It is currently 17 Nov 2024, 08:26

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 750 posts ]  Go to page Previous 117 18 19 20 2130 Next
Author Message
 Post subject: Re: Problema termometru
PostPosted: 10 Apr 2010, 22:35 
Offline
User avatar

Joined: 07 Jul 2008, 17:56
Posts: 468
Car: 159 2.4 SW TI Q4
Location: Austria
termostat...aceeasi problema am avut-o si eu...parca 300 de lei... :(


Top
   
PostPosted: 10 Apr 2010, 23:41 
Offline
User avatar

Joined: 08 Jan 2006, 01:56
Posts: 155
Location: oradea
merci mult!

_________________
156 2.4 JTD 8v
156 1.9 JTDm 16v


Top
   
PostPosted: 11 Apr 2010, 07:16 
Offline

Joined: 02 Aug 2006, 12:24
Posts: 1140
Location: Bucuresti/Alexandria
Care termometru? Cum adica "mai mici decit cele reale"? Mai mici decit temperatura apei din motor sau cum?


Top
   
PostPosted: 12 Apr 2010, 00:51 
Offline
User avatar

Joined: 15 Mar 2009, 18:42
Posts: 522
Location: cluj
Ii arata mai putin decat vrea el sa vada pe ceas. Trebuie sa indice o temperatura intre 80-90 grade. Nu mai mult si nu mai putin. In caz contrar e bulit termostatul. Si ala, inainte sa il pui, ai face bine sa il verifici, tu sau cel care il monteaza. :wink:


Top
   
PostPosted: 12 Apr 2010, 08:36 
Offline

Joined: 25 Sep 2008, 13:24
Posts: 185
Location: BUCURESTI
Pune-o pe tester si fa comparatie intre temperatura aratata de tester si cea de pe ceas.
Iti poti da seama de problema, simplu, decat sa presupui.
Ce zici, nu ar fi mai simplu?


Top
   
PostPosted: 12 Apr 2010, 18:57 
Offline
User avatar

Joined: 08 Jan 2006, 01:56
Posts: 155
Location: oradea
Este vorba de termometru(cel care indica temperatura exterioara), nu de ceasul care indica temperatura apei.

_________________
156 2.4 JTD 8v
156 1.9 JTDm 16v


Top
   
PostPosted: 12 Apr 2010, 22:18 
Offline
User avatar

Joined: 08 Jan 2006, 01:56
Posts: 155
Location: oradea
Am facut un nou topic dar a fost sters si mutat aici de catre moderatori. M-a surprins si pe mine...
Merci de hint, o sa verific.

_________________
156 2.4 JTD 8v
156 1.9 JTDm 16v


Top
   
PostPosted: 17 Apr 2010, 01:54 
Offline

Joined: 31 May 2007, 17:01
Posts: 58
Hai sa va dau o tema de gandire, ca pe mine ma depaseste.

Am luat masina, acul de temperatura statea undeva la 70 C (gradatia dintre 50 si 90). Am presupus ca e belit termostatul, l-am dus la schimbat, degeaba, tot asa statea.
Am luat un cablu KKL si FiatEcuScan, temperatura citita de senzor era undeva in jur de 80C (+/- 2 grade). M-am resemnat cu ideea ca e prost ceasul si am lasat-o.
Am schimbat saptamana asta distributia, pompa de apa, volanta si un intinzator de la cureaua de accesorii. Azi am recuperat masina, acul urca la 90C (cu o grosime de ac sub, de fapt) si sta relativ acolo (oscileaza cu 1-2 mm stanga-dreapta). Conform FiatEcuScan, temperatura variaza intre 87 si 91 C.

Ce ma lasa masca - cum de si-a revenit ceasul ala din bord (si/sau termostatul o data cu el) dupa ce am schimbat cele de mai sus? Nu reusesc sa vad legatura...


Top
   
PostPosted: 17 Apr 2010, 02:57 
Offline
User avatar

Joined: 29 Mar 2007, 19:02
Posts: 2132
Car: 156 GTA
Lichid de racire nou :scratch:

_________________
1. Denial 2. Anger 3. Bargaining 4. Depression 5. Acceptance ...

The 5 stages of buying petrol.


Top
   
PostPosted: 17 Apr 2010, 08:09 
Offline

Joined: 25 Sep 2008, 13:24
Posts: 185
Location: BUCURESTI
Daca tot ne-ai dat o teme de gandire, hai sa-ti pun si eu o intrebare.
Ventilatorul la tine porneste?
Ca din cate afirmi tu aici temperatura la tine nu urca in asa fel incat sa porneasca ventilatorul.


Top
   
PostPosted: 17 Apr 2010, 11:53 
Offline

Joined: 31 May 2007, 17:01
Posts: 58
seth: il mai schimbasem o data, cand am schimbat termostatul. N-a fost nicio diferenta.
matty: n-am avut ocazia, pentru ca l-am testat decat la drum intins, nu in trafic. Dar ventilatorul merge, testate (mai demult) si la stat pe loc, si cu actuator test din FES.


Top
   
PostPosted: 17 Apr 2010, 18:06 
Offline

Joined: 25 Sep 2008, 13:24
Posts: 185
Location: BUCURESTI
Lasa-o in parcare sa mearga la relanti sa vezi daca iti porneste ventilatorul, e important.
Asa vezi daca nu cumva senzorul iti da date eronate.
Ventilatorul trebuie sa porneasca la o temperatura de minim 92 grade celsius, dar nu te impacienta daca se deschide si pe la 97,5 ca la mine.


Top
   
PostPosted: 17 Apr 2010, 21:01 
Offline
User avatar

Joined: 02 Jul 2008, 15:15
Posts: 2054
Location: Praga CZ
airwave88 Quote:
Ce ma lasa masca - cum de si-a revenit ceasul ala din bord (si/sau termostatul o data cu el) dupa ce am schimbat cele de mai sus? Nu reusesc sa vad legatura...
Acul acela indica temepratura corect pe la 90 de grade. La 60-70 de grade arata mai putin. Daca imi amintesc eu vreo la 75 de grade arata vreo 63 (aproximare cruda). Exact la fel face si la mine.

Totusi e uimitor cum de acum temperatura ajunge in mers la 92-93 moment in cand porneste ventilatorul si coboara la 88-90.Deci pana la urma se poate si la Alfa sa stea apa la 90 de grade, chiar daca "nu e BMW". Eu am schimbat termostatul acum 3 saptamani si rezultatul e ca noul termostat functioneaza identic cu cel de dinainte: maxim 76 de grade daca o calc, ~65 de grade daca merg cuminte.

Cred ca voi schimba distributia mai devreme de 2 ani ca sa schimb si pompa de apa pe care la recomandarea mecanicului nu am schimbat-o acum aproape 2 ani cand am facut distributia.

Daca stie cineva sa explice legatura intre o pompa de apa veche si temperatura mai mica a apei sunt foarte curios sa o aflu.

_________________
alfas don't break down... they stop to be admired
my fiat is fantastic:
Ex: 156 SW 1.9 JTD 16V
Ex: 159 SW 2.4 JTD Q-tronic
Ex. Jeep GC 2005 3.0 crd
A6


Top
   
PostPosted: 17 Apr 2010, 21:51 
Offline

Joined: 31 May 2007, 17:01
Posts: 58
Lamurire - ibiza a fost cu mine in masina cand faceam testele. Are dreptate cu inca o chestie, pe care eu am uitat sa o mentionez - diferenta intre temperatura indicata pe bord si cea citita din senzor e mare la inceput (10-12 grade, i.e. 60 pe bord si 72 pe senzor) si apoi se micsoreaza. Cand ajunge la 88-89 cele doua corespund.
Am fost azi cu masina (dar fara laptop) si am testat si chestia cu ventilatoarele - pornesc cum trebuie, la 90 si un pic.

M-am uitat si la pompa de apa data jos, era OK. Cred ca e chestie de cablaje, ca altfel nu se explica...


Top
   
PostPosted: 21 May 2010, 22:22 
Offline

Joined: 15 Dec 2009, 00:50
Posts: 29
Location: Berlin
salut eu am o problema mai ciudata pe o alfa romeo 156 motorul 2,4 jtd din 1999 masina,imi pierdea ceva antigel pe la termostat asa k l-am schimbat si acum surpriza foarte neplacuta,apa urca coboara undeva intre acele acelea primele de la 90 respectiv stanga dreapta,cum urca peste 90 pleaca ventilatorul si scade termperatura insa problema e ca inainte de schimbarea termostatului apa statea numai la 90 fix pe linie si acum pierde si lichid desi nu lasa nici o urma sub masina ? Inainte se vedea cum supura pe la termostat acum e ok acolo insa tot trebuie sa completez saptamanal nu foarte mult dar trebuie.Va rog idei,sfaturi orice ?

_________________
Alfa Romeo 156 2.4 JTD 1999 .........JUST PURE LOVE !!!


Top
   
PostPosted: 22 May 2010, 16:30 
Offline

Joined: 02 Aug 2006, 12:24
Posts: 1140
Location: Bucuresti/Alexandria
Ai schimbat si senzorul de temperatura odata cu termostatul? Daca da, incearca cu ala vechi. Cel mai sigur este sa citesti pe diagnoza temperatura.


Top
   
PostPosted: 22 May 2010, 16:34 
Offline
User avatar

Joined: 15 Mar 2009, 18:42
Posts: 522
Location: cluj
Zici ca pierde antigel... Scade sub nivelul de minim? EU tot puneam pana la maxim, insa se "evapora" pana ajungea la nivelul de minim. Nici eu nu am scurgeri pe nicaieri. Cealalta masina a familiei tot asa e.. numai pana la minim vrea. Cand se incalzeste motorul ajunge la maxim. Are pe undeva (de obicei pe la capacul de la vasul de expansiune) o supapa de preaplin.


Top
   
PostPosted: 22 May 2010, 17:40 
Offline

Joined: 15 Dec 2009, 00:50
Posts: 29
Location: Berlin
Senzorul de temperatura nu l-am schimbat pentru ca nu era necesar din moment ce cu termostatul vechi acul statea fix la 90,ideea este ca mi sa spus ca e posibil sa am garnitura de chiloasa fisurata si antigelul sa imi fie ars si dat afara pe asapament sub forma de aburi si chiar nu as vrea sa ma apuc de schimbat garnitura de chiloasa pentru ca m-ar ajunge destul de mult si nu as vrea sa fie in zadar!

_________________
Alfa Romeo 156 2.4 JTD 1999 .........JUST PURE LOVE !!!


Top
   
PostPosted: 24 May 2010, 15:59 
Offline

Joined: 15 Dec 2009, 00:50
Posts: 29
Location: Berlin
Ok madkat insa nu ma ajuta deloc ce imi spui tu,stiu si eu ca am o problema si as dori tare mult niste pareri .....e garnitura de chiloasa ciupita,e posibil prin alte locuri sa piarda,asta doream nu concluzia ta ca e o problema faptul ca pierde lichid!!!

_________________
Alfa Romeo 156 2.4 JTD 1999 .........JUST PURE LOVE !!!


Top
   
PostPosted: 24 May 2010, 17:03 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2008, 00:23
Posts: 2935
Location: Bucuresti
alfistu_cioco22 Quote:
Ok madkat insa nu ma ajuta deloc ce imi spui tu,stiu si eu ca am o problema si as dori tare mult niste pareri .....e garnitura de chiloasa ciupita,e posibil prin alte locuri sa piarda,asta doream nu concluzia ta ca e o problema faptul ca pierde lichid!!!
Stai usor si calmeaza-te!
Ai multe lucruri de verificat: daca garnitura ar fi fisurata pe joja ar trebui sa ai picaturi de apa! Ai?
Daca iti scade nivelul vezi daca nu cumva iti pierde pe undeva... de obicei chiar si un por intr-un furtun al instalatiei poate fi cauza, ideea e ca datorita temperaturii ridicate si a presiunii gaurica aia se mareste!
Returul e ok? E posibil ca multe din orificiile instalatiei sa fie obturate de depuneri si in unele zone ale instalatiei sa fie o presiune mai mare!
Faptul ca-ti porneste ventilatorul, nu e o problema ci e ceva normal...

_________________
V E R O C U O R E S P O R T I V O


Top
   
PostPosted: 25 May 2010, 20:26 
Offline

Joined: 15 Dec 2009, 00:50
Posts: 29
Location: Berlin
Mersi pentru sfaturi,nu am picaturi de apa uleiul e super curat si ok,insa mecanicul mi-a zis ceva de genu ca o arde si o arunca afara pe tobe si nu ajunge apa in ulei, insa eu tind sa cred ca vrea sa aiba de munca si tind sa merg pe varianta ca am vreo pierdere pe vreun furtun ceva si nu ajunge apa pe jos se evapora sau ceva de genu' pentru ca nu gasesc pete sub ea .....

_________________
Alfa Romeo 156 2.4 JTD 1999 .........JUST PURE LOVE !!!


Top
   
PostPosted: 26 May 2010, 07:58 
Offline

Joined: 02 Aug 2006, 12:24
Posts: 1140
Location: Bucuresti/Alexandria
Daca ai antigel in ea, ramine reziduu colorat pe unde ai scaparile. Asa am gasit la mine un mic por, al meu e culoarea aia roz.


Top
   
PostPosted: 28 May 2010, 17:13 
Offline

Joined: 15 Dec 2009, 00:50
Posts: 29
Location: Berlin
Se pare ca e pompa de apa cea din interiorul motorului,desi capacul l-am schimbat acum 3000 km o data cu distributia!Sper sa nu ma coste prea mult piesa plus reparatu desi deja am probleme in gasirea unui service deaorece nemtii astia nesimtiti nu se prea baga la alfe!!! :censored:

_________________
Alfa Romeo 156 2.4 JTD 1999 .........JUST PURE LOVE !!!


Top
   
PostPosted: 11 Jun 2010, 21:06 
Offline
User avatar

Joined: 19 Oct 2007, 12:23
Posts: 72
Location: bucuresti
am si eu o intrebare
pe caldurile astea insuportabile,atunci cand este super trafic,limba de la indicatorul de temperatura trece de linia de 90 de grade si ajunge pana sub ledul de avertisment pentru temperatura mare
nu mi se aprinde becul,dar mi se pare ca sta un pic cam sus,adica mi se pare ca temperatura este cam maricica

este normal sa ajunga acolo sau am eu o problema?


Top
   
PostPosted: 11 Jun 2010, 21:27 
Offline
User avatar

Joined: 04 Aug 2008, 23:53
Posts: 316
Car: 156 1.8 TS
Location: Caransebes
Clar ca ii o problema.
Eu vara la 35 de grade afara plus cox 15 min (schimbat la 6500-7000) am reusit sa ating prima gradatie dupa 90.
La mine termostatul ii ok dar radiatoru ii destul de oxidat.
Asa ca...verifica radiator, termocupla, rezistente.
Bafta

_________________
Alfa Romeo 156 `01 1.8 TS "Edizione Sportiva"
Ex: Ford Sierra `87 2.0l


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 750 posts ]  Go to page Previous 117 18 19 20 2130 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot] and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited