Bun, deci, sa revenim. Scuze Cristi, dar nu am avut net cateva zile. Un mic tutorial pentru montarea kitului bixenon:
Am mai zis mai demult ca trebuie facuta operatiunea ca pentru faruri GTA:
Deci, dat jos scutul, roata din stanga, aparatoarea noroi stanga, desfacute cele 2 suruburi care tin bara fata prinsa de aripa in partea stanga si clipsul.
Se demonteaza deasemenea si ornamentele din fata de la sistemul de inchidere al capotei.
Se slabesc cele 4 suruburi care tin bara in partea de fata sus.
Pentru a avea acces la piulita din dreapta jos a farului din dreapta, este necesara desfacerea celui de-al 3-lea surub care tine fixata bara de aripa in partea dreapta spre far. Pentru a nu mai da jos si roata de dreapta cu aparatoarea de noroi, am descoperit o alta cale de acces la cel de-al 3-lea surub. Daca desfaci proiectorul din dreapta din cele 2 suruburi si ai mainile mele de chirurg, ai suficient loc sa ajungi prin locasul proiectorului cu surubelnita la surubul in cauza (trebuie sa te tavalesti putin dar na, cum consideri, poti sa dai si bara de tot jos).
Asa, acum am ajuns la partea in care demontam farurile...4 piulite si mufele electrice la ambele faruri. Atentie la clemele metalice care tin mufele, eu pierdusem 2 la momentul respectiv.
Pentru dezlipirea sticlei farului, depinde cu ce le aveti lipite. Eu le-am lipit ultima oara cu silicon sanitar si am avut ceva batai de cap sa le desfac iarasi.
Montarea kit-ului:
Blocul cu lupa se termina in partea din spate cu o parte filetata, care se introduce prin gaura ramasa dupa inlaturarea becului de faza scurta. Daca vrei sa iti faci si conexiunea angel eyes-ului, e mai dificil, firul nu merge trecut prin santul de pe partea filetata, ca in instructiuni. Atentie, cand montezi lupa, trebuie sa scoti becul din lupa, deoarece mufele becului sunt mai mari decat partea filetata a lupei, deci implicit nu loc prin gaura unde a fost montat becul original. Deci, cu o surubelnita de ceasornicarie, desfaci un mic surub care tine o tablita ce tine fixa baza becului. Va fi montata ulterior. Atentie si la orientarea lupei, are o pozitie de "sus" . Daca te uiti prin lupa, vei vedea ca fascicolul este limitat in partea superioara printr-o parte vopsita. Deci, dupa montarea lupei si strangerea piulitei , se poate introduce becul si fixa cu surubul si tablita mentionate mai sus.
Conexiunile electrice:
Aici este putin mai "tricky".
Alimentarea kit-ului se face direct la bornele masinii. Ai sa observi ca bornele de "+" sunt inegale, unul mai lung, altul mai scurt. Cel lung este pentru montare pe partea dreapta. Bornele de masa poti sa le legi oriunde pe caroseria masinii.
Ce mi-a placut la acest kit, este ca tensiunea de alimentare a fazei scurte si lungi serveste la acest kit pentru comanda a 2 relee, care comanda cuplarea alimentarii propriuzise a bixenon-ului. In instructiunile de montaj se specifica ca se poate lasa faza lunga activa, deci practic 4 becuri pe faza lunga pe toata masina...am optat sa las faza lunga decat pe bixenon, pentru a evita consumul prea mare in cazul folosirii a 4 becuri, sau timpii morti de incarcare a xenonului (in cazul folosirii fazei scurte pe bixenon si a fazei lungi pe farul clasic).
Conexiunile electrice se fac cu clipsurile care vin in cutie. Sunt niste clipsuri metalice care efectiv strapung cablul care alimenta farul. Nu mai tin minte cum era cu culorile cablurilor, care pe ce faza vin. Asta o poti verifica simplu, dai jos bateria masinii, alimentezi bixenonul, dupa care pui pe bornele bateriei cablurile da comanda a bixenonului. Tinand farul intr-o pozitie orizontala, orientat catre un perete de exemplu, la aprinderea acestuia, in functie de inaltimea fascicolului de lumina poti sa iti dai seama care cablu este pentru faza lunga, si care pentru scurta. Nu se tine cont de poalaritate pentru aceste 4 fire, alimenteaza un releude comanda, nu becul sau balastul.
Montarea celorlalte cabluri, mufe, balast si ce mai este in compunerea kit-ului, este usoara, mufele nu se portivesc decat unde trebuie, deci nu ai cum sa dai gres.
la conectarea cablurilor, eu am folosit clipsurile din kit, era de preferat sa folosesc papuci si un insertizor, dar timpul nu mi-a permis. Cine are posibilitate sa lucreze profi, go for it, e chiar indicat.
In aceeasi cutie, sunt si 2 tuburi de mastic, pentru relipirea sticlei farurului. Daca preferi alt tip de mastic, e optiunea ta. Cel din cutie isi face treaba. Dupa intarirea masticului, urmeaza operatiunea inversa de montare a farului, bara, ornamente, scut, aparatoare plastic, roata, etc.
Sper ca nu v-am zapacit, calitatile mele de narator sunt subunitare, chiar nule. Oricum, sper ca a fost de ajutor acest mic tutorial.
Cristi, daca nu arde baraca cu montajul sau nu te incumeti, asteapta pana la inceputul lui aprilie si in dau eu o fuga la Buc.
Numai bine,
Dan
_________________ Honda Civic 5D 2008 Executive 1.8 i-VTEC
E90 320d tractor (masina de naveta zilnica)
Ex: V6 Q-S
Ex: Alfa 2.0 TS selespeed : Mona
|