In acest weekend, dupa cum bine stiti, prin amabilitatea celor mai priceputi 2 tuneri din UK, respectiv Gus(Alfatuner) si Addie(AHM), masina mea a avut parte de o revitalizare, sa spunem, prin rescrierea softului original cu unul custom.Mai pe scurt s-a facut un remap.
Operatiunea nu a durat foarte mult, undeva la 45-50 minute citirea softului si a tuturor parametrilor standard ai masinii, dupa care s-a trecut la customizarea softului.Inainte de rescriere s-a verificat ca masina sa fie error-free, iar abia apoi s-a scris noul soft.Intre timp s-a procedat si la curatarea senzorului denumit MAP, prin procedeul foarte bine descris de IRbabuin pe topicul dedicat masinii sale.La sfarsit, abia asteptam sa vad cum se comporta masina si am plecat cat mai repede la o proba de drum.De indata ce am iesit pe poarta service-ului lui seth(multumim pe aceasta cale pentru gazduire) am simtit ca masina este complet schimbata.Imediat ce am cuplat treapta 2-a am simtit ca masina merge mult mai lejer, parca urca singura in ture fara prea mare efort.Au urmat apoi toate celelalte trepte de viteza, am incercat si plecari normale unde am sesizat ca masina merge mult mai lin si fara efort, plecand chiar din ture foarte joase, dar si acceleratii fulminante cu varfuri de viteze ce ar fi acceptate doar in tara lui Goethe.Toata perioada cat am fost la volan, timp de 10-15 minute, am fost numai un ranjet, masina neincetand sa ma uimeasca la fiecare noua apasare de acceleratie, fie ea si cat de lina.
Am revenit la service unde Gus m-a intrebat imediat cum a decurs totul si daca as vrea sa modific ceva la ea, singurul raspuns pe care l-am putut da a fost ca in cel mult 1 an va urma "dpf removal" si F1 custom map.(aviz celor care urmaresc si topicul de pe AO)-despre aceastea sunt sigur ca Alexx cu a sa Brera ne va oferi cat de curand toate detaliile.
De mentionat ca si impresii ulterioare plecarii de la service ar mai fi asa:la un moment dat am plecat putin mai tare la un semafor alaturi de un 156 necunoscut, am ramas cu turatia undeva la 2500 rpm in treapta 2-a incercand sa vad daca are si 56-le vreo intentie de joaca, iar cand am vazut ca vine si el, am apasat iar pedala de acceleratie la maxim.Rezultatul a fost incredibil pentru mine in acel moment, initial am vazut un bec aprins pe bord si nici un raspuns din partea masinii.Crezand ca aia a fost si ca urmeaza mesajul "check engine" am intors privirea spre indicatoare si, spre uimirea mea, am vazut ca becul aprins din bord era de fapt martorul ASR care inca clipea.Deci se pare ca toshy avea dreptate si masina poate rupe aderenta chit ca este tractiune integrala.
Ca si incheiere vreau sa va mai zic si despre capitolul consum care, desi am alergat masina similar cu felul in care mergeam inainte de remap si pe alocuri cu demonstratii de putere, acum indica pe bord undeva la 9 litri medie fata de 10-11 cat aveam inainte in aceleasi conditii.Deci inca un motiv de bucurie, daca mai era nevoie.
Cam atat pentru moment, pe parcurs ce voi mai avea noutati sau chestii de descoperit la masina vi le voi impartasi.Acum va las, ma duc sa mai dau o tura caci ma simt de parca mi-am luat masina noua