Nu am mai scris de ceva vreme pe aici pentru ca nu prea mai aveam cu ce sa ma laud, sa scriu despre zgarieturi si alte necazuri nu prea merita
Astazi masina are 1 an de cand este la mine, si aproximativ 4 luni de cand circul cu ea(7 in total cu numerele provizorii "he he he") cu aceasta ocazie m-am gandit sa fac un summary cu ce am facut la masina de cand am cumparat-o
(e bine sa ramana scris undeva nu?)
Voi incepe cu o mica povestioara, din ziua in care am adus masina acasa de la Sighisioara.
Acum un an pe la ora 10:00 vedeam prima oara masina si nu imi venea sa cred ca urmeaza sa fie a mea, pur si simplu ma uitam la ea fara sa ma pot opri, chiar si la ghiseul de acte le-am enervat pe doamnele de acolo pentru ca dupa fiecare semnatura data pe contract ieseam sa ma uit la masina si era necesar sa ma strige de cateva ori pentru a ma convinge sa ma intorc.
In jurul orei 13:00 contractele au fost semnate, masina era a mea si urmam sa o conduc pentru prima data, m-am urcat in masina plin de emotii si am pornit la drum spre Bucuresti.
La inceput masina parea foarte greu de condus, statea de ceva vreme si nu prea era bucuroasa ca am deranjat-o, mergea foarte "jerky" intre 1000 si 2200 pur si siimplu nu te intelegeai cu ea, dadea in nas pentru ca reglajele de la acceleratiile pe fiecare 2 cilindrii nu erau bine facute, deci nu se sincronizau.
Am plecat spre Bucuresti pe o ploaie ca in filme iar stergatoarele vechi de 100 ani nu ma ajutau prea tare, mai ales ca scartaitul asurzitor acoperea sunetul motorului, asa ca am cumparat altele si am pornit spre Padurea Bogatii.
Pe drumul spre Padurea Bogatii am inceput sa simt masina, incepea deja sa se imblanzeasca iar ajuns pe serpentine eram de neoprit, nu fortam foarte tare pe curbe si cu toate astea nu se tinea nimeni in spatele meu, singurul lucru care m-a facut sa merg mai incet a fost durerea simtita in maxilar de la prea mult zambet, asa ca am hotarat sa merg mai incet. Restul drumului spre Bucuresti nu a mai fost atat de interesant, deci nu mai am ce sa povestesc.
Ajuns in Bucuresti am inceput sa ii plimb pe prietenii mei cu masina, insa la primul s-a intamplat ceva foarte ciudat, am simtit dintro data cum franele se intaresc iar odata oprita masina se tura singura de la 1000 la 2200 in continuu si foarte repede, eu foarte speriat l-am chemat pe tata sa vina sa se uite ce s-a intamplat iar acesta a constatat ca reglajul de la acceleratia cilindrilor din stanga s-a rupt(plastic prost) asta explica motivul pentru care masina se accelera aiurea dar si lipsa servo franei avand in vedere ca depresiunea era fix pe cilindrii aia doi, am schimbat piesa a doua zi si am reglat si acceleratiile astfel masina se transformase in bine si nu mai era deloc jerky intre 1000 si 2200.
Sper ca nu v-am plictisit cu aceasta povestioara, acum o sa incep cu "constatarea" facuta masinii, ce am observat ca nu functiona cum trebuie la masina si ce am facut in privinta asta.
1:Rezervorul curgea foarte tare, mirosea foarte tare a benzina si in masina si afara. Am scos rezervorul, l-am dat cu jmirghel pe tot pana am ajuns la tabla si l-am rugat pe cineva sa il sudeze unde era spart(destule locuri), l-am luat de la sudat si l-am dat cu grund +vopsit problem solved.
2:Motorul inca nu mergea cum trebuie, uneori mergea in 3 si mai si mirosea foarte tare a benzina cand masina era pornita. Am cumparat fise noi pentru ca una dintre ele era intrerupta astfel se explica mersul in 3, bujii noi pentru ca erau negre(masina nu mersese tocmai ok pana atunci) si am hotarat ca daca tot pun fise si bujii sa scot si galeriile de admisie sa le curat de ulei(si am avut o gramada de curatat, 2 litri de decarburol am folosit) Rezultatul a fost uimitor, masina mergea rotund, nu mai mirosea a benzina si tragea si mult mai bine.
3:Servo directia mergea foarte greu, problema rezolvata o data cu montarea amortizoarelor KONI, rulmentii de la amortizoarele vechi erau aproape blocati.
4:Masina frana foarte prost, am dat jos discuri si etrieri, am curatat etrierii calumea(ruginaaaaaa) iar discurile mi le-a luat cineva putin la strung pentru ca erau cam duse. Am luat placute de frana noi si am montat totul pe masina, franele merg mult mai bine dar exista loc pentru mai bine.
5.Masina avea ceva km si nu stiam cand a fost schimbata distributia asa ca am schimbat-o impreuna cu tatal meu, in fata blocului.
6. Am mai facut o gramada de lucruri la masina dar imi este foarte lene sa le scriu pentru ca oricum nu mai are nimeni rabdare sa citeasca ce am scris si pana acum asa ca bla bla bla cu ocazia primei aniversari i-am facut un cadou masinii, jantele reconditionate... Borbet Type B de provenienta Lancia, in curand le voi pune pe masina. La multi ani FORZA!!!