It is currently 09 Feb 2025, 00:58

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 42 posts ]  Go to page 1 2 Next
Author Message
PostPosted: 05 Jul 2009, 10:34 
Offline
User avatar

Joined: 22 Mar 2009, 18:56
Posts: 194
Car: AR 156 1.9 JTD 2002
Location: C R A I O V A
Salutare.
Inca nu am scapat de aceste batai foarte deranjante.
Cu puntea spate sa zicem ca am rezolvat.
Cu puntea fata... am fost la mecanic, mia zis sa schimb bratul drept inferior, la aceeasi constatare l am rugat sa imi spuna tot ce trebuie schimbat ca sa scap de aceste batai. Din pacate, dupa schimbarea bratului, tot imi mai bate ceva la denivelari mici (trepidatii ale rotii pe asfalt), nu se aud foarte tare dar se simt la picioare in pedalier mai ales cand stai in locul pasagerului.
Ma poate ajuta cineva cu experienta sa imi dau seama de unde provin aceste batai?
Eu banuesc bucsele de la bara stabilizatoare, de care mecanicul mi a zis ca sunt bune. Atunci cand a pus levierul pe bara stabilizatoare se misca stanga dreapta destul de usor si nu stiu daca e normal. El a zis ca asa trebuie sa oscileze.
Mentionez ca o data cu schimbarea bratului am schimbat si bieleta antiruliu dreapta, cea din stanga tot dupa spusele mecanicului nu trebuia schimbata.

Multumesc anticipat.

_________________
Alfa Romeo 156 1.9 JTD 2002


Top
   
PostPosted: 05 Jul 2009, 12:46 
Offline
User avatar

Joined: 11 May 2008, 19:21
Posts: 583
Location: Bucuresti
Parerea mea este ca bucsele de la bara stabilizatoare sunt duse.
Se aud batai si cand accelerezi brusc sau franezi foarte brutal?sau cand iei curbe stranse in acceleratie sau frana?
Si inca un sfat:eu totimpul am schimbat simetric, ce am schimbat pe dreapta am schimbat si pe stanga cred ca e mai bine sa faci asa.


Top
   
PostPosted: 05 Jul 2009, 12:59 
Offline
User avatar

Joined: 02 Dec 2006, 00:02
Posts: 677
Location: Baia Mare
Exact aceasi problema o am si eu...sunt bieletele antiruliu...am schimbat bucsile de la bara stabilizatoare si tot batea...

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS 165cp
ex:Seat Leon 1.9 TDI 2001 110cp+
ex:Skoda Octavia 1.9 TDI 2007 105cp
ex:Audi A6 2.7 quattro 2006 180 cp
ex:Alfa 155 1.9 TD 1993 90cp
ex:Alfa 156 1.9 JTD 2002 115 cp


Top
   
PostPosted: 05 Jul 2009, 15:46 
Offline

Joined: 02 Aug 2006, 12:24
Posts: 1140
Location: Bucuresti/Alexandria
Cum a testat bucsele de bara, cu masina jos sau pe elevator? Bara NU trebuie sa se miste usor stinga/dreapta.


Top
   
PostPosted: 05 Jul 2009, 19:47 
Offline
User avatar

Joined: 22 Mar 2009, 18:56
Posts: 194
Car: AR 156 1.9 JTD 2002
Location: C R A I O V A
@ Nicorec: am schimbat bieleta de pe partea stanga, care se vedea de la o posta ca e dusa. Pe partea dreapta este OK. Nu este o problema schimbarea bieletei si pe partea dreapta ca se schimba foarte usor, numai sa scap de aceste batai ca ma dispera.
@ zet: nu am observat treaba asta in curbe, am observat ca face la denivelari mici si bruste gen crapaturile din asfalt. Nu trebuie sa dau in ditamai groapa ca sa se auda. Se aude la denivelari mici si dese. Si ce ma ingrijoreaza foarte tare ca nu se aud asa tare (genul celor de la bratele de pe spate) dar se simt in pedalier. Imi e frica sa nu fie ceva mai grav.
@ IRBabuin: bucsele le a testat cu masina pe elevator. Nu a putut sa bage levierul exact acolo unde sunt bucsele, si a bagat levierul la un capat al barei, nu pot sa sa spun cu ce forta inpingea bara cu levierul dar se misca stanga dreapta usor (parerea mea), la care eu zic "sunt duse" iar el imi zice "nu... e normal sa se miste!"

_________________
Alfa Romeo 156 1.9 JTD 2002


Top
   
PostPosted: 05 Jul 2009, 21:42 
Offline
User avatar

Joined: 06 Jun 2009, 21:23
Posts: 86
Location: Iasi
Cativa milimetri are voie sa miste bara stabilizatoare.
Mecanicul tau sa uitat la amortizor? Este posibil sa fie slabita piulita care il tine prins in caroserie si atunci cam pocneste la fiecare crapatura in asfalt , nu se aude tare dar se simte in structura masinii si probabil de aceea simti in podea bataia :peace: .
Nu zic ca asta e rezolvarea dar e o posibilitate.
Bafta!

_________________
Alfa 156 2.4 jtd


Top
   
PostPosted: 05 Jul 2009, 22:12 
Offline

Joined: 23 Jul 2008, 20:45
Posts: 143
Location: Romania
Aceeasi problema o am si eu bataie-trepidatie si la franare si la acceleratie dar la o anumita viteza se aude mai tare de cat se simte pe caroserie.
Tind sa cred ca sunt bucsile de la bara stabilizatoare!


Top
   
PostPosted: 05 Jul 2009, 22:58 
Offline

Joined: 21 Aug 2008, 16:35
Posts: 3174
Location: Rosiorii de Vede/Bucuresti
am avut si eu o problema asemanatoare, o bataie pe partea dreapta, nimeni nu a stiu sa imi zica ce si am schimbat pana am ajuns la un test de amortizor, unde surpriza toate 4 sunt pe duca, asa ca am schimbat fata si nu am mai avut batai.
Poate ai flansa de la amortizor dusa, eu am schimbat-o si pe aia.
Mai exact unde iti bate? Unde se aude deasupra rotii sau pe sub masina.
Cand e masina oprita si te lasi pe vreo aripa, sau cand e capota deschisa si apesi pe masina se aude ceva? Vreo bataie? Incearca sa te lasi pe ea, sa o misti in vreun fel, poate se aude pe loc sa iti dai seama de unde vine, asta incearca doar dupa ce ai mers cu ea.

_________________
Alfa Romeo 147 1.6ts


Top
   
PostPosted: 07 Jul 2009, 12:39 
Offline
User avatar

Joined: 22 Mar 2009, 18:56
Posts: 194
Car: AR 156 1.9 JTD 2002
Location: C R A I O V A
@ CornelM: Se misca cativa centimetrii stanga/dreapta (cam vreo 5cm) nu cativa milimetrii :))..... sper ca asta sa fie problema. S a uitat si la amortizor si la fel a zis ca flansa e buna (dar ce incredere mai pot avea in el, cand imi zice ca bucsele sunt bune si ele sunt varza). Cornel spune mi te rog despre ce piulita este vorba, cea de la motor, unde este prins in contraaripa? Pentru ca cea de jos este stransa perfect (sper) deoarece am schimbat bratul inferior. Sa fi uitat topitul sa imi stranga vreun surub?!?!?!?!?
@ valerica: asta e problema ca nuprea se aude, se aude incet dar se simte ca niste tupanituri in podea, nu imi dau seama unde se aude sus sau jos dar imi pare ca vine dinspre partea dreapta.
Telescoapele io zic ca mai merg, deoarece am fost la o statie ITP inainte de a cumparao si nenea ala de acolo mi a dat un raport scos la imprimata, cu tepescoapele, franele etc iar telescoapele fata tineu 78%, care io zic ca e un prcent acceptabil. Am sa incerc si ce imi spui tu: sa ma las pe ea pe loc sa vad daca bate ceva sau ce bate. Intre timp o sa merg cu ea si la alt mecanic sa mai aflu si alte pareri.
Mercic pentru replay uri!
Sa auzim numai de bine!

_________________
Alfa Romeo 156 1.9 JTD 2002


Top
   
PostPosted: 07 Jul 2009, 16:51 
Offline
User avatar

Joined: 24 Feb 2008, 20:20
Posts: 129
Location: Iasi
Cred ca se referea la piulita cu care este prins amortizorul sus, cea cu pas marunt...trebuie sa scoti acel capac de plastic intai (daca il mai ai). La mine era slabita, si am pierdut un amortizor, ca s-a rupt tija de langa filet..la o denivelare; evident ca batea tare, dar ma obisnuisem, ziceam ca asa nu-i grav. (daca vin de pe Dacie). Asa ca tot n-am scapat de batai pe fata... desi am schimbat destule bucse :( . Cred ca pun cauciucuri cu talon mai mare :uhuh:

_________________
Un om bogat nu este acela care are cel mai MULT ci acela care are nevoie de cel mai PUTIN


Top
   
PostPosted: 07 Jul 2009, 22:01 
Offline

Joined: 21 Aug 2008, 16:35
Posts: 3174
Location: Rosiorii de Vede/Bucuresti
amortizoerele mele au avut 65% iar cel de la test mi-a zis ca ce e sub 70% e prost si e de schimbat. Cred ca ai putea sa excluzi pt un timp amortizoarele si sa faci bucsele de la bara stabilizatoare, macar iti iei gandul de la ele. Nu ai ce sa faci, o sa schimbi pana ajungi la problema, asa am fost nevoit sa fac si eu :(

_________________
Alfa Romeo 147 1.6ts


Top
   
PostPosted: 08 Jul 2009, 11:13 
Offline
User avatar

Joined: 22 Mar 2009, 18:56
Posts: 194
Car: AR 156 1.9 JTD 2002
Location: C R A I O V A
@valerica: ai dreptate.. urmatorul pas va fi schimbarea bucselor de la bara stabilizatoare si eventual bieleta stabilizatoare stanga

@Gicutza: este bine de stiut de acea piulita, pana acum nu m am gandit la ea. am sa verific si asta.

Pentru ca am adus in discutie bucsele de la bara stabilizatoare am o intrebare la voi: Aceste bucse vin cu clipsuri (ca la Golf de ex), sau trebuie sa le folosesc pe cele originale de pe masina???
Daca sa zicem ca nu sunt incluse in pachet, pot cumpara separat aceste clipsuri?

_________________
Alfa Romeo 156 1.9 JTD 2002


Top
   
PostPosted: 08 Jul 2009, 11:50 
Offline
User avatar

Joined: 24 Apr 2007, 13:15
Posts: 674
Car: AR 156 1.9 JTD
Location: Bucureşti
Clemele se refolosesc, nu vin cu bucsile noi.

_________________
Cuore Sportivo


Top
   
PostPosted: 08 Jul 2009, 16:10 
Offline
User avatar

Joined: 22 Mar 2009, 18:56
Posts: 194
Car: AR 156 1.9 JTD 2002
Location: C R A I O V A
Am mai postat aceeasi intrebare si in alt topic si tot asa mi s a spus...
Nu ca as avea ceva cu clemele originale dar sunt fixist si ma gandeam ca daca pun bucse noi sa pun si cleme tot noi :D

_________________
Alfa Romeo 156 1.9 JTD 2002


Top
   
PostPosted: 09 Jul 2009, 14:26 
Offline
User avatar

Joined: 22 Mar 2009, 18:56
Posts: 194
Car: AR 156 1.9 JTD 2002
Location: C R A I O V A
Mai am o intrebare: se poate da cu vaselina intre bucse si bara stabilizatoare? sa nu scartie?
sau nu este indicat...

_________________
Alfa Romeo 156 1.9 JTD 2002


Top
   
PostPosted: 09 Jul 2009, 18:57 
Offline
User avatar

Joined: 23 Mar 2008, 22:24
Posts: 1697
Location: Iasi
DiCK Quote:
Am mai postat aceeasi intrebare si in alt topic si tot asa mi s a spus...
Nu ca as avea ceva cu clemele originale dar sunt fixist si ma gandeam ca daca pun bucse noi sa pun si cleme tot noi :D
daca esti cu adevarat fixist faci un upgrade...uita-te aici: bare stabilizatoare

_________________
Alfa 156 SW 1,9 JTD 16V


Top
   
PostPosted: 10 Jul 2009, 12:13 
Offline
User avatar

Joined: 22 Mar 2009, 18:56
Posts: 194
Car: AR 156 1.9 JTD 2002
Location: C R A I O V A
da marian ai dreptate.. ce este, este... numai ca pretul ala ma omoara. Momentan o sa schimb bucsele stabilizatoate si m am multumi sa gasesec bucse originale.

Im poate spune cineva daca e bine sa dau cu putina vaselina pe aceste bucse ca sa nu scartie, sau mai rau o sa scartie?
Ca de exemplu azi de dim cand am plecat de acasa imi scartia ingrozitor ceva pe partea dreapta :(

_________________
Alfa Romeo 156 1.9 JTD 2002


Top
   
PostPosted: 12 Jul 2010, 15:53 
Offline

Joined: 09 Jun 2010, 15:44
Posts: 25
Aceeasi problema o am pe stanga; am schimbat tot, bascule, bielete, bucsi bara si tot se aude o bocaneala incet de tot. CE CACAT E ???


Top
   
PostPosted: 12 Jul 2010, 16:54 
Offline

Joined: 09 Jun 2010, 15:44
Posts: 25
:wallbash:


Top
   
PostPosted: 12 Jul 2010, 18:31 
Offline
User avatar

Joined: 15 Mar 2009, 18:42
Posts: 522
Location: cluj
Deci ai schimbat basculele si bucsile la bara stabilizatoare si tot bocane? Telescopul e ok? Telescopui fiind tot una cu amortizorul. Sau chestia aia care tine masina sa nu topaie pe gropi. E ca un tub si are un fel de spirala groasa cam cat degetul mic peste el :lol:


Last edited by adisoru on 12 Jul 2010, 18:42, edited 1 time in total.

Top
   
PostPosted: 12 Jul 2010, 18:38 
Offline

Joined: 09 Jun 2010, 15:44
Posts: 25
daca te referi la amortizoare, le`am verificat si sunt OK. 69-72 parca sau ceva de genu, oricum diferenta de 3% intre dreapta si stanga.

Altceva e buba si nu`mi dau seama..


Cateodata, dar doar cateodata, se aude o bushitura cand accelerez brusc, si mi se pare ca vine fix de sub picioru meu stang sau oricum prin zona aia. Cred ca`s blestemat :censored:


Top
   
PostPosted: 12 Jul 2010, 21:00 
Offline
User avatar

Joined: 15 Mar 2009, 18:42
Posts: 522
Location: cluj
Ei na.. blestemat.. esti, daca ti-ai luat masina din bani furati, cum am avut eu cumparata una :lol: Si poate esti doar perfectionist.. iti suna vreun plastic, vreo aparatoare.. da si tu muzica aia mai tare.


Top
   
PostPosted: 12 Jul 2010, 21:48 
Offline

Joined: 09 Jun 2010, 15:44
Posts: 25
la cati bani am bagat in ea, ar trebui sa`mi scot muzica de tot si sa aud LINISTEA.. dar p:censored:a liniste, e teroare


Top
   
PostPosted: 13 Jul 2010, 09:31 
Offline
User avatar

Joined: 05 Apr 2010, 15:05
Posts: 1529
Car: MB E 250 CDI
Location: 120271-Buzău, BZ (RO)
Daca zici ca ai schimbat tot ce tine de bucsaraie si suspensie (care oricum nu au prea mare legatura cu vibratiile continue care se fac simtite in pedalier la rulare), suspensia/directia avand alte simptome datorita uzurii, nicidecum trepidatii si batatai CONTINUE... ai doua variante:

1. cea mai ieftina: verifica rotile, mai precis verifica daca sunt drepte (nu echilibrate, ci drepte !!!) Pot exista cazuri in care jantele, desi echilibrate, nu sunt drepte, de aici si trepidatia.

2. cea mai scumpa (si cea mai probabila, dupa parerea mea): verifica segmentul exterior al planetarei dreapta fata, partea care intra in capul planetarei dinspre roata. - cu aceasta ocazie verifici si capul planetarei.

Daca ai schimbat tot ce ai zis si vei constata ca ai si jantele drepte, 99% poti sa mergi pe varianta 2. (si cand spun asta nu vorbesc din filme... :lol: )

_________________
Q & A: 0767.698.431
Signature:
Eu pun degetul mare. :uhuh:


Top
   
PostPosted: 13 Jul 2010, 10:24 
Offline

Joined: 09 Jun 2010, 15:44
Posts: 25
Nu este vorba de nici o vibratie continua; e ceva neprins acolo cum trebuie; planetara nici o legatura nu are. Daca pun frana brusca simt lovitura la picioare. O fi vreun tampon de la motor; drq s`o ia. O s`o desfac pe toata pana la urma.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 42 posts ]  Go to page 1 2 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 18 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited