It is currently 11 Jan 2025, 01:10

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 4747 posts ]  Go to page Previous 130 31 32 33 34190 Next
Author Message
PostPosted: 09 Apr 2010, 20:52 
Offline
User avatar

Joined: 02 Jul 2008, 15:15
Posts: 2054
Location: Praga CZ
Sinner Quote:
Cauciucurile de vara mai uzate se pun pe fata sau pe spate?
Multumesc.
anvelopele cele mai bune trebuie sa fie pe rotile motoare care la alfa in general sunt si de directie, acolo aparand cele mai mari tensiuni

_________________
alfas don't break down... they stop to be admired
my fiat is fantastic:
Ex: 156 SW 1.9 JTD 16V
Ex: 159 SW 2.4 JTD Q-tronic
Ex. Jeep GC 2005 3.0 crd
A6


Top
   
PostPosted: 09 Apr 2010, 20:57 
Offline
User avatar

Joined: 05 Apr 2007, 14:21
Posts: 840
Car: 2.0 TS
Location: CLUJ-NAPOCA
... si cauciucurile proaste pe spate care e mai usor, si te duci de-a latu'

_________________
Anonima Lombarda Fabbrica Automobili
AR 156 2.0TS 155CP

DIESEL - THE ULTIMATE THRILL KILLER


Top
   
PostPosted: 09 Apr 2010, 22:04 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
1. se numesc roti motrice, nu motoare.
2. in general, la Alfa, rotile motrice sunt pe spate, la FIAT-urile astea mai noi ce poarta sigla Alfa sunt rotile motrice fata :(
3. gumele mai proaste pe spate, ca nu franezi cu spatele si te duci de 10 ori mai greu de-a latul decat de-amboulea peste ala din fata sau sa subvirezi in curba.


Top
   
PostPosted: 09 Apr 2010, 23:33 
Offline
User avatar

Joined: 05 Apr 2007, 14:21
Posts: 840
Car: 2.0 TS
Location: CLUJ-NAPOCA
ba franezi si cu spatele care printre altele e mai usor ca fata. din experienta zic ca gumele noi pe spate. asta in conditii de vara si asfalt uscat.

_________________
Anonima Lombarda Fabbrica Automobili
AR 156 2.0TS 155CP

DIESEL - THE ULTIMATE THRILL KILLER


Top
   
PostPosted: 10 Apr 2010, 02:32 
Offline

Joined: 25 Apr 2007, 00:13
Posts: 393
Car: 156 1.9 JTDM TRY
Location: Brasov/Edinburgh
Salut.Are cineva o poza cu usa din fata ptr Alfa 156(fara fata de usa).Vreau sa-mi iau material insonorizant si vreau sa vad ce gauri sunt in usa,cat de mari sunt sa stiu ce diimensiuni sa iau la material sa intre mai usor.Nu am masina cu mine,deci nu pot sa dau fata de usa jos sa vad singur.Multumesc


Top
   
PostPosted: 10 Apr 2010, 07:37 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2007, 10:59
Posts: 560
Car: 156
Location: Suceava
andy1786 Quote:
............
Am achizitionat recent o statie+antena si am inteles ca antena+statia trebuie "calibrata". Stie cineva unde as putea sa fac asa ceva in Iasi?
Cauta pe aici http://forum.softpedia.com/index.php?showforum=670" onclick="window.open(this.href);return false; , sigur o sa gasesti pe cineva din IS.

_________________
Cand vezi o Alfa mergand incet, inseamna ca exista o problema pe scaunul din dreapta.


Top
   
PostPosted: 10 Apr 2010, 09:20 
Offline
User avatar

Joined: 06 Dec 2007, 15:36
Posts: 3366
Car: Giulia Q
Sinner Quote:
Cauciucurile de vara mai uzate se pun pe fata sau pe spate?
Multumesc.
http://www.tirerack.com/tires/tiretech/ ... ?techid=52" onclick="window.open(this.href);return false;

_________________
159 1.9 jtdM 2007 - 2014
GQV 1750 TCT 2014 -
Stelvio 2.0 Q4 2019 -
Giulia Quadrifoglio 2.9 AT 2024 -


Top
   
PostPosted: 10 Apr 2010, 17:58 
Offline
User avatar

Joined: 23 Mar 2008, 22:24
Posts: 1697
Location: Iasi
andy1786 Quote:
Sincer nu stiu unde sa postez aceasta intrebare...asa ca am sa incerc aici:

Am achizitionat recent o statie+antena si am inteles ca antena+statia trebuie "calibrata". Stie cineva unde as putea sa fac asa ceva in Iasi?
La Piktronik. Pe strada Eternitate, cum urci din Podu de Fier spre aeroport, 150m pe stanga. Scrie mare, nu ai cum sa gresesti.

_________________
Alfa 156 SW 1,9 JTD 16V


Top
   
PostPosted: 11 Apr 2010, 05:55 
Offline
User avatar

Joined: 02 Jul 2008, 15:15
Posts: 2054
Location: Praga CZ
alfetta Quote:
Sinner Quote:
Cauciucurile de vara mai uzate se pun pe fata sau pe spate?
Multumesc.
http://www.tirerack.com/tires/tiretech/ ... ?techid=52" onclick="window.open(this.href);return false;
:worthy: stia vipi bine deci.
foarte bine, am invatat ceva din asta :peace:

_________________
alfas don't break down... they stop to be admired
my fiat is fantastic:
Ex: 156 SW 1.9 JTD 16V
Ex: 159 SW 2.4 JTD Q-tronic
Ex. Jeep GC 2005 3.0 crd
A6


Top
   
PostPosted: 11 Apr 2010, 14:32 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
vipi77 Quote:
ba franezi si cu spatele care printre altele e mai usor ca fata. din experienta zic ca gumele noi pe spate. asta in conditii de vara si asfalt uscat.
Franezi cu spatele, really ? Conceptul de transfer al fortei de greutate iti spune ceva ? Si nu serios ca spatele e mai usor decat fata ? Eu ma gandeam ca Alfa e un fel de Porsche si ca are greutate in spatele puntii spate.
Iar din experienta iti spun ca mie cu gumele uzate pe fata mi se duce in gard(bordura, ce-o fi in exteriorul curbei) masina in curbe, iar cu alea uzate pe spate nu a fugit in veci spatele, decat pe asfalt ud, cand am vrut eu sa fuga.


Top
   
PostPosted: 11 Apr 2010, 15:29 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2006, 09:24
Posts: 914
Location: Bucuresti
Eu am simtit fuga spatelui pe gheata/zapada, cu GSD pe spate si cauciuce de iarna pe fata, deci diferenta mare de aderenta intre punti. Si chiar in conditiile astea esp-ul a corectat perfect. Fara esp insa e mai greu de controlat.


Top
   
PostPosted: 11 Apr 2010, 15:35 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2007, 10:59
Posts: 560
Car: 156
Location: Suceava
Alexandrus Quote:
vipi77 Quote:
ba franezi si cu spatele care printre altele e mai usor ca fata. din experienta zic ca gumele noi pe spate. asta in conditii de vara si asfalt uscat.
Franezi cu spatele, really ? Conceptul de transfer al fortei de greutate iti spune ceva ? Si nu serios ca spatele e mai usor decat fata ? Eu ma gandeam ca Alfa e un fel de Porsche si ca are greutate in spatele puntii spate.
Iar din experienta iti spun ca mie cu gumele uzate pe fata mi se duce in gard(bordura, ce-o fi in exteriorul curbei) masina in curbe, iar cu alea uzate pe spate nu a fugit in veci spatele, decat pe asfalt ud, cand am vrut eu sa fuga.
Sunt intr'u totul de aceeasi parere cu Alexandrus aici si in cateva posturi mai sus, trecut fiind prin ambele experiente, cu gume noi pe spate si invers. Experimentati singuri si alegeti. Dupa ce am reusit sa indoi o punte spate la un volvo cu pneuri noi-fata si 50% uzura spate, am schimbat "politica" iar cu timpul, am realizat ca de fapt este gresit, mult mai des avand nevoie de franare fata si directie ferma decat de stabilitatea puntii spate. Eu inca nu am reusit sa mut spatele alfei (225/45/17 uzate) fara sa ma ajut de frana de mana...cel mult am reusit sa glisez pe toate rotile si credeti'ma, am la dispozitie o pista de aeroport, tot timpul si vointa necesara. Intr'adevar, pe un circuit, stilul de condus difera total de cel stradal si acolo poti pierde usor spatele echipat cu roti proaste, mai ales ca majoritatea virajelor sunt luate cu transferul greutatii masinii dinspre exteriorul curbei spre interior. Invatarea negocierii unei curbe in conditii de carosabil umed/alunecos va scuteste garantat de neplacerile pierderii aderentei. Nu vreau sa fac pe desteptul dar poate unii nu stiu...NU FRANATI in mijlocul unui viraj!

_________________
Cand vezi o Alfa mergand incet, inseamna ca exista o problema pe scaunul din dreapta.


Top
   
PostPosted: 13 Apr 2010, 09:43 
Offline
User avatar

Joined: 10 Nov 2006, 12:44
Posts: 1212
Car: '04 147 1,6 TI
Location: Villach
Cauciucurile mai bune se pun pe spate! Si eu o stiam de la al batran tot ca se pun pe fata ca deh .. fata trage. Insa mecanicul si ADAC-ul spun acelasi lucru: ROTILE MAI BUNE PE SPATE! Pe uscat nu face nicio diferenta (pana la urma poti sa folosesti si slick-uri pe uscat), insa pe ud scade riscul de acvaplanare si mentin masina pe traiectorie pe franare.

PS: e vorba de transfer de masa

_________________
ex. Alfa 156 1.8 TS
ex. Alfa 147 1.9 JTD
ex. Alfa Spider 3.0 V6
Alfa 147 1.6 TI


Top
   
PostPosted: 13 Apr 2010, 10:11 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
1. Masa nu se transfera nicaieri, se transfera forta de greutate.
2. La franare, se transfera .... ghici, pe FATA.

Anyway, discutia e inutila, face fiecare cum crede si cum vrea.


Top
   
PostPosted: 13 Apr 2010, 11:35 
Offline
User avatar

Joined: 03 Feb 2008, 00:10
Posts: 714
Location: Cluj-Napoca
Dimineata asta, cand sa deschid masina, apas butonul de pe cheie si surpriza: nimic nu se intampla. Din curiozitate apas si celalt buton, nici portbagajul nu da semne ca ar vrea sa se deschida. Nasol zic, probabil s-a terminat bateria din telecomanda. Deschid cu cheia, pornesc, ajung la servici, cobor din masina, apas butonul, surpriza: masina se inchide. Telecomanda iarasi e functionala. Ati mai patit ceva asemanator? Posibil sa fie bateria pe terminate? 10x

_________________
Alfa 156 1.9 JTD M-Jet 16v, 140+ CP
------
When the fast car picks you up, you will weep and smile,
And see Heaven in the headlights,
Mile after mile, after mile, after mile..


Top
   
PostPosted: 13 Apr 2010, 11:41 
Offline

Joined: 21 Aug 2008, 16:35
Posts: 3174
Location: Rosiorii de Vede/Bucuresti
patesc asta de cateva saptamani, la fel cred si eu ca e bateria, cand nu se vor mai deschide din telecomanda, voi schimba bateria.

_________________
Alfa Romeo 147 1.6ts


Top
   
PostPosted: 13 Apr 2010, 12:10 
Offline
User avatar

Joined: 10 Nov 2006, 12:44
Posts: 1212
Car: '04 147 1,6 TI
Location: Villach
Alexandrus Quote:
1. Masa nu se transfera nicaieri, se transfera forta de greutate.
2. La franare, se transfera .... ghici, pe FATA.

Anyway, discutia e inutila, face fiecare cum crede si cum vrea.
Alex hai mah ce naiba: G= m*g si cum g e o constanta, ghici ce...vorbim de transfer de masa.
Exact, pe franare masa se tranfera pe fata, ceea ce face sa creasca riscul de pierdere a aderentei pe spate, iar daca mai pui si ocolul unui obstacol pe franare (situatie realista de altfel) ce crezi ca tine masina pe traiectorie: fata sau spatele?. Si cum ziceam, diferenta se simte pe ud.
Binenteles ca fiecare face cum il taie capu', insa daca organizatiile astea care fac teste peste teste fac o recomandare ca asta (una pe care nu poti sa o suspectezi de subiectivitate) eu unu tind sa o iau de buna, mai ales ca sunt departe de a fi niste amatori.

_________________
ex. Alfa 156 1.8 TS
ex. Alfa 147 1.9 JTD
ex. Alfa Spider 3.0 V6
Alfa 147 1.6 TI


Top
   
PostPosted: 13 Apr 2010, 13:20 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
Nu stiu cata fizica ai studiat, mai ales dinamica auto, dar masa nu se duce nicaieri, ramane acolo, apar insa forte de greutate si de inertie in diverse unghiuri.
Asta ca sa lamurim odata si sa nu aberam ca se plimba masa. Daca vrei termenul stiintific, se numeste apasare dinamica pe punte.
Si acuma ca am stabilit ce e cu amatorismul, putem sa oprim discutia ca sa nu deviem intr-un studiu de dinamica auto din care nu se va intelege nimic.


Top
   
PostPosted: 13 Apr 2010, 13:35 
Offline
User avatar

Joined: 10 Nov 2006, 12:44
Posts: 1212
Car: '04 147 1,6 TI
Location: Villach
Fizica am studiat si inca studiez destul, nu atat de multa mecanica dar nu asta conteaza. Nu stiu daca te faci ca nu intelegi in mod intentionat, insa daca nu era evident, e vorba de transfer de masa DINAMIC, adica in miscare. E.g. pe franare puntea fata e mai grea. Poate nu am explicat eu cum trebuie, asa ca poate intelegi mai bine de la altii:
Quote:
The major forces that accelerate a vehicle occur at the tires' contact patches. Since these forces are not directed through the vehicle's CoG, one or more moments are generated whose forces are the tyres traction forces at pavement level, the other one (equal but opposed) is the mass inertia located at (CoG) and the arm is the distance from pavement surface to CoG. It is these moments that cause variation in the load distributed between the tires. Often this is interpreted by the casual observer as a pitching or rolling motion of the vehicles body. A perfectly rigid vehicle without suspension that would not exhibit pitching or rolling of the body still undergos load transfer. However, the pitching and rolling of the body adds some (small) weight transfer due to the (small) CoG horizontal displacement with respect to the wheels axis suspension vertical travel and also due to deformation of the tyres i.e contact patch displacement relative to wheel.
Lowering the CoG towards the ground is one method of reducing load transfer. As a result load transfer is reduced in both the longitudinal and lateral directions. Another method of reducing load transfer is by increasing the wheel spacings. Increasing the vehicle's wheel base (length) reduces longitudinal load transfer while increasing the vehicle's track (width) reduces lateral load transfer. Most high performance automobiles are designed to sit as low as possible and usually have an extended wheel base and track.
CoG= Center of Gravity

_________________
ex. Alfa 156 1.8 TS
ex. Alfa 147 1.9 JTD
ex. Alfa Spider 3.0 V6
Alfa 147 1.6 TI


Top
   
PostPosted: 13 Apr 2010, 13:59 
Offline
User avatar

Joined: 17 Jul 2008, 19:33
Posts: 1524
Car: Mercedes C Coupe
Location: Berlin
Masa nu se transfera niciunde.

_________________
Mercedes C Coupe 192 HP
ex: Alfa 156 SW 2.0TS, 2000
Alfa 156 SW 2.4 JTD 20v, 2003


Top
   
PostPosted: 13 Apr 2010, 14:09 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2008, 00:23
Posts: 2938
Location: Bucuresti
Teoretic, folosind 4 anvelope identice pe cele 4 roti, in momentul franarii cele de pe fata vor avea o aderenta mai mare decat cele de pe spate! Probabil de aici si ideea ca pe fata se pot pune anvelope mai uzate decat pe spate!
Dar cum franam mai rar decat plecam de pe loc, si mai ales ca in viraje (cel putin viraje pe loc) anvelopele de pe fata sunt mai solicitate decat cele de pe spate... ar fi cam logic ca pe fata sa le avem pe cele mai putin uzate! Parerea mea!

_________________
V E R O C U O R E S P O R T I V O


Top
   
PostPosted: 13 Apr 2010, 14:51 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
andreiblitz Quote:
Masa nu se transfera niciunde.
Exact, tocmai de aceea am insistat pe terminologia corecta, mai ales venind din partea lui Dany, pe care il stiu ca studiaza fizica(intentionat am intzepat cu studiul fizicii ;)).


Top
   
PostPosted: 13 Apr 2010, 15:08 
Offline
User avatar

Joined: 10 Nov 2006, 12:44
Posts: 1212
Car: '04 147 1,6 TI
Location: Villach
Tocmai ca asta e terminologia din fizica, unde problema se trateaza ca un transfer de masa.

_________________
ex. Alfa 156 1.8 TS
ex. Alfa 147 1.9 JTD
ex. Alfa Spider 3.0 V6
Alfa 147 1.6 TI


Top
   
PostPosted: 13 Apr 2010, 15:12 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
Ti-as fi arata exact doar ca sa inchei discutia si sa nu mai aud ineptii, mai ales de la oameni de la care am pretentii(recte tu, Dany, ca de la cei ce am pretentii si un respect anume ma deranjeaza foarte rau greselile), dar singurul loc unde stiu publicate cursurile de dinamica autovehiculelor are site-ul suspendat. To be continued... ;)


Top
   
PostPosted: 13 Apr 2010, 15:30 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2008, 00:23
Posts: 2938
Location: Bucuresti
Se foloseste termenul de transfer de masa ca analogie la transferul de caldura... dar doar in anumite cazuri!

_________________
V E R O C U O R E S P O R T I V O


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 4747 posts ]  Go to page Previous 130 31 32 33 34190 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited