It is currently 24 Nov 2024, 22:53

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 2083 posts ]  Go to page Previous 138 39 40 41 4284 Next
Author Message
 Post subject: Re: Sa aleg cu sufletul?
PostPosted: 11 Mar 2010, 11:24 
Offline
User avatar

Joined: 02 Jul 2009, 10:50
Posts: 1198
Car: Alfa 33 16v QV P4
Location: Bucuresti
"Legea utilitatii marginale descrescande"(Hermann Heinrich Gossen) in alta ordine de idei ma intreb cum de nu apare pe acolo un 2.5 v6 24v la lista de dorinte de dupa 1.9 jtd 16v, adica totusi e un v6 busso.

_________________
"If everything seems under control, you're just not going fast enough"
Alfa Romeo 33 Boxer 1.7 16V Quadrifoglio Verde "Forza"
Image


Top
   
 Post subject: Re: Sa aleg cu sufletul?
PostPosted: 11 Mar 2010, 11:42 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15260
Car: 115/960
Location: Bucuresti
dorinta corecta e 3.0 V6 de pe GTV, crede-ma! :lol:

_________________
4C | Spider S4 2.0
ex Stelvio 2.0T | GTV 916 3.0 V6 | GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
 Post subject: Re: Sa aleg cu sufletul?
PostPosted: 11 Mar 2010, 11:50 
Offline
User avatar

Joined: 25 Mar 2008, 16:07
Posts: 340
Location: Constanta
Tine clar de buget, dar din cate am citit el este student sau ma rog ... tanar. Deci clar benzinarele de la alfa nu sunt pentru genul nostru. Dar legat de variator stiti ca nu pot sa ma abtin :lol:

Offtopic: Alex parca tineam minte ca mi-ai zis tu, dar nu eram sigur. Oricum clar trebuia sa insisti :lol:

_________________
Alfa Romeo 147 1.6 TS - ERZ
"Alfa cannot live by charm alone. Oh... hang on, yes it can."


Top
   
 Post subject: Re: Sa aleg cu sufletul?
PostPosted: 11 Mar 2010, 12:15 
Offline
User avatar

Joined: 02 Jul 2009, 10:50
Posts: 1198
Car: Alfa 33 16v QV P4
Location: Bucuresti
@Ege WORD! :lol: :lol:

_________________
"If everything seems under control, you're just not going fast enough"
Alfa Romeo 33 Boxer 1.7 16V Quadrifoglio Verde "Forza"
Image


Top
   
 Post subject: Re: Sa aleg cu sufletul?
PostPosted: 11 Mar 2010, 12:29 
Offline
User avatar

Joined: 15 Nov 2009, 17:26
Posts: 921
Location: London
Pe langa faptul ca un diesel e sensibil mai scump ( bine eu am dat 4400 pe el dar am schimbat apoi unele chestii care m-au dus pana in ~4900 euro ) mai este problema iarna. Daca esti dispui sa dardai de bubuie inima in tine ( eu am scaune de piele fara incalzire ) primele 15 min atunci e ok. Mai sunt si unele chestii faine cum ar fi consumu si cuplul si posibilitatea de chip dar si la jtd se duce furtunu de la turbo ( nu e el foarte scump dar daca iti faci si chip o sa cada intr-o veselie).

Edit: nu e scump SH...ca nou e ~400 de lei si nu cred ca intereseaza. SH tocmai mi-am gasit eu cu 100 lei. Sau exista si varianta "peticirii" dar depinde cum ti-e norocu sa te tina.

_________________
Alfa Romeo 147 1.9 Jtd 115 cp


Top
   
 Post subject: Re: Sa aleg cu sufletul?
PostPosted: 11 Mar 2010, 12:53 
Offline
User avatar

Joined: 28 Jul 2009, 23:14
Posts: 232
Location: Cluj-Napoca
un 147 jtd sub 4000 si inmatriculat si in stare acceptabila nu prea gasesti, de aia cred ca se orienteaza colegul nostru catre varianta pe benzina.

_________________
Alfa GT 2.0 jts Bambina
Fiat Bravo 2 1.6 jtdm 120cp
ex:Alfa 147 1.6TS 105 cp eco
ex:FF2 1.6 tdci 109 cp Wagon


Top
   
 Post subject: Re: Sa aleg cu sufletul?
PostPosted: 11 Mar 2010, 15:45 
Offline

Joined: 16 Sep 2009, 21:19
Posts: 254
marius Quote:
care_este Quote:
Vrei sa-ti dau un sfat? ...
Singura concluzie pe care o pot trage citind mesajul tau este ca il sfatuiesti sa mearga pe jos sau sa-si cumpere bicicleta ! :roll:
Concluzia ta este gresita, si totusi se bazeaza pe ceva cat se poate de real. Ca si alfist adevarat, ai spus ce trebuia spus :peace:
Dar cum initiatorul topicului nu a ajuns la statutul de "alfist adevarat", ma gandesc ca omul vrea in primul rand o masina, iar in plus, daca e Alfa, e si mai bine. Am incercat sa-i spun ca poate totusi e mai bine sa priveasca in alta parte, din n motive, expuse din belsug pe tot parcursul topicului.

_________________
~tzili~


Top
   
 Post subject: Re: Sa aleg cu sufletul?
PostPosted: 11 Mar 2010, 20:25 
Offline
User avatar

Joined: 02 Jul 2008, 15:15
Posts: 2054
Location: Praga CZ
ALXege Quote:
dorinta corecta e 3.0 V6 de pe GTV, crede-ma! :lol:
Alex stie ceva, dar cred ca as prefera un 2.0 v6 turbo din cauza masei reduse. nu am condus masinile dar asa gandesc eu...
In ceea ce priveste 2.5 v6, daca tot vrei sa umbli cu cisterna dupa tine, mai bine iei direct 3.2. macar stii ca nu exista alta motorizare peste :)

_________________
alfas don't break down... they stop to be admired
my fiat is fantastic:
Ex: 156 SW 1.9 JTD 16V
Ex: 159 SW 2.4 JTD Q-tronic
Ex. Jeep GC 2005 3.0 crd
A6


Top
   
 Post subject: Re: Sa aleg cu sufletul?
PostPosted: 11 Mar 2010, 20:45 
Offline
User avatar

Joined: 05 Apr 2007, 14:21
Posts: 840
Car: 2.0 TS
Location: CLUJ-NAPOCA
mai exista dar in numar fff mic. 3.7

_________________
Anonima Lombarda Fabbrica Automobili
AR 156 2.0TS 155CP

DIESEL - THE ULTIMATE THRILL KILLER


Top
   
 Post subject: Re: Sa aleg cu sufletul?
PostPosted: 11 Mar 2010, 20:45 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15260
Car: 115/960
Location: Bucuresti
2.0V6TB are fiabilitate mult redusa fata de 3.0, daca mergi pe 3.0 in final o sa ai o masina cu performante similare dar cu infinit mai putine batai de cap! Iar in comparatie cu 3.2 ai un mare avantaj, e pana in 3000, deci taxe inca digerabile. Peste 3000 cresc exponential aproape!
Oricum, discutam offtopic, caci aici se discuta de 1.6 :wink:

_________________
4C | Spider S4 2.0
ex Stelvio 2.0T | GTV 916 3.0 V6 | GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
 Post subject: Re: Sa aleg cu sufletul?
PostPosted: 11 Mar 2010, 20:54 
Offline
User avatar

Joined: 24 Feb 2008, 20:20
Posts: 129
Location: Iasi
Cati sufletisti... :uhuh: cu siguranta, daca incepeai cu "sa aleg cu capul?" nu aveai atatea raspunsuri.

_________________
Un om bogat nu este acela care are cel mai MULT ci acela care are nevoie de cel mai PUTIN


Top
   
 Post subject: Re: Sa aleg cu sufletul?
PostPosted: 11 Mar 2010, 21:51 
Offline
User avatar

Joined: 29 Mar 2007, 19:02
Posts: 2133
Car: 156 GTA
ibiza Quote:
ALXege Quote:
dorinta corecta e 3.0 V6 de pe GTV, crede-ma! :lol:
Alex stie ceva, dar cred ca as prefera un 2.0 v6 turbo din cauza masei reduse. nu am condus masinile dar asa gandesc eu...
In ceea ce priveste 2.5 v6, daca tot vrei sa umbli cu cisterna dupa tine, mai bine iei direct 3.2. macar stii ca nu exista alta motorizare peste :)

Care masa mai redusa la 2.0 v6 turbo?
E la fel de greu. :) Si este un motor foarte vechi.

3.0 este alegerea corecta.

_________________
1. Denial 2. Anger 3. Bargaining 4. Depression 5. Acceptance ...

The 5 stages of buying petrol.


Top
   
PostPosted: 11 Mar 2010, 23:04 
Offline
User avatar

Joined: 11 Mar 2010, 22:42
Posts: 14
Location: München
Va salut!
E primul meu post aici, deci ... bine v-am gasit!

Vin pe acest forum dupa cativa ani in care am fost "dominat" de pasiunea Honda, fara a poseda insa un exemplar. De ceva vreme insa, cotropit de "probleme" si alte minuni, am ajuns in sfarsit sa posed si plasticul ce imi da dreptul legal de a conduce pe drumurile publice. Si pentru ca eram atat de "indoctrinat" de Honda, am hotarat la un moment dat sa imi scot ochelarii de calut, sa privesc putin si in lateral. Si m-am trezit, foarte surprins de altfel, ranjind si salivand la o Alfa 147 ([http://tinyurl.com/y8l8xsh)
Acum, toate crezurile mele sunt puternic zdruncinate. Adica... nu mai stiu ce e de capul meu.
Oscilez de fapt intre Honda Civic Coupe 1,6i LS - (EJ8 - al carei singur defect este varsta), Audi A3 (de care nu sunt sigur ca-mi permit sa ma apropii prea mult) si 147 de la Alfa care imi suceste gatul la propriu cu designul ei (care este si permisiva la bani, si are si o varsta decenta), care desi nu il pot descrie prea bine ... imi topeste inima (si retina) de cate ori imi penetreaza campul vizual!

Acum stiu, voi sunteti foarte subiectivi, si cred ca pentru subiectivismul vostru am scris aici, dar musai sa va intreb cateva cuvinte despre modelul asta. O sa incep ca un taran veritabil ce ma aflu, si o sa fac o lista:
1. Ce consum mediu urban are 147 in realitate? (ca in statistici nu mai cred de mult)
2. Care sunt (estimativ) costurile de intretinere ale modelului mai sus amintit?
3. Cat este de fiabila de fapt Alfa? Pentru ca povesti am auzit multe, si pro si contra, dar... parca mai mult contra.
4. Ce sanse de "supravietuire" are un 147 (pana in 125tkm) pe mana unui incepator, din punctul de vedere al fiabilitatii? Adica... luand in calcul ca nu sunt chiar bolovan, si merg in decent, deci nu sunt un incepator de legenda, care rupe ambreiajul la fiecare 3 saptamani.
5. Cat scade valoarea la revanzare la Alfa? In speta pentru modelul 147? Pentru ca am am remarcat preturi destul de mici la numar de kilometri de asemenea mic...

Deocamdata sunt la stadiul de planning, insa inainte de sfarsitul anului astuia voi lua o masina, fie Honda Civic EJ8, fie A3, fie Alfa 147. Acum nu-mi ramane decat sa va citesc parerile si sper ca atunci cand voi mai avea intrebari sa nu-mi spargeti capul !

Va salut si multam frumos in avans pentru raspunsuri.

P.S. Am uitat sa mentionez ca am 30 de ani, traiesc in afara granitelor fizice ale Romaniei, si sunt al naibii de entuziasmat de 147! Si ca am mai condus o italianca, si anume Ducati Monster 620

_________________
Explozivul cel mai puternic nu este toluenul, nici bomba atomică, ci ideea omenească.


Top
   
PostPosted: 11 Mar 2010, 23:11 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2008, 00:23
Posts: 2935
Location: Bucuresti
Salut si bine ai venit! Saptamana asta este dedicata alegerilor... Alfa... 147... fa-ti o idee de aici: http://forum.alfaclub.ro/viewtopic.php?f=16&t=13184" onclick="window.open(this.href);return false;

_________________
V E R O C U O R E S P O R T I V O


Top
   
PostPosted: 11 Mar 2010, 23:13 
Offline
User avatar

Joined: 11 Mar 2010, 22:42
Posts: 14
Location: München
Multumesc pentru promptitudinea raspunsului antonelcodreanu! :peace:

_________________
Explozivul cel mai puternic nu este toluenul, nici bomba atomică, ci ideea omenească.


Top
   
PostPosted: 11 Mar 2010, 23:34 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15260
Car: 115/960
Location: Bucuresti
Trebuie sa recunosc, mai rar atata coerenta in idei la un nou venit pe forumul asta!
O sa incerc sa iti raspund punctual:
1) nu ne-ai spus catre ce motorizare ai vrea sa te orientezi; oricum, orice iti vom spune, s-ar putea sa nu fie atat de relevant data fiind locatia unde ai sa o conduci, unde, spre rusinea mea, nu prea stiu care sunt conditiile de trafic.. Ca idee, o benzinara variaza undeva intre 10 si 15 l/100, depinzand de conditiile de trafic si capacitatea cilindrica (1.6 vs 2.0), in timp ce un diesel poate scade si pe la 8-9..
2) Costurile de intretinere iarasi sunt relative, cu revizii si tot ce mai cere pe langa la reprezentanta, costurile sunt aberant de mari, insa noi, pe plan local, ne descurcam cu diversi furnizori de piese, OEM sau aftermarket. Din perspectiva asta, sunt suportabile, nu stiu insa ce poti face in .de
3) Si partea cu fiabilitatea este relativa. Ce pica repede la o Alfa sunt in general articulatiile, dar asta si datorita drumurilor care lasa de dorit pe la noi. Ca idee, am la activ 2 Alfe aduse din strainatate (.be si .de), si la ambele n-am sesizat nici o bataie pana in momentul in care am intrat cu ele in tara :lol: Pe langa calitatea drumurilor, mai difera si calitatea combustibilului, regimul de circulatie (nu stiu cat de aglomerat este orasul, dar macar ai ocazia sa o scoti frecvent la drumuri intinse pe autostrada, multe componente se deterioreaza uneori si din cauza ambuteiajelor frecvente si preponderente). Ce-ar trebui sa stii in general este ca motoarele pe benzina (Twin Spark-urile) sunt, ca si arhitectura, cam vechi (147 a aparut in 2000, dar TS-ul dateaza de cu mult inainte, fiind sa zicem revizuit din timp in timp..), de aici si consum ceva mai mare decat concurentele mai actuale, si ceva probleme de fiabilitate (variatorul de faze, in rest, necazuri mai pot creea debitmetre, sonde, corp clapeta, etc. oricum, nimic grav sa nu-i dai de cap..). Diesel-urile in schimb sunt destul de fiabile.
4) Depinde doar de tine :wink: N-am fost chiar incepator cand am luat-o, dar un 147 a stat cu succes la mine 2 ani si 60k km, totalizand 163k in momentul in care am vandut-o si acum are ~185 si se tine in continuare foarte bine. Daca nu-ti bati joc de ea si ii dai ce-ti cere si la timp, no worry!
5) Dupa cum cred ca ti-ai dat seama si singur, mult! Dar pentru cei ce le cumparam second, asta nu e un lucru rau, poate ca altfel nici nu ni le-am permite, nu?

Succes!

PS: mutat la sectiunea 147 si editat titlul sa se incadreze mai bine

_________________
4C | Spider S4 2.0
ex Stelvio 2.0T | GTV 916 3.0 V6 | GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
PostPosted: 11 Mar 2010, 23:42 
Offline
User avatar

Joined: 05 Apr 2007, 14:21
Posts: 840
Car: 2.0 TS
Location: CLUJ-NAPOCA
ALXege Quote:
Trebuie sa recunosc, mai rar atata coerenta in idei la un nou venit pe forumul asta!
mi-ai luat vorba din gura..

poate nu ar fi rau sa faca cineva un ghid al cumparatorului

_________________
Anonima Lombarda Fabbrica Automobili
AR 156 2.0TS 155CP

DIESEL - THE ULTIMATE THRILL KILLER


Top
   
PostPosted: 11 Mar 2010, 23:47 
Offline

Joined: 21 Aug 2008, 16:35
Posts: 3174
Location: Rosiorii de Vede/Bucuresti
1. consum 11l, in Buc.
2. in jur de 350ron la 10000km, adica filtre si ulei si combustibil, altceva nu ai ce, restul sunt stricaciuni si nu intra la intretinere :lol:
3. avand in vedere ca locuieste in alta tara, problema noastra cea mai mare, articulatiile sau drumurile :scratch: , este posibil sa nu fie si pentru tine, deci poti schimba doar odata articulatiile, bucse,brate,bieletes te tina mult si bine, sau sa nu fie nevoie sa faci asta.
4. aceleasi pe care le are oricare alta masina: ai grija de ea, va supravietui.
5. valoarea la revanzare tine mult si de felul in care intretii masina, daca interiorul si exteriorul vor fi neingrijite, vei pierde multi bani, daca va arata cam ca in ziua in care ai achizitionat-o, nu vei pierde foarte mult. Nu iti poate spune nimeni cati bani se pierd.

Toate 3 masinile care iti plac sunt deosebite. Audi, as zice sa te orientezi doar catre A3 II 2003>, primul model nu arata prea bine. Niste variante ar mai fi Leon 1m si Astra Bertone.

_________________
Alfa Romeo 147 1.6ts


Top
   
PostPosted: 12 Mar 2010, 01:10 
Offline

Joined: 16 Sep 2009, 21:19
Posts: 254
Daca omul locuieste in localitatea scrisa la locatie, extrem de multe date se schimba la aceasta problema. Eu nu vad probleme la articulatii prea curand, poate in afara de cateva minore cand se cumpara masina. La consum la fel. Una e cand te dai cu a doua si constati ca deja te indrepti cu viteza prea mare catre cel din fata, si una e cand te dai prin Munchen si pe autostrazi, unde de obicei cel mai rau lucru care ti se poate intampla e sa adormi la volan, ca nu mai esti nevoit sa faci mai nimic; doar lasi masina sa functioneze.
Valoarea la revanzare? Nu inteleg de ce-ti pasa de asta. Vorbim de un SH care oricum a pierdut cea mai importanta parte din pret in momentul in care tu o cumperi. O iei cu 6000 de euro, o tii 3 ani si o dai cu 3500-4000. Sa pierzi si 1000 euro pe an si e nimic (sub 100 euro pe luna) acolo unde traiesti tu.
Sansele de supravietuire ale unui 147 pe mana unui incepator sunt exact aceleasi ca ale A3-ului sau Civic-ului. Un disc de ambreiaj, o placuta de frana, o janta zgariata, o aripa indoita...toate se duc la fel, oricare ar fi masina.

Nu inteleg cum poate fi atat de grea alegerea unei Alfa Romeo, cand tu traiesti in Germania. :blink: In Romania e de inteles, cand stii ca stai cu mura-ntre buci la fiecare groapa.

_________________
~tzili~


Top
   
PostPosted: 12 Mar 2010, 09:05 
Offline
User avatar

Joined: 18 Feb 2006, 19:39
Posts: 10325
Car: o cisterna
Location: Kronstadt
Bine ai venit, voi incerca si eu sa contribui la alegerea viitoarei tale masini.

1. In privinta consumului : raspunsurile noastre nu prea au relevanta pentru tine, vei avea cu totul alte conditii de condus si exploatare, o alta calitate a combustibilului. Toate acestea se vor traduce printr-un consum mai mic decat al oricarei Alfe 147 din Romania.
Totusi, pentru ca ai spus ca nu ai incredere in statistici, uita-te pe http://www.spritmonitor.de" onclick="window.open(this.href);return false; si vei putea sa faci o comparatie exacta intre diferitele tipuri de motorizari si consumul acestora.Sunt jurnale ale unor posesori adevarati - mi-am facut si eu cont acolo. Locuiesti chiar in Munchen ? Ce te vei face cu certificatul de poluare din 2011 daca tu abia la sfarsitul acestui an vei vrea sa-ti cumperi masina, si oricum te-ai orientat inspre modele Euro 3 ?
2.Intretinerea te va costa la fel ca o alta masina din aceasi clasa. S-a spus de mii de ori pe acest forum, dar este prima regula, si una de bun simt indiferent de masina in discutie : conteaza foarte mult istoricul masinii, cum a fost exploatat si intretinuta de fostul/fostii proprietari.Nu te grabi, cauta pe indelete, alege o masina cat mai curata si bine intretinuta.
3/4. Are toate sansele. Atentie insa la viteza, mai ales daca vei opta pentru motorul de 2.0 TS. Te vei trezi cu un ranjet mare pe fata si acceleratia la fund mai tot timpul. Inca o data, daca o vei ingriji , ii vei verifica uleiul etc, reduci sansele sa ai necazuri cu ea. Care dupa 6 ani, pot aparea la orice masina.
5.Despre depreciere chiar nu are rost sa te ingrijorezi. Asa cum au spus si colegii mei, cea mai mare lovitura au incasat-o ce-i drept primii proprietari.Tu ca si cumparator de masina uzata, mare lucru nu mai ai de pierdut.Asta daca nu te astepti sa o revinzi peste un an la acelasi pret.

Pana la momentul achizitiei mai documenteaza-te, dar si eu spun ca tara in care traiesti acum iubeste Alfele si n-ai de ce sa nu incerci si tu una, chiar si ca prima ta masina.

L.E- despre masina pe care ne-ai aratat-o.
Sunt sigur ca tu cunosti mai bine piata locala, dar eu nu as cumpara niciodata o Alfa care este pozata intr-un camp, fie el si nemtesc. Sfatul meu este sa cauti prin curtile dealerilor specilizati pe Alfa, sunt sanse mai mari sa gasesti acolo o masina ingrijita si iubita. Rationamentul meu este ca o Alfa Romeo uzata ajunge din nou in curtea vanzatorului de Alfa doar dupa ce a fost a unui om care - fara sa fie neaparat alfist - a fost totusi multumit de masina, si s-a intors acolo pentru a-si cumpara una mai noua. :wink:

_________________
156 2.0 TS
156 SW 2.0 JTS
166 2.4 JTD TI
916 Spider 3.0 Arese
159 SW 1.9 JTDm


Top
   
PostPosted: 12 Mar 2010, 20:52 
Offline

Joined: 08 Aug 2008, 20:52
Posts: 135
Location: bucuresti
daca locuiesti in de. cumparati alfa , dar eu in locul tau as lua civicul fiindca este singura masina din cele enumerate de tine care le combina pe toate adica : putin sportiva, practica , si mai ales fiabila ( e cea mai fiabila dintre cele 3). spor la cumparaturi. sa ai bafta multa!

_________________
Alfa Romeo 156 1.8 ts "01 (TS Power)


Top
   
 Post subject: Re: Sa aleg cu sufletul?
PostPosted: 12 Mar 2010, 21:09 
Offline

Joined: 08 Aug 2008, 20:52
Posts: 135
Location: bucuresti
parerea mea este urmatoarea, alfa nu ar fi atat de scumpa la intretinere daca bratele nu ar costa atat de mult . treaba sta in felul urmator tu ai un buget limitat si trebuie sa te gandesti ca daca la 10000-20000 km schimbi bratele o sa ti se ia chefu de alfa ,tinand cont ca un brat inferior e doar 450 lei si cel superior 250 lei asta fara manopera, ca sa nu mai zic ca gasesti putini mecanici priceputi la italience , . Iar la 450 lei cat costa un brat sant marci care in acesti bani schimbi toate bratele din fata si te tin si mai mult! parerea mea este ca tie iti trebuie o masina practica! dar pana la urma sper sa iti iei alfa. bafta multa la cumparaturi!

_________________
Alfa Romeo 156 1.8 ts "01 (TS Power)


Top
   
PostPosted: 12 Mar 2010, 21:19 
Offline
User avatar

Joined: 11 Mar 2010, 22:42
Posts: 14
Location: München
ALXege Quote:
Trebuie sa recunosc, mai rar atata coerenta in idei la un nou venit pe forumul asta!
:blink: Sa inteleg ca e penurie de oameni coerenti pe aici? In cazul asta primiti-ma alaturi de voi, poate mai crestem cota!

O sa incerc sa iti raspund punctual:
ALXege Quote:
1) nu ne-ai spus catre ce motorizare ai vrea sa te orientezi; oricum, orice iti vom spune, s-ar putea sa nu fie atat de relevant data fiind locatia unde ai sa o conduci, unde, spre rusinea mea, nu prea stiu care sunt conditiile de trafic.. Ca idee, o benzinara variaza undeva intre 10 si 15 l/100, depinzand de conditiile de trafic si capacitatea cilindrica (1.6 vs 2.0), in timp ce un diesel poate scade si pe la 8-9..
Cred ca varianta ideala pentru mine, ca orasean, este motorizarea cea mai mica, respectiv 1,6. Asta pentru ca 98% din timp masina "va fi servita" cu trafic urban made in .de, care trafic totusi nu e atat de sfant cum s-ar crede. E adevarat ca e mai bine ca la Calcutta, dar cu desavarsire mai putin bine decat in Oslo. Ma sperie putin acel 1o% de care vorbesti ... ma gandisem la un consum urban de 7-8%
ALXege Quote:
2) Costurile de intretinere iarasi sunt relative, cu revizii si tot ce mai cere pe langa la reprezentanta, costurile sunt aberant de mari, insa noi, pe plan local, ne descurcam cu diversi furnizori de piese, OEM sau aftermarket. Din perspectiva asta, sunt suportabile, nu stiu insa ce poti face in .de
Mda ... nici eu nu prea stiu care sunt alternativele in .de, pentru ca (inca) nu am cautat nici un forum de alfisti pe aici. Am mizat pe experientele romanilor (mei :sig: )
ALXege Quote:
3) Si partea cu fiabilitatea este relativa. Ce pica repede la o Alfa sunt in general articulatiile, dar asta si datorita drumurilor care lasa de dorit pe la noi. Ca idee, am la activ 2 Alfe aduse din strainatate (.be si .de), si la ambele n-am sesizat nici o bataie pana in momentul in care am intrat cu ele in tara. Pe langa calitatea drumurilor, mai difera si calitatea combustibilului, regimul de circulatie (nu stiu cat de aglomerat este orasul, dar macar ai ocazia sa o scoti frecvent la drumuri intinse pe autostrada, multe componente se deterioreaza uneori si din cauza ambuteiajelor frecvente si preponderente). Ce-ar trebui sa stii in general este ca motoarele pe benzina (Twin Spark-urile) sunt, ca si arhitectura, cam vechi (147 a aparut in 2000, dar TS-ul dateaza de cu mult inainte, fiind sa zicem revizuit din timp in timp..), de aici si consum ceva mai mare decat concurentele mai actuale, si ceva probleme de fiabilitate (variatorul de faze, in rest, necazuri mai pot creea debitmetre, sonde, corp clapeta, etc. oricum, nimic grav sa nu-i dai de cap..). Diesel-urile in schimb sunt destul de fiabile.
Cred ca aici as putea sta cat de cat linistit, pentru ca asta e chiar ok in zona mea, adica soselele sunt sticla, iar gropil in carosabil sunt aproape tragedii, si ca atare extrem de rar intalnite.
ALXege Quote:
4) Depinde doar de tine. N-am fost chiar incepator cand am luat-o, dar un 147 a stat cu succes la mine 2 ani si 60k km, totalizand 163k in momentul in care am vandut-o si acum are ~185 si se tine in continuare foarte bine. Daca nu-ti bati joc de ea si ii dai ce-ti cere si la timp, no worry!
Vreau sa cred ca voi fi un sofer cel putin la fel de cuminte cum am fost in scoala de soferi, ca deh, am sarit de varsta la care aveam diverse de dovedit celor din jur. Iar capitolul cu impresionat purtatoarele de fuste este de multi ani incheiat. :tongue:
ALXege Quote:
5) Dupa cum cred ca ti-ai dat seama si singur, mult! Dar pentru cei ce le cumparam second, asta nu e un lucru rau, poate ca altfel nici nu ni le-am permite, nu?
Si totusi, in faza de cumparare pretul scazut al revanzarii este un avantaj! :evilook:
ALXege Quote:
Succes!
Multumesc frumos pentru urare si pentru sfaturile de care cu siguranta voi tine cont la momentul X :peace: !
ALXege Quote:
PS: mutat la sectiunea 147 si editat titlul sa se incadreze mai bine
Imi cer scuze daca am postat aiurea ... desi nu sunt incepator in forumistica, se pare ca am dat-o-n zid un pic!
marius Quote:
Bine ai venit, voi incerca si eu sa contribui la alegerea viitoarei tale masini.
Bine te-am gasit Marius! Si multumesc de ajutor!
ALXege Quote:
1. In privinta consumului : raspunsurile noastre nu prea au relevanta pentru tine, vei avea cu totul alte conditii de condus si exploatare, o alta calitate a combustibilului. Toate acestea se vor traduce printr-un consum mai mic decat al oricarei Alfe 147 din Romania.
Totusi, pentru ca ai spus ca nu ai incredere in statistici, uita-te pe http://www.spritmonitor.de" onclick="window.open(this.href);return false; si vei putea sa faci o comparatie exacta intre diferitele tipuri de motorizari si consumul acestora.Sunt jurnale ale unor posesori adevarati - mi-am facut si eu cont acolo. Locuiesti chiar in Munchen ? Ce te vei face cu certificatul de poluare din 2011 daca tu abia la sfarsitul acestui an vei vrea sa-ti cumperi masina, si oricum te-ai orientat inspre modele Euro 3 ?
Raspunsurile voastre au o foarte mare relevanta pentru mine, altfel nu as fi adresat intrebarile mele aici! :wink:
ALXege Quote:
2.Intretinerea te va costa la fel ca o alta masina din aceasi clasa. S-a spus de mii de ori pe acest forum, dar este prima regula, si una de bun simt indiferent de masina in discutie : conteaza foarte mult istoricul masinii, cum a fost exploatat si intretinuta de fostul/fostii proprietari.Nu te grabi, cauta pe indelete, alege o masina cat mai curata si bine intretinuta.
Aici cred ca e o hiba cu istoricele masinilor, pentru ca din ce am remarcat, aproape toate masinile de pe piata, fie reprezentante sau dealeri privati, masinile vin toate de la "bunicute linistite" si "bunici cu vederea slabita" care au avut extrem de mare grija! Si din cauza asta factorul incredere a scazut foarte mult.
ALXege Quote:
3/4. Are toate sansele. Atentie insa la viteza, mai ales daca vei opta pentru motorul de 2.0 TS. Te vei trezi cu un ranjet mare pe fata si acceleratia la fund mai tot timpul. Inca o data, daca o vei ingriji , ii vei verifica uleiul etc, reduci sansele sa ai necazuri cu ea. Care dupa 6 ani, pot aparea la orice masina.
Cu ranjetul e o problema mare, se pare. Azi am dat fata-n fata cu o 147 taman cand eram pe trecerea de pietoni (eu pieton :D) si m-am oprit ca oaia in mijlocul drumului sa o privesc atent din fata. Masina, nu bruneta de la volan care se uita mirata la mine.
ALXege Quote:
5.Despre depreciere chiar nu are rost sa te ingrijorezi. Asa cum au spus si colegii mei, cea mai mare lovitura au incasat-o ce-i drept primii proprietari.Tu ca si cumparator de masina uzata, mare lucru nu mai ai de pierdut.Asta daca nu te astepti sa o revinzi peste un an la acelasi pret.
Ma gandesc ca fiind prima masina o voi pastra ceva vreme, cel putin sa ma "scolesc" pe ea, asta inseamna cel putin 3 ani, dupa care evident, nu ma mai gandesc prea mult la valoarea de revanzare. Dar ma gandeam la eventualitatea in care in the meanwhile apare "ceva" !
ALXege Quote:
Pana la momentul achizitiei mai documenteaza-te, dar si eu spun ca tara in care traiesti acum iubeste Alfele si n-ai de ce sa nu incerci si tu una, chiar si ca prima ta masina.
Cred ca iubirea este undeva, acolo in background, dar inca mi-o reprim! :roll:
ALXege Quote:
L.E- despre masina pe care ne-ai aratat-o.
Sunt sigur ca tu cunosti mai bine piata locala, dar eu nu as cumpara niciodata o Alfa care este pozata intr-un camp, fie el si nemtesc. Sfatul meu este sa cauti prin curtile dealerilor specilizati pe Alfa, sunt sanse mai mari sa gasesti acolo o masina ingrijita si iubita. Rationamentul meu este ca o Alfa Romeo uzata ajunge din nou in curtea vanzatorului de Alfa doar dupa ce a fost a unui om care - fara sa fie neaparat alfist - a fost totusi multumit de masina, si s-a intors acolo pentru a-si cumpara una mai noua. :wink:
Masina din link era doar un exemplu, evident ca nu aceea o voi lua! :-) Iar unul dintre considerente este tocmai acela al fotografierii pe pasune!


So ... imi iertati polologhiile! Cred ca m-am intins un pic dar... c'est la vie!

Va foarte multumesc tuturor pentru sfaturi, fiti convinsi ca ma voi gandi la ele atunci cand voi decide finalitatea alegerii.
Deocamdata voi mai lectura, voi mai pune niste $$$ la saltea, astfel incat sa ma incadrez, atunci cand va fi momentul, la un exemplar decent, orice ar fi el. Si se pare ca ati mutat un pic inclinarea balantei in favoarea Alfei! :-)
Inca o data, multam fain!

_________________
Explozivul cel mai puternic nu este toluenul, nici bomba atomică, ci ideea omenească.


Top
   
 Post subject: Re: Sa aleg cu sufletul?
PostPosted: 15 Mar 2010, 13:53 
Offline

Joined: 15 Mar 2010, 03:35
Posts: 4
In primul rand salutare tuturor . Apoi cu intrebarea lui Screech147 vin si eu . In prezent am un Renault Megane II bicorp 1.9dci 120cp foarte bine dotata ,dar de ceva vreme pasiunea pentru Alfa a inceput sa imi fure placerea de a-mi conduce actuala masina. Am gasit la cineva cu 5000 de euro o 147 cu facelift 1.6ts 105cp , aproximativ 50.000km dar la capitolul dotari nu se bucura de o lista tocmai semnificativa . Eu nu am condus niciodata o Alfa , iar in 147 nici macar nu m-am urcat vreodata , motiv pentru care nu stiu la ce sa ma astept de la aceasta masina din punctul de vedere al confortului , eu fiind obisnuit cu clima , incalzirea in scaune ori tapiseria din pliele de la Megane. Evident , ma ve-ti trimite in targ sa ma urc intr-o Alfa dar eu sunt curios daca cineva de aici a facut o trecere asemanatoare si cum a resimtit aceasta trecere . Numai bine !


Top
   
 Post subject: Re: Sa aleg cu sufletul?
PostPosted: 15 Mar 2010, 15:09 
Offline

Joined: 21 Aug 2008, 16:35
Posts: 3174
Location: Rosiorii de Vede/Bucuresti
pe langa putere, vei regreta si consumul, care se va dubla, vei regreta dotarile, pe care nu le vei avea, de fapt vei regreta totul. Eu nu vad niciun avantaj pt tine in aceasta schimbare.

_________________
Alfa Romeo 147 1.6ts


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 2083 posts ]  Go to page Previous 138 39 40 41 4284 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited