Cea mai noua membra a familiei Alfa Romeo, Giulietta, a fost declarata una dintre cele mai bune masini din gama compacta, in prezent. Iata aici un test comparativ complet, pentru a vedea daca poate ocupa prima pozitie in topul celor mai bune hot-hatch-uri ale momentului, pozitie ocupata de Volkswagen Golf VI.
Doua stiluri diferite, cu un pedigree diferit pentru ambele modele. Giulietta este o masina noua, cu multe inovatii tehnice si de confort, pe cand VW Golf are tendinta nefericita de a fi doar... un alt Golf. Probabil seria Golf va urma numaratoarea pana la infinit, acum ajungadu-se la generatia cu numarul VI, insa Giulietta, putin mai conservatoare, preia numele unui model mai vechi. Chiar si asa, prima reactie este: sportivitate si pasiune (Giulietta) versu fiabilitate si simt practic (Golf).
Exterior
Alfa Romeo Giulietta este o masina ceva mai mare, cu o lungime de 4,35 m, fata de cea a Golfului, care este de doar 4,21 m. La acest capitol castiga Golful, fiind mai practic in oras. Giulietta depaseste cu mult la toate capitolele modelul 147, dar ia ceva elemente si de la MiTo, si de la 8C Competizione, ceea ce o face o masina mult mai atragatoare. Ca si design exterior si impresie la public, Giulietta castiga de departe aceasta confruntare. La Golf trebuie sa te chinui destul de mult sa vezi diferentele intre aceasta generatie si Golful 5. Ele exista, insa masina, vazuta cu niste ochelari de soare, este cam aceeasi, fara pic de carisma si prezenta in peisaj. In schimb la masina italieneasca, munca celor din departamentul de design se vede bine de tot. Giulietta se pare ca isi arata cel mai bine partea senzuala in culorile alb-perlat si in albastru de noapte.
Volkswagen Golf 6 are un exterior foarte cunoscut, usor de confundat cu generatie precedenta
]
Exteriorul lui Giulietta este unul reusit datorita si portierelor spate "shaved"
Interiorul lui Giulietta este o capodopera
Habitaclul masinii din Italia este o surpriza placuta. Un amestec de eleganta si sportivitate, la care se mai adauga si materiale mai bune, dar si o asamblare mai riguroasa. Se pare ca Alfa Romeo vrea sa scape de acel urias dezavantaj, adica perceptia oamenilor de a fi o masina prost facuta si nu tocmai fiabila. Cert este ca la capitolul interior, in aceasta gama de masini, Giulietta nu are rival, cu atat mai putin faimosul Golf. Ambele masini au volan sport in 3 spite si o consola pentru climatizare cu 3 butoane centrale, ca sa numim cateva dintre asemanari.
Pe cealalta parte, Golf afiseaza ceea ce trebuie - seriozitate si simt practic. Aici spatiul este mai bine organizat si optimizat. De exemplu, chiar daca Giulietta este mai mare ca si dimensiuni exterioare, la interior spatiul este mai generos in Golf, pentru ocupantii scaunelor fata, dar si pentru cei din spate. Iar portbagajul celor doua masini din test este, surprinzator, perfect egal - 350 de litri.
Motorizari
Asa cum e de asteptat, si in Romania cele mai bine vandute masini sunt cele diesel. Masinile din acest test au motoare mici, diesel, foarte economice, am putea spune chiar... de criza. Golful are un motor de 1.6
TDI de 105 cp, iar Giulietta are un 1.6
JTDM de 105 cp. Motorul de pe Golf sufera insa la capitolul putere la turatii mici, o bila neagra pentru o masina de oras, loc in care ai nevoie de putere la turatie mica. Giulietta cu al sau MultiJet de ultima generatie este o masina ceva mai zgomotoasa, fata de TDI-ul german, insa mai omogena si mai sportiva. Alfa are o cutie cu 6 trepte manuala, iar Golful are numai 5 trepte de viteza.
Tinuta de drum
Sistemul DNA al masinii italienesti vine de serie la toate versiunile. Este vorba de un sistem ce permite soferului sa selecteze 3 tipuri de condus - Dynamic, Normal si All Weather. Prin reglarea butonului pozitionat pe consola centrala, masina isi schimba parametrii motorului, cutiei de viteze, directiei asistate, a diferentialului electronic si a sistemului de stabilitate (VDC). Este un sistem inovativ si foarte practic, usor de folosit, in functie de conditiile de mers.
Golful echivaleaza si el prin cutia DSG si reglajele sasiului Pilot DCC cu 3 moduri de reglaj. Din pacate insa, aceste sisteme sunt optionale si costa multi bani la o varianta de baza. Ceea ce o face pe Giulietta castigatoare la capitolul tinuta de drum si confort.
Alfa este mai sportiva, si iti dai seama de asta imediat. Este o masina dinamica, ce raspunde bine la comenzile volanului si a cutiei de viteze. Trenul de rulare este foarte precis, de ordinul milimetrilor odata selectat modul Sport. Per total, este o masina mai echilibrata decat Golful, ceea ce o face una dintre cele mai bune masini compacte din Europa.
Pretul
Din pacate, Giulietta pierde la capitolul pret de achizitie si costuri de intretinere. Alfa Romeo Giulietta in versiunea prezentata, cu motor 1.6 JTDM costa
28.000 de Euro, iar Golful cu motorul 1.6 TDI costa
25.690 Euro.
Concluzia testului
La aspect, tinuta de drum si motor castiga Giulietta. La capitolele echipament, practicabilitate, spatiu si pret castiga Golful.
Alfa Romeo este o masina pe care o cumperi cu sufletul, este o masina pe care o cumperi daca te indragostesti de ea. In Giulietta nu te vei simti niciodata doar un alt participant la trafic, multi ochi se vor intoarce dupa tine. Golful este o masina pe care o cumperi cu capul. O cumperi ca alte 6 generatii au confirmat fiabilitatea si faptul ca este un model reusit si bun. Chiar daca nimeni nu va intoarce capul dupa tine pentru ca e plin de alte masini ca a ta, o cumperi pentru ca germanii stiu sa faca masini. Insa, pe astfel de vremuri destul de gri, cu aroma de criza, Golful VI este o masina care tine cu casa si este si castigatoarea testului de azi. Cand criza va deveni o amintire, probabil ca factorul pretului nu va mai fi unul decisiv si Giulietta va iesi castigatoare.