Salutare,
Datorita faptului ca am primit mai multe intrebari pe PM despre ce si cum am facut, m am hotarat sa scriu si aici poate mai sunt si altii interesati.
Din pacate nu am putut sa fac poze(am uitat camera acasa). Pentru poze puteti sa vizitati linkul urmator:
http://www.alfanatiques.com/index.php/l ... 56-sw.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Pe mine acest tutorial ma ajutat sa gasesc centrala de inchidere centraliza ta a masinii.
Ok, acum sa va spun ce am facut si cum am facut sa montez aceasta alrma (fara modulul de inchidere centralizata):
1) Am citi bine manualul de instalare si am indentificat firele(asta nu a fost forte greu cunosteam foarte bine alarma)
2) Din linkul de mai sus am aflat ca centrala de inchidere a masini este in spatele torpedoului. Am desfacut torpedoul si am identificat toate firele de care aveam nevoie din instalatia masinii (asta a fost cel mai greu
)
3) Am impartit firele alarmei in 3 manunchiuri pe care le am invelit in banda izolatoare.
- Primul manunchi care merge in compartimentul motor (firele de alimentare, cele pentru sirena si inca unul pe care l am tras pentru tamperul de la capota motor)
- Cel de al doilea manunchi a ramas in tabloul de sigurante (cele doua fire pentru semnalizari, masa, comanda de deschidere a portbagajului si firul care se leaga la pedala de frana )
- Cel de al treilea manunchi l-am trecut prin bord in partea din spatele torpedoului (firul de declansare al alarmei la deschiderea usilor si portbagajului, firul care se leaga la contact, si cele 6 fire pentru inchiderea centralizata (parca mai este unu dar nu mai stiu care))
4) Am conectat firele din compartimentul tablolui de sigurante:
- GND-ul l-am legat la unul din suruburile din vecinatatea tabloului
- cele pentru semnalizari le am legat la cele doau fire ale semnalizarilor in tabloul electric: cele doua fire bleu din mufa din imagine
5) In spatele torpedoului am conectat firul care decalseaza alarma la firele tamper-elor usilor si portbagajului prin intermediul a 5 diode schema este prezentata mai jos.
Acestea sunt:
-in mufa din dreapata fata: pinul 2 si 3 (usi fata dreapta/stanga)
-in mufa din spate: pinul 7, 13, 14 (usi spate dreapta/stanga si portbagaj).
Daca se doreste montarea unui tamper si pentru capota se mai pune inca o dioda
6)Inchiderea centralizata am conectato dupa cum este prezentat mai jos.
Specific ca aceasta schema este specific pentru 156 1.9JTD din 2002 la alte modele poate sa fie diferita conectarea firelor.
7)Am conectat firele din compartiemntul motor la sirena.
Si in final am alimentat alarma conectand firele rosii ale acesteia direct la borna + a bateriei.
Pentru cei care incearca sa monteze o astfel de alarma pe masina nu conectati nici un fir pana nu verificati cu ajutorul unui multimetru daca acela este firul pe care il urmariti.
Acestea fiind zise va urez suces,
Sa auzim numai de bine
A D I