It is currently 02 Feb 2025, 01:11

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 3 posts ] 
Author Message
PostPosted: 20 Nov 2006, 17:22 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2006, 09:24
Posts: 914
Location: Bucuresti
Am mers in weekend cu masina un picut mai incarcata in weekend (4 pasageri + sofer + portbagaj full) si m-am trezit cu beculetul rosu de la airbag aprins la un moment dat. Din cate stiu e o boala veche la fiat si probabil si la alfa din ce am vazut pe forum. Am bagat mana si am tras nitel de fire pe sub scaun si s-a potolit (probabil datorita sticlelor tinute de pasagerii din spate sub scaunele din fata. Dupa ceva vreme m-am trezit iar cu becul de airbag aprins si n-a mai vrut sa se stinga de nici o culoare asa ca m-am resemnat.
Cand ajung in Bucuresti ma trezesc ca imi tranteste pe ecran un mare STOP ENGINE!!!. ma conformez si deoarece eram cu rezervorul pe rosu aproape de capat ma apuc sa-i mai torn motorina(aveam un bidon in portbagaj). banuiam ca STOP ENGINE ma avertizeaza ca se termina motorina si sa nu traga aer sau mai stiu eu ce. Oricum faza cu STOP ENGINE fara alte explicatii e cam nesimtita. Mai lipsea sa imi bage in "KEEP AWAY FROM THE VEHICLE" :)
Cert e ca am gasit pe net mai tarziu acasa ca uneori pe langa AIRBAG FAILURE mai APARE si STOP ENGINE asa ca m-am linistit.
Acum cu multa informatie adunata de pe net am reusit sa ii inchid gura si avand in vedere ca sunt f similare in constructie Alfa si Fiat Stilo o sa scriu solutia pentru ca si altii sa o poata aplica.
Sub scaunul soferului dar si sub al pasagerului din dreapta este un fel de "masuta" care are un carlig din care daca e desprinsa se roteste in jurul unui ax si iese de sub scaun, in fata scaunului. Pe ea sunt prinsi mai multi conectori: unul portocaliu pentru airbagul din scaun, unul gri pentru circuitul de identificare a pasagerului, unul alb, detectia centurii, si mai e unul cu multe fire de care nu stiu pt ce e (posibil incalzrea scaunelor). In plus mai e cate un connector sub scaune independent, alb de care iar nu stiu pentru ce e.
Pentu airbag-urile pasagerilor din spate e un connector portocaliu la care se ajunge scotand buzunarul din dreapta spate al portbagajului(la fel ca atunci cand vreti sa demontati farul (cred ca e ceva similar la alfa(tot pe undeva pe sub tapiteria portbagajului.
Am tot incercat sa conectez deconectez toti acesti conectori insa nu s-a mai rezolvat asa usor de aceasta data. Problema se pare ca apare datorita corodarii nu a contactelor (pinilor) ci a firelor care sunt prinse prin capsare de pini. Am fost si am cumparat un spray de curatat circuite electronice (nu degripant) si am desfacut toti conectorii. Chiar daca momentan problema era la airbaguri, am zis ca nu strica sa fie curatati si ceilalti. Am decuplat bateria si am dat cu spray in gaurile din connector pe unde intra firele. Am lasat pana s-a uscat ca sa isi faca efectul apoi le-am mai luat odata la mana si am mai dat un jet ca sa inlature impuritatile. Le-am lasat iar sa se usuce si le-am reconectat, am pus bateria si am repornit masina. Initial alarma de airbag s-a pastrat (cred ca e tinuta in computer pentru ca apare inainte de checking chiar. Dupa 2-3 chei insa alarma a disparut. Acum sper ca treaba asta s aiba un efect de durata (tineti-mi pumnii).
Cert e ca Bucurestiul asta e un dezstru. M-am saturat de toti bisnitarii astia pe care i-am avut primari. Am fost plecat 2 zile din bucuresti, cu masina abia spalata si cand m-am intors cu ea era ca atunci cand am plecat. Am lasat-o peste noapte in Bucuresti si deja are praf pe ea de nu ii mai recunosti culoarea. Nu-i de mirare ca apar probleme cu partea electrica si electronica la cat praf inghit masinile noastre. Ar trebui sa poti cere despagubire la primarie nu doar pentru masina rupta in gropi ci si pentru problemele care apar din cauza mizeriei din oras.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 21 Nov 2006, 16:33 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2006, 09:24
Posts: 914
Location: Bucuresti
Dap, deocamdata nu a mai facut figuri airbagul.
Si eu am oscilat pentru ca nu stiam exact unde i-ar fi locul acestui post. Muta-l tu te rog.

Offtopic:
Speram sa mai vin cu o solutie la "reparat stropitoarele de faruri". Se pare insa ca schimbatul sigurantei fuzibile care parea arsa si (daca intradevar era de la stropitoare acea siguranta) nu a rezolvat problema. Tot nu scuipa apa pe faruri :evil:


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 21 Nov 2006, 16:39 
Offline
User avatar

Joined: 04 Oct 2006, 12:17
Posts: 1469
Location: Bucuresti
tot offtopic : pune o pompita la podea, cum avea dacia pe vremuri..sa vezi ce scuipa .... :haha:

_________________
Speranta moare ultima......

AR 156 2.0 TS 155-CP, blue cosmo, putin tuning exterior
new: Fiat Grande Punto 1.3 multijet 90 CP


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 3 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited