Dany Quote:
@9-guru: in reconditionarea masinii tu ai in vedere sa pastrezi si valoarea istorica a masinii? Ma refer la modificarile sau inbunatairile pe care la faci tu, gen volan imbracat in piele, bord imbracat, carpeta de interior etc. Stiu ca arata bine toate, insa ar fi pacat ca din cauza lor masina sa isi piarda din valoare.
Cred ca informatii legate de asta poti obtine de la cluburile auto de epoca sau istorice.
Dany sincer as vrea sa am masina asta ca si iesita proaspat de pe poarta fabricii dar din pacate foarte multe elemente ii lipseau sau au fost modificate. desigur in timp voi incera sa o aduc cat mai aproape de original insa lucrul asta necesita si timp si bani.
tot ce fac acum este pentru a o scoate din garaj si a o face sa mearga dupa 20 de ani de stat pe chituci.
stiu ca nu va fi originala 100% si nici nu am avut pretentia sa cred sau sa spun ca ar fi atata timp cat spatele nu e original, insa foarte multi posesori de masini vechi au ales sa aduca modificari gen imbracat bordul si restul tapiteriei in piele naturala, schimbat discurile cu unele ventilate, rampipes in loc de filtre de aer normale bucse poliuretanice si tot asa pentru ca piesele originale nu mai arata ok, nu mai functioneaza in parametri, sau pur si simplu pun in pericol siguranta masinii.
ideea cu imbracatul bordului in pierl nu imi apartine si personal cred ca este cea m,ai ieftina si eleganta metoda. un bord original nou nu se gaseste unul replica ajunge cam 500 euro. sa-l imbrac pe cel vechi ma ajunge 200. Tu ce-ai alege. sa ai o masina 100% originala si distrusa sau o masina cu care sa poti merge?
Mi-ar fi placut un volan de lemn dar din pacate doar un volan replica nu original ajunge circa 200 euro.
Concluzia e ca indiferent cate modificari i-as face care ar indeparta-o de aspectul original masina ramane o ALFA.
si daca to veni vorba, pentru ca de mult nu am mai pus ceva fotografii cu ce mai mestirim noi in garaj in incercarea de a face masina cat mai completa, am inceput sa pun interiorul si anume plafonul pe care l-am croit cu manutele noastre (eu si IRINA) si de care fara sa fiu modest chiar sunt mandru cum a iesit (e primul plafon auto pe care-l fac in viata mea, nu am avut unul original ci doar o copie proasta de vinilin rosu de ma dureau ochii, nu sunt croitor-tapiter de meserie si am invatat 2 lucruri
"ce-si face omul cu mana lui - se cheama lucru manual" si
"cel mai bine te simti cand faci ceva cu propria mana")
asa ca nu o fi el original dar va arata destul de bine pe masina pana voi avea bani de unul care costa cam 150 lire sterline.
Volanul din imagine (al 3-lea pe luna asta este PERSONAL si poarta semnatura lui Arthuro Merzario) are 13" si e proaspat imbracat in piele, cusut cu ata rosie, asa incat acum am toate 3 marimile posibile si pot s-al am cat vreau eu de mare
o alta idee de-a mea care sper ca intr-o zi sa o pot pune in practica ar fi sa-i pun aripi de fibra si un motor TS pentru a face un GTAM replica. macar daca nu e originala sa fie o replica reusita.
oricum acum gandesc prin prisma lucruerilor care trebuiesc platite pentru asta.