prisosinta. Chiar ne-am simtit pe alocuri ca niste VIP-uri, e un sentiment placut sa ai acces peste tot, sa vezi indeaproape cum lucreaza oamenii, sa gusti putin din stilul asta de viata. Totul era nou si interesant, standurile de lucru, masinile desfacute pe bucati, forfota si animatia. Am fost surprins sa vad si doua echipe est-europene participante la Ferrari Challenge, una din Cehia si una din Rusia. Bineinteles ca Mother Russia dispunea de motorhome-ul cel mai impunator si de cele mai blonde hostese.
Un alt lucru care m-a surprins placut, care m-a interesa pe mine de altfel ca si suporter, a fost standul Maserati. Desi echipa este de fapt elvetiana, standul avea parte de cea mai mare aglomeratie de suporteri si spectatori interesati. Chiar daca in Italia patriotismul local e foarte evident la tot pasul, aici tota lumea stia ca Maserati tine steagul sus, mai ales intr-o competitie in care nu a pornit ca favorita. Iar toti tifosii pareau sa aprecieze ceva ce mangamentul Fiat-ului nu prea mai pretuieste in zilele noastre : si anume ca victoriile in motorsport nu vin usor, iar atunci cand totusi vin, ele trebuiesc apreciate si sustinute. I-am urmarit cum trudeau pe mecanicii aia transpirati si murdari din cap pana in picioare, dar cu fata senina si fericiti. Sunt convins ca pe langa recompensa financiara, care nu poate fi prea mica, oamenii astia, cel putin cei de la Maserati, avea si o alta satisfactie, un soi de realizare interioara, stiind ca isi aduc contributia in cadrul echipei. In prima mansa, Quattroporte-ul Evo condus de Bertolini ( la acea ora pe locul 2 in clasamentul general) suferise o accidentare, iar mecanii munceau frenetic pentru a reface masina pana la startul mansei a doua. Boxele echipelor nemtesti pareau aprope parasite prin comparatie, dar ce se putea vedea era binenteles ordinea specifica, parca fiecare piulita si fiecare surubel avand locul lui pe rastel.
Attachment:
DSCN4119 (Custom).JPG [ 93.88 KiB | Viewed 3990 times ]
Attachment:
DSCN4017 (Custom).JPG [ 79.83 KiB | Viewed 3990 times ]
Attachment:
DSCN4022 (Custom).JPG [ 89.61 KiB | Viewed 3990 times ]
Attachment:
DSCN4024 (Custom).JPG [ 72.2 KiB | Viewed 3990 times ]
Attachment:
DSCN4048 (Custom).JPG [ 64.36 KiB | Viewed 3990 times ]
Attachment:
DSCN4047 (Custom).JPG [ 103.49 KiB | Viewed 3990 times ]
Attachment:
DSCN4042 (Custom).JPG [ 99.13 KiB | Viewed 3990 times ]
Ferrari, pe circuitul unde isi fac temele pentru Formula1 si unde erau practic gazde, erau omniprezenti. Si prin uriasa sala de primire rezervata "Clienti Corse" dar mai ales prin masini. Am vazut in padock-uri practic toate Ferrari-urile construite in ultimii 30 de ani ( mai putin Enzo/FXX) si toata miriada de modele prezente facea ca pana si 599 GTO sa para o banalitate. Impresionanta este si cladirea principala de pe circuit, cea care margineste cu spledide estrade si terase linia de start. Tribuna principala de la Mugello este un edificiu foarte ingrjit, si care iti lasa impresia de nou, de lux, de bun gust. Platind intrarea la padock am avut acces la cele mai bune zone cu cele mai bune privelisti, ajutati fara doar si poate si de faptul ca nu erau totusi foarte multi spectatori prezenti ( biletul meu de intrare pe circuit avea numarul 2700 si ceva).
Attachment:
DSCN4073 (Custom).JPG [ 73.16 KiB | Viewed 3990 times ]
Attachment:
DSCN4066 (Custom).JPG [ 73.55 KiB | Viewed 3990 times ]
Attachment:
DSCN4075 (Custom).JPG [ 79.08 KiB | Viewed 3990 times ]
Attachment:
DSCN4081 (Custom).JPG [ 81.8 KiB | Viewed 3990 times ]
Attachment:
DSCN4082 (Custom).JPG [ 92.56 KiB | Viewed 3990 times ]
Attachment:
DSCN4121 (Custom).JPG [ 69.48 KiB | Viewed 3990 times ]
Attachment:
DSCN4122 (Custom).JPG [ 76.3 KiB | Viewed 3990 times ]
Attachment:
DSCN4148 (Custom).JPG [ 80.58 KiB | Viewed 3990 times ]
Attachment:
DSCN4128 (Custom).JPG [ 94.1 KiB | Viewed 3990 times ]
Attachment:
DSCN4132 (Custom).JPG [ 82.03 KiB | Viewed 3990 times ]
Attachment:
DSCN4138 (Custom).JPG [ 92.52 KiB | Viewed 3990 times ]
Attachment:
DSCN4141 (Custom).JPG [ 79.29 KiB | Viewed 3990 times ]
Attachment:
DSCN4143 (Custom).JPG [ 94.25 KiB | Viewed 3990 times ]
Attachment:
DSCN4152 (Custom).JPG [ 69 KiB | Viewed 3990 times ]
Campionatul GT Sprint aliniaza masini cu specificatiile caracteristice clasei FIA GT3, in care castigatoar avea sa devina acest Audi R8, si mai apoi favoritul campaniilor de publicitate desfasurate de Audi in Italia. Dupa cum spuneam, cine recunoste valoarea unei victorii, stie sa o si foloseasca pentru a atrage atentia publicului.
Attachment:
DSCN4027 (Custom).JPG [ 92.19 KiB | Viewed 3990 times ]
Attachment:
DSCN4153 (Custom).JPG [ 73.08 KiB | Viewed 3990 times ]
Attachment:
DSCN4155 (Custom).JPG [ 95.39 KiB | Viewed 3990 times ]
Attachment:
DSCN4083 (Custom).JPG [ 81.08 KiB | Viewed 3990 times ]
Attachment:
DSCN4096 (Custom).JPG [ 60.85 KiB | Viewed 3990 times ]
Attachment:
DSCN4090 (Custom).JPG [ 75.95 KiB | Viewed 3990 times ]
Attachment:
DSCN4051 (Custom).JPG [ 44.63 KiB | Viewed 3990 times ]
Participantii la Ferrari Challenge sunt impartiti pe doua categorii, in functie de masina pe care alearga : F430 sau 458 Italia. De la anul insa clientii piloti vor putea concura doar pe modelul mai nou, 458 Italia.
Attachment:
DSCN4191 (Custom).JPG [ 84.35 KiB | Viewed 3990 times ]
Attachment:
DSCN4214 (Custom).JPG [ 57.36 KiB | Viewed 3990 times ]
Attachment:
DSCN4215 (Custom).JPG [ 61.02 KiB | Viewed 3990 times ]
Attachment:
DSCN4219 (Custom).JPG [ 59.14 KiB | Viewed 3990 times ]
In sfarsit, a venit si randul cursei mult asteptate, Superstars. Regulile sunt relativ simple : nici o limita de greutate, cilindreee sau putere. S-au aliniat in fata noastra pe linia de start berline cu motoare V8 aspirate ( una din putinele reglemetari in ceea ce priveste partea "fizica", restul privesc folosirea excesiva a electronicii ) printre clasicele nemtesti facandu-si aparitia si masini mai exotice precum Chrysler 300C SRT sau Cadillac CTS-V, si mai ales, pe prima linie de start, in a doua pozitie, Maserati-ul Quattroporte Evo condus de pilotul Pier Guidi, si pe ultima pozitie a grilei de start, dupa ce s-au aliniat toti ceilalti particapnti, masina lui Bertolini reparata in-extremis.
Zgomotul produs de toti monstrii astia cu 8 cilindri in V realmente nu poate fi descris, trebuie auzit pe viu, este foarte asemanator ca si intensitate celui produs de masinile de Formula 1, dar diferit, mai gros, parca cu mai mult "bas". Startul se da lansat, si nu de pe loc, dupa parcurgerea turei de incalzire. Maserati-ul lui Guidi a tasnit de pe pozitia a doua, depasind foarte usor M3-ul echipei BMW Italia. A urmat apoi un adevarat spectacol, cum nu se vede niciodata in F1, pe parcursul catorva ture alternandu-se la conducere Quattroporte Evo condus de Guidi si, venit de pe locul trei, un C63 AMG apartinand echipei Roma Racing Team. Cand doi se bat insa, e proverbial ca al treilea trebuie sa castige. S-au tot sicant si s-au tot depasit Maserati-ul si Mercedes-ul pana cand, dupa o iesire in decor a Mercedes-ului, arbitrii cursei au decis ca Guidi a concurat nesportiv, si l-au penalizat retragandu-l din cursa.(minutul 1.04 al acestui
clip
Cum celalalt Quattroporte Evo condus de Bertolini se retrasese deja din primul tur datorita unei defectiuni tehnice, se poate spune ca acesta cursa a fost una cu care echipa elvetiana nu se prea poate mandri.
Attachment:
DSCN4157 (Custom).JPG [ 79.52 KiB | Viewed 3990 times ]
Attachment:
DSCN4227 (Custom).JPG [ 68.73 KiB | Viewed 3990 times ]
Attachment:
DSCN4211 (Custom).JPG [ 75.5 KiB | Viewed 3990 times ]
Attachment:
DSCN4213 (Custom).JPG [ 73.85 KiB | Viewed 3990 times ]
Attachment:
DSCN4204 (Custom).JPG [ 85.69 KiB | Viewed 3990 times ]
Attachment:
DSCN4226 (Custom).JPG [ 79.63 KiB | Viewed 3990 times ]
Attachment:
DSCN4208 (Custom).JPG [ 68.8 KiB | Viewed 3990 times ]
Dezamagirea produsa de nesansa celor de la Maserati a fost compensata oarecum pentru mine de placerea de a vedea in pista, chiar daca in coada plutonului si ca masina de asistenta, o superba
Alfa 159 SW rosie.
Attachment:
DSCN4217 (Custom).JPG [ 74.04 KiB | Viewed 3990 times ]