ALXege Quote:
Trebuie sa recunosc, mai rar atata coerenta in idei la un nou venit pe forumul asta!
Sa inteleg ca e penurie de oameni coerenti pe aici? In cazul asta primiti-ma alaturi de voi, poate mai crestem cota!
O sa incerc sa iti raspund punctual:
ALXege Quote:
1) nu ne-ai spus catre ce motorizare ai vrea sa te orientezi; oricum, orice iti vom spune, s-ar putea sa nu fie atat de relevant data fiind locatia unde ai sa o conduci, unde, spre rusinea mea, nu prea stiu care sunt conditiile de trafic.. Ca idee, o benzinara variaza undeva intre 10 si 15 l/100, depinzand de conditiile de trafic si capacitatea cilindrica (1.6 vs 2.0), in timp ce un diesel poate scade si pe la 8-9..
Cred ca varianta ideala pentru mine, ca orasean, este motorizarea cea mai mica, respectiv 1,6. Asta pentru ca 98% din timp masina "va fi servita" cu trafic urban made in .de, care trafic totusi nu e atat de sfant cum s-ar crede. E adevarat ca e mai bine ca la Calcutta, dar cu desavarsire mai putin bine decat in Oslo. Ma sperie putin acel 1o% de care vorbesti ... ma gandisem la un consum urban de 7-8%
ALXege Quote:
2) Costurile de intretinere iarasi sunt relative, cu revizii si tot ce mai cere pe langa la reprezentanta, costurile sunt aberant de mari, insa noi, pe plan local, ne descurcam cu diversi furnizori de piese, OEM sau aftermarket. Din perspectiva asta, sunt suportabile, nu stiu insa ce poti face in .de
Mda ... nici eu nu prea stiu care sunt alternativele in .de, pentru ca (inca) nu am cautat nici un forum de alfisti pe aici. Am mizat pe experientele romanilor (mei
)
ALXege Quote:
3) Si partea cu fiabilitatea este relativa. Ce pica repede la o Alfa sunt in general articulatiile, dar asta si datorita drumurilor care lasa de dorit pe la noi. Ca idee, am la activ 2 Alfe aduse din strainatate (.be si .de), si la ambele n-am sesizat nici o bataie pana in momentul in care am intrat cu ele in tara. Pe langa calitatea drumurilor, mai difera si calitatea combustibilului, regimul de circulatie (nu stiu cat de aglomerat este orasul, dar macar ai ocazia sa o scoti frecvent la drumuri intinse pe autostrada, multe componente se deterioreaza uneori si din cauza ambuteiajelor frecvente si preponderente). Ce-ar trebui sa stii in general este ca motoarele pe benzina (Twin Spark-urile) sunt, ca si arhitectura, cam vechi (147 a aparut in 2000, dar TS-ul dateaza de cu mult inainte, fiind sa zicem revizuit din timp in timp..), de aici si consum ceva mai mare decat concurentele mai actuale, si ceva probleme de fiabilitate (variatorul de faze, in rest, necazuri mai pot creea debitmetre, sonde, corp clapeta, etc. oricum, nimic grav sa nu-i dai de cap..). Diesel-urile in schimb sunt destul de fiabile.
Cred ca aici as putea sta cat de cat linistit, pentru ca asta e chiar ok in zona mea, adica soselele sunt sticla, iar gropil in carosabil sunt aproape tragedii, si ca atare extrem de rar intalnite.
ALXege Quote:
4) Depinde doar de tine. N-am fost chiar incepator cand am luat-o, dar un 147 a stat cu succes la mine 2 ani si 60k km, totalizand 163k in momentul in care am vandut-o si acum are ~185 si se tine in continuare foarte bine. Daca nu-ti bati joc de ea si ii dai ce-ti cere si la timp, no worry!
Vreau sa cred ca voi fi un sofer cel putin la fel de cuminte cum am fost in scoala de soferi, ca deh, am sarit de varsta la care aveam diverse de dovedit celor din jur. Iar capitolul cu impresionat purtatoarele de fuste este de multi ani incheiat.
ALXege Quote:
5) Dupa cum cred ca ti-ai dat seama si singur, mult! Dar pentru cei ce le cumparam second, asta nu e un lucru rau, poate ca altfel nici nu ni le-am permite, nu?
Si totusi, in faza de cumparare pretul scazut al revanzarii este un avantaj!
ALXege Quote:
Succes!
Multumesc frumos pentru urare si pentru sfaturile de care cu siguranta voi tine cont la momentul X
!
ALXege Quote:
PS: mutat la sectiunea 147 si editat titlul sa se incadreze mai bine
Imi cer scuze daca am postat aiurea ... desi nu sunt incepator in forumistica, se pare ca am dat-o-n zid un pic!
marius Quote:
Bine ai venit, voi incerca si eu sa contribui la alegerea viitoarei tale masini.
Bine te-am gasit Marius! Si multumesc de ajutor!
ALXege Quote:
1. In privinta consumului : raspunsurile noastre nu prea au relevanta pentru tine, vei avea cu totul alte conditii de condus si exploatare, o alta calitate a combustibilului. Toate acestea se vor traduce printr-un consum mai mic decat al oricarei Alfe 147 din Romania.
Totusi, pentru ca ai spus ca nu ai incredere in statistici, uita-te pe
http://www.spritmonitor.de" onclick="window.open(this.href);return false; si vei putea sa faci o comparatie exacta intre diferitele tipuri de motorizari si consumul acestora.Sunt jurnale ale unor posesori adevarati - mi-am facut si eu cont acolo. Locuiesti chiar in Munchen ? Ce te vei face cu certificatul de poluare din 2011 daca tu abia la sfarsitul acestui an vei vrea sa-ti cumperi masina, si oricum te-ai orientat inspre modele Euro 3 ?
Raspunsurile voastre au o foarte mare relevanta pentru mine, altfel nu as fi adresat intrebarile mele aici!
ALXege Quote:
2.Intretinerea te va costa la fel ca o alta masina din aceasi clasa. S-a spus de mii de ori pe acest forum, dar este prima regula, si una de bun simt indiferent de masina in discutie : conteaza foarte mult istoricul masinii, cum a fost exploatat si intretinuta de fostul/fostii proprietari.Nu te grabi, cauta pe indelete, alege o masina cat mai curata si bine intretinuta.
Aici cred ca e o hiba cu istoricele masinilor, pentru ca din ce am remarcat, aproape toate masinile de pe piata, fie reprezentante sau dealeri privati, masinile vin toate de la "bunicute linistite" si "bunici cu vederea slabita" care au avut extrem de mare grija! Si din cauza asta factorul incredere a scazut foarte mult.
ALXege Quote:
3/4. Are toate sansele. Atentie insa la viteza, mai ales daca vei opta pentru motorul de 2.0 TS. Te vei trezi cu un ranjet mare pe fata si acceleratia la fund mai tot timpul. Inca o data, daca o vei ingriji , ii vei verifica uleiul etc, reduci sansele sa ai necazuri cu ea. Care dupa 6 ani, pot aparea la orice masina.
Cu ranjetul e o problema mare, se pare. Azi am dat fata-n fata cu o 147 taman cand eram pe trecerea de pietoni (eu pieton
) si m-am oprit ca oaia in mijlocul drumului sa o privesc atent din fata. Masina, nu bruneta de la volan care se uita mirata la mine.
ALXege Quote:
5.Despre depreciere chiar nu are rost sa te ingrijorezi. Asa cum au spus si colegii mei, cea mai mare lovitura au incasat-o ce-i drept primii proprietari.Tu ca si cumparator de masina uzata, mare lucru nu mai ai de pierdut.Asta daca nu te astepti sa o revinzi peste un an la acelasi pret.
Ma gandesc ca fiind prima masina o voi pastra ceva vreme, cel putin sa ma "scolesc" pe ea, asta inseamna cel putin 3 ani, dupa care evident, nu ma mai gandesc prea mult la valoarea de revanzare. Dar ma gandeam la eventualitatea in care in the meanwhile apare "ceva" !
ALXege Quote:
Pana la momentul achizitiei mai documenteaza-te, dar si eu spun ca tara in care traiesti acum iubeste Alfele si n-ai de ce sa nu incerci si tu una, chiar si ca prima ta masina.
Cred ca iubirea este undeva, acolo in background, dar inca mi-o reprim!
ALXege Quote:
L.E- despre masina pe care ne-ai aratat-o.
Sunt sigur ca tu cunosti mai bine piata locala, dar eu nu as cumpara niciodata o Alfa care este pozata intr-un camp, fie el si nemtesc. Sfatul meu este sa cauti prin curtile dealerilor specilizati pe Alfa, sunt sanse mai mari sa gasesti acolo o masina ingrijita si iubita. Rationamentul meu este ca o Alfa Romeo uzata ajunge din nou in curtea vanzatorului de Alfa doar dupa ce a fost a unui om care - fara sa fie neaparat alfist - a fost totusi multumit de masina, si s-a intors acolo pentru a-si cumpara una mai noua.
Masina din link era doar un exemplu, evident ca nu aceea o voi lua! :-) Iar unul dintre considerente este tocmai acela al fotografierii pe pasune!
So ... imi iertati polologhiile! Cred ca m-am intins un pic dar... c'est la vie!
Va foarte multumesc tuturor pentru sfaturi, fiti convinsi ca ma voi gandi la ele atunci cand voi decide finalitatea alegerii.
Deocamdata voi mai lectura, voi mai pune niste $$$ la saltea, astfel incat sa ma incadrez, atunci cand va fi momentul, la un exemplar decent, orice ar fi el. Si se pare ca ati mutat un pic inclinarea balantei in favoarea Alfei! :-)
Inca o data, multam fain!