It is currently 30 Nov 2024, 02:59

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 25 posts ] 
Author Message
PostPosted: 24 Mar 2010, 20:33 
Offline

Joined: 19 Mar 2010, 22:12
Posts: 100
Car: 147
Salut toti posesorii de alfa romeo , km multi si probleme putine.

In urma cu ceva timp am inceput cautarea unei masini sh de maxim 4500 euro. Conditiile care trebuiesc indeplinite de aceasta masina nu sunt foarte riguroase:
1. mai noua de 2000
2. motor minim euro 3 si maxim 2000 cmc
3. cruise control si clima automata

Masina o folosesc in medie cam 25-30k pe an, kilometrii pe care ii fac 40% oras restul in afara orasului.
Sunt un tip pretentios, atent la detalii si care face greu compromisuri.
La inceput am cautat renault megane 2 bicorp 1.5dci (obligatoriu bicorp si 1.5 dci), stilo 1.6 si alfa 156 1.8.

Daca la megane si la stilo a fost usor de ales ce motorizare si ce caroserie aleg, la alfa situatia nu sta chiar asa
Astept de la voi ceva sfaturi pt a alege intre 147 si 156.

Stiu deja ca :
-piesele sunt ceva mai scumpe la alfa , ca la capitolul tren de rulare, suspensii si directie stau ceva mai prost ca alte masini din clasa(ma refer la fiabilitatea pieselor si costul lor) .
-se gasesc greu mecanici priceputi care sa lucreze la masini
-pierd mult la revanzare
-consumul de carburant este mai crescut(aici cred ca e vina alfistilor si nu a masinilor)

Partile bune sunt cunoscute aici pe forum asa ca nu are rost sa mai aduc aminte de ele.

Din ce am citit/auzit 156 si 147 impart aceleasi motoare (ma refer la 1.6 ts - motorul pe care il doresc pt 147 ) , seamana destul de mult arhitectura directiei si a suspensiei , cu precizarea ca la 156 este mai simpla.


Top
   
PostPosted: 24 Mar 2010, 21:29 
Offline

Joined: 19 Mar 2010, 22:12
Posts: 100
Car: 147
am studiat preturile , la alfa piesele sunt putin mai scumpe decat cele de la megane. Totusi, conteaza si drumurile pe care mergi. am un focus din 2006 care pana acum nu stie ce inseamna bielete, capete de bara, pivoti , bucsi etc.
Ca motorizari stiu ca unii prefera motorina altii benzina , am avut si una si alta dar nu pot spune ca e un "must have" jtd-ul.


Top
   
PostPosted: 25 Mar 2010, 00:31 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
Ai citit gresit. Nu e nimic mai simplu la 156 comparativ cu 147, sunt fix la fel ca suspensii, directie, etc. Si JTD-ul nu este niciun must have, e un must have daca il compari cu TS, insa must have este un V6, daca vrei sa simti o bucurie completa ;)


Top
   
PostPosted: 25 Mar 2010, 01:06 
Offline
User avatar

Joined: 23 Jun 2008, 21:11
Posts: 547
Location: Bucuresti
alegerea caroseriei e destul de simpla..
vrei/ai nevoie/te simti mai bine in/iti place mai mult hothatch cumperi 145/147/brera/giulietta
vrei/ai nevoie/te simti mai bine in/iti place mai mult sedan cumperi 156/159/166

pt motorizare.. multi merg pe 1,9jtd cu 150 ponei

acum ce nu inteleg eu.. care este scopul comparatiei? din punctul meu de vedere.. comparam mere cu pere, desi avem acelasi brand, aceleasi piese.. sunt masini diferite, cu tinuta de drum diferita, alt grad de confort (mai ales pt pasagerii din spate)

_________________
Code:
                         \./
                        (o o)
--------------------oOOo-(_)-oOOo--------------------
Now: Alfa Romeo Stelvio, 2.0T, 280CP

Hers: Mitsubishi ASX 1.6, 117CP
EX: Mitsubishi Outlander 2.2, 150CP
EX: Mitsubishi Lancer 1.6, 117CP
EX: Alfa Romeo 147, 1.6 TS, 105CP
EX: Alfa Romeo 147, 1.6 TS, 120CP


Top
   
PostPosted: 25 Mar 2010, 05:48 
Offline
User avatar

Joined: 03 Apr 2007, 12:26
Posts: 883
Location: Constanta
Mie imi place un om care nu stie ce vrea dar stie sa intrebe. Poate noi stim ca 1.6 e la fel si pe 47 si pe 56 .Si ca suspensia e aceeasi . Oricum , Marius , e mult de discutat si daca tot sunt la fel dpdv tehnic , sa zicem , nu mai ramai decat la diferente de caroserie, interior etc. Daca esti un om interesat numai de condus , o sa iti placa 156 . Daca vrei sa bei si o cafea in calatoriile tale , o sa vrei 147 . Pentru ca nu exista cupholder in 156. 156 .pe de alta parte , cred ca este primul sedan cu aspect de coupe , o idee geniala de design. 147 a fost facut sa arate ca un hot hatch dar adevaratul hot hatch este 147 GTA.
Daca o sa gasesti un 147 care sa iti placa , eu recomand modelul de dupa 2004 , cel cu facelift . Nu stiu de ce nu imi place cum arata materialul din care e facut bordul la 147 . Atat. Cam telegrafic dar tre' sa fug.
Vrei 1.6 TS ... Esti deja "Petrol Head" ... Sau nu ... Trebuie sa ai o Alfa ca sa fii un adevarat "Petrol Head" ( ca sa-l parafrazam doar un pic pe JC)

Daca vrei Renault , eu as zice sa uiti de Renault Megane si sa te orientezi spre Renault 12 , E mai bun ! :)

_________________
Image

AR 156 2.5 V6


Top
   
PostPosted: 25 Mar 2010, 10:53 
Offline

Joined: 23 Oct 2008, 17:12
Posts: 259
Car: Alfa Romeo 164
Location: Rm. Valcea / Bacau
Nu prea sunt de acord cu ce spune colegul " madkat", deoarece nici un alfist nu cred ca este nemultumit de motorizare inclusiv cei cu 1.6t.s., mai degraba de articulatii(si de aici se duce zvonul cum ca alfele ar fi de ...). Cand spun articulatii ma refer la bascule inf-sup de pe modelele 147,156 si gt.

_________________
Alfa Romeo 164 2.5 T.D '89
Alfa Romeo 164 2.0 V6 Turbo '95 - Donatoare
Alfa Romeo 164 2.0 T.S Super '95 - ex
Alfa Romeo 156 1.8T.S '01 - ex
Alfa Romeo 33 1.8T.D '90 - ex


Top
   
PostPosted: 25 Mar 2010, 11:29 
Offline

Joined: 19 Mar 2010, 22:12
Posts: 100
Car: 147
spinner Quote:
alegerea caroseriei e destul de simpla..
vrei/ai nevoie/te simti mai bine in/iti place mai mult hothatch cumperi 145/147/brera/giulietta
vrei/ai nevoie/te simti mai bine in/iti place mai mult sedan cumperi 156/159/166

pt motorizare.. multi merg pe 1,9jtd cu 150 ponei

acum ce nu inteleg eu.. care este scopul comparatiei? din punctul meu de vedere.. comparam mere cu pere, desi avem acelasi brand, aceleasi piese.. sunt masini diferite, cu tinuta de drum diferita, alt grad de confort (mai ales pt pasagerii din spate)

Am spus de la inceput ca nu am foarte mare nevoie de spatiu , nu transport nici saci de cartofi si nici luptatori de sumo in masina. Daca aveam nevoie de spatiu, ma orientam spre 156 sw sau/si alte break-uri.
Comparatia isi are rostul pt ca vreau sa stiu care este mai buna/potrivita pentru mine. Alfa 156 a aparut pe piata in 1997, deci este o masina proiectata si tehnologizata conform anilor 1994-1995(maxim). Alfa 147 apare pe piata in 2000( foloseste spuneti voi aceeasi solutie ca si 147 pt directie si suspensie). Cu totii cunoastem faptul ca la prima aparitie fiecare model are mai multe sau mai putine probleme care au scapat proiectnatilor, si care au fost ulterior revizuite la un face-lift. Cand a aparut acest facelift la ambele modele si daca au fost rezolvate unele din probleme?

madkat Quote:
Mai precis - pe 156 sunt 2,5 motoare ok ca si alegere - 2.5 V6 (benzina evident), 2.4jtd si 1.9jtd. Iar pe 147 unul - 1.9jtd (in oricare din variante).
Si evident variantele GTA ale ambelor modele.
TS/JTS daca vei lua (mai ales in banii astia) vei ajunge sa le urasti in scurt timp si vei imprastia vestea ca alfele sunt de cacat.
Asa cum am mai spus ma limitez cu motorul pana in 2000 cmc, asadar astept pareri despre 1.6/1.8/2.0/1.9. Nu sunt o fire foarte sportiva, nu imi place sa alerg masina prea mult(exceptand serpentinele). Prefer sa ajung la destinatie odihnit si cu banii de amneda la mine in buzunar

Referitor la cum merg cele 2 modele, recunosc ca nu am mers decat o singura data cu o alfa 156 , si asta era prin 1999-2000.


Top
   
PostPosted: 25 Mar 2010, 11:35 
Offline
User avatar

Joined: 28 Jul 2009, 23:14
Posts: 232
Location: Cluj-Napoca
Oricare din cele doua, depinde ce iti place mai mult, eu ani la rand eram mort dupa 156 si miam luat 147 pana la urma si nu imi pare rau. Daca iti permiti ia varianta facelift este mai frumoasa in ambele cazuri.
Diesel este mai econimic dar paltesti mai mult la achizitie si taxe. Eu personal am motorul ala mic de 1.6 si nu am simtit ca as avea unde i da mai mult de cat duce, nu sunt asa incostient sa merg pe DN-uri cu mai mult de 160km/h, iar viteza asta o atingi la 5300rot/min in treapta 5 deci nu i fortat motorul la limita.
Spor la alegere

_________________
Alfa GT 2.0 jts Bambina
Fiat Bravo 2 1.6 jtdm 120cp
ex:Alfa 147 1.6TS 105 cp eco
ex:FF2 1.6 tdci 109 cp Wagon


Top
   
PostPosted: 25 Mar 2010, 12:00 
Offline
User avatar

Joined: 15 Jan 2010, 09:48
Posts: 742
Car: 156 JTD/ Giulietta
Location: Londra/Iasi
Daca nu esti genul ce conduce sportiv atunci iti iei 1.9. Daca iti iei benzina nu are rost sa te limitezi la 1.6 sau 1.8 caci diferentele de consum sunt foarte mici. deci 2.0. Mie unu imi place mai mult 156. Poate pentru ca e putin mai elegant decat 147.

_________________
Mercedes E250 coupe
ex: Mercedes CLS 320
ex: Giulietta 2.0 JTDM-2
ex: 156 1.9JTD 8v
ex: 156 1.9JTD 16v
ex: 156 2.0 TS


Top
   
PostPosted: 25 Mar 2010, 13:32 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
E putin mai mult mai elegant decat 147 ;)
Iar cine spune ca facelift-urile sunt mai frumoase nu stie ce spune :P


Top
   
PostPosted: 25 Mar 2010, 14:00 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
Pai de aia ma bucur eu ca exista acel facelift interior cu exterior original. Desi mie imi place si interiorul original, dar parca dupa faceliftul interior materialele sunt altele, o idee mai placute.


Top
   
PostPosted: 25 Mar 2010, 14:07 
Offline
User avatar

Joined: 28 Jul 2009, 23:14
Posts: 232
Location: Cluj-Napoca
in cazul meu ce ma atrage este modelul farurilor, doar atat! da o alta forma masinii in special la 147. Oricum fiecare cu gusturile lui, dar in suma disponibila pentru masina nu se prea incadreaza un model facelift

_________________
Alfa GT 2.0 jts Bambina
Fiat Bravo 2 1.6 jtdm 120cp
ex:Alfa 147 1.6TS 105 cp eco
ex:FF2 1.6 tdci 109 cp Wagon


Top
   
PostPosted: 25 Mar 2010, 17:58 
Offline

Joined: 19 Mar 2010, 22:12
Posts: 100
Car: 147
momentan inclin spre 147 , dar zilele astea am sa merg sa vad atat 147 cat si 156 ca sa pot sa imi fac o parere. la motorizare , repet ca nu am de gand sa imi cumpar ceva mai mare de 2l , cel mai probabil 1.6 pt 147 si 1.8 pt 156, nu am nevoie de mai mult


Top
   
PostPosted: 25 Mar 2010, 19:19 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
Asa am zis si eu, nu am nevoie de mai mult de 120CP, dar hai sa iau 2.0l ca macar este Euro4, am luat JTS, dupa care GTA. Adica....n-am nevoie dar mai bine cu :D


Top
   
PostPosted: 25 Mar 2010, 21:23 
Offline
User avatar

Joined: 04 Jun 2009, 11:18
Posts: 7906
Car: Vespa
Location: Bucuresti
macar ai scapat de problema fiabilitatii ... sunt la fel din punctul asta de vedere . in rest , cred ca conteaza doar care iti place cum arata ... oricum , te felicit ca iesi din rand si nu alegi tedeiu` nemtesc .


Top
   
PostPosted: 25 Mar 2010, 21:36 
Offline
User avatar

Joined: 26 May 2007, 21:47
Posts: 131
Location: Bucuresti
156, cu sau fara FL,e inconfundabila...

_________________
156 2.0TS 150cp


Top
   
PostPosted: 25 Mar 2010, 23:15 
Offline

Joined: 08 Aug 2008, 20:52
Posts: 135
Location: bucuresti
daca iti iei ts, ia-ti 1.8 fiindca este mai echilibrat vizavi de taxe ,performante , intretinere ( piesele la distributie te costa mai putin ca la 2.0), si la sunet parca e mai "agresiv
' dar mai putin consumul :lol: ! 1.8 ts se infinge destul de binisor pana la 190 km\h acul de la vitezometru merge destul de repede dar de la 190 imbatranesti pana la top sped ! madkat si alexandrus de ce ziceti voi ca ts-urile sant niste motoare nefiabile si care consuma mult? uite eu am vazut ts-uri cu 300000 de km fara sa fie umblate la motor si inca se mai haraiau. apropo de consum hm.. intrebati un posesor de golf 4 cat ii ia 1,6 fsi la suta ? va spun eu 12-13 L la suta. vad ca multa lume uraste ts-ul , dar de ce nu stiu ? fiindca nu este un motor prost ( so auzi prost cand il pornesti dar merge bine :lol: ) am vazut probleme si la case mai mari, apropo 2.0 tdi este un motor prost? eu doar mi-am exprimat opinia si nu as vrea ca textul asta sa se interpreteze intrun mod negativ!

_________________
Alfa Romeo 156 1.8 ts "01 (TS Power)


Top
   
PostPosted: 26 Mar 2010, 08:52 
Offline
User avatar

Joined: 04 Aug 2008, 23:53
Posts: 316
Car: 156 1.8 TS
Location: Caransebes
Eu ca posesor de 1.8 ts(145k km) pot sa spun ca is multumit de acest motor in afara de buji(NGK Irridium),distributie(pusa cu cale), termostat,ulei 5w50 vr1 nu a cerut nimic in 35k de km cat am eu cu el.Nu am avut probleme cu debitmetru, variatorul face zgomot la pornire daca nu pornesc masina cateva zile sau daca nu am uleiul peste mediu.Parerea mea desi poate fi considerata subiectiva este ca 1.8 ts ii un motor "corect" in raportul consum/perfomanta/intretinere/fiabilitate.
Ca sa iti faci o idee cu referire la capitolul performanta, eu am facut o ''simulare'' intre alfa mea si un 318is al unui coleg (din curiozitate) si rezultatul a fost peste asteptari.(intr-adevar diferenta ii de 6 ani intre masini).

_________________
Alfa Romeo 156 `01 1.8 TS "Edizione Sportiva"
Ex: Ford Sierra `87 2.0l


Top
   
PostPosted: 26 Mar 2010, 10:09 
Offline
User avatar

Joined: 03 Feb 2008, 00:10
Posts: 714
Location: Cluj-Napoca
Sunt cam la fel din toate punctele de vedere: motorizari, suspensii, etc. Problemele si minusurile lor sunt identice pe partea de articulatii si restul tine de motorizarea care o vei alege. Difera la design si "marimi" :) Depinde ce anume cauti (daca esti familist probabil ai prefera 156) si care te prinde mai mult la partea de design. Bafta in cautari si felicitari pentru alegerea acestei marci de nisa :clapping:

_________________
Alfa 156 1.9 JTD M-Jet 16v, 140+ CP
------
When the fast car picks you up, you will weep and smile,
And see Heaven in the headlights,
Mile after mile, after mile, after mile..


Top
   
PostPosted: 26 Mar 2010, 16:59 
Offline
User avatar

Joined: 17 May 2008, 15:11
Posts: 741
Car: Giulia Quadrifoglio
Location: Targu Jiu
Indiferent de modelul ales 147/156 daca alegi TS cu siguranta ar trebui 2.0, eu sunt foarte multumit de el. Acum depinde si cum a fost intretinut. Singura diferenta intre 1.6 si 2.0 este costul distributiei, consumul e cam acelasi. In schimb sa nu te astepti ca la ford'ul pe care spuneai ca il ai din '06 si nu stii de brate, bucsi si alte piese de suspensii pt ca la Alfa aceste piese o sa fie de baza si la ordinea zilei, a si la TS, bidonul de ulei la indemna pt completare. Numai bine. :wave:

_________________
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 510+CP
Alfa Romeo Stelvio First Edition 2.0 280CP
ex. Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 280+CP
ex. Alfa Romeo 159 TBI 200+CP
ex. Alfa Romeo 147 2.0 T.S 150CP


Top
   
PostPosted: 26 Mar 2010, 21:29 
Offline

Joined: 19 Mar 2010, 22:12
Posts: 100
Car: 147
nu reusesc sa inteleg de ce toata lumea se plange de suspensii. Recunosc ca drumurile pe care merg deobicei merg nu intalnesc gropi, linii de tramvai, etc si ca acolo unde vad o groapa o evit pe cat posibil , dar nu am vazut pe nici un forum sa se planga lumea asa de tare de suspensii ca aici. Sunt materialele asa proaste, sau sistemul e gandit prost? cu roti independente si brate suprapuse cu articulatii sferice iar pe spate McPherson cu brate duble, tiranti, bara stabilizatoare cu articulatii sferice.
Am citit pe forum si suspensii "cazute" dupa 5000-10000 km , lucru anormal dupa mine.
Nu sunt nici la prima si nici la ultima masina iar alfa nu o sa fie nici cea mai veche si nici cea mai noua ca data a fabricatiei dar pana acum nu prea am avut probleme cu suspensiile la fostele masini.
Poate ceva lamuriri suplimentare nu strica. Multumesc


Top
   
PostPosted: 26 Mar 2010, 22:41 
Offline
User avatar

Joined: 15 Jan 2010, 09:48
Posts: 742
Car: 156 JTD/ Giulietta
Location: Londra/Iasi
Suspensiile sunt mult mai dure. Drumurile care le faceai cu fordul si ai invatat toate gropile se vor schimba total. Ai sa inveti toate crapaturile! :lol:

_________________
Mercedes E250 coupe
ex: Mercedes CLS 320
ex: Giulietta 2.0 JTDM-2
ex: 156 1.9JTD 8v
ex: 156 1.9JTD 16v
ex: 156 2.0 TS


Top
   
PostPosted: 27 Mar 2010, 10:22 
Offline

Joined: 21 Aug 2008, 16:35
Posts: 3174
Location: Rosiorii de Vede/Bucuresti
spooky Quote:
Ai sa inveti toate crapaturile!
foarte corect :?

_________________
Alfa Romeo 147 1.6ts


Top
   
PostPosted: 29 Mar 2010, 00:35 
Offline

Joined: 16 Sep 2009, 21:19
Posts: 254
Mergi pe diesel si nu-ti va parea rau...indiferent de ce model vei alege, 147 sau 156. Pentru ca traiesti in jegul asta de tara, si oricum vei schimba una alta mai des decat la alte marci, macar stii ca pui de 50 lei motorina si te dai cu masina 200 km mixt. Si poti merge si cruising dar sa si calci acceleratia la podea si sa "faci" 3 TIR-uri o data.
La 156, asa cum spunea si alexandrus, cea mai faina combinatie mi se pare cea cu exteriorul clasic si interiorul cu FL. FL-ul 147-lui nu mi se pare foarte reusit. L-au cam labartat pe la faruri, iar ceasurile interioare nu mai sunt individualizate. Prima varianta mi se pare mult mai echilibrata.
In privinta bratelor, cred ca termenul de 5000 km este o exceptie. Daca ai grija de ele, n-ar trebui sa te tina sub 15000-20000 km. Problema este ca chiar daca bratele te tin, vei constata ca nu te tin altele (vezi flanse amortizoare, bielete, etc). In opinia mea, la 30000 km/an, asteapta-te sa schimbi cel putin o data o buna parte din elemntele suspensiei.

PS: si ca sa fac o mica gluma...intotdeauna spun sotiei mele, ca daca cineva vrea sa ocoleasca toate gropile de pe un drum, sa stea in spatele unui alfist :naughty:

_________________
~tzili~


Top
   
PostPosted: 29 Mar 2010, 17:18 
Offline

Joined: 19 Mar 2010, 22:12
Posts: 100
Car: 147
sincer, imi doresc mai mult benzina decat motorina. cealalta masina e "tractoras" , asa ca asta o sa fie benzina cel mai probabil. am o nelamurire, am gasit pe net si pe forum ce motoare de alfa sunt euro2 si euro3, dar vreau sa stiu care sunt euro4, pe 156 respectiv 147 sa caut si pe afara sau neinscrise in ro.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 25 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited