It is currently 11 Nov 2024, 06:52

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 29 posts ]  Go to page 1 2 Next
Author Message
PostPosted: 10 Aug 2010, 21:52 
Offline

Joined: 31 May 2010, 19:48
Posts: 31
Chiar asa cum?


Top
   
PostPosted: 10 Aug 2010, 21:59 
Offline

Joined: 02 Aug 2006, 12:24
Posts: 1140
Location: Bucuresti/Alexandria
La ce masina?


Top
   
PostPosted: 10 Aug 2010, 22:20 
Offline
User avatar

Joined: 15 Mar 2009, 18:42
Posts: 522
Location: cluj
Presupun ca subvirarea se poate elimina, sau cel mai bine spus reduce din ea, prin modificarea suspensiei (arc+telescop) cu una sport, care evident e mai dura si are garda la sol foarte coborata, schimbarea cauciucurilor cu unele mai late si mai subtiri (balon mai mic), montarea de strutbar, sau cum i-o fi zicand tevii aleia de se prinde intre telescoape, siii.. cam atat, cred. Cred ca la asta s-a referit initiatorul topicului..


Top
   
PostPosted: 11 Aug 2010, 00:08 
Offline

Joined: 31 May 2010, 19:48
Posts: 31
In general cum o reducem...
App,ma uitam la top gear si cica pentru a reduce subvirarea se poate monta un "spliter", nu stiu denumirea in RO, probabil spoiler fata, e adevarat, ca astia spun si prostii :))


Top
   
PostPosted: 11 Aug 2010, 01:17 
Offline
User avatar

Joined: 29 Mar 2007, 19:02
Posts: 2131
Car: 156 GTA
hmm
presiune corecta in roti, prea mare si fuge fata.
arb mai gros pe spate, se reduce subvirarea
latimea rotilor
geometria puntii fata/spate
arcuri mai moi pe fata
etc etc

ridica picioru din acceleratie pe viraj :)

_________________
1. Denial 2. Anger 3. Bargaining 4. Depression 5. Acceptance ...

The 5 stages of buying petrol.


Top
   
PostPosted: 11 Aug 2010, 08:46 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6685
Location: Brasov... oarecum.
-Q2 (daca motorizarea permite montarea lui; din cate stiu eu merge montat pe JTD-uri, pe celelalte nu stiu)

si ca sa extrapolam putin:tractiune spate sau integrala

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 11 Aug 2010, 08:48 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2008, 00:23
Posts: 2935
Location: Bucuresti
Cand viteza masinii e prea mare pentru curba data sau atunci cand rotile fata sunt virate prea mult, apare subvirarea.
Puntea fata pierde aderenta si masina va continua traiectoria in directia initiala, deci nu se va inscrie in viraj, desi rotile fata sunt rotite in directia virajului.
Restabilirea se face scazand viteza (dar folosind frana doar in caz extrem) si/sau prin indreptarea rotilor (exemplu: daca rotile sunt virate stanga se ia incet dreapta pana ce masina intra pe virajul dorit, apoi se continua virarea inapoi spre stanga, dar tot usor).
Frana, care se actioneaza instinctiv, pe langa faptul ca reduce viteza, mai are o implicatie, muta masa pe puntea fata, marind implicit aderenta.
Efectul subvirator poate fi diminuat si prin cateva modificari la partea mecanica: suspensie, bare de rigidizare care sa micsoreze miscarea de ruliu, jante cu dimensiune mai mare si anvelope mai late.
De asemeni in curba se intra fara a accelera, pana la jumatatea curbei se poate folosi frana daca apar probleme, daca nu apar, de la jumatate se poate accelera pentru a iesi din curba!

_________________
V E R O C U O R E S P O R T I V O


Top
   
PostPosted: 11 Aug 2010, 08:59 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6685
Location: Brasov... oarecum.
antonelcodreanu Quote:
De asemeni in curba se intra fara a accelera, pana la jumatatea curbei se poate folosi frana daca apar probleme, daca nu apar, de la jumatate se poate accelera pentru a iesi din curba!
Old school, dude...Chesti de bun simt despre care cacanarii astia de se numesc instructori ar trebui sa-i educe pe toti invataceii in timpul cursurilor, dar nu o fac (cel putin majoritatea).

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 11 Aug 2010, 10:36 
Offline
User avatar

Joined: 10 Nov 2006, 12:44
Posts: 1212
Car: '04 147 1,6 TI
Location: Villach
Un tutorial foarte bun aici: http://www.autozine.org/technical_schoo ... ling_1.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Una e sa conduci masina sub limita de subvirare, alta e sa setezi trenul de rulare pe subvirare, neutru sau supravirare. Cea mai la indemana solutie e presiunea in roti: mica pe fata (grip mai bun), mare pe spate. In general masinile cu tractiune fata, in afara de cateva exceptii (156 GTA fiind pe acolo), toate sunt subviratoare.

_________________
ex. Alfa 156 1.8 TS
ex. Alfa 147 1.9 JTD
ex. Alfa Spider 3.0 V6
Alfa 147 1.6 TI


Top
   
PostPosted: 11 Aug 2010, 16:57 
Offline
User avatar

Joined: 07 Nov 2005, 14:54
Posts: 2959
Location: Oradea
antonelcodreanu Quote:
Frana, care se actioneaza instinctiv, pe langa faptul ca reduce viteza, mai are o implicatie, muta masa pe puntea fata, marind implicit aderenta.
..si inertia :)

_________________
Alfa Romeo 156 1.6 TS 120hp +Chiptuning +Cold Air Intake


Top
   
PostPosted: 11 Aug 2010, 17:18 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2008, 00:23
Posts: 2935
Location: Bucuresti
Alex_Alfa Quote:
antonelcodreanu Quote:
Frana, care se actioneaza instinctiv, pe langa faptul ca reduce viteza, mai are o implicatie, muta masa pe puntea fata, marind implicit aderenta.
..si inertia :)
Ce-i cu inertia?

_________________
V E R O C U O R E S P O R T I V O


Top
   
PostPosted: 11 Aug 2010, 18:20 
Offline
User avatar

Joined: 07 Nov 2005, 14:54
Posts: 2959
Location: Oradea
Daca te referi la franarea brusca in curba sau la scurt timp inainte de ea, intr-adevar, din inertie, centrul de greutate se muta mai in fata, iar forta de apasare pe puntea fata este mai mare.
Dar aceeasi inertie va face ca masina sa isi continue tendinta de a merge inainte, in loc sa urmeze cursul dat de sofer.
Simplificat, imagineaza-ti ca traiectoria urmata de masina este rezultanta dintre inertie (in acest caz inainte) si forta de tractiune (cea indicata de pozitia rotilor).

Am spus simplificat, deoarece aici mai intervin extrem de multe variabile, care au fost pomenite anterior de Seth. Conteaza mult calitatea si balonajul anvelopelor si cel putin la fel de mult, geometria articulatiilor masinii.

In concluzie, reduci tractiunea atata timp cat e pe aceeasi directie cu deplasarea si o maresti cand inertia iti permite ca rezultanta sa fie cat mai aproape de ceea ce ii ceri tu din volan.

_________________
Alfa Romeo 156 1.6 TS 120hp +Chiptuning +Cold Air Intake


Top
   
PostPosted: 12 Aug 2010, 07:24 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2008, 00:23
Posts: 2935
Location: Bucuresti
Alex_Alfa Quote:
Daca te referi la franarea brusca in curba sau la scurt timp inainte de ea, intr-adevar, din inertie, centrul de greutate se muta mai in fata, iar forta de apasare pe puntea fata este mai mare.
Dar aceeasi inertie va face ca masina sa isi continue tendinta de a merge inainte, in loc sa urmeze cursul dat de sofer.
Simplificat, imagineaza-ti ca traiectoria urmata de masina este rezultanta dintre inertie (in acest caz inainte) si forta de tractiune (cea indicata de pozitia rotilor).

Am spus simplificat, deoarece aici mai intervin extrem de multe variabile, care au fost pomenite anterior de Seth. Conteaza mult calitatea si balonajul anvelopelor si cel putin la fel de mult, geometria articulatiilor masinii.

In concluzie, reduci tractiunea atata timp cat e pe aceeasi directie cu deplasarea si o maresti cand inertia iti permite ca rezultanta sa fie cat mai aproape de ceea ce ii ceri tu din volan.
Am spus:
-folosind frana doar in caz extrem,
-in curba se intra fara a accelera, pana la jumatatea curbei se poate folosi frana daca apar probleme, daca nu apar, de la jumatate se poate accelera pentru a iesi din curba

_________________
V E R O C U O R E S P O R T I V O


Top
   
PostPosted: 12 Aug 2010, 10:10 
Offline
User avatar

Joined: 10 Nov 2006, 12:44
Posts: 1212
Car: '04 147 1,6 TI
Location: Villach
Alex_Alfa Quote:
In concluzie, reduci tractiunea atata timp cat e pe aceeasi directie cu deplasarea si o maresti cand inertia iti permite ca rezultanta sa fie cat mai aproape de ceea ce ii ceri tu din volan.
Ceea ce zici tu nu prea are sens: practic sa misti volanul doar cateva grade ca nu cumva unghiul dintre forta de tractiune si inertie sa fie prea mare? Hai sa punem limitator la volan atunci.

Daca intri in curba pe franare, cum a spus si Antonel si tu de altfel, apare un transfer de masa catre puntea fata, ceea ce face ca puntea fata sa aiba aderenta mai buna. Asta iti va permite sa intri cu viteza mai mare in curba decat atunci cand nu franezi deloc. Adica sa faci masina sa subvireze cat mai tarziu.

_________________
ex. Alfa 156 1.8 TS
ex. Alfa 147 1.9 JTD
ex. Alfa Spider 3.0 V6
Alfa 147 1.6 TI


Top
   
PostPosted: 12 Aug 2010, 10:32 
Offline
User avatar

Joined: 07 Nov 2005, 14:54
Posts: 2959
Location: Oradea
Nu sunt pilot de raliuri, dar fizica nu e o materie asa de grea.. Oricine stie ca NU se franeaza in curba si am explicat mai sus de ce..
Exact, pui "limitator" pe volan, dar acea limita e data de viteza masinii. Dooh

_________________
Alfa Romeo 156 1.6 TS 120hp +Chiptuning +Cold Air Intake


Top
   
PostPosted: 12 Aug 2010, 13:31 
Offline
User avatar

Joined: 29 Mar 2007, 19:02
Posts: 2131
Car: 156 GTA
Daca pui frana si incarci prea mult puntea, peste limita aderentei, te duci in tufe!
Se franeaza inainte de curba.
Nu te va aplauda nimeni daca intrii foarte tare in curba, ideea e sa iesi cat mai repede din ea.

http://www.youtube.com/watch?v=UGSnLGgeai8
http://www.youtube.com/watch?v=shwgNV36xFA

_________________
1. Denial 2. Anger 3. Bargaining 4. Depression 5. Acceptance ...

The 5 stages of buying petrol.


Top
   
PostPosted: 12 Aug 2010, 15:24 
Offline
User avatar

Joined: 10 Nov 2006, 12:44
Posts: 1212
Car: '04 147 1,6 TI
Location: Villach
Alex_Alfa Quote:
...dar fizica nu e o materie asa de grea...
O remarca atat de rar intalnita, care de altfel ma bucura :D.

@Alex&seth acum daca trecem sa vorbim de limite de aderenta discutia o sa fie luuunga, poate prea lunga pt. un forum. Nici nu am zis sa franezi in curba - numai in curba-, cu toate ca din ce am invatat si eu de la altii si din experienta mea intri pe franare si tii piciorul pe frana pana pe apex. Incepi sa franezi inainte de curba, nu destabilizezi masina in curba. Transferul de masa trebuie sa fie gradual, nu brusc, atat pe franare cat si pe accelerare la iesire.

Pana la urma cred ca ne cam indepartam de ideea topicului care se refera la setarea caracterului masinii nu la tehnici de condus.

_________________
ex. Alfa 156 1.8 TS
ex. Alfa 147 1.9 JTD
ex. Alfa Spider 3.0 V6
Alfa 147 1.6 TI


Top
   
PostPosted: 16 Aug 2010, 00:58 
Offline

Joined: 31 May 2010, 19:48
Posts: 31
yux_mm Quote:
-Q2 (daca motorizarea permite montarea lui; din cate stiu eu merge montat pe JTD-uri, pe celelalte nu stiu)

si ca sa extrapolam putin:tractiune spate sau integrala
Am cautat pe "gugle" despre Q2 si nu am gasit prea multe chestii...am vazut ca merge pe 1.9 JTD, TS, JTS dar de boxer-uri nu scrie nimic, sunt eu chior sau chiar nu se poate monta pe un boxer?


Top
   
PostPosted: 16 Aug 2010, 04:59 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
Se pare ca da, ai probleme cu vederea daca ai gasit undeva ca se poate monta Q2 pe TS si JTS.
Oricum, dat fiind ca diferentialul se monteaza in cutie, sau in prelungirea cardanului, si nu pe motor, pe boxer SIGUR nu se poate monta.
Anyway, amuzant topic, chiar ciudat putin, pentru ca de la o intrebare stupida s-a ajuns la anumite chestii de bun simt si chiar la unele relativ utile si interesante.

PS. Seth, ARB mai gros pe spate nu reduce niciun comportament subvirator, ci induce sau creste comportamentul supravirator.


Top
   
PostPosted: 16 Aug 2010, 11:04 
Offline

Joined: 31 May 2010, 19:48
Posts: 31
Tu esti mai chior decat mine :lol: http://www.autodeltashop.com/product_in ... cts_id=136" onclick="window.open(this.href);return false;

Nu tolerez asemenea limbaj!
Documenteaza-te inainte sa scrii!
seth


Top
   
PostPosted: 16 Aug 2010, 11:42 
Offline

Joined: 31 May 2010, 19:48
Posts: 31
Despre modificari....


Top
   
PostPosted: 16 Aug 2010, 12:37 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15256
Car: 115/960
Location: Bucuresti
sonda_lambda Quote:
Tu esti mai chior decat mine :lol: http://www.autodeltashop.com/product_in ... cts_id=136" onclick="window.open(this.href);return false;
Doar din URL si ti-as putea spune ca nu vorbim de Q2 aici..

_________________
4C | Spider S4 2.0
ex Stelvio 2.0T | GTV 916 3.0 V6 | GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
PostPosted: 16 Aug 2010, 13:10 
Offline

Joined: 31 May 2010, 19:48
Posts: 31
Pai Q2 ce e??? Nu e diferential fata?? :o


Top
   
PostPosted: 16 Aug 2010, 13:15 
Offline
User avatar

Joined: 29 Mar 2007, 19:02
Posts: 2131
Car: 156 GTA
Diferentialul din shop`ul autodelta, prezentat in link mai sus de tine, nu este q2.
Nu orice diferential fata este q2.

Exista mai multi producatori de diferentiale pentru alfele noastre, cu avantajele si dezavantajele lor.
q2 este un upgrade pupular datorita pretului mai mic si comportamentului bun pentru strada, pe pista este nevoie de ceva mai bun.

_________________
1. Denial 2. Anger 3. Bargaining 4. Depression 5. Acceptance ...

The 5 stages of buying petrol.


Top
   
PostPosted: 16 Aug 2010, 14:20 
Offline

Joined: 31 May 2010, 19:48
Posts: 31
Si cel de la Autodelta este mai bun decat Q2? Mai citisem ca pe MiTo parca s-a pus "Q2 electric", adica franeaza roata din interior....corect? Imi cer scuze daca am scris vreo prostie, dar sunt cam "noob" in mecanica,tuning etc!


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 29 posts ]  Go to page 1 2 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited